Vlákno názorů k článku Pomůže vám komunita? od anonym - Je to trochu zcestné. Pokud Vás někdo odkáže...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 1. 2006 9:12

    bez přezdívky
    Je to trochu zcestné. Pokud Vás někdo odkáže na literaturu nebo manuál, je to jenom dobře, protože se vás snaží naučit si poradit. Pokud me nekdo obecne odkaze na manual pote, co vyslovne zduraznim, ze jsem si ten manual prostudoval (prostudoval, ne prolistoval!) a stejne v nem odpoved nenasel, tak je mi ta odpoved uplne k nicemu a bylo by lepsi, kdybych ji vubec nedostal. Pozice, kterou zaujímá autor článku s tím, že komunita je povinna mu pomoci mi taky připadá jako zcestná. Ja nic takoveho v glose nevidim. Pochopil jsem ji jako postesknuti na rozporem, kde na jedne strane je jako velky argument pro open-source (ale netyka se to jen jeho!) pouzivano tvrzeni o podpore ze strany komunity, a na druhe strane praktickou zkusenosti, ze se ta "podpora" bud neobjevi vubec, nebo jen ve forme, ktera je tazateli k nicemu.
  • 9. 1. 2006 9:02

    Milan (neregistrovaný)
    Je to trochu zcestné. Pokud Vás někdo odkáže na literaturu nebo manuál, je to jenom dobře, protože se vás snaží naučit si poradit. Pokud to nechcete a nechcete se nic naučit, chcete jen pracovat, pak je lepší si zaplatit SW a platit si komerční podporu.
    Komunitní podpora by měla mít rámnec VZÁJEMNOSTI, já poradím tobě a ty pokud budeš moci, poradíš mě. Pokud někdo potřebuje stále jen pomoc a nic nedává, nemá to s komunitou moc společného.
    Doporučuji také používat diskuse na listserverech nebo NEWSy,
    většinou nemám problém, ale pokud mohu, taky odpovím.

    Pozice, kterou zaujímá autor článku s tím, že komunita je povinna mu pomoci mi taky připadá jako zcestná. Ta pomoc je jenom dobrá vůle lidí, kteří věnují svůj čas jiným a je to vždy jejich rozhodnutí. Pokud neodpoví, tak to není podle možné nějak odsuzovat.
    Není to žádný čumbrk placený firmou Microsoft, který to dělá v pracovní době a bere za to nemalé peníze.
  • 9. 1. 2006 8:30

    bez přezdívky
    Bohuzel take patrim do te skupiny lidi, co nema s komunitni podporou moc dobre zkusenosti. Chapu, ze kdyz kladu vysoce specificke dotazy, tak je jen velmi mala pravdepodobnost odpovedi - proste proto, ze se s tak specialnim problemem malokdo setkal.

    Co ale nechapu jsou odpovedi, ktere se problemu bud netykaji vubec (to je typicke u veci, kolem kterych se vytvari okruh fanatickych uctivacu, napriklad u browseru: typicka odpoved na otazku "Jak udelam v browseru X operaci O, kterou znam z browseru Y" zni bud "X je k nicemu, pouzivej Z", "Y je k nicemu, pouzivej Z" nebo "O je k nicemu, pouzivej Z") nebo se jich sice tykaji, ale zpusobem, ktery je mi uplne k nicemu (typicka odpoved na otazku "Muzete mi poradit program, ktery umi operaci O? Zkousel jsem X, ktery mi pro to pripadal jako stvoreny, ale bud jsem i po prostudovani vsech nastavitelnych parametru neco prehledl nebo mou operaci proste neumi" zni bud "RTFM" nebo "Zkus program X").

    Skoro zacinam nabyvat dojmu, ze je lepsi se neptat, a kdyz uz se opravdu zeptat musim, tak se vykaslat na podrobny popis problemu a radsi polozit otazku co nejobecneji - dostanu vic odpovedi a je vetsi pravdepodobnost, ze spravnou odpoved nekdo "trefi" nez kdyz se zeptam hodne specificky, cimz vetsinu odpovidatelu odradim a zustanou jen ti, co si otazku ani poradne neprectou :-(
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).