Jinak souhlasím s tím, že mě obtěžují fóra, kde mají dotazy nadpisy typu HELP!!!, pomozte, problém apod. :-(
Tyto nadpisy mi zas nijak moc nevadí, jsou pro mě jen znamením, že tazatel už fakt neví jak100hoven, je zmatený, zoufalý, v pressu.
Jestli mi něco OPRAVDU vadí, tak to jsou bohorovné reakce milých "guruů", "wizardů" a podobných individuí, která nelitují času, aby vysvětlili zoufalému tazateli, že se jeho problémem nehodlají zabývat, žonglujíce přitom ironicky svými křišťálovými (nebo jakými vlastně) koulemi (jistě jste se už s tímto dementním výrazem setkali. Zajímalo by mě, který -beeeeep- to má na svědomí, kdo s tím začal.).
To si potom o těch idiotech (ne, skutečně teď těmi idioty nemyslím ony tazatele) pomyslím cosi velmi ošklivého a leckdy to zcela nespravedlivě vztáhnu na celou komunitu, posléze i na komunitu z druhé strany frontové linie a následně na celé lidské pokolení a vše živé i mrtvé v širokém dalekém okolí.
Zkrátka - tihle chytráci mě dovedou vytočit, přestože jsem jinak spíše flegmatický melancholik. Když nechtějí pomoci, ani nejsou schopni se vcítit do zoufalé situlace začátečníků, nechťať si nabouchají svá obecná moudra do trenek a drží kušnu!
U brady al-láhovy, vždyť ti nováčci neví, v čem je přesně jejich problém, neví, jak se mají ptát a co vše mají k dotazu připojit, to je snad normální u každého začátečníka v každém oboru, není přece nutné si na nich vybíjet své buddhaví kde získané mindráky a stírat je přiblblými ironickými kecy!
Čest chápavým a tolerantním výjimkám.
(Já osobně se "komunit" raději na nic neptám... Pardon za nesouvislý nesmyslný výlev mysli, jsem po noční.)
Pokud nekdo polozi dotaz "mam SB live 5.1 rev xy, v /etc/xyz mam nastaveno ... nasel sem to na www... ale SW abc mi pise ze ... distro je ..., v konferenci sem nasel ... ale nepomohlo"
Pak ma smysl se odpovedi zabyvat, protoze tazatel evidentne vyvynul alespon elementarni snahu problem vyresit.
Moje zkusenost je bohuzel takova, ze na otazku uvedenou v prikladu dostanu nejspis odpovedi typu: - "SB Live 5.1 je shit, kup si radsi ..." - "RTFM" - "Viz ... [odkaz na nesouvisejici diskusi]" - "Udelelej ... [popis toho, co uz tazatel vyzkousel a nepomohlo to (a on na to ve sve otazce upozornil)]On k te "kristalove kouli" dospeje casem kazdy. Kdyz totiz nekdo napise "nemam cas to hledat, jak rozchodim v linuxu zvukovku ?", tak muze nasledovat bud ban, pokud to konference/4um/... umoznuje, nebo velmi sprosta reakce nebo ironie nebo naprosta ignorace.
Zvláštní. Když někoho takové dotazy iritujou a není momentálně schopen se přes to všechno přenést, tak proč na ně vůbec nějak reaguje? Proč sahat po banování, sprosťárnách, či ironii, když je tu ta zmíněná lákavá možnost ignorování dotazu a přenechání jej těm, kdo zrovna náladu mají? Tohle mi vadí. Proč zbytečně gaychatovat?
Možná by všem bylo lépe. Těm vystresovaným nováčkům i těm nevinným náhodným kolemčtoucím, kteří musí číst/přeskakovat plané plky a leštění bambusu... :)
Snad mi trochu rozumíte.
Pak ma smysl se odpovedi zabyvat, protoze tazatel evidentne vyvynul alespon elementarni snahu problem vyresit.
To je pěkné, ale co když tazatel je totální laik a nováček, ochotný se učit, ale neví z čeho (je pěkné, že existují manuálové stránky, ale co když prostě tazatel ani neví, jak a na co se ptát a potřebuje nutně alespoň provizorně danou službu/funkci zprovoznit? Ono to ze začátku není jednoduché...
Někdy se mi zdá, že určitá část "zkušených uživatelů" prostě nelibě nese blížící se konec "elitářství" (a díky této nelibosti záměrně přehlíží výhody zvýšeného zájmu newbies o GNU/Linux atd) a zuby nehty se snaží těm nováčkům házet klády pod nohy, aby to, nedejal-láh, neměli jednodušší, než oni před měsíci (záměrně nepíši "před lety" a kojím se pocitem, že tak činím správně)... :(((
Asi mě zase popadla blbá nálada, tak se omlouvám za výlevy. :)
To fakt nechápu. Když jsem začínal já, tak žádné takové abclinuxu nebylo, protstě jsem to z té dokumentace musel pochopit. Takže to asi nebude nemožné, ne? A že byla často v podstatně horší kvalitě než dnes.
To snad ale neznamená, že dnešním začátečníkům se nesmí pomáhat a je nutné si z nich utahovat a dělat z nich debily...
Alespoň doufám.
,Argumenty` o vystresovaných nováčcích jsou akorát chabé pokusy odvést pozornost vyvoláním soucitu.
To si vážně myslíte? Opravdu nejste ochoten připustit, že to může být realita? Pokud ano, je mi líto.
Pokud mě instalace nového, úplně jiného OS tak hrozně stresuje, tak proč se do toho ksakru pouštím?
Nemusí jít nutně o instalaci systému, vždyť zásekových problémů je takové množství...
A konec elitářství? Nebuďte směšný. Pokud lidi, kteří používali GNU/Linux ve verzi 0.98
Viz moje poznámka měsíce x roky
jsou stále stejně špatně položené dotazy stále a dokola na totéž taková pruda.
Souhlasím. Já chci jen jediné - aby si jistá individua, pokud je začátečnické dotazy tak prudí, odpustila přiblblé narážky a odpovídala buď slušně a věcně, bez efektu odrazování, nebo neodpovídala vůbec.
To je vše... :)
To snad ale neznamená, že dnešním začátečníkům se nesmí pomáhat a je nutné si z nich utahovat a dělat z nich debily... Alespoň doufám.
Ne, ale neznamená to ani to, že neprojevit žádnou vlastní snahu je dnes v pořádku (trochu moc záporů, co?) -- přinejmenším když chci od lidí, aby mi ve svém volném čase pomáhali.
To si vážně myslíte?
To si vážně myslím. Hrajete argumentaci na emoce. To neberu.
Viz moje poznámka měsíce x roky
To je ovšem nepochopení. Samozřejmě, že dnes může u řady věcí začátečník po několika měsících zvládnout to, co se dřív znalec učil roky (a u řady stále ani náhodou). Jenže já psal o tom, že znalec se nejspíš učí stále, a proto dnes umí věci, které je zapotřebí se učit roky dnes. Konec elity se nekoná.
Já chci jen jediné - aby si jistá individua, pokud je začátečnické dotazy tak prudí, odpustila přiblblé narážky a odpovídala buď slušně a věcně, bez efektu odrazování, nebo neodpovídala vůbec.
Já bych zae chtěl, aby do fór a konferencí, kam přispívám, nelezli zoufalci ptající se na první otázku ve FAQ a vymaštěnci, kteří se nedokáží zeptat, neumějí chovat slušně, ale zato chtějí odpověď -- rychle, přesně, podrobně. Každý holt chce to, co nemá...
Ne, ale neznamená to ani to, že neprojevit žádnou vlastní snahu je dnes v pořádku (trochu moc záporů, co?) -- přinejmenším když chci od lidí, aby mi ve svém volném čase pomáhali.
Točíme se v kruhu, oponuji již dříve použitým - nelíbí-li se Vám takovéto dotazy, prostě je zasklete, přejděte bez zbytečných poznámek, zvyšujících zbytečně jen traffic (popřípadě i sebevědomí)...
To si vážně myslím. Hrajete argumentaci na emoce. To neberu.
Omlouvám se, že ještě nějaké emoce mám... ;^)
Viz moje poznámka měsíce x roky
To je ovšem nepochopení.
Je. Ale ne o mém. Ta poznámka byla myšlena poněkud jinak. Vyjádřil jsem jí bláhovou naději, že ti "záškodníci" jsou spíše součástí "nevé vlny", než těmi stařičkými ostřílenými vlky, těm to snad nestojí za to. Snad. Doufám.
Já bych zae chtěl, aby do fór a konferencí, kam přispívám, nelezli zoufalci ptající se na první otázku ve FAQ a vymaštěnci, kteří se nedokáží zeptat, neumějí chovat slušně, ale zato chtějí odpověď -- rychle, přesně, podrobně. Každý holt chce to, co nemá...
Líná huba - holé neštěstí.
Na druhou stranu připouštím, že líný mozek je neštěstím taky.
Tak nevim, jestli to, ze tazatele nekdo odkaze RTFM na manual, je spatne - kdyz neodpovi vubec, je to z pohledu tazatele nadutost...
Pokud ho slušně odkáže na konkrétní manuál/URL, tak není co namítat, takových by mělo být víc...
Ale dost už toho, všechny tyhle debaty jsou k ničemu, lidi nepředělám. Tyhle debaty o RTFMování se vedou dlouho a všude možně (stačí si třeba přes groups.google.com nechat to RTFM v nějaké skupině vyhledat a zjistit, že všechny pod touto glosou uvedené názory už tam někde zazněly a oponenty nepřesvědčily...
Jeden moudrý muž kdysi řekl "If you can, help others. If you can't, at least don't hurt others.", s čímž se já ztotožňuju. Z mého útlocitného pohledu tím ubližováním je ono machrování a zbytečná ironie.
Příjde mi to, jako když slepec potřebuje přejít přes silnici a já jdu okolo:
No, nechme toho, vše bylo řečeno, vše bylo ignorováno, reklamy se protočily.
Takže přecijen prachsprosté elitářství...
OK, je to Váš "boj".
Já jsem vděčný za každého nového uživatele gnu linuxu, byť by byl pro Vás a Vaší ctěnou komunitu jakkoli méněcený. Já v přílivu i obyčejných konzumentů, kteří "jen berou a nic komunitě nevrací" vidím pro sebe dostatečný užitek. Pokud ho ostatní nevidí...
IMHO ta část ptajících se uživatelů, která veleváženou "komunitu" tak irituje, je přesně v pozici slepce, který se prostě vlastními silami není schopen pohnout z místa a velevážená "komunita" se není schopna ani ochotna do pozice těch jedinců vcítit a vše bere stylem "podle sebe soudím Tebe" , "smrádek, ale teploučko, cizáci pryč, nerušte nám naše kruhy" atd atd, vše tu již padlo, tohle je o ničem, viz předchozí post, sbohem.
Už zase začínám mít stavy, o kterých jsem se zmiňoval v prvních postech.
Elitarstvi pouzivate jako negativni nalepku
Nic jiného si totiž IMHO nezaslouží...
V tom, ze nejsou vitani lide, kteri chteji aby se za ne namahali druzi? O nicem jinem jsem nepsal...
Každý chce dosáhnout úspěchu s vynaložením co nejmenší námahy. Lenost je motorem pokroku. Je lákavé se drsňácky zbavit neužitečné a "líné" spodiny, aby Vám nesmrděla ve Vašem soukromém VIP hI6h3Nd h4x00R fóru/konferenci, leč je to zároveň i krátkozraké. Vy se namáhejte dnes, oni se budou namáhat zítra, či pozítří, až si vzpomenou na to, jak kolegiálně a trpělivě jim v začátcích někdo pomáhal.
Ta masa Vámi opovrhovaných "lenochů" je přinejmenším i masou potencionálních zákazníků, požadujících po autorech sw vývoj linuxových verzí jejich oblíbených programů a po výrobcích hardware podporu a ovladače pro linux. Vám možná současná situace s dostupností ovladačů vyhovuje, já bych ale uvítal změnu, já to tak narcisticky a sobecky "vidím".
linuxova komunita ma povinost ve svem volnem case za vas delat vasi praci.
Linuxová komunita (ať už tím je myšleno cokoli) snad také nemá povinost si z těch lidí dělat prdelky. Pokud Vás ty dotazy žerou, tak si jich nevšímejte. Nechcete někomu, kdo se Vám (snad jen pro pořádek, píšu všude "Vám" {ze zvyku s velkým písmenem}, myslím tím však tu část "komunity", kterou zde, jak se mi zdá, názorově obhajujete. Není v tom nic zcela osobního.) znelíbil pomoci, fajn - tak mu ale ani neškoďte. Zasklete ho, povzneste se do svých odborných výšin a nesestupujte tam, kde byste se mohl ušpinit. Jak tady o tom kdosi psal, ty drsňácké odpovědi přehlednosti Vašeho milovaného fóra asi taky nepřidají.
Nelíbí se styl otázky? Tak neodpovídejte, odpoví někdo jiný, třeba ne hned, ale odpoví. Nic jiného nechci. Také mi jde o přehlednost diskusí, jde mi o to, aby když někdo položí dotaz, tak aby byl zodpovězen, a to pokud možno zcela konkrétně, ne odkazem na web, který může být za pár let (kdy budu podobný - pro Vás třeba triviální - problém já, nebo někdo jiný řešit) a koneckonců i manuálové stránky se mění, programy přibývají i mizí z distribucí atd atd.
Zdravím.
>>>Elitarstvi pouzivate jako negativni nalepku Nic jiného si totiž IMHO nezaslouží...A kde jste se namahal uvest, V CEM spociva to elitarstvi a PROC si tuto nalepku zaslouzi lide, o kterych jsem ja psal - lide, kterym se nelibi, kdyz si nekdo mysli, ze jsou POVINNI mu ve svem volnem case poskytovat pomoc? Nalepovat nalepky dokaze kazdy. Daji se nalepit na kazdeho, kdo se vam znelibi, tezko se proti tomu brani a neni nutne se namahat vymyslenim argumentu. Jediny problem je, ze to neni fair.
Lenost je motorem pokrokuOblibena fraze. Az na to, ze byla myslena naprosto jinak. Byla myslena na "lenost" lidi, kteri se nechteli namahat s neustale opakovanymi rutinnimi ukoly a proto se namahali vymyslet neco noveho. To rozhodne nejsou ti lide, o kterych se tady bavime. Ti jsou nanejvys brzdou pokroku.
je to zároveň i krátkozraké. Vy se namáhejte dnes, oni se budou namáhat zítra, či pozítří, až si vzpomenou na to, jak kolegiálně a trpělivě jim v začátcích někdo pomáhalTohle je smesne. Ti, o kterych tady celou dobu mluvim, se nebudou namahat NIKDY s NICIM. To je prave podstata problemu.
Linuxová komunita (ať už tím je myšleno cokoli) snad také nemá povinost si z těch lidí dělat prdelkyKde jsem psal o nejakem delani prdelek? Psal jsem, ze dokonce i lidem, kteri nevedi jak se chovat, by mela byt dana sance se to naucit. Teprve kdyz k tomu nekdo neni ochoten, vypudit ho ze sveho soukromeho prostoru. To ale neni delani prdelek, to je sebeobrana. A jeste veeelmi liberalni.
