Ja bych pridal jeste "ztraty" zadavatelu reklamy. Kdyz uz nekdo sahne po DO aby snizil hlasitost reklamy, tak rovnou prehodi na chvili i na jiny program.
Ano, jde to ale nechce se. Proste reklamy pausalne treba 6 dB dolu a hotovo. Zadne zkoumani specialnimi pristroji ani programy neni potreba. Konkretni hodnotu utlumu by subjektivne na zaklade zkusebniho poslechu sady programu a reklam stanovilo treba par zvukaru jmenovanych RRTV.
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) se již v roce 2007 tímto problémem zabývala společně s Ministerstvem kultury, které požádala o návrh legislativních změn, které by vedly k odstranění rozdílu hlasitosti reklam a ostatních pořadů ve vysílání (a rovněž k odstranění nežádoucího zpožďování začátků pořadů ve vysílání). Nic z toho však nebylo a mediálním zákonem jsou tyto věci prý nepostižitelné.
Tento týden vyšla zpráva, že americký demokratický senátor Sheldon Whitehouse předložil návrh zákona, kterým chce dosáhnout snížení hlasitosti televizní reklamy vysílané v USA. Argumentu je mj. tím, že podle statistik Světové zdravotnické organizace na světě žije téměř 280 milionů lidí se středně až těžce poškozeným sluchem a tento počet stále vzrůstá. Já bych k tomu přidal i problém s vybíjením baterií v dálkových ovládačích, když při každé reklamě ztišujeme, nebo vypínáme zvuk v TV a to je již problém pro naši peněženku a životní prostředí.
Všichni vysílatelé stále argumentují, že to nejde vyřešit.
Přeji hezký den u hlasitých reklamních bloků