No nemají :-( Já jsem za poslední půl rok nestáhl z hudby snad vůbec nic a ani nekoupil, prostě mě nic nezaujalo. A když půjdu o rok dozadu, tak to jsem sice tahal i kupoval více, ale vysoce nadpoloviční část byly různé "staré pecky", novinek minimum.
Upřímně kdyby ze dne na den vylezlo nějaké opatření, které by pirátství hudby na 100% znemožnilo, tak si toho snad ani nevšimnu.
Takže když Vám zaměstnavatel nezaplatí mzdu, tak se Vám nic neztratilo. Všechno máte přesně tak, jak jste měl a tedy Vás NEOKRADL, že? :-D.
Ono totiž využívat cizí práci a nezaplatit za ni, je také krádež :)
A že zaplatili jiní a vydavatelé dostávají miliony? Však zaměstnavatel by taky mohl argumentovat, že už jste v životě vydělal dost, náklady se vším, co jste se naučil už máte dávno zaplacené... Tak ta jedna výplata přece vůbec nevadí :-D.
Achjo :)))
§30 Volné užití - stahování pro osobní potřebu je legální
§25 Právo na odměnu v souvislosti s rozmnožováním díla pro osobní potřebu a vlastní vnitřní potřebu
Příloha č. 1 k AutZ Příloha k zákonu č. 121/2000 Sb.
Sazebník odměn při opětném prodeji originálu díla uměleckého, v souvislosti s rozmnožováním díla pro osobní potřebu a v souvislosti s půjčováním děl
Kam Vám mohu poslat fakturu za právní konzultace?
Nemohu si pomoci, ale je to stále dokola. Pak se není co divit, že se u nás labely tak kapsují :))
Nepřijde Vám absurdní Váš výklad platit poplatek z nenahraného media za kopii pro osobní potřebu vyrobenou pouze z díla, které už jste si koupil? Za to už jste přece jednou zaplatil... to si jako koupíte originál hudební CD za plnou cenu a pak si za to, že si ho stáhnete do přehrávače nebo vypálíte do auta zaplatíte ještě jednou? :))))) Jako třeba pro případ, co kdybyste ho náhodou poslouchal najednou ze dvou přístrojů? :))))))))))))))
Důvodová zpráva k ustanovení o náhradní odměně v autorském zákonu:
K § 25
Toto ustanovení návrhu obsahuje zvláštní majetkové právo na odměnu v souvislosti s rozmnožování díla pro osobní potřebu. Zakotvení tohoto práva je výsledkem rozvoje techniky umožňující pořizovat rychle a kvalitně rozmnoženiny na přístrojích, které se staly masově a snadno dosažitelným zbožím. Takto pořízené rozmnoženiny ohrožují v celosvětovém měřítku legální výrobce, kteří vydávají velké investice do rozmnožování a šíření děl. Ačkoli mezinárodní autorskoprávní smlouvy se zatím nezabývají danou problematikou, ponechává se na jednotlivých státech, aby např. v souladu s článkem 9 odst. 2 Bernské úmluvy dovolovaly rozmnožování autorských děl jen v takových zvláštních případech, které nenarušují normální využívání díla a nezpůsobují neospravedlnitelnou újmu oprávněným zájmům autora a ostatních nositelů práv. Obecně se dospělo k názoru, že nelze bránit technickému pokroku tím, že by příslušné technické zařízení nemělo sloužit jiným (např. osobním) potřebám, než provozním potřebám oprávněných výrobců rozmnoženin autorských děl a jiných předmětů ochrany podle práva autorského. Za nejlepší řešení se považuje uložení náhradní povinnosti výrobcům a dovozcům takových zařízení (přehrávací přístroje a nenahrané nosiče zvukové nebo zvukově obrazové) platit odměny prostřednictvím kolektivní správy práv.
Nejvyšší soud České republiky, rozhodnutí 5 TDO 234/2009
Dále považuje Nejvyšší soud za nutné uvést, že jak také vyplývá ze znění ustanovení § 30 odst. 1 písm. a) autorského zákona, nelze z něj dovozovat, že se omezení autorského práva pro pořizování rozmnoženiny díla pro osobní potřebu vztahuje pouze na pořízení rozmnoženiny z originálu díla nebo z jeho legálně zakoupené kopie pořizovatelem rozmnoženiny, neboť v rámci omezení autorského práva pro pořizování rozmnoženin pro osobní potřebu nestanoví toto ustanovení nic o právní povaze zdroje, ze kterého je možno rozmnoženinu díla pro osobní potřebu pořizovat. Může se tedy jednat jak o originál, tak i o rozmnoženinu díla, přičemž není bez dalšího nikterak vyloučeno, aby zdrojová rozmnoženina, ze které si zhotovitel pořídí vlastní rozmnoženinu pro osobní potřebu, byla pořízena i na základě jednání, které je v rozporu s autorským zákonem.
