Nemůžu souhlasit, že je obtížné na obrovských wech optimalizovat pro vyhledávače. Je to daleko jednodušší, než optimalizovat malý web. Stačí jen trochu snahy. Když to dokážou "hloupí blogeři" a spousta amatérů, tak proč to nedokážou profíci? Omlouvám se za tuto řečnickou otázku.
Je to spíš otázka paralýzy firmy, která takový web provozuje. Parkinson by tohle určitě uměl pojmenovat lépe.
Zpravodajský web nepotřebuje přitáhnout čtenáře na články bez nahých fotek, potřebuje, aby ti, co chodí poměrně pravidelně (málokdo jde na zpravodajský web náhodně, u nás ty dva hlavní téměř všichni znají a čtou oba) si přečetli co nejvíce při své návštěvě - a aby se vrátili zadáním URL, ne z vyhledávače. Blog, který chce pozornost, samozřejmě musí postupovat jinak - pro něj jsou vyhledávače základem návštěvnosti.
> aby se vrátili zadáním URL, ne z vyhledávače
Já říkám "nemusí pršet, stačí když kape." Proto je každý návštěvník navíc dobrý. Navíc velké weby nemusí dělat žádné šíleně vědecké SEO, ale stačilo by jim dodržovat ty nejzákladnější zásady psaní webu a pro web.
> Blog, který chce pozornost, samozřejmě musí postupovat jinak - pro něj jsou vyhledávače základem návštěvnosti
Tady bych zase tak úplně nesouhlasil. Velkou část čtenářů blogů IMHO tvoří "tvrdé jádro".
Nemůžu se zbavit dojmu, že je něco shnilého ve vahách Jyxa; já jsem tam (a v Seznamu a Atlasu) zcela nechtě a nesmyslně přišel k prvnímu místu na dotaz [seriál Redakce]; pravda, asi není příliš konkurenční. (Přímý odkaz výše, ať mi čtenáři Lupy nezkreslují přehled vyhledávačových referrerů :-)
treba dopovedat, ze velku cast nahodnych navstev robia ludia z vyhladavacov.
a nechapem prvotnu poznamku ze spravodajske weby nepotrebuju aby ich niekto nasiel z vyhladavaca - trosku to popiera cely vyznam webu resp. existencie vyhladavacov. ja si myslim, ze ked niekto pocituje potrebu nieco najst a cistou nahodou sa ja jednym clankom tomu venujem, tak asi mam zaujem, aby to nasiel, nie?
Velmi dobře řečeno. Souhlasím. Velké weby se optimalizují jak víno. Nemusíte se piplat s detaily, stačí jen správně nastavit systém. Tím nemyslím jen stroje, ale i (nebo především) metodiku lidské práce.
Prozradíte nám, které dva zpravodajské weby u nás téměř všichni znají a téměř všichni čtou? Já v auditech návštěvnosti žádné takové nevidím.
Pak také nerozumím tomu, proč stavíte do protikladu pravidelné návštěvy a navštěvy z vyhledavačů. Chodím na oborové zpravodajské weby několikrát za den, ale už měsíce jsem na žádný nepřišel jinak než z vyhledavače, RSS agregátoru či přes emailový newsletter.
Šance, že bych se na servery typu iDnes, Blesk, Novinky apod. (ale též NYT, Gurdian ad.) dostal jinak než z vyhledavače, je prakticky nulová. A přibližně stejná je i šance, že někdy spatřím jejich titulní stránku.
Ta "pornoaféra" byla zřejmě jen pokryteckou záminkou k zrušení nezvládnutého a nesledovaného pořadu, nějaké pornoherečky jim asi nevadí, protože v upoutávkách na zábavný a RODINNÝ , jak jej Nova avizuje, pořad KU-KU jsem viděl účinkovat známého pornoherce a striptéra a majitele escort-strip agentury Jaroslava Arny Tichého a vůbec jim najednou tento placený sexprofik v rodinném pořadu před desátou hodinou nevadí a přímo jej najímají.
z toho pohledu mě poněkud zarazilo tvrzení, že "Nova samozřejmě nezrušila Milionový pár proto, že jedna z účastnic nafotila porno, ale proto, že se o tom v médiích (tj. i na Internetu) mocně debatovalo."
hloupost, z tohoto důvodu by nezrušilo pořad žádné z komerčních médií... jednalo se o 'prachsprostou' sledovanost, tedy nesledovanost.
No právě, vstupuje sem lidský faktor daleko více, než kdekoliv jinde. A pokud jste někdy pracovali ve velkém vydavatelství, které má i online verzi, asi víte, o čem mluvím.
"jak proboha na pět centimetrů čtverečních naskládat dva odkazy a tři reklamy" - to je přesné :-)))
A nejvíc mě dokáže rozčílit, když "kreativci" vymyslí nějaký nový typ reklamy a obchodník na to kývne, aniž by se o tom s kýmkoliv bavil. Takže pak nasazení takovýhle hrůzy se stává noční můrou. Vražda za takovýhle rozhodnutí je opravdu málo :-).
Jirko, když ten velký web má hodně prapodivný redakční systém
(jako má třeba Ihned)
tak je třeba souhlasit s tím, že optimalizace těžká je. Edovi to nezávidím.
A dál... kdo že jsou ti "hloupí blogeři"? Podle mě to není nikdo jiný než česká optimalizační špička. A kdo jsou v těch velkých firmách ti vzpomínaní "profíci"? To jsou jenom lidé. Lidé, kteří se většinou uchytili v době, kdy přední vyhledávač byla Altavista a od té doby řeší po většinu pracovní doby to, jak proboha na pět centimetrů čtverečních naskládat dva odkazy a tři reklamy, protože "už to tak někdo prodal".
Takže v rámci práce těchto profíků není problém vidět různá veselá dobrodružství. Jako třeba že se Googlu podstrkuje verze článků bez diakritiky. To pak není divu, že nejsou ve výsledcích.
Asi je to blog od blogu, server od serveru. V případě La Trine je 90% návštěv přímým zadáním odkazu, tedy z RSS čtečky. Nabízí se otázka: ten web se nějak do čtečky dostat musel, odkud tedy návštěvník přišel poprvé?