Uf. Tak nevím. Je to "jen" článek, nebo výzva ke spolupráci?
Trochu bych zapochyboval o účelnosti slučování různých zdrojů informací pod jednu "super-zpravodajskou" značku. Osobně dávám šanci spíš jasně vyprofilovaným serverům s přesným vymezením témat či formy. O to se snažíme i s internetovým Bleskem - bulvární zábavné zprávy ze světa celebrit, erotiky a kriminality.
Rozhodně se musím ohradit vůči označení Blesk.cz za trpaslíka. V listopadu měla zpravodajská část iDnesu (iDnes - Zprávy v iAuditu) 11,1 milionu zhlédnutých stránek, Blesk.cz podle SPIRauditu 5,3 milionu, tedy téměř 50 %. (Samozžejmě nemůžu srovnávat s celým iDnesem, ale to je snad pochopitelné.)
Jinak ale s autorem souhlasím, že zpravodajství ČTK je příliš drahé (my ho nepoužíváme). Např. na Centru (ale i Tiscali) je vidět, že se postupně snaží budovat vlastní obsah. Asi to vyjde laciněji.
Omlouvam se za oznaceni Blesku za trpaslika. Osobne take verim tomu, a anketa pod clankem tomu nasvedcuje, ze nejvetsi sanci maji vyprofilovane zpravodajske servery a portaly by se mely na draze placene agentury vykaslat.
Co se tyce tvorby vlastniho obsahu, skutecne vyjde levneji nechat si psat clanky o sexu, hudbe a pocitacovych hrach od nadsenych studentu (tem staci honorar za clanek uz kolem 150 Kc) nez platit 40 000 za zpravy, ktere nikdo necte.
Nechci útočit jen konstatovat. Z mého pohledu je článek velice povrchní a je z něj výrazně cítit poměrně vysoké nepochopení současného stavu jak obsahu tak plateb za ně. Naprosto ignoruje například i fakt že ne všechny portály jsou živy výhradně z reklamních příjmů.
Pan Bednář má pravdu že Tiscali se snaží vybudovat vlastní zpravodajství, ale zatím i s daty Nerisu (i ČTK protože v tom je rozdíl). Jinak používáme zejména vlastní autory, ale i data Tiscali.com, Reuters, Eurosport prostě to co získáme z Evropské Tiscali sítě.
Osobně v tom vidím lepší a průchodnější cestu než vytvoření nového zpravodajského portálu který bude sdružovat konkurenční vydavatelství do další zpravodajské agentury která si za svůj obsah nechá platit....................
Některé portály také (kromě reklamy) žijí z peněz bohatého investora :-) Jiný PODSTATNÝ zdroj příjmů, který by v současnosti skutečně fungoval, mě nějak nenapadá...
MSN nikdy zadny portal, tj. ani MSN.Atlas, nesponzorovalo, koneckoncu kazdy se muze presvedcit, jaka je vlastnicka struktura :-) Myslel jsem spis na mezinarodni Tiscali, ktere sponzoruje cesky portal Tiscali (podle me velmi kvalitni) a jeho reklamu (byt to je i propagace pripojeni k inetu), pripadne na ceske danove poplatniky, kteri nedobrovolne sponzoruji potrat Quick.cz (podle me velmi nekvalitni).
Ještě se zeptejte Českého Telecomu potažmo jeho majoritního vlastníka, kolik zaplatil z polovičních peněz daňových poplatníků za firmu M.I.A., která ten potrat splodila. Dvě stě milionů, třista milionů nebo snad "jen" stopadesát?
Ještě se zeptejte Českého Telecomu potažmo jeho majoritního vlastníka, kolik zaplatil z polovičních peněz daňových poplatníků za firmu M.I.A., která ten potrat splodila. Dvě stě milionů, třista milionů nebo snad "jen" stopadesát?
Jake prijmy mate na mysli? Krome investorovych penez to dle meho odhadu mohou byt leda prijmy z jinych aktivit, ktere firma provozuje, napriklad z telekomunikacnich sluzeb. To ovsem z prijmy s internetoveho obsahu nejak nesouvisi a znamena to pouze skutecnost, ze firma z jedne vydelecne aktivity dotuje jinou ztratovou.