Já si zase vzpomněl, že v jednom starém rozhovoru řekl myslím Roman Holý (J.A.R.) že ho sice pirátění štve ale že na druhou stranu i velká část hudebníků používá nemá všechen hudební sw, který používá při své tvorbě ze zcela legálních zdrojů, takže máslo na hlavě mají obě strany
Vysvětlení poklesu pirátství je zjevně v masovém rozšíření služeb typu Deezer apod. (a že jich je). A že (ani masové) využívání těchto služeb nepřinese nárůst tržeb, to je snad taky jasné (za album, které lze legálně a zadara poslouchat online, bude zřejmě utrácet méně lidí než dřív).
Ale Vaše interpretace mě nepřekvapuje - u pirátů už je tradiční, že když fakta odporují ideologii, tím hůř pro fakta...
Kvalita produkce neustále klesá, a už i mlaďoši raději trsají při starých peckách z minulého století.
Sice lze neustálým opakováním (zaplaceným TV a rozhlasovým stanicím) "vyrobit" hit, ale jeho životnost bude krátká a paradoxně to bude snižovat příjem "hitů" jako celku celou populací.
Už v 70. letech minulého století mi říkal spolužák na gymplu (vystudoval hudbu, kterou nyní skládá a vyučuje), že hudba (tj. množství libozvučně znějících kombinací tónů) existuje v omezeném množství, a to už tehdy bylo dosavadní produkcí hudebních děl - vč. vážné hudby - z cca 80 procent vyčerpáno. Dnes bude asi stav ješttě horší, takže v podstatě ani není co skládat. "Vážná" hudba může jít do nelibozvučně znějících kombinací tónů (a vzniknou "díla" pro pár desítek posluchačů z celého světa), pop hudba si tohle dovolit nemůže, a tak spěje do ...
Speciálně panu Boudovi: Řadu hudebních děl, která jsem stáhl, mám k dispozici legállně na vinylu nebo hudebních kazetách, pouze jsem líný si je (zcela legálně) převést do digitální podoby. Takže u mě (ale spousty dalších) padá model "prodáme to na vinylu, pak na kazetách, pak na CD, pak na DVD a pak to ještě zkusíme prodat na blue-ray", na němž hudební producenti založili svůj byznis. Nehledě k tomu, že pro filmy je blue-ray kvalita na většině dostupných zařízení prakticky nepřehratelná, tj. 8GB soubor z blue-ray je na obrazovce prakticky nerozlišitelný od 1,5 GB avi, a i 500 - 700 MB avi má přijatelnou kvalitu. Takže neexistuje důvod, proč si to kupovat znovu.
Řešíme to tady každý rok stále dokola :-)
Jmenuje se autorský zákon, konkrétně paragraf tuším 30 jmenuje se Volné užití.
Zkuste třeba tady http://www.businessinfo.cz/cs/clanky/autorske-pravo-vyjimky-a-omezeni-opu-4576.html
CD, které si z vinylu sám vyrobím, zní mnohem lépe, než totéž, spáchané profesionálně. Takže proč kupovat za draho něco, co už jsem jednou zaplatil a co si můžu, včetně bookletu, vyrobit za levno, (cca 10 Kč za komplet), vyrobit sám? Času mám hafo a navíc mne to i baví.A to, co se teď nabízí v obchodech, se mi absolutně nelíbí.
stahování hudby pro osobní potřebu je legální, platíme za ní poplatkem z medií a kopírovací techniky víc než štědře...
za tu hudbu, kterou poslouchám na poplatcích platím asi tak 10x víc než bych za ni dal v obchodě
Mimochodem, téměř všechno co chci slyšet je na YT či podobných serverech.. tak proč to proboha někam stahovat???
Chybi tam ve vyctu par medii ... ;D Jinak ted je snaha natlacit lidem 4k zobrazovadla jako "must have" (s 3D to moc nevyslo). Jen k tomu jaksi zapomeli dodat, ze (krom tech par demicek) neexistuje nic, co by na tom slo nativne prehravat (snad krom nejakyho toho quad SLI a games).
Jinak specielne pro boudu s a spol: Spocitam-li jen HDD ve firme, tak jich bude (aktivnich) kolem 300 ... z kazdeho bylo zaplaceno ... a na ZADNEM z nich nemuze byt nic, co by firma nevlastnila.
