Pokud je alternativní řešení levnější, rychlejší a lépe (rozuměj za víc) prodejné zákazníkovi, tak z toho můžou byt i ty mimořádné prémie. V reálu, je to ale většinou tak, že administrátor sklapne kufry ... a drží hubu a krok :-(
Kdyz zamestnavatel zaveli, tak administrator sklapne kufry a bud udela to, co se po nem zada, nebo si hleda stesti jinde. Svetem nehybou administratori, ale zakaznici a majitele podniku. Vitejte do realneho sveta. :-)
Sice nejsem administrator, napln me prace je jina, z urcite casti se venuji administraci asi 15ti serveru na Linuxu/HP-UXu a jen jednomu jedinemu Windows 2003 Server. A muzu rici ze vice mi vyhovuji ony Unix based systemy. Navic v 99.99% jiz resil podobny problem nekdo jako vy, staci se jen zeptat google.
Cele je to o lenosti ... a ani helpdesk/placeny support neni samospasitelny ... viz napriklad TARy u Oracle :-)
Jenže ta kniha není pro uživatele prostě proto, že než ji přečte tak mu z hlavy vyraší rebarbora. Uživatel se obrátí na helpdesk Microsoftu nebo OEM partnera.
Jestli to neni prave to, co linux prodrazuje. Sice neverim, ze reseni na linuxu je drazsi nez na woknech (byly na to provedeny studie), ale kdybych ja byl administrator, tak do linuxu taky nejdu - uz kvuli sveho casu a nervu s uzivateli.
Musim rict, ze s "komunitou" mam presne opacne zkusenosti. Polozim dotaz a ejhle za pul hodiny je tam odpoved. Jedna se prave o server abclinuxu. Otazkou totiz je, jestli Vam nikdo neodpovedel protoze nevedel, nebo odpovedet nechtel nebo kvuli spatne otazce nemohl.
Rekl bych, ze pri instalaci SuSE nenarazite na problem, ktery by byl tak zapeklity, ze by nikdo nevedel jak na nej!
V dotazech se ale bohuzel casto objevuji otazky, na ktere nelze odpovedet z jineho duvodu.
1) ten kdo se pta byl hrozne liny, strasne spechal a jeho cas je drazsi nez muj a proto se nenamahal tim, ze by prohledal stare dotazy a odpovedi (a ze jich je dost - hledat 2 minuty je skutecne malo). Proste se zeptal na to, na co se pta uplne kazdy. Nedivil bych se, pokud by nikdo neodpovedel, nebo ho proste odkazal na manual/diskuzi.
2) dotaz je spatne polozeny. Jmenuje se treba HELP!!!! PLEASE!!! nebo jinak vystizne. Takove dotazy nechavam nepovsimnute. V nich potom autor napise neco jako: chci si rozchodit grafiku, jak na to? a ocekava, ze mu napisu, odkud si ma stahnout driver a do ktereho souboru co napsat, kdyz nevim jaky sytem pouziva, jakou ma grafickou kartu ani nic jineho. Je to, jako kdybych se ptal na nejvhodnejsi upravu sveho motoru a rekl vam pouze, ze mam hnede ridicske rukavice...
Pokud Vam pripada, ze manual o 1000 strankach je spatny a dlouhy, zustante u Windows a u pana Sponky. Komunite se tim ulevi.
>>>Pokud Vam pripada, ze manual o 1000 strankach je spatny a dlouhy, zustante u Windows a u pana Sponky. Komunite se tim ulevi.<<<
K tomu jen malý komentář - Jedna ze základních knich o Windows XP (Installing, Configuring and Administering Windows XP Professional od MS Press) má cca 1400 stránek. Teď ji zrovna čtu a zdaleka tam není vše a do všech podrobností.
Takže je to o líných lidech, ne o OS.
Kdyz zamestnavatel zaveli, tak administrator vysvetli proc to nejde a navrhne alternativni reseni. Zamestnavatel tomu prd rozumi, takze administratorovi za iniciativni navrh napise mimoradne premie. Vitejte do realneho sveta. :-)
Ne kazdy zamestnavatel je uplny idiot, ktery se necha snadno jednim panakem presvedcit, ze neco je skvely napad a pak to vyda jako rozkaz (i kdyz to "nejde").
Normalni zamestnavatel uz toho slysel moc (i ten co idiot je). Hlavne reci svych zamestnancu o tom, ze neco nejde a ze po staru je to lepsi.
Jinak to, ze nekdo rozmluvi sefovi nesmyslny napad do realneho sveta patri. Ale ze by za to jeste dostal premie? To fakt ne. Takovi sefove - uplni idioti - moc neoceni, ze jste se postavil proti nim a usvedcil je z nesmyslnych napadu.
3) dotaz je prilis odborny a ani 1000 lidi s vasim ne uplne obecnym problemem zatim nemelo to stesti a namahat se vyvolanim problemu a hledani reseni nebudou :-)
Na helpdesk MS jsem volal dvakrát a na příště jsem to vzdal, protože nebyli schopni poradit. A ke všemu to nebyli schopni přiznat. Skončili tvrzením, že dotyčný hardware není na kompatibility listu, přitom otázky s ním neměly nic společného.
Takže ať už jde o placený nebo free soft, vždy stejně končím prohledáváním konferencí.