Vždycky mě pobaví, když mi nějaký rádoby podnikatel dá kontakt s doménou seznam.cz - to pak veškerá důvěryhodnost okamžitě vyprchá, ostatně co to je za firmu, když němá pár korun (doslova) na vlastní doménu a nějaký levný hosting, který se o vše postará.
Ja jsem nedavno hledal firmu s urcitym zamerenim a v kontaktech jsem take videl email na Seznamu, pusobi to opravdu komicky. Firma mela svou vlastni .cz domenu. Co vede lidi aby pouzivali free mail to nechapu. Mozna to je, ze nejak zacinali a email jim zustal a nechteli ho menit. Vzdyt Seznam to je email na cely zivot :-). Jinak k tomu vyhledavani, Google je dobrej a casto ho pouzivam, ale pro vyhledavani firem v CR je nepouzitelnej, tam vyhrava jednoznacne Seznam. Rychle vysledky, prehledne a hlavne presne!
Firmy jsou ok, ale jen do chvíle, kdy zjistíte, že na celou Prahu tam mají asi 15 papírnictví. A podobný "přehled" mají i o desítkách dalších živností. Takže když něco hledáte, je to stejně nepoužitelné.
Třeba proto, že truhlář nebo sklenář nepotřebuje mít email na vlastní doméně, ale prostě a jen - potřebuje mít email. A jestli utratí pár korun za email na vlastní doméně nebo nula korun někde na freemailu, na zákazníka tak úplně dojem neudělá, protože v té pětistovce se solidnost firmy tak úplně nepozná, že... :)
Osobně mi používání volných poštovních adres u podnikatelů nevadí ani trochu a nepřipadá mi, že by to pověst firmy nějak poškozovalo.
Jako příklad popíši dvě události, které na mě udělaly rozdílný dojem:
Dodavatel tonerů k nám do podniku přivezl tonery v bezedném kufru obrovského šéfovského BMW. Udělalo to na mě velmi špatný dojem, protože mě hned napadlo, že v ceně těch tonerů je někde zahrabané i to příšerné auto (tak za dva melouny, bratru).
Jiný dodavatel nám (před lety) přivezl zakázku ve starší ale velmi dobře udržované Ladě. Z toho tehdy již historizujícího auta vykládal mnoderní techniku a mě se to líbilo. To auto na ten odvoz stačilo, jeho stav byl zjevně takový, že by takovou rozvážku zvládlo ještě 2-3 roky, takže jsem se stářím a reprezentativností toho vozidla neměl nejmenší problém. Zaplatili jsme zakázku někomu, kdo tuší co je technika zač, dokáže se o ní postarat a pro daný účel zvolí to, co se pro něj nejen hodí, ale i "stačí". Mě osobně to je v přetechnizované a předražené době velmi sympatické a rád bych spolupracoval s více takovými firmami.
To je typický pohled člověka, pro kterého někdo s velkými penězi automaticky rovná se ZLODĚJ!
"Šéfovské" auto je taky blbost - BMW narozdíl od Lady je daleko pohodlnější, při dlouhých cestách si v něm tolik neničíte páteř díky lepším tlumičům a když se nabouráte v BMW, tak už jsem i systémy, které automaticky zavolají sanitku... Když se nabouráte v Ladě, tak sanitku nepotřebujete a na pohřebák můžete počkat i týden :-))
Dodavatel tonerů si na "šéfovské BMW za dva melouny" mohl vydělat normální prací a klidně tak, že domluvil dodávku tonerů s nějakou velkou firmou jako je třeba banka, telefonní operátor, síť supermarketů atd. Když do každé z nich dodá cca 10 000 tonerů, domluví nějaký servis atd., tak dva miliony vydělá velice rychle...
Vizitkou dobrého podnikatele by asi nemělo být, že nemá ani na auto.
Vy se opravdu domníváte, že by rozvažeč tonerů vykonával svoji aktivitu na tak rozsáhlém teritoriu, aby si vychutnal nepochybně vyšší pohodlí BMW nežli v oné Ladě?