Tak si nechte poplatek vrátit - podle rozhodnutí EU soudu u firem není důvod poplatky vybírat (a prý to potvrdil i zástupce tuzemské OSA):
http://technet.idnes.cz/prelomovy-verdikt-soudu-za-prazdna-media-neplatte-autorsky-poplatek-12h-/tec_audio.aspx?c=A101025_164304_tec_audio_vse
Opravdu chcete tvrdit, že záměrem zákonodárce bylo legalizovat vytváření kopií děl, k nimž nemám zakoupenou žádnou licenci - a to pomocí poplatků za média? Spíš bych řekl, že záměrem zákonodárce bylo legalizovat vytváření a provoz záložních kopií např. zakoupených CD. Jinými slovy, že Váš výklad je nesmyslně extenzivní.
Pozor: Nepleťte si záměr zákonodárce a to, co podle platného znění zákona lze. Když se kácí les, létají třísky: záměr zákondárce se zcela určitě bude ve větších či menších detailech odlišovat od toho, jak soudy text zákona aplikují. Což je v pořádku; akorát je nesmyslný argument, že výrok soudu je přesně takový, jak zákonodárce zamýšlel. A tenhle "zpětný" postup je to, co na Vaší argumentaci kritizuji.
Shrnuto:
Ano - zákon povoluje stahování pro soukromé použití, bez jakékoli další podmínky.
Ano - z médií se platí poplatky jako "náhradní odměna" za kopie pro osobní potřebu.
Ne - poplatky z médií se opravdu nezakupuje/nepředplácí licence k tomu, co si postahuju.
Zbyva dodat ze poplatky z medii byly zavedeny v dobe, kdy stahnout pres dialup jednu desku v mp3 trvalo celou noc (pokud se to vubec povedlo). Kdyz vezmeme ze zakonodarci byvaji technologicky dost pozadu, myslim ze v te dobe vetsina z nich k internetu jeste ani nebyla pripojena, natoz aby si uvedomovali jeho stahovaci potencial. To ze by tim tehdy chteli kompenzovat bezplatne stahovani je tedy vysoce nepravdepodobne. Daleko pravdepodobnejsi je ze tim reagovali na tehdejsi boom vypalovacek a masoveho prodeje vypalenych veci a kdyz videli ze nejsou schopni tomu celit represi, tak zavedli poplatky z medii aby to majitelum prav alespon trochu kompenzovali. Reseni to sice nebylo idealni, ale znate nase zakonodarce....
Jak se z kultury, nebo sportu začne dělat ,,business", Jde kvalita okamžitě do kopru. Pokud dělá někdo něco jako hobby, dává si na svém výtvoru alespoň trochu záležet a protože to pro něj není zdroj obživy, nepospíchá a není motivován k činnosti typu: ,,rychle od toho, dokud to funguje" a Franto, podrž to, já jdu pro prachy".
To mi pripomina vyroky frontmana jiste "popularni kapely" o kradezi hudby, niceni kvality. Vtipne na cele veci byla tragicka kvalita originalni nahravky, kterou tak bujare propagoval.
Stejne jako si koupit DvD - 15 minut otravuji reklamy vykvet produkce, stupidni FBI varuje a do samotneho filmu soupnou product placement. Pry pro nase dobro, jen nevime, ze to chceme. Zvlastni, protoze ,mkv mi funguje okamzite, nic neotravuje a staci mi k tomu 1 - 3 kliknuti, abych se mohl divat na film, coz u originalni distribuce neni dost dobre mozne. Klidne si koupim film typu One Flew Over the Cuckoo's Nest na Amazonu (a delam to docela pravidelne), ale divat se budu radeji na sosnute, grabnute mkv, protoze si nenecham kazit vecer dementy s FBI, nebo cuzou v bikinas s kverem v ruce, jak proskaje ohnem, vcetne reklamy na rybarske potreby zaberu "rybarskeho zajezdu".
diit.cz/clanek/road-to-hell-aneb-jak-vydavatele-poskozuji-technickou-kvalitu-hudby
Však mi stačí kopie. Originál si nechte :)
Ukrást znamená, že tomu okradenému pak něco chybí.
Trochu nesmyslné prodávat/kupovat tu samou věc stále dokola ne?
Kdyby existovaly současné zákony na "ochranu" myšlenek před 60 lety, tak nejsou počítače v této podobě. Kdyby existovaly už před 200 lety, tak neexistuje ani klasická hudba.