Názory k článku Poplatky za zrušení: už došlo i na ADSL

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 8. 2005 9:00

    Nika (neregistrovaný)
    Nesmysl, žádný samostatný dopis jsem nedostala a na faktuře, zasílané v mém případě e-mailem, taky nic nebylo. Dozvěděla jsem se o tom náhodou z webu. Následná anabáze s vyžadováním a zasíláním dodatku ke smlouvě (o neúčtování toho poplatku) byla taky pěkná fraška. Namíchli mě s tím. Doufám, že šlo o ojedinělý úlet, který se nebude opakovat, protože jinak jsem se službami EMEA Telecom spokojena.
  • 19. 8. 2005 17:20

    MartinK (neregistrovaný)
    Pokud tim dopisem mysli mail, tak ten sem 1.7. opravdu dostal. Taky na fakture to bylo, ale my mame tistenou (firma). Jinak ovsem souhlasim s prispevky nize :-))
  • 20. 8. 2005 7:53

    Nika (neregistrovaný)
    Jestli myslíte ten mail, který je ocitován níže, ten jsem dostala taky. Hezky v něm EMEA vychválila vše co zlepšuje, zato o zavedení dotyčného poplatku ani štěk.
  • 19. 8. 2005 10:46

    Eidž Eidž (neregistrovaný)
    Dovolím si dost důrazně nesouhlasit. Poplatek za zrušení není nic jiného, než výpalné. Vyčíslit přesně na koruny, kolik stojí zrušení, by muselo zákonitě vést k nárůstu vnitřní (rozuměno firemní byrokracie). Neboť nelze paušálně říct, že zrušení bude X Kč. V tom případě do paušálu hrnete bezproblémové zrušení (poplatek je předražený) a samozřejmě i problémové případy (poplatek je nedostatečný).
    Rozhodně je zde psychologický faktor.
    Obecně je ztráta zákazníka nemilá, proto se mu to musí znepříjemnit.
  • 19. 8. 2005 11:24

    krakonoš (neregistrovaný)
    Pokud se rozhodnu nějakou službu ukončit, bývá to většinou proto, že poskytovatel nefunguje tak, jak by měl, nebo byl překonán konkurencí. V obou případech jde o chybu na straně poskytovatele a tudíž by poskytovatel měl nést i náklady, které mu zrušením služby vzniknou. Pochybuji, že by někdo rušil jen ze sportu službu, se kterou je spokojen. Pokud spokojen není a chce jít jinam, má právo nebýt za to sankcionován. To, že banky jsou tlačeny k rušení poplatků za zrušení účtu je významný precedens, který by měl být uplatňován všude, vždy a za všech okolností. Ostatně s poskytovatelem, který své služby nedává na dobu neurčitou je lepší si nic nezačínat, protože buď si není ,,jist v kramflecích" pokud jde o kvalitu svých služeb, nebo je to nezodpovědný zlatokop.
  • 19. 8. 2005 12:45

    Martin P (neregistrovaný)
    Se všemi výše uvedenými reakcemi bezvýhradně souhlasím. Také mně nepřišel žádný dopis/email a nebyl jsem informován ve faktuře (zasílané emailem). Pan ředitel Emea Telecom by si tento fakt měl ještě u svých podřízených překontrolovat, pokud to nebyl jen pokus o omluvu, když se o tento krok - zavedení výstupního poplatku - začala zajímat i Lupa. Protože jsem zákazníkem Emey, v této věci jsem se docela angažoval a zrušení výstupního poplatku považuju za velký úspěch zákazníků a - doufám - precedens.
    Na celé anabázi se mi však zásadním způsobem nelíbily tyto věci:
    1) zákazníkem Emey jsem skoro od jejích pohnutých začátků - tehdy se jaksi projevilo, že vlastně nabízí levnější služby Contactelu. Měla výhodnější ceny a podmínky, technologické zázemí Contactelu, pracovala na tom, aby zprovoznila statistiku přenosu dat, neměla FUP. Rozhodl jsem se risknout to. Z toho plynou dva závěry: a) proč bych měl jako dlouhodobý zákazník za svou věrnost platit výstupní poplatek, který navíc v dobách mého vstupu zaveden nebyl! b) proč bych po opětovně rekapitulaci kvality a ceny služeb jednotlivych poskytovatelů, kterou čas od času dělám a byla i důvodem volby Emey jako mého poskytovatele ADSL, měl platit nějaký vyvazovací poplatek. Co pak Emeu nutí k udržení konkurenceschopnosti a vůbec k předstižení svých konkurentů. Poskytovatel ADSL si zákazníka musí udržet kvalitou a cenou. Svému kadeřníkovi taky nebudu platit výstupní poplatek, pokud mě špatně ostříhá - to je přece absurdní.
    2) poplatek byl zákeřně zaveden v době hlavních prázdnin. Operátorka Emey mi sice vysvětlila, že už o něm bylo dáno na vědomost v červnu, ale to asi jen na webových stránkách. Ostatně, jak již bylo napsáno, jinak o svých záměrech zákazníky patrně neinformovali. Management Emey si byl dobře vědom faktu, že stávající zákazníci budou chtít buďto zrušit smlouvu, nebo uzavřít dodatek ke smlouvě, který by je poplatku za zrušení služby zbavoval, a tak zavedení změn "chytře" naplánoval v době, kdy je většina lidí na dovolených a prázdninách nebo prostě žijí jinými radostmi starostmi.
    Co se týče kvality služeb, jsem stále spokojeným zákazníkem Emea Telecom. Jsem rád, že se tento problém vyřešil. Na image firmy však zůstal řekl bych ještě dlouho viditelný šrám. Teď už nebudu Emeu přátelům doporučovat s jistotou. Setrvalý růst image Emey byl jistě aspoň na pár měsíců pozastaven. Mimochodem zajímalo by mě, jaké procento zákazníků přichází k Emee s doporučením. Pokud je to aspoň 10% (ale osobně se domnívám tak kolem 30%), pak nechápu, jak dlouho mohli snášet tuto, jak řekl ředitel, negativní publicitu.
    Nicméně, v tuto chvíli jsem spokojen. Snad si na příští léto nevymyslí Emea třeba FUP, to by diskusni fóra snad praskla ve švech :)
  • 19. 8. 2005 17:39