O druhé polovině Vašeho příspěvku bych řekl, že je opsána z pohádky "O neviditelné a všemocné ruce trhu", na kterou už u nás nikdo dospělý nevěří :-). Dost dobře si totiž neumím představit, že by si velcí kšeftaři nechali vyfouknout velké kšefty nějakou garážovou partou, která je nutně pouhým překupníkem. Speciálně s tím servisem jste si naběhl - kde by na to vzala lidi, aby stihla termíny? Mám s tím jakési zkušenosti - také se nám na středně velkou zakázku přihlásila malá firma se skvělou nabídkou. Při dohadování podmínek smlouvy (třeba jak hodlají zajistit odstranění poruch do stanové doby, když mají sídlo v jiném městě) z nich vylezlo, že jsou sice malí, ale na všechno si někoho nasmlouvají.
Prostě potřebuje jen mail na občasnou komunikaci a nepotřebuje vlastní stránky, jde mu třeba jen o registraci do katalogů. To mě víc pobaví, když už si firma pořídí stránky a stále uvádí freemail - www.blabla.cz blabla@seznam.cz - jako by si ten seznam nemohli přesměrovat na info@blabla.cz.
Na druhou stranu je pravda, že freemail je kolikrát spolehlivější než freehosting nebo hosting za pár kaček.
Jistě. A píše stále ještě na tom stejném počítači, jako před těmi deseti lety, že? Jezdí stejným autem, den po dni je to všechno stále stejné...
Typicky tohle patří k jakési firemní kultuře a je smutné vidět, že se toho firmy stále dopouštějí, přestože vyhazují jinak na propagaci mraky peněz.
K věci - přesměrovat starou adresu jinam, vybírat ji odtud a přesouvat jinam, nebo tam dát autoresponder je takový problém? Za rok už si na "@seznam.cz" nikdo ani nevzpomene.
Pokud vám nabízí SEO služby pak ano. Jinak živnostníky-řemeslníky je třeba vyhledávat jinak. Na pořádnýho řemeslníka čekáte dva měsíce (například já mám termín dohodnutý na malování 4 místností 16.10 a dohodl jsem ho na začátku září). Řemeslník má N3210 oblepenou izolepou a hovory nebere, SMS necte, o internetu už slyšel. Dá se kontaktovat tak, že se u něj stavíte a necháte vzkaz u manželky. Za dva dny si můžete přijít pro odpověd kdy by měl čas. Hodináři a cokoli dalšího jakbysmet.
Pokud má nějaký řemeslník web, tak rychle pádit pryč!
U firem z klasických oborů něco podobného, ale v menší intenzitě.
Přesně tak! NAPROSTÝ SOUHLAS! jenže ted realistký nástřel "siutace": máte nějakou dřevozpracující firmu, kácí stromy, a nějak je prodává dále. .a řeknou si... potřebujeme "nějak" se dostat "na internet" - protože to prodává - no a jejich famílie a kořeny táhnoucí se do příbuzenstva řeknou: ".. hele Honzík od XXYY. je do počítačů celý udělaný.. si mu řekni.. ti poradí..".
o dva týdny později..
honzík opravdu miluje Pc.. sice nezná žádný zásadný rozdíl mezi NTFS a FAT partition, ale jeho "chlebodárci" nevědí ani to "co to je PARTITION natož RAID u serveru!!!!.. whatever.. s dobrým svědomím, že svěřili svůj technologický pokrok do rukou "odborníka", zaplatí plus/minus 6000 Kč a jsou happy... jak dlouho.... well. to je velmi dobrá otázka, na níž znají odpověd jen oni sami
a co se vám na tom nezdá? kolik znáte "firem / podnikatelů", kteří nevybírají "IT firmu" dle referenci svých známých - ale v křiš%tálově průhledném výběrovém řízení??