A kde jste se namahal uvest, V CEM spociva to elitarstvi a PROC si tuto nalepku zaslouzi lide, o kterych jsem ja psal - lide, kterym se nelibi, kdyz si nekdo mysli, ze jsou POVINNI mu ve svem volnem case poskytovat pomoc?
Nejsou POVINI (a věřím, že si to ani valná část tazatelů nemyslí, snad jen určitá skupina, zmagořená nerealistickým básněním nějakého nadšence o výhodách gnu linuxu a vyzdvihující obětavou a všemocnou komunitu, bez zmínění určitých pravidel, jak to chodí a význam zkratek, které mohou očekávat). Nelíbí se mi to Vámi opěvované bezmilostné banování, sakrasmus a štvaní z fór, určených pro elitu, odmítající se zabývat tupým plebsem... Nevidíte do duše toho tazatele, nevíte, co zná, nevíte, že přestože by třeba rád uvedl ke svému hloupému dotazu dostatek informací, neví JAKÉ informace jsou třeba a kde je získá (jinak by se snad neptal) - což je pro Vás nepochopitelné, antož Vám by se to stát nemohlo. Ono je asi jednodušší nad každým zlomit po pár pokusech hůl a vykopat ho pryč, otázka je, zda to je nejvhodnější řešení. IMHO není, IYO zjevně je.
Nalepovat nalepky dokaze kazdy. Daji se nalepit na kazdeho, kdo se vam znelibi, tezko se proti tomu brani a neni nutne se namahat vymyslenim argumentu. Jediny problem je, ze to neni fair.
K tomu snad jen: Tohle je smesne. Ti, o kterych tady celou dobu mluvim, se nebudou namahat NIKDY s NICIM. To je prave podstata problemu.. Nálepka jak vyšitá. Telepatie a věštění vecí budoucích je krásná věc, také bych to rád uměl. No, nebo asi spíš raději ne, asi by to za chvíli byla nuda.
Kde jsem psal o nejakem delani prdelek? Psal jsem, ze dokonce i lidem, kteri nevedi jak se chovat, by mela byt dana sance se to naucit. Teprve kdyz k tomu nekdo neni ochoten, vypudit ho ze sveho soukromeho prostoru. To ale neni delani prdelek, to je sebeobrana. A jeste veeelmi liberalni.
OMG, on sakrazmus je vlastně úplně o něčem jiném, než o dělání si prdelek a leštění si bambusu, on je vlastně.....hmmm, o čem?
OK, braňte se, izolujte se, příjemné vymření přeju...
Myslím, že to tu ani nemá smysl nějak dál rozvíjet, zcela jste mi objasnil Váš postoj, děkuji. Jsem rád, že po předchozích zkušenostech z jiných platforem (ne, nemyslím tím windows) si držím od všelijakých komunit odstup. Tak se mějte pěkně, já jdu do pr.... práce. :)
s bohem a uz se nevracej, bez blbecku kteri se snazi citove vydirat, jako ty, nam bude lip :-)
Jo, jasně, "citově vydírající blbeček"... No, dalo se čekat, že se ozve i nějaký klon widlepatřídohnoje(nebojaksetenvelkydrsnýlinuxákzživějmenuje)ho. :^) Ale co, to mám za ty "idioty"...
Boha si do úst neberte, (nejen) tam je to totiž i o pokoře a vůbec o takových podobných divných irelevantních věcech, které ne všichni rozdýchají... Mějte se pěkně. :)
je překvapivé, jak jednoduše jste dokázal přehlédnout faktickou část toho příspěvku. Váš přístup je totiž opravdu manipulující a citově vydírající.
? Popíral jsem to? Připouštím, že určitým typům lidí se apelování na nějaký cit může jevit jako vydírání a manipulace, WTZ... Vše ale dělám pragmaticky pro svůj prospěch. :)
Problém je v tom, že "Vše ale dělám pragmaticky pro svůj prospěch" je projev sobectví a egoismu, zcela odporující chování v komunitě (které sám vyžadujete). Potom se nemůžete divit, že vás pošlou leninskou cestou (tj. po pr....)
V čem spočívá mé sobectví jsem již zmínil v jiném příspěvku, zkuste zatnout zuby a přečíst si jej (popřípadě alespoň keywords: masa potencionálních zákazníků, ovladače, linuxové verze programů), bude hned někde vedle. Nemyslím si, že by to bylo nějak zásadně proti zájmům komunity okolo gnu linuxu (samozřejmě se mohu mýlit).