    EMEA Telecom admin (neregistrovaný)
    Dobrý den, e-maily opravdu byly odeslány 1.7. Pokud jste jej nedostal, budeme Vám vděčni, pokud se ozvete na info(at)emea.cz, prozkoumáme logy. Děkuji. Michal Podhorský, specialista vývoje EMEA Teelecom s.r.o.
  • 19. 8. 2005 20:31

    Martin P (neregistrovaný)
    Ok, jeden mail 1.7. přišel. Přeposílám jeho znění:


    From: "EMEA Telecom" <info@emea.cz>
    To: ***
    Sent: Friday, July 01, 2005 4:17 PM
    Subject: Snizeni cen AhojDSL a zavedeni DSL pres Telenor

    > Vážení zákazníci,
    >
    > ani v době začínajících dovolených neodpočíváme. Naopak - děláme vše proto,
    > abychom Vám přinesli spolehlivé služby za co nejlepší cenu. Od 1.7. dochází
    > ke zlevnění těchto AhojDSL služeb:
    >
    > Služby Standard:
    > 512/128 Pracuji: 850,-
    > 512/128 Stahuji: 1650,-
    > 1024/256 Šetřím: 840,-
    > 1024/256 Surfuji: 890,-
    >
    > Služby Profi:
    > 256/64: 1090,-
    > 512/128: 1890,-
    > 1024/256: 3190,-
    >
    > Ceny jsou v Kč/měsíc bez DPH. Pro stávající zákazníky platí nové ceny
    > automaticky od 1.8.2005 - na rozdíl od mnoha konkurenčních operátorů u nás
    > není potřeba o změnu žádat.
    >
    > Od 1.7. jsme pro Vás navíc rozšířili nabídku pevného připojení k Internetu
    > o službu na bázi Telenor Networks pod názvem AhojDSL Free. Služba neobsahuje
    > žádné restrikce: není omezen objem přenesených dat a připojení se při vyšším
    > přenosu dat nezpomaluje. Jde o službu s nejlepším poměrem cena/výkon v ČR.
    > Cena za přípojku 1Mbit/s je jen 660 Kč/měsíc (bez DPH), maximální rychlost
    > je 4Mbit/s. Tato rychlost je až 80x vyšší než rychlost vytáčeného připojení
    > (přes klasický modem). Pokud jste stávajícím uživatelem AhojDSL, na novou
    > službu AhojDSL Free můžete přejít zdarma.
    >
    > Nevýhodou služby Free je její menší dostupnost - dnes je dostupná jen
    > v těchto městech: Praha, Brno, Ostrava, České Budějovice, Plzeň, Hradec Králové,
    > Liberec, Pardubice. Dostupnost se však stále rozšiřuje.
    > Dostupnost AhojDSL na vaší lince si můžete ověřit zde:
    > www.ahoj.cz/adsl
    > Způsob přechodu na službu Free je popsaný v Otázkách a odpovědích k internetovým
    > službám na této adrese:
    > http://www.ahoj.cz/index.php?p=internet&sub=otazky_int
    > Porovnání jednotlivých typů AhojDSL služeb najdete zde:
    > http://www.ahoj.cz/index.php?p=internet&sub=porovnani_is
    >
    > Všechny další podrobnosti o nových cenách a službách najdete na www.ahoj.cz .
    >
    > Přejeme Vám krásné léto.
    >
    > Kateřina Odložilíková
    > Manažer Centra péče o zákazníky
    > EMEA Telecom s.r.o.
    > e-mail: info@emea.cz
    > http://www.emea.cz
    > http://www.ahoj.cz


