"výdaje na reklamu přelévají do ostatních mediatypů, nebo, a to je zřejmě pravděpodobnější, stojí za poklesem servery jako Facebook či Google"
Autor je zřejmě věštec. Nebude to jenom tím, že jen dochází prachy.
Ještě před půl rokem zde bylo optimizmu a závěrů těch nej, nej odborníků růstu reklamy na rozdávání.
Většina diskutujících pod každým článkem si absolutně neuvědomuje, že bez reklamy by byl internet poloviční, neexistovali by internetové noviny, obsah zdarma by se smrsknul na weby nadšenců a amatérů, kteří by je vyráběli večer po práci. Reklamu nevnímám jako zlo, neklikám na ni, ale nevadí mi, chápu, že provozovatelé webů musí z něčeho zaplatit redakce a vývoj. Legrační mi pak přijdou všichni ti, co se chlubí jak s reklamou vy..li, jak ji zablokovali. Stavím je na stejnou úroveň jako jakékoli jiné zloděje. Weby nám nabízejí obsah zdarma, místo platby nám vedle obsahu zobrazí reklamu, která ten obsah "zdarma" zaplatí, tím že reklama blokuji si beru zboží bez placení, tedy kradu.
Pane Vyleťale, pokud počítáte meziroční změnu (čehokoli), musíte do čitatele vždy dosadit novější údaj a do jmenovatele údaj starší, jinak Vám vyjdou nesmysly, jako v tabulce "Hrubá internetová reklama podle AdMonitoring srovnání období".
Do očí bijící je právě meziroční změna u Finance Media, protože pokles přeci nikdy nemůže přesáhnout hodnotu 100 %! Této hodnoty navíc dosáhnete jen a pouze ve chvíli, kdy by došlo ke změně z čehokoli na nulu.
Pokles o více než 100 % je teoreticky možný, ale v takovém případě by daný subjekt musel zadavateli reklamy platit. ;-)
Kdyby byla reklama k ničemu, tak už dávno neexistuje. Je to naprosto svobodné rozhodnutí někoho, kdo za reklamu platí a kdo ji naopak nabízí. Navíc reklama existuje od té doby co lidé obchodují, tudíž se jí nezbavíte ani v budoucnosti. Současně vás nikdo nenutí na ni reagovat a nakupovat pod jejím vlivem.