Firemnim emailem na freemailu (i presto, ze firma ma vlastni domenu a na ni provozuje sve webove stranky) to zacina a firemnimi daty na jakemsi pochybnem cloudu nebo "ulozence" to konci.
No kdo chce kam ...
Na druhe strane IT oddeleni v mnoha firmach jsou katastrofalni a bez podobnych (bohuzel velmi nebezpecnych) sluzeb by casto opravdu nebyla napriklad vymena dokumentu mozna. Cele je to o neschopnosti lidi vykonavat svoji praci... jenze dnes jde jen o loajalitu.
Ryba smrdí od hlavy. Pokud vedení společnosti považuje IT oddělení za zbytečné darmožrouty, kteří jsou první na řadě při jakémkoliv propouštění, servery se používají dlouhé roky (dokud neselže HW, protože na nové prostě IT nedostane peníze), pokud neexistuje něco jako podpora vzdělávání, školení... Pak IT může dělat zázraky s tím, co má k dispozici, ale stejně to bude katastrofa. A tohle je, obávám se, ten nejčastější důvod.
Ktereho ITka by bavilo, delat cizi praci, a nedostavat za to plat. Ono to totiz velmi casto vypada tak, ze onen dotycny neni schopen poslat ani email, a ze se v excelu da secist sloupec cisel, je zcela mimo jeho obzor.
Nez si pak precist hlaseni, ze (napriklad) nelze vystavit fakturu s datem splatnosti v minulosti, je jednodussi zavolat na IT a rict "ono to nefunguje".
Pak se divte, ze vetsina IT nahlizi na vetsinu uzivatelu z pohledu ovcackeho psa, ktery musi ty sve ovce taky obcas poradne kousnout, aby jim to doslo.
Jistěže máte pravdu, jenomže občas to bývá i jinak. Někteří zejména mladší IT pracovníci mají dojem, že jsou něco více nežli řadoví zaměstnanci a vnitřně nechápou, že mezi nimi a dejme tomu uklizečkami není z pohledu dané organizace žádný zásadní rozdíl - mají zajistit její hladký chod. No a tak se vyvyšují, dělají z uživatelů (častěji uživatelek) hlupáky atd. Prostě "Obyčejný týden pracovníka systémové podpory" :-).