Ty skutečně pokročilé nástroje si nikdo v životě nekoupí na základě toho, že vám někdo odprezentuje, jak vypadá uživatelské rozhraní a funkcí. Na první ani druhý pohled to pro Google Analytics fandu nevypadá, že nabízejí něco navíc.
I proto se žádný z dodavatelů nesnaží své řešení prezentovat detailně třeba na webu. Omniture, Webtrends, Coremetrics a Unica se hodí implementovat tam, kde už reálně narážíte na limity a obecnost Google Analytics.
Když analytik překročí hranici reportování předem definovaných statistik, tvrdě v Google Analytics narazí na jejich nepružnost a nepřesnost. Už i samotné reportování je v GA problematické a ve větších firmách budou lidé ochotnější pracovat s Omniture než s Analytics.
Jednoduše řečeno - Omniture se přizpůsobí vaší firemní kultuře, organizační struktuře, struktuře vašich KPI, používanému slangu i bezpečnostním pravidlům. Google Analytics naopak pravidla určuje. Vy se je můžete naučit respektovat, ale to už tak dobře nenaučíte ani 5 natož 30 lidí, kteří mají s těmi daty pracovat.
Google Analytics je skvělý nástroj pro pochopení, o čem webová analytika doopravdy je. Nabízí enterprise funkce jako pokročilé segmenty nebo vlastní reporty, které jsou ale svou kvalitou a použitelností na míle daleko od toho, co umí skutečné enterprise řešení.
Tyhle nástroje vám nikdo kvalitně neodprezentuje. To asi ani nejde a málokdo je zná všechny a do detailu. Ale velice snadno si v nich vyberete, když budete mít konkrétní potřeby a dokážete si spočítat, o jak moc peněz přicházíte tím, že máte práci s daty zbytečně komplikovanou.
Je sice moc pěkný, jak zde avizujete možnosti dalších analytických nástrojů, které jistě jako firma budete velice rádi za určitý poplatek implementovat, ale já kromě GA, GETClicky, Stats24, Reinvigorate a screenů Yahoo nic moc neviděl. Takže co kdybyste místo nabídky svých služeb umožnil nám neznalým ukázal a poskytl okno do světa pokročilé webové analytiky a prezentoval jednotlivé nástroje a postupy