Ani v "analogove" siti CTc neni jedno, zda po dratech pisti mys, clovek nebo modem. Ta "analogovost" site CTc muze koncit drive nez si myslite. CTc na mnoha mistech (jeste pred ustrednou) pouziva digitalni komprese prenasenych hovoru - po dvou fyzickych telefonich linkach protahne az 10 soucasnych hovoru. Tahle komprese ale degraduje prenosovou rychlost modemu (a faxu) na cca 9600 bps. A pokud nemate prihlaseny modem u CTc tak jsou schopni tento bazmek pripojit ze dne na den bez ptani.
trochu bych to doplnil, tomu zarizeni se rika PCM a tusim, ze tak dokazou protahnou az 30 hovoru soucasne. Pouziva se tam, kde je malo dratu, ale pak vam nezridi ISDN ani ADSL.
Zařízení se jmenuje SDRUŽOVAČ PCM a pokud jste přes takový sdružovač připojeni a dial-up připojení vám jede příliš pomalu, musíte u ČTc podat ŽÁDOST O VYPOJENÍ ZE SDRUŽOVAČE PCM... (písemně :o)!
Jo, to už jsem jednou psal tuším na živě. Voni vám to ty ku**y ani neřeknou. Volal jsem od zákazníka, kterému jsem instaloval systém a modem jel velmi pomalu (asi 15 a kousek). I zkusím 800 123456, ať mi prověří jestli je linka ze které volám připojena ke koncentrátoru. Tam mi řekli, že to nezjistí, ať volám poruchy. Tam seděla velmi (n)asertivní paní a rozhovor probíhal v duchu. -Dobrý den, potřebuju ověřit, jestli je linka XXX připojena ke koncentrátoru a na 800 123456 mě odkázali na vás. -K čemu to potřebujete? -Jede nám pomalu modem. -Pomalu kolik? -kolem 15. -Ale Telecom garantuje rychlost 9.6, takže to není porucha. -Já vím, jen potřebuji ověřit, jestli je linka připojena ke koncentrátoru. -Ale Telecom garantuje 9.6, takže to není porucha. -Já vím, nehlásím poruchu. Jen potřebuji ověřit, jestli linka není připojena ke koncentrátoru. -Ale Telecom garantuje 9.6, to není porucha. -Vím, na vaší infolince mě odkázali na vás. Můžete mi to prověřit nebo mi dát číslo, kam mohu zavolat. -To není porucha, Telecom garantuje 9.6. -Děkuji, nashledanou. Pána jsem nakonec přesvědčil pro přechod na jinou technologii a najmě k jinému opovi.
Já bych v takové situaci asi ztratil chuť se vybavovat s blbem. Sepsal bych tu krátkou žádost někde na Telepointu, nechal si potvrdit převzetí a ať si pak sami zkoumají, jestli je nebo ne linka připojena na sdružovač.
Výsledek zjistíte podle rychlosti nebo se od nich sám dozvíte, že tam je-není-nejde_to... ;o)
No jasně, leč chtěl jsem zákazníka ušetřit běhání 2x na ČTc, kdyby mi to řekli hned, tak si pak tu žádost sepíše nebo to řeším jinak (zajedu pro jiný modem). A kdybych cca měsíc před tím nenarazil na ochotného technika, který mi to po telefonu řekl, tak to snad ani nechci.