No, to je teda dobrý vtip. To je jako bych dal manželce pokutu za neumyté nádobí :-). Kdo to asi zaplatí? Ať tu pokutu zaplatí soudruzi z Parlamentu, kteří udělali chybu, stejně jako penále za předem nasmlouvané a neodvysílané spoty! Myslím, že kdyby se složili všichni, vyjde to jen na pár jindy ulitých nezdaněných náhrad.
protože konec digitalizace byl původně (politiky) naplánovaný až na rok 2012? a pořád se upravovalo datum ke kterému dni to tedy opravdu bude? jinak vyjádření Novy je opravdu úsměvné, můžou být rádi, že jim na to politici kývnuly (na ty jejich cíleně zaměřené reportáže) a ten měsíc navíc už by je taky nezabil...je hezké, že politici tak předpokládají, pak se nemají v našem státě ztrácet miliardy :D
V zákoně bylo: "do prvního dne kalendářního měsíce následujícího po dni dokončení přechodu zemského analogového televizního vysílání na zemské digitální televizní vysílání"
což znamená do při dokončení přechodu 11.11. do konce listopadu.
No, ona je otázka od kdy to datum bylo jisté a jak dlouho dopředu se nakupují reklamní časy. Pokud si myslíte, že přijde někdo od Coca-Coly s CD do reklamního oddělení ČT a objedná si odvysílání na "zítra před zprávami", je to trochu naivní. Kampaně se plánují (a reklamní časy závazně rezervují) i několik měsíců dopředu. V tom může být "drobný" problém.
Zákon tak jak platil od roku 2007 do cca 13.10.2011, umožňoval ČT vysílat reklamu na všech okruzích do "do prvního dne kalendářního měsíce následujícího po dni dokončení přechodu zemského analogového televizního vysílání na zemské digitální televizní vysílání". Což dlouho značilo do 30.11.2001. A pak náhle "třesk" a musí to být hned.