I to vsak muze mit smysl, napr. webmag o autech muze byt prodelecna aktivita, ktera se vyplati, pokud slouzi nebo bude v budoucnu slouzit jako reklama pro provozovatele, ktery je zaroven prodejcem automobilu a prislusenstvi (takovy priklad skutecne na ceskem internetu existuje).
Když si váš Tiscalí dial-upista čte dlouho stránky vašeho portálu, tak vám naskakuje provize od Telecomu. Ale ni to asi není přílišná spása. Vy musíte mít nějaký obsah kvůli své značce, aby se člověk nepřipojil a nešel rovnou na Seznam (podstatná část vašich uživatelů to ale stejně udělá). Někdo vyhazuje peníze investorů na zpravodajství ČTK, někdo za internetovou (záměrně nepíšu proužkovou) reklamu ;-)
"Když si váš Tiscalí dial-upista čte dlouho stránky vašeho portálu, tak vám naskakuje provize od Telecomu."
Ale ona naskakuje i když čte stránky Seznamu..8-).
"Vy musíte mít nějaký obsah kvůli své značce, aby se člověk nepřipojil a nešel rovnou na Seznam." Myslíte si, že v Tiscali, než-li udělali akvizici World Online, tak si někdo řekl: "Ha v CR je SEZNAM.CZ, tak kvůli značce tam uděláme taky portál, to jim to vytmavíme." Pane Nováčku, to nemyslíte vážně ? Tiscali má portál, aby přitáhl na své stránky čtenáře, kteří jsou potenciálními klienty free připojení nebo dokonce placených služeb a jsou potenciálními "clickači" na reklamu.
Já bych řekl, že se to doplňuje. Prostě, když už někomu poskytujete připojení, proč mu také nenaservírovat obsah. Třeba bude připojen déle, třeba i vydělá další peníze na reklamě, třeba si později pořídí broadband, aby mohl sledovat přenosy z koncertů...
Jak to říci lépe? Asi nijak.
Jen že těch cest a cestiček je hodně. Je to stejné jako stavět silnici. Když po mí jezdí lidé tak pro ně postavíme třeba parkoviště, obchod a časem i koupaliště :-).
Milý anonyme, kdo se stane zákazníkem Tiscali na základě jejich portálu? Jasně, někde se musím dočíst, jaká jsou připojovací čísla a nastavení DNS, to je asi tak vše, proč je nutné chodit k nim na "portál". Portál ale tím místem, které někoho přesvědčí na free připojení, nebude. U nás stejně neexistuje loajalita ke značce (pokud tedy změna dodavatele stojí 0,-). VŠCICHNI kolem mě, kteří používají free dial-up mají 2-4 účty, aby se prostě dovolali za každých okolností aspoň k jednomu providerovi. Pak každý z těchto providerů uvádí statisíce zákazníků, ale jsou to stále ti samí lidé - započtení u několika naráz.
Tiscali se svým portálem snaží konkurovat Seznamu, ale ten náskok nedožene ani za miliony, které u svých konkurentů vyhodí za internetovou reklamu. Tiscali by jistě rádo nováčky, kteří na ně přijdou jako na poskytovatele free-internetu a browser z připojovacího CD jim naservíruje jako HP portál Tiscali.
Mily pane Novacek,
nemohu s Vami souhlasit, ze portal nemuze byt mistem, kde presvedcite potenc. na pripojeni. PROC ne ? Kdyz na portal Tiscali prijde dial-upista, ktery jiz ma skutecne 2-3 ucty u ostatnich free poskytovatelu, proc by nemohl zridit i zde ? Primarne tam prisel napr. na zminovany koncert, stahovani her, cteni zprav, vyhledavac, atd. atd.
Pokud se tyka loajality ke znacce, tak s Vami souhlasim, u nas skutecne neexistuje. Existuje zde vsak neco jineho a to je jakasi pofiderni definice "aktivniho uzivatele", ktery u kazde ze spolecnosti definovan vzdy ponekud odlisne. IMHO dokazi vsichni rozlisit cetnost pripojeni jednotlivych uzivatelu a tak alespon castecne vyjadrit "vernost" klienta. Solidnejsi poskytovatel uvede minimalne 2 parametry o poctech klientu 1) pocet zaregistrovanych 2) pocet onech "aktivnich", pricemz by mel uvest svoji definici aktivniho uzivatele.
