Je sice moc pěkný, jak zde avizujete možnosti dalších analytických nástrojů, které jistě jako firma budete velice rádi za určitý poplatek implementovat, ale já kromě GA, GETClicky, Stats24, Reinvigorate a screenů Yahoo nic moc neviděl. Takže co kdybyste místo nabídky svých služeb umožnil nám neznalým ukázal a poskytl okno do světa pokročilé webové analytiky a prezentoval jednotlivé nástroje a postupy
Ty skutečně pokročilé nástroje si nikdo v životě nekoupí na základě toho, že vám někdo odprezentuje, jak vypadá uživatelské rozhraní a funkcí. Na první ani druhý pohled to pro Google Analytics fandu nevypadá, že nabízejí něco navíc.
I proto se žádný z dodavatelů nesnaží své řešení prezentovat detailně třeba na webu. Omniture, Webtrends, Coremetrics a Unica se hodí implementovat tam, kde už reálně narážíte na limity a obecnost Google Analytics.
Když analytik překročí hranici reportování předem definovaných statistik, tvrdě v Google Analytics narazí na jejich nepružnost a nepřesnost. Už i samotné reportování je v GA problematické a ve větších firmách budou lidé ochotnější pracovat s Omniture než s Analytics.
Jednoduše řečeno - Omniture se přizpůsobí vaší firemní kultuře, organizační struktuře, struktuře vašich KPI, používanému slangu i bezpečnostním pravidlům. Google Analytics naopak pravidla určuje. Vy se je můžete naučit respektovat, ale to už tak dobře nenaučíte ani 5 natož 30 lidí, kteří mají s těmi daty pracovat.
Google Analytics je skvělý nástroj pro pochopení, o čem webová analytika doopravdy je. Nabízí enterprise funkce jako pokročilé segmenty nebo vlastní reporty, které jsou ale svou kvalitou a použitelností na míle daleko od toho, co umí skutečné enterprise řešení.
Tyhle nástroje vám nikdo kvalitně neodprezentuje. To asi ani nejde a málokdo je zná všechny a do detailu. Ale velice snadno si v nich vyberete, když budete mít konkrétní potřeby a dokážete si spočítat, o jak moc peněz přicházíte tím, že máte práci s daty zbytečně komplikovanou.