To si stěžujete, nebo jen tak nezávazně konstatujete? Téměř každý kdo chce, nebo má podmínky, může sledovat z DVB-S a DVB-C mnoho desítek stanic v lokalizovaných verzích, tedy bez případných jazykových barier. TV už není považována za jediný zdroj informací, zábavy a poučení na jediném dostupném kanálu. Kdo nachází zalíbení v seriálech, má je mít. Koho láká sport, je mu k dispozici. Kdo preferuje poučení, najde si ho. A kdo třeba má rád hudební kanály, také si může vybrat. Fyzicky dokáže člověk jako divák ale sledovat jen jediný pořad, s pomocí záznamu i něco, co v reálu nestíhá, nebo se vzájemně překrývá. Tím jen chci naznačit, že závisláci mají možnosti, odpůrci seriálové tvorby ale také. Tak o co jde? A že se někomu zdá systém peoplemetrů nedokonalý k rozdělování miliard za reklamu? Zatím neexistuje nic lepšího a finančně a divácky přijatelnějšího. Nepodceňujte ale zadavatele reklam, že jsou jen prosťáčci, co nesmyslně platí. Zpětná vazba mezi reklamou a zvýšením prodeje konkrétního zboží je tím nejlepším potvrzením toho, že se to v boji s konkurencí bohatě vyplatí. Reklamy mohou působit stupidně, ale opět platí, že účinkuje i tehdy, kdy to ani nevnímáme, nebo se tomu programově bráníme. Vazba mezi informaceni z obrazovky a naším mozkem si žije vlastními pravidly, které nejme schopni ovlivnit, i když si to jedinci myslí a složitě dokazují.
Proto nemá ani cenu hodnotit, zda je pro diváka, ale hlavně pro vysilatele, vhodnější uvádět nekonečné seriály, nebo samostatné epizody. Tady totiž nejde o blaho diváka, ale o úspěch v podnikání komerčních TV, včetně ještě dočasně i získání dalších státních financí prostřednictvím ČT.
No a neseriálový divák? Je nutné pro něj něco extra dělat? A proč? Nejdůležitější je sledovanost a podle statistik jí seriál spolehlivě zaručuje. Nehledejme v TV nějakou charitu a všeobecnou péči o diváka, občana. Je to zbytečné a ti, kteří se na TV nedívají, také žijí a možná i lépe, než ty miliony věrných diváků čehokoliv.
Jestli jste si nevšiml, sledovanost se pečlivě sleduje (a výsledky si občas můžete přečíst i na tomto serveru). Televize co jmenujete vysílají pro masy, pokud se nevlezete do škatulky "masový divák", tak prostě máte smůlu a musíte přepnout jinam nebo se nedívat - vy máte svůj názor a vkus, dalších pár miliónů lidí má ale ten názor a vkus jiný. Pokud masy chtějí stupidity, tak se prostě masové kanály budou vysílat stupidity.
Co vlastně vysílají v současné době za pořady TV stanice Barrandov, Nova, Prima?? Viděl jsem naposled Barrandov cca před 12 měsíci nějaký pořad, který po 5 minutách byl vypnut, jelikož byl o ničem (byl tam Mládek a spol.), Novu jsem vuděl naposledy, když tam blábnolil Železný o svých úspěšných programech a Primu asi před 10 lety když začínali dávat rakouský seriál o kriminálce a jejich psu.
V podstatě tyto stanice dávají programy nic neříkající divákovi a do toho vrážejí ještě reklamy. Kdo se na tyto programy dívá a kdo je zadavatelem reklam (stupidních), které stejně nikdo nesleduje?? Zadavatelé reklam si vůbec nedělají zpětnou kontrolu, jak jsou sledovány jejich reklamy a jen prostě vyhazují své peníze za program, který nikdo nesleduje a tím i nekupuje - což je smyslem reklamy ????