Mimochodem, nechci vypadat, ze jsem zastancem Tiscali, ale kdyz Vy se tak do nej trefujete...:-),
Tak napr. instalace browseru z pripojovaciho CD. Vzpomente si kolikrat jste musel za zivot prepisovat v homepage, kterou Vam tam nekdo pri serfovani ale i instalovani podsoup ?
PS: omlouvam se za anonymitu, debaty na toto tema uz tady bylo taky dost a mam sve duvody
Drahý anonyme,
loajalita ke značce se v zahraničí dosahuje donucovací metodou. Pokud máte poštovní účet u AOL, musíte se přes AOL připojit, jinak se k němu nedostanete. Navíc vám dá AOL hnusný grafický desktop, který vás masíruje reklamou.
catt
Jasne souhlas, metody jak prinutit uzivatele byt loajalnejsi jsou tam tvrdsi, i kdyz ne kazdy si muze dovolit treba tu, o ktere se zminujete. Na nasem pidi trhu bych si tuto metodu prozatim tezko doskazal predstavit v praxi.
Ono uz samo "prinutit uzivatele byt loajalnejsi" nebo jak jste to trefneji nazval Vy: "loajalita ..se dosahuje donucovaci metodou", je dost na hrane. S tim ja jsem take nepolemizoval a navic s panem Novackem souhlasil.
Ja jsem chtel panu Novackovi pouze pripomenout, kdyz si vzal na paskal Tiscali, ze jejich pripojovaci CD Vam nenainstaluje browser, akorat jejich HP, coz dnes, pri podobnem kroku, dela temer kde kdo.
zdar a silu
nobody
No, pokud ja vim, tak minimalne na Atlas za podobny honorar par pise... je to i o umeni presvedcit a nabidnout zajimavou prilezitost, ale koneckoncu 150 Kc (temer nedanenych) za nejake dve hodiny prace neni tak uplne beznadejne...
Při psaní článků ale nejde v první řadě o ty dvě hodiny věnované psaní, ale o zkušenosti a hlubší znalost problematiky probírané ve článku - to jsou další desítky hodin na článek, které redakce externímuautorovi neplatí. Pokud tedy zrovna někdo nepíše třeba reportáž z Matějské poutě, tam to jsou to dvě hodiny věnované psaní a ještě možná redakcí zaplacený kolotoč. Interni redaktor přijde redakci na mzdě tak na 30.000,- + výdaje za pracovní místo (dalších 20.000,- měsíčně) a nenapíše 333 článků měsíčně, snad ani kdyby se přetrhl. Např. autorecenze na jednom nejmenovaném portále měly hrozný nejen sloh - a to jim půjčili k recenzi třeba i mercedesa čtyřkilo, možná to autoři psali jen za svezení. Dětská práce je zakázaná, ale vytěžování kapitalistů z autorství těchto nebohých dětí holt nikdo zabránit nemůže ;-)
Zajimalo by me, jake konkretni autory s temi 150 Kc za clanek mate na mysli - myslite ty z GameNetu, kterym Atlas nasliboval hory doly a pak ho nechal umrit, resp. odejit ke konkurenci, protoze neplatil?
Opravdu jednal Atlas primo s kazdym clovekem, co psal na Gamenet? O tom tedy nic nevim, nevim ani o tom, ze by Atlas neplatil presne tolik, kolik bylo ve smlouve.
Nevidim do zakulisi, jak spoluprace Atlasu s GameNetem fungovala, chtel jsem jen poukazat na to, ze s Vami obhajovanou strategii platit jen 150 Kc za kvalitni clanek o hrach se to moc daleko nedotahne - mrtvy GameNet je toho zrejme dobrym dukazem. Jak uz psal nekdo vyse, nejedna se totiz pouze o "nejake dve hodiny prace", ale to clovek, ktery to nikdy nedelal, asi nemuze pochopit.
Pokud ja vim, tak Atlas nema s honorari, ktere Gamenet vyplacel a vyplaci, nic spolecneho. Sam MAM predstavu o tom, kolik prