Vlákno názorů k článku Poloviční a nedopečený eurorohlík od Milan - Za jednoho důležitého předpokladu máte pravdu - ten...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 1. 2008 7:14

    Milan (neregistrovaný)
    Za jednoho důležitého předpokladu máte pravdu - ten předpoklad je v tom, že ten volný trh existuje a to vůbec není jisté. Je to stejný předpoklad, jako že v komunismu se všichni budou mít dobře...

    V době dnešních vydavatelských firem v oblasti hudby není volný trh - proto existuje stínový trh černý. A proto by měla přijít regulace, ale ne pro zákazníka, spíše pro vydavatele.

    Víme PRD co v té směrnici bude či nebude, ale už víme, že to bude špatné...
  • 8. 1. 2008 21:44

    Mard (neregistrovaný)
    Nevosade, Nevosade, ty jsi naivní jako houpací kůň. To jsem poslouchal 25 let, takové kydy, že ceny je třeba regulovat, že trh je kapitalstický přežitek a pouze plánované hospodářství je zárukou spokojenosti lidu a jeho světlých zítřků.A když slyším i dnes, jak někdo může takové blbosti obhajovat, tak se chytám za hlavu, co ještě lidi potřebují, aby se poučili. Zkrátka svět je plný naivů, kteří se domnívají že stačí rozkázat (resp. přijmout zákon) a bude lépe. Blahoslavení budiž chudí duchem.
  • 8. 1. 2008 22:33

    mewe (neregistrovaný)
    Tož teď vám nerozumím - na jednu stranu tvrdíte, že volný trh ví sám nejlépe co chce, ale na druhou stranu jste proti odstranění monopolistických nástrojů, které narušují volný trh (iTunes) a označujete to "trestáním úspěchu".

    Pokud tedy volný trh sám nejlépe ví co potřebuje, je v zájmu nás všech odstranit mu z cesty veškeré klacky, ať už je tam naházel kdo chtěl - EU (regulace), stát (autorské právo) nebo Apple (uzavřený formát iTunes). Když volný trh, tak tedy opravdu volný trh, ne trh na proprietárním vodítku nenažraných korporací.
  • 8. 1. 2008 22:36

    mewe (neregistrovaný)
    Tak tak - EU nařídí, Čech překroutí nebo obejde. Dědicové Josefa Švejka ještě Evropské unii předvedou, zač je "U kalicha" koleno. :o)
  • 11. 1. 2008 13:00

    gofry
    Máš pravdu, voľný trh v súčasnosti neexistuje. Preto treba rôzne regulácie a vplyv zo strany štátu alebo EU, EK a ďalších inštitúcií ZNIŽOVAŤ, nie zvyšovať.
  • 11. 1. 2008 13:02

    gofry
    Voľný trh znamená, že ktokoľvek má možnosť predávať čokoľvek, nie že musí poskytnúť svoje znalosti komukoľvek na trhu.
  • 8. 1. 2008 1:40

    Technokrat (neregistrovaný)
    Regulace "volného" trhu, ať již jakákoliv, nikdy nemůže být a nebude produktivní. Trh ví sám nejlépe co chce a nejvyšší efektivity a spokojenosti spotřebitelů může dosáhnout jen a pouze samoregulací. Mocnost, ať už je to EU, nebo PSP ČR, je tu od toho, aby hájila životy, zdraví a majetek obyvatel, kterými je za toto placena (hojně placena). Trh, média, náboženství, sex, ..., nic z toho jim prostě nenáleží, dokud to nezasahuje do práv a svobod někoho jiného.

    Docela mne zaráží, s jakým klidem jste napsal větu "bude to spíše regulace v tom smyslu, že prodávaný multimediální obsah nebude vázaný na jednu platformu, jako třeba iTunes". Takže trestání úspěchu? Vžijte se trochu - vymyslíte obchodní model, který (přesto že je uzavřený) má neuvěřitelný úspěch, trh ho přijme více než kladně, v podstatě určíte směr oboru do daleké budoucnosti protože jste se prostě naprosto přesně trefil do toho, co spotřebitel hledá. Všichni jsou spokojení, jen mocnost má malou kontrolu, proto vás začne "regulovat" (v uvozovkách proto, že bych raději použil slovo "ždímat" či "zneužívat"). Nejlepší cesta, jak zabrzdit či zcela zastavit přirozený pozitivní vývoj. A jak zde již bylo napsáno, když si tento vývoj u nás zabrzdíme, někde jinde bude dál pokračovat. Potom budeme nakupovat v zahraničí a naše závislost na okolí bude růst. V dnešní době kompjůtrů (jutrůtrůtrů jůtrůtrů) si každý najde co hledá - pokud je to někde odregulováno, sáhne jinam.

    Pryč s vyumělkovanou regulací.
  • 7. 1. 2008 12:14

    Lukas Nevosad (neregistrovaný)
    Zajímlo by mne, kde berete ty informace o tom, jak bude prodej hudby regulovat, když jediné, co EK udělala, bylo zahájení diskuze.

    Pokud nějaká regulace v tomto směru vůbec přijde, což není vzhledem k posledním událostem vůbec jisté, bude to spíše regulace v tom smyslu, že prodávaný multimediální obsah nebude vázaný na jednu platformu, jako třeba iTunes. Ačkoliv i toto je diskutabilní, z tónu vaší glosy mi není jasné, proč zrovna toto by vám mělo vadit. Rozhodně nevidím sebemenší důvod, proč by měla mít jakákoliv ze zainteresovaných stran zájem na regulaci například ceny, nebo použité technologie. I hudební průmysl by byl sám proti sobě. Za těch 20 let už i on pochopil, že buď to bude pohodlné a nepříliš drahé, nebo neprodá nic.

    To, že si toho EK všimla za 8 let také nevidím jako něco špatného. Je naopak dobře, že reaguje až na nějakým způsobem vzniklou situaci - před těmi 8 lety nikdo nemohl tušit, jakým směrem se trh samovolně vyvine a regulace by byla obrovskou chybou.

    Z celé vaší glosy bohužel čiší typická hospodská nenávist vůči EU. Z EU obvykle chodí poměrně rozumné věci, typu relativně obecných direktiv. Tyto se obvykle zprasí až na půdě PSP ČR, přičemž jakmile na tento zprasenec někdo upozorní, politici se jednohlasně vymluví na to, že to "přišlo z EU".
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).