Zcela jsem už v argumentaci odsunul stranou tu obyčejnou slušnost a toleranci k chybám druhých (o nějakém soucitu a nadhledu ani nemluvě, bo nechci, aby mě cestou do práce zatkli za vydírání a manipulace), která se zjevně už nenosí, alespoň tedy v některých komunitách, nebo jejich zvenčí viditelných částech... ;^)
opravdu pomahat se evidentne komunite prilis obecne nechce, jiste je to o lidechTakk tohle uz je IMO opravdu sila. Komunita dala dohromady ve svem volnem case ohromnou kupu software a zadarmo to dala k dispozici lidem. Komunita dala dohromady obrovske mnoztvi informaci ve forme manualu, guidelines, dokumentace - rozvnez ve volnem case, a rovnez to dala k dispozici lidem. Jako by to vse nebylo dost, komunita provozuje obrovske mnozstvi webu, irc kanalu a dalsich diskusi, kde se ve svem volnem case snazi zadarmo pomahat lidem - navzdory tomu, ze nekteri toho zneuzivaji k zaplavovani diskusi smetim, ktere uz se milionkrat opakuje jinde, a navzdory tomu, ze existuji placene distribuce linuxu, ktere za cenu mnohem nizsi nez konkurence pridavaji k software i profesionalni placenou podporu. A pak se presto objevi mudrc, ktery prohlasi "opravdu pomahat se evidentne komunite prilis obecne nechce, jiste je to o lidech". Nezlobte se na me, ale z toho je mi opravdu na zvraceni.
Nadpisy typu help, pomoc, velky problem rozhodne nesvedci o tom, ze tazatel je zoufaly a v presu. Svedci o tom, ze nema elementarni znalosti, jak se chovat v internetove diskuzi.
IYO. Ostatně, ty znalosti vždy každý musel, musí a bude muset nějak získat. Mně příjde logičtější je získat v té diskuzi, než nějak telepaticky. Slušnou formou.
A tak to funguje ve vsech oblastech lidske spolecnosti, ze kdyz nekdo neco chce a nema elementarni znalosti o tom, jak se chovat, tak dopadne spatne. Nekdy je ignorovan, nekdy je vysmivan a nekdy dostane do zubu
Já dávám přednost tomu řešení, které jste z podivných důvodů nezmínil, tedy klidnému "zasvěcení" bez zbytečných šaškáren atd... :)
A prijde mi lepsi, kdyz mi na muj dotaz nekdo odpovi ironicky a udela ze me blbce, nez kdyz neodpovi vubec.
Mně příjde ještě lepší, když mi na můj dotaz někdo odpoví slušně, kamarádsky a kolegiálně. Ale to už se zřejmě nenosí, to už není "in". Inu - škoda.
Nadpisy typu help, pomoc, velky problem rozhodne nesvedci o tom, ze tazatel je zoufaly a v presu. Svedci o tom, ze nema elementarni znalosti, jak se chovat v internetove diskuzi.
IYO. Ostatně, ty znalosti vždy každý musel, musí a bude muset nějak získat. Mně příjde logičtější je získat v té diskuzi, než nějak telepaticky. Slušnou formou.
Nikoliv. Logické je si to přečíst. Na Abclinuxu je návod, jak položit dotaz a co před tím udělat. Ten návod je těsně nad formulářem pro zadání dotazu.
Když však přesto zadavatel napíše "Help, please", navíc stejný dotaz, který je momentálně na hlavní stránce serveru, svědčí to pouze o naprosté ignoranci tazatele: "Ptám se přece Já! Nic nebudu něco hledat, nic nebudu číst. Vy jste tu přece od toho, abyste můj problém vyřešili."
Často se pak stane, že mu někdo odpoví třeba http://www.google.com/search?q=jméno_programu nebo "man jméno_programu". A tazatel, místo aby následoval link nebo se podíval do manuálové stránky, pouze odsekne něco o neochotě komunity, která mu neodpověděla ani za 10, ba ani za 20 minut.
Nikoliv. Logické je si to přečíst. Na Abclinuxu je návod, jak položit dotaz a co před tím udělat. Ten návod je těsně nad formulářem pro zadání dotazu.
To je možné a šikovné (na abclinuxu jsem přestal chodit).
"Ptám se přece Já! Nic nebudu něco hledat, nic nebudu číst. Vy jste tu přece od toho, abyste můj problém vyřešili."
My tu jsme od toho, abysme buď slušnou formou pomohli, nebo to nechali plavat.
Často se pak stane, že mu někdo odpoví třeba http://www.google.com/search?q=jméno_programu nebo "man jméno_programu".
Proti takové odpovědi nelze nic namítat a byl bych rád, kdyby tak odpovídali všichni. Potom už je to opravdu jen problém tazatele.
A tazatel, místo aby následoval link nebo se podíval do manuálové stránky, pouze odsekne něco o neochotě komunity, která mu neodpověděla ani za 10, ba ani za 20 minut.
Také už jsem se párkrát setkal s případem, že tazatel vysloveně uvedl, že v manu hledal, leč nepochodil - a přesto mu byl doporučován zatvrzele man. Asi to lidi dělají automaticky, nevím...
Já se pod touto glosou ozval proto, že mi mnohé připomenula (ne svým konkrétním příkladem, ale "duchem zákona"). Připomenula mi bolestně rozdíl diskusí před pár lety a teď (popřípadě na fidonetu blahé paměti). Opravdu se mi zdá, že se slušnost (bohužel na obou stranách. K tomu dodávám - oni na Vás kamenem, Vy na ně chlebem.) někam vytratila a příjde mi to líto.
Prosim vas, co to znamena RTFM? Dekuji
Viz třeba http://www.computeruser.com/resources/dictionary/chat.html...
