Tak nějak tam moc nevidím tu úsporu nákladů - musím k tomu postavit sklad s automatickým výdejem + automat na peníze - to bude fix jak blázen.
Daleko lepší systém měli ve Švédsku - balík se dal poslat skoro do každého obchodu s potravinami, takže jsem si ho prostě vyzvedl, když jsem tam šel nakupovat. Mají na to vždy jednu speciální pokladnu, kde kromě placení nákupů dělají i poštovní služby. A pochopitelně to není drahé, obchod počítá s tím, že tam současně i nakoupím...
Jak jsou ty automaty velike a jakou maji kapacitu? Predstavte si co se do nich musi vejit. Od krabicky s kondomy az po lednici. Mam solidni predstavivost, ale tohle musi mit svoje meze. Nebo ze by solidni stodola v podzemi.
Těch 60Kč je celková cena za dopravu do automatu, nebo se to ještě připočte k dopravnému a balnému navíc?
Jinak by to zase nemuselo být tak marné. Samozřejmě je otázka, kde by ty automaty stály - i v Polsku je jich zatím pár kusů,a i když plánují několik stovek, co by to znamenalo? Napřed pokrytí největších měst (ale v těch lze obvykle použít přímý odběr ve skladu). A že by třeba stačil jeden automat pro celou Prahu?? Pak střední města - tam asi jen jeden, a vláčet se přes celé město..
Pak je tu otázka placení (nevím jak v Polsku ale u nás převládá hotovost při převzetí), kontroly nepoškození, velikosti ... Uvidíme - jako k nám přišla z Polsa mbanka, třeba se zavede i tohle, pokud to bude výhodné.
A také nemá smysl házet všechno špínu jen na poštu, že díky ní chodí (nejen o Vánocích) zakázky pozdě. (I z vlastní zkušenosti) víme že podobné lapsusy mají na svědomí vlastní eshopy (zboží sice nabízejí, ale na skladě nemají), i doručovací služby....Tomu by automaty nepomohly
Jinak, je otázka, zda je nutné to zařizovat pomocí automatů. Podobná služba se přece využívá třeba při vyvolávání fotek - můžete si je vyzvednout (a zaplatit) ve vybrané místní prodejně drogerie (Rossman, SCHLECKER). Takže by možná stačilo vytypovat si v lokalitách nějaký obchod či firmu , který by byl ochotný tyto věci skladovat a vydávat..
Umožní to snížit cenu za doručení. Pro mne osobně by bylo i jednodušší si balík vyzvednout tehdy kdy potřebuji a nemuset čekat na zásilkovou službu. Tipuji, že takováto služba by výrazně pomohla e-shopům.
U zboží kupovaného přes Internet mi vedle komplikací s doručováním rovněž vadí někdy až nadbytečné množství obalů. Docela bych uvítal, kdyby se e-shopy pokusili najít možnosti, jak minimalizovat množství obalů. Čistě teoreticky si dokáži představit, že s pomocí automatů by šlo nasadit i vratné obaly.
Já to řeším tak, že si vybírám dopravu kurýrem (po Praze) a PPL. Pokud eShop nabízí jenom Českou poštu, pak se nejdřív podívám, jestli hledané zboží nemá jiný eShop za podobnou, byť o něco vyšší cenu. Kurýr i PPL doručí balík vždy. V případě potíží (nemohou to najít, mají zdržení,... ještě volají na mobil). Pošta dává automaticky lístek do schránky a občas ani nezazvoní na zvonek (vyzkoušeno konkrétně v Praze a na Kladně).