tak to zkrátka je - a zřejmě bude
Vy asi budete hodne mlady, rekl bych; mozna dokonce zastance neviditelne ruky trhu ;-). To, jakym zpusobem rozhoduje soukromy subjekt o nakupu sluzeb pro svoji potrebu, je, na rozdil od statni instituce, navysost jeho vec. Pripravit kristalove pruhledne vyberove rizeni muzete, pokud veci hluboce rozumite, jinak si na to zase musite nekoho zaplatit. Ve Vami uvadenem prikladu to prece nema smysl, ten je tak jednoduchy, dany pozadavek s jistou nadsazkou muze splnit i ten Honzik; neco jineho by byl rozsahly informacni system (ovsem kdo jej potrebuje, tak uz jej davno ma).
Jeste k vyberovym rizenim - jako soukromnik se muzete bez obav ridit svymi zkusenostmi nebo dejme tomu cichem ci instinktem - pokud se Vam partner nezda, proste jej nevyberete. To u vyberoveho rizeni udelat nemuzete, v pripade statni instituce Vam hrozi minimalne vyhazov nebo take soud.
Problém je jen ta drobnost, že za těch 6.000 (možná osumtisíc) dodá profesionál něco, co skutečně funguje, či přesněji, má několikanásobně (třeba pětkrát) větší přínos, než Honzíkův První Výtvor.
To by mě zajímalo, k čemu Honzík dělající pro fimu XY webovou prezentaci potřebuje znát rozdíl mezi NTFS a FAT anebo tušit k čemu a jak funguje RAID u serveru.
Plácáš nesmysly, člověče. Nejlepší reklama je samozřejmě doporučení, proč ne. Radši půjdu za grafikem, kterýho mi někdo doporučí, než abych ho sháněl naslepo. Jsou obory, ve kterejch těžko poznáme jejich práci před tim, než jim zadáme zakázku.
Přesně tak! NAPROSTÝ SOUHLAS! jenže ted realistký nástřel "siutace": máte nějakou dřevozpracující firmu, kácí stromy, a nějak je prodává dále. .a řeknou si... potřebujeme "nějak" se dostat "na internet" - protože to prodává - no a jejich famílie a kořeny táhnoucí se do příbuzenstva řeknou: ".. hele Honzík od XXYY. je do počítačů celý udělaný.. si mu řekni.. ti poradí..".
o dva týdny později..
honzík opravdu miluje Pc.. sice nezná žádný zásadný rozdíl mezi NTFS a FAT partition, ale jeho "chlebodárci" nevědí ani to "co to je PARTITION natož RAID u serveru!!!!.. whatever.. s dobrým svědomím, že svěřili svůj technologický pokrok do rukou "odborníka", zaplatí plus/minus 6000 Kč a jsou happy... jak dlouho.... well. to je velmi dobrá otázka, na níž znají odpověd jen oni sami
a co se vám na tom nezdá? kolik znáte "firem / podnikatelů", kteří nevybírají "IT firmu" dle referenci svých známých - ale v křiš%tálově průhledném výběrovém řízení??
tak to zkrátka je - a zřejmě bude
Já používám jako firemní adresu gmail a není důvodem, že jsem si ji kdysi zřídil ale především kvalitní technologie. Maily pod doménou toho moc neumí, především je problém se zpracováním dokumentů. Gmail mohu použít kdekoliv ( na jakémkoliv počítači v internetové kavárně), zpracovat a odeslat dokumenty bez závislosti na vybavení a podporu jazyků použitého počítače. A jsou země kde se to velmi hodí.
Mít vlastní doménu je kromě zmíněného působení důvěryhodnosti i otázkou bezpečnosti a navíc s vlastní doménou můžete migrovat na kterýkoliv mailserver, aniž by zákazník poznal, že jste někde jinde, máte pořád svou vlastní doménu (třeba se vám gmail jednou přejí, co pak?).
emaily z domén jako com, net, ru atd. končí většinou v spam koši a někdo raději rovnou .com blokuje/filtruje/automaticky maže, proto email na gmail.com stejně jako na hotmail.com atd. není v česku vůbec praktický a vhodný