Ahoj Clocku,
predem musim upozornit, ze jsem vyvojar Gentoo, a proto se timto Tvym postem citim ponekud dotcen.
Nejsem si jisty, zda Tve bugreporty (viz jejich seznam) jsou opravdu reprezentativni ukazkou konstruktivni kritiky (nehlede na pouzivani funkce "hledej").
bug 118383:http://www.gentoo.org/doc/en/handbook/handbook-x86.xml?part=2&chap=1 The "Upgrading your System" section omits revdep-reconf. I suggest to remove the useless code example "emerge --update --deep world" because that can be safely replaced by the following "emerge --update --deep --newuse world" and possibly remake the whole chapter in the style "To upgrade your system, just type emerge sync emerge -u --newuse --deep world revdep-rebuild, and don't ask why. If you want to know why, then it's because we suffer from autism and we intentionally refuse to write one system_upgrade script that would type these complicated commands for you. Sorry, autistic people cannot imagine the others can have different experience and thinking than themselves. See the Wikipedia article on autism for more information why the system upgrade has to be so complicated.bug 118382:
I suggest to change "Welcome to Portage" to "emerge command, the key to Portage" I don't like this style: Documentation Resources ======================= The Great All-Unifying Documentation Folder =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= General gentoo-related documentation project = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = The Documentation ----------------- Greetings ......... Introduction . . . . . . 1.1.1.1.1.1.1 Welcome to the introduction, this is the documentation! We congratulate you that you were so brave to dig through all our meaningless titles headings, categories and paragraphs up to here. If you think you will be able to get any useful information from this website, then relax. No way, dude. We put meaningless titles, introductions and welcomes to all the places people look first. 1.1.1.1.1.1.2 About this documentation Anyway, this is the beginning of the documentation. In the first two chapters we will slowly accustome you to the fact that this is the documentation and the introduction is slowly beginning. After that we will repeat this to make sure you won't forget it. And then once more, for the individuals with weak heart of hypertension to make sure they don't get a heart attack or stroke from the sudden surprise when the actual informations comes. 1.1.1.1.1.1.3 The most important information (for us) is that this website is under CC licence (but not whole, so you actually don't get any useful information from reading this sentence). And - yes we forgot - we also wanted to tell you that the whole document is comprised of sentences, they are composed of words and the words of letters. Just for the case you didn't know. And look - the background is white! What a surprise. Did you expect a black one? 1.1.1.1.1.1.4 The second most important information is that we are proud of this website. We made it with pride and it was us who made it and not anyone else! "Welcome to the Portage" are just empty headlines wasting time and distracting the reader. Do you wonder why people don't bother reading the doc before they report a bug on the program which is actually their own problem? Because the doc is often a >>> SHIT! <<<
S pozdravem,
Jan Kundrat, jkt@gentoo.org
Vyvojar uzivatelum pomoct neche a akorat proti nim vede verbalni valku. Kdyz v ni prohrava, cloveka ktery pise hodne bugreportu a je k projektu kriticky zabanuje (jak se mi stalo s gentoo bugzilla -> gentoo je presne tenhle typ projektu)
Vyvojar ma pouze limitovane mnozstvi casu, ktery mu bohuzel jeste vydatne uziraji uzivatele, kteri se neobtezuji s hledanim duplicitnich bugreportu, nebo nedejboze reportovanim hovadin, ktere jsou zcela evidentne mimo misu.
Kolik z tehle tuny bugreportu je opravdu uzitecnych, pokud pomineme veci, ktere by mely byt evidentne hlaseny autorovi, ne do bugzilly distribuce, ktera dany balik pouze distribuuje, chyby typu PEBKAC a pak vyslovene provokace jako:
Do you wonder why people don't bother reading the doc before they report a bug on the program which is actually their own problem? Because the doc is often a SHIT! to make a good doc (and not shit) you have to constantly think about the purpose of - give information easily, quickly and relevantly user, masturbate writer's ego.
nebo
possibly remake the whole chapter in the style "To upgrade your system, just type emerge sync emerge -u --newuse --deep world revdep-rebuild, and don't ask why. If you want to know why, then it's because we suffer from autism and we intentionally refuse to write one system_upgrade script that would type these complicated commands for you. Sorry, autistic people cannot imagine the others can have different experience and thinking than themselves. See the Wikipedia article on autism for more information why the system upgrade has to be so complicated."
Ano, ten account byl zabanovan, protoze na podobne vylevy fakt nemame ani naladu, ani cas. Az se naucis psat uzitecne bugreporty, tak si zaloz novy.
P.S. Stale cekame na ten lightning-fast prepis portage v Cku.
Open source je pouhy zpusob distribuce software a myslenek. Nabizi spoustu velmi prijemnych veci, nicmene s byznysem je mimobezny. Ano, nekdo si na nem postavil byznys, ale to jest jeho problem. NENI to problem komunity.Copak jsem tvrdil, ze fakt, ze si nekdo postavil byznys na open source je problemem komunity? Naopka, pisu o tom, ze pripadne spatne fungovani komunity je problemem pro byznys. A velky byznys JE zalozen na praci komunity - at uz mluvime treba o praci komunity pro Fedoru nebo Linux obecne - viz mnou uvedene priklady. Takze NENI pravda, ze open source je s byznysem mimobezny.
