Přesně tak je to.
Jen s tím rozdílem, že to, co vypadá jako letadlo, je obyčejný plátěný dvouplošník s křídly lepenými rozpustným klihem.
A potom "experti" hovoří o tom, že za všechny nedostatky mohou neznalí uživatelé, protože s takovýmto letadlem za mrholení hned pro jistotu nepřistanou!
To ovsem zkuste vysvetlit lidem, kteri si na ovladani ledadel jednou packou uz zvykli :) Kolik lidi si pravidelne z auta vyndava cele radio, aby jim ho v jejich nepritomnosti nekdo neukradl?
Navic v beznem mysleni je samozrejme "spatny" virus a jeho tvurce, nikoliv uzivatel.
Já vidím největší problém ve snaze výrobců sw co nejvíce uživatelům ulehčit práci se systémem i za cenu výrazného snížení bezpečnosti. Obyčejný uživatel toho pro práci s počítačem potřebuje opravdu jen velmi málo a zbytek by tak měl být v základním nastavení zakázán. Dnes si nový uživatel naistaluje či je mu spíše nainstalován systém, jehož prostředky a možnosti využívá na 5% (přesné procento neznám) a zbytek je v podstatě pouze velkou, více či méně zabezpečenou, dírou vhodnou pro zneužití.
Přirovnám-li to k něčemu, tak se mi nabízí již mnohokráte omýlané přirovnání k řidičáku.
Obyčejný uživatel může jezdit na kole - měl by se seznámit se základními pravidly ... to je uživatel, který si chce zahrát hru, podívat na obyčejné stránky na Internetu, napsat dopis v textovém editoru, případně poslat poštu, instalace programů může provádět ve velmi omezeném rozsahu či vůbec.
Pak tu máme řidiče, kteří prošli autoškolou a zkouškami a mají různé typy řidičáků, od motorky po tirák. Podle toho mohou řídit určitý dopravní prostředek různého stupně náročnosti. Dle toho pak uživatelé musí ovládat systém v různých úrovních - má nastudované ovládání a "vymoženosti" systému a dokáže je v systému povolit, případně doinstalovat.
Dnešní trend, kdy uživatel jedním kliknutím na tlačítko INSTALOVAT v podstatě nerozjede tirák, ale odstartuje velké letadlo je dle mého chybný.