Proč by to dělali? Dneska řada maláých má z toho i nějaký peníz, díky úhradové vyhlášce.Dojde mi firma, nabídne vyřešení data retention na klíč, dodá vše potřebné, oživí, stará se o to, papírově vyřídí na ministerstvu a inkasuje peníze, kdy ISPíkovi zůstává něco taky a mám i čárku, že splněno...
Treba kvuli tomu, ze se to muze velmi rychle obratit proti nim? Uhradova vyhlaska se muze rychle zmenit, ceny reseni, ktere dokazi archivovat datove toky take nebudou uplne male a navic ne uplne dobre skaluji ...
Kdyz tedy pomineme to, ze nekteri ISP nemaji stat moc radi (maji radeji sve uzivatele) a maji nejake to eticke citeni.
Proplácí se nájklady na pořízení a provozování systému pro sběr dat, takže co si obhájí jako přiměřené a vhodné, to je postupně propláceno periodickyministerstvem vnitra.
Firmy toto dodávající jako hotovku to už majmí samozřejměs právně nastavneo, aby neměly problém.
A další pooplatek je za to, když dojde k vyžádání dsat od státu, tak se proplávc za každou dodanou položku.
Ano, takové riziko existuje, ale s ohledem na celkové pojetí dané legisllativy aktuálně, tak toto riziko plně nesou firmy, které postavily na tom svůj business plán, že dodávají dané řešení jako hotovou službu pro ISP.
Zkrátka si to komplet řeší daný dodavatel řešení s ministrstvem a pokud ministerstvo neplatí, tak to jde na vrub dodavatele a ne ISPíka, tne jen poskytl místo pro namontování krabice pro netflouw sběr dat nebo nastavil netflow sondy na svém zařízení. Kdy pro ty menší se dělá ukládání dálkově na server k dodavateli služby, u těch větších dodá server pro ukládání do sítě ISP.
Má to své výkonostní limity, ale ty zatím nejsou u většiny dosaženy.
Co se týče ochory spolupráce ISP se státem - tak ano, jsou tam bílé vrány. Ale představa kvalifikačních oborových kritérií, kdy ISP (a další věci) bude moci dělat jen správně prověřený tým soudruhů, to vyřeší. Pokud rozklad EU Řeckem nebude rychlejší, než některé normotvorné sekce v Bruselu. :-)