Tarifování ale neprobíhá on-line, takže mají dost času zavést tyto čísla ( a nejsou to jenom pražská) do svýho systému a tarifovat je podle internetovýho ceníku a podle toho posílat účty. Je jenom otázka, jestli to chtějí udělat.
Pokud ne, tak je to na další pokutu od ČTU.
No, to je právě ten vtip. Těžko se bude vysvětlovat ČTÚ, že ze závazného očíslovacího plánu si někdo udělal trhací kalendář a jen tak se rozhodl, že pražské telefonní číslo bude tarifikovat jinak...
Myslím si, že -bohužel- tu rozdílnou tarifikaci můžou obhájit. Ta půlhodina volání je de facto jejich marketingová akce na hlasové služby a oni předem deklarovali, že na internet se nevztahuje. A oni přece vědí, že ta čísla jsou internetová. Bude každopádně zajímavé zjistit, jak to vlastně bude. Obávám se ale, že to zjistíme až na dalším vyúčtování ...
Jestli se bavime o tech "standardnich" cislech, pak tedy "nevedi", ze jsou ta cisla internetova. Pouze vedi, ze na ne jsou presmerovana (take) cisla urcena pro specialni internetova volani. Ledaze by nekde ve smlouve bylo, ze tato (myslim ta normalni, ne 971X) cisla NELZE pouzit pro cokoliv jineho nez datova volani. Navic by to museli mit ve smlouve se mnou - protoze ja jsem volajici. Smlouva s prijemcem volani by na to, aby odlisne tarifikovali me nejspis nestacila ...
Ale oni samozejme vedi, ze jsou internetova, protoze to nejsou zadne normalni linky, ale digitalni okruhy. "Modemove pole" s V92 (nebo jake je to cislo) modemy se prece nepripojuje parem dratu na kazdy modem, ale nejakou E1.
Kde to nemuzou zjistit je, pokud mam doma modem a spojuju se do prace na druhy. Tam by skutecne potrebovali nejaky odposlech.
Ani telekom si (snad) nedovoli tarifikovat cislo 555123456 jinak nez 555123455 a 555123457. To by jim musel CTU zarazit po prvnim dnu a zakaznici by do jednoho museli uspet s reklamaci.
Jiste - je to v tataz E1, kterou bys napriklad pripojoval v praci svoji podnikovou ustrednu. Hlasovou. Tedy - hlasovou - to se rict neda, protoze to se opravdu nerozlisuje. V tomto ohledu to neni nijak vyjimecne vedeni.
Jenze kdyz kupuju E1, tak ve smlouve je presne napsano co na ni je pripojeno. Takze kdyz ji koupim pro Ericssona a budu ho chtit vymenit za Siemese, musim to nejdrive projednat s telekomem. Divil bych se, kdyby ISP ve smlouve nemeli, ze pripojuji zarizeni XY.
Vzhledem k tomu, ze ISP o kterych je tu rec jsou dnes zhusta soucasne AO, tak tim, co je k te E1 pripojeno je casto jejich ustredna - treba ten Siemens nebo tak neco. To modemove pole je pak uz nekde za ni. A to uz se s Telecomem nijak zvlast neprojednava ...
melo by to byt ale tak, ze úpokud chcete nabizet "vytaceny" internet, staci si nechat od CTc nebo od jineho AO natahnout ISDN30 tu pripojit do nejakeho "modemoveho pole" to nakrmite 2MB a hotovo.
To cislo ISDN30 je ale obycejne dle cislovaciho planu dane oblasti. 971x podle me prideluje az CTU, na jehoz strankach jsou taky vsechna pridelena cisla uvedena, a jde tedy o alias, na zaklade ktereho pak dostavate provizi, jinak nic.....a tady je kamen urazu, my budeme volat na bezna cisla a platit/neplatit, ale ISP z toho nebudou mit nic, jen AO...
To je skoro jako by jste rekl ze vam telekom muze zmenit cenu kterou platite za telefonni linku, jenom proto, ze se mu zda ze do sluchatka bzucite modemem :-)
Telecom nesmí NIKDY poslouchat, co na lince děláte! Ani milion soudních příkazů mu k tomu nepomůže, nehledě na to, že žádný takový soudní příkaz být vydán nemůže.
Telecom nemůže zpětně zpoplatnit hovory na "pražská" čísla, tím by nasral zákazníky a opravdu by to nevysvětlil ČTÚ. Je mnohem jednodušší si po čase stěžovat u ČTÚ na AO za to, že umožňují svým zákazníkům připojení k internetu v rozporu s číslovacím plánem a poslat AO faktury s vyčíslenou částkou.
To by bylo závěžné porušení propojovacích dohod a regulačních nařízení ČTÚ a dost možná by to byl i důvod k zahájení řízení o odebrání příslušné licence Českého Telecomu.
To, co tady v reakcích čtu, zní pro nás, modemisty na odlehlých místech, nadějně. Teď jde o to, jestli Telecom má na věc podobný pohled. Vzpomeňte si lidi, jak nás v minulosti vždycky dokázal něčím nemilým překvapit. Právě pro ty zkušenosti z minula se mi nechce zdát, že by to bylo s naším milým telecomem tak jednoduché a že by za nás ochotně platil propojovací poplatky alternativním operátorům /minutovou tarifikaci/ a my čerpali "paušál". Nějak mi to k telecomu prostě nesedí.
No, obávám se, že Telecom tohle ne zcela domyslel.
Teď buď Český Telecom velice rychle podá podnět k ČTÚ, za to že sám Telecom i alternativní operátoři patrně porušují číslovací plán a nebo mu nezbude nic jiného než přijít žebrat o FRIACO ;o) (varianta číslo tři je pak sponzorovat alternativní operátory :op).