    Podotýkám, přečetl jsem ho pro jistotu třikrát. Schází mi v něm jaksi věcnost.
    1) ...ani v době začínajících dovolených neodpočíváme.
    Tak o tom už jsem psal výše. Změna ceníku v době hlavních prázdnin je krokem velmi... nezvyklým. O oblast telekomunikací (můj obor) se shodou okolností přestávám zajímat stejné dva měsíce. Zvláštní.
    2) první o čem se mluví je zlevnění - chápu - marketing
    3) Pro stávající zákazníky platí nové ceny automaticky od 1.8.2005 - na rozdíl od mnoha konkurenčních operátorů u nás
    není potřeba o změnu žádat.
    Jaké nové ceny? To zlevnění? Nebo nový ceník? O novém ceníku ani slovo! Mimochodem jsem velmi rád, že o změnu - zavedení výstupního poplatku - u vás nemusím žádat. Ironii jsem si v tomto případě nemohl odpustit.
    4) dále už jen o Telenoru
    5) závěrem odkaz na ahoj.cz

    Takže infromační hodnota emailu se ohledně zavedení nového ceníku obsahujícího i položky jako poplatek za zrušení služby limitně blíží nule.
    Trváte také stále na tom, že informace o novém ceníku byla obsažena i ve faktuře? Pro jistotu jsem je zkontroloval až do dubna. Kde nic, tu nic. Tedy kromě marketingových zpráv o všelijakých akcích a slevách.

    Promiňte, ale na toto chování jsem zvyklý od Českého Telecomu, jehož účty se jen hemží všelijakými výhodnými nabídkami a novými supervýhodnými tarify ("milý zákazníku, máme nový supervýhodný tarif. Nejlevnější Home mini už nebudete nikdy potřebovat."). Nerad bych si na něj zvykal i u svého poskytovatele ADSL, pro kterého by měla být serióznost hlavní, a vůči Telecomu také snadnou, konkurenční výhodou.

    Doufám, že logy už nebude třeba kontrolovat. Děkuji, M
  • 19. 8. 2005 14:48

    Lovok (neregistrovaný)
    V clanku zcela chybi uvedena spolecnost SkyNet, ktera taktez nabizi ADSL na bazi LLU a to bez zadnych vystupnich poplatku a narozdil od Nextry klasicky na LLU neaplikuje zadne FUP ... to byl take duvod, proc jsem zvolil prave tuto spolecnost pro prechod od UPC.
  • 19. 8. 2005 18:35

    Lovok (neregistrovaný)
    Zrejme mas pokroucenou predstavu o ADSL diky CTc, ja naopak ted napriklad rikam: UPC? Ani zadarmo ... kdyz jsem rusil chello classic, dokonce se me snazili presvedcit snizenim ceny po nejakych 10 mesicu na 990,- (z 1224,-), neuspeli ... Telenor ADSL jednoznacne zvitezilo ...
  • 19. 8. 2005 18:49

    Martin P (neregistrovaný)
    Čtenář je patrne obyvatelem oněch pár paneláků, kam se UPC rozhodlo zavést kabel. My ostatni nemame jinou volbu. Snad jen jeste Eurotel nebo wi-fi.
  • 23. 8. 2005 12:17

    nemo (neregistrovaný)
    A procpak???....ja uz bych prave do niceho jinyho nesel! mam volny ADSL plus a za ty prachy to beha fakt hodne slusne! A jeste prej k tomu ted davaj nejakej darecek:)...to jsem bohuzel ale asi prosvihnul:)
  • 21. 8. 2005 16:47

    Nick (neregistrovaný)
    jsem jeden z tech, co si na zde zminenem odkazu www.dsl.. stezoval na pristup/chovani emey (Martin P to v podstate vycerpavajicim zpusobem popsal). a u me to byl duvod k odchodu od teto spolecnosti.

    jen bych doplnil, ze zadny mail jsem ohledne zmeny podminek nikdy NEDOSTAL. O zmenach jsem se dozvedel na internetu (ne z jejich stranek; nevidel duvod, proc je kazdy mesic navstevovat). z jejich strany jsem se dockal informovani o zmenach jedinym zpusobem (predpokladam uvedenym jen pro zamitnuti mé pripadné reklamace) - ze slozenky:
    "Od 1.8.2005 se snižuje cena většiny služeb AhojDSL. Podrobnosti na www.ahoj.cz"

    (operatora dsl jsem po odchodu od Tc dlouho vybiral, byl s nim nasledne spokojen (emea) a proto me cela situace opravdu nastvala)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).