Pokud je mi znamo, tak GNU/Linux neni jediny operacni system, na kterem muzete bezet Oracle :-)Vzdyt prave o tom mluvim! Rika se tomu konkurence. Postavite-li svuj byznys na komunite, tak prohrajete konkurenci boj, pokud ma komunita problem. A pro komunitu JE problem, je-li negativne popisovana v mediich. Musite se proto snazit v zajmu sveho byznysu, aby komunita nemela problem. A presne o to se imho snazil Pavel Kysilka. Ve vasem pripade zjevne neuspesne.
nenajde nikdo nic, pouzijte vyhledavace. Pokud nekdo nezabrani vlozeni, nebo nesmaze prispevek, ktery hledate, urcite jej najdete. Nejhorsi je hledat neco, co neexistuje, nez to, co je nekde zastrceno.
Nerad bych tu strhl diskuzi na konkretni tema CZilly, pokud by nejaka mela byt, tak na czille. Jednani admina se mi nelibilo, ale ma na nej pravo z titulu sve funkce.
Pouze jsem se chtel podelit o zazitek, ktery mne osobne velmi prekvapil a hodil se k tematu tohoto clanecku, dale tuto situaci nehodlam resit. Resit by jej mela komunita sama, pokud o to stoji.
Jednou z velkých deklarovaných předností opensource technologií je, z hlediska uživatele, podpora komunity uživatelů a vývojářů.JAK deklarovaných? KDE přesně se co deklaruje a jaký druh podpory je tím myšlen - můžete prosím být konkrétní? Deklaruje se někde nějaká záruka technické podpory / poradenství, a vy jste tam podporu nedostal? Kde to bylo? Nebo se mluvíte o čistě dobrovolné podpoře motivované zájmem o problematiku samotnou - zájmem, který tazatel nejprve musí sám vzbudit?
Dotaz položený ve fóru se setkával s pravidelnou odpovědí, ať si přečte manuál. Ten měl několik set stránek.Co je špatného na radě přečíst si manuál? Proč by měl mít kdokoli povinost tazateli pomáhat, když řešení jeho problému je v manuálu a tazatel tudíž žádnou pomoc nepotřebuje? Jakou souvislost s tím má počet stránek manuálu? Má snad mít někdo povinnost věnovat námahu na vyřešení problému tazatele v situaci, kdy tuto námahu není ochoten vynaložit ani on sám?
a když už odpověď na technickou otázku přišla, byla, řekněme, ne právě srozumitelná.co znamená "ne právě srozumitelná" - že byla shledána nesrozumitelnou komisí pro hodnoceni srozumitelnosti otázek dle ISO 655432? Nebo jen že jí tazatel nerozuměl? Je to nezbytně chyba odpovídajícího a ne tazatele? Není za vyřešení problému odpovědný v prvé řadě tazatel?
servery čtou inteligentní a vzdělaní (asi) lidé, mohli bychom doufat, že na nich bude dříve nebo později takřka každá otázka plodnou diskuzí přivedena ke svému vyřešení. Myslíte?proč by si někdo měl něco takového myslet? Znamená to snad, že "inteligentní a vzdělaní" lidé nemají limity, které vůbec není možné objektivně odhadnout? A nezáleží také na kvalitě otázky? Proč by měla komunita dobrovolníků v plodné diskusi odpovídat např. na nudné, nesrozumitelné či opakované otázky?
Na druhý a třetí jsem byl krátký, a tak jsem se zeptal na několika serverechProč tady nejsou tyto dotazy uvedeny, aby čtenář sám si na ně mohl udělat názor?! Proč jste vynechal právě tuto naprosto klíčovou informaci?!
Její autor mne peskoval za formulací otázky, již nepochopil. Připsal jsem tedy reakci, která ji upřesňovala, a v naději doufal. Autor odseknutí se za vlastní nepochopení omluvil, ale otázka zůstala otevřena.Je vaší otázkou skutečně tato http://portal.suse.cz/node/937? Pokud ano - z čeho usuzujete, že vás někdo peskuje? Proč nejste ochoten zvážit možnost, že jste zadal nelogickou otázku, a dobrovolník vás informuje, že otázka není srozumitelná a dále se snaží získat lepší informace o vašem problému, přičemž na základě svého názoru na váš dotaz vyjadřuje oprávněné pochybnosti o vaší kompetenci problému porozumět a varuje vás před snahou řešit problém jinak než instalací systému s pomocí přítele-experta?
Dotaz na fórech jsem trochu občerstvil a upřesnil. Leč nic. Možná že ani odpověď nemá. Jenže to vypadá, jako by se jím ani nikdo nezabýval.Proč píšete, že "to vypadá" - co TO vypadá? Nemáte na mysli spíše to, že vy osobně se tak subjektivně domníváte? Z čeho by mělo být usuzováno, že "by se jím ani nikdo nezabýval"? Očekával jste od každého člena komunity potvrzení, že on odpověď na vaši otázku nezná? Jak můžete odhadnout, kolik lidí o vaší otázce přemýšlelo?
Samozřejmě může jít pouze o výjimky a většina problémů na většině serverů se se svou odpovědí nakonec úspěšně setká. Ale možná také ne. Komunitní podpora možná nefunguje tak, jak by fungovat měla. Jak by to bylo užitečné.Opravdu se domníváte, že tyto sugestivní otázky jsou opodstatněny něčím jiným, než že konkrétně vy nebo několik vašich nekonkrétních přátel přátel jste nedostali odpověď? Pokud ano - čím?
Domnívám se, že pokud v článku nejsou obsaženy odpovědi na všechny tyto otázky, je nejenže bezcený - je manipulativní, povrchní a očerňující.
Váš dotaz pak obsahuje tuto perlu: Po bootu z prvního instalačního CD na mne vyskočí upozornění, že se pokouším instalovat 32 bitový software na 64 bitový počítač. To je v pořádku, nemám DVD mechaniku. Vážně si myslíte, že je to dobře zformulovaný problém, kterému každý musí hned rozumět? Člověk, který na váš dotaz reagoval, z této vaší formulace pochopil, že jste naprostý laik a v tomto duchu vám odpověděl. Vy ovšem máte pocit, že jste peskován.
Nakonec jste, jak píšete, sebral síly a opět se vrhnul na počítač. A hle! Podařilo se. Nějak však nemůžu najít vaše řešení. Nikoliv ve vaší glose, ale na fóru Suse. Jedno z pravidel chování v komunitě také praví, že když se mi podaří najít řešení neobvyklého problému, podělím se s ostatními. Z vašeho článku vyplývá, že očekáváte, že se kvůli vám všichni přetrhnou, ale sám pro nikoho nehnete prstem.
Jistě chápete, že problém, který se stane zlomku uživatelů a my nevíme, jak ho zreprodukovat, je obtížně řešitelný. Takže sem s podrobnostmi a oprava bude.
Neexistenci odkazů na nové příspěvky v diskuzích pod články (v archivu článků / předchozích článcích), hlášenou hned po přechodu Lupy na nový vzhled jistě zreprodukovat půjde. Půjde s tím zde (i na rootu) něco udělat, nebo tam už bude viset jen ta "čtenost"?
To samozřejmě ano a dobrá zpráva je, že pro Lupu už je oprava v CVS a na serveru se objeví v řádu dnů. Původní dotaz ovšem zněl:
A vyresi uz lupa a root ten problem s nefungujicim rozpoznavanim novych prispevku ve forech,a to IMHO není ten problém archivu a odkazu na diskuse v něm. Tuto chybu (?) bychom potřebovali lépe specifikovat, protože se nám neděje, jak jsem již psal výše.
To samozřejmě ano a dobrá zpráva je, že pro Lupu už je oprava v CVS a na serveru se objeví v řádu dnů.
Výborně! Projeví se to i na root.cz?
Původní dotaz ovšem zněl:
A vyresi uz lupa a root ten problem s nefungujicim rozpoznavanim novych prispevku ve forech
a to IMHO není ten problém archivu a odkazu na diskuse v něm.
WTZ, já si jen přihřál polívčičku na již rozpálené plotně... Děkuji za dobrou zprávu.
Ostatně soudím, že problém původního tazatele by šel velmi rychle vyřešit zamyšlením se nad tím "(neregistrovaný)" za jeho nickem.
Ta registrace snad není zas takový opruz a jeho problémy řeší (alespoň jsem si tedy nevšiml ničeho takového ani na lupě, ani na rootu), o bonusu v podobě možnosti browsit z více počítačů, či browserů a mít všude aktuální indikaci nových zpráv + nastavení už ani nemluvě...
Ano, jen asi o trochu později
Ostatně soudím, že problém původního tazatele by šel velmi rychle vyřešit zamyšlením se nad tím "(neregistrovaný)" za jeho nickem.To zřejmě ano, nicméně na takovou radu jsou někteří uživatelé alergičtí a i já budu rád, pokud bude vše fungovat za libovolné konstalace hvězd.
Šlo mi spíš o to, když někdo místo "Odpověď je XYZ, máš to v příručce A na straně B, příště se víc snaž, než budeš psát do fóra" odpoví sáhodlouhým povídáním o tom, jak jsem neschopný a zároveň mě ani maličko nenavede správným směrem. To je podle mého skutečně jen ventilování špatné nálady a/nebo projevování nadřazenosti nad začátečníky.Prosimvas reknete mi, kolik takovych prispevku jste uz videl? Bezte se podivat na nejake normalni forum (ne na bulvar typu Zive.cz) - treba na forum abclinuxu - kolik jich tam najdete? Jestlipak jich bude alespon 5 procent? Vite, cely tenhle clanek a spousta tohohle narikani nad tim, jak chudackum, kteri neco nevi, nikdo nepomuze, mi pripada jako krecovite hledani problemu tam kde zadny neni. Skutecnost je takova, ze nejake vecne odpovedi se vetsinou dostane i tem, kteri jsou natolik lini, se se ani nenamahaji pouzit prohledavani fora a podivat se, jestli stejny dotaz nebyl zodpovezen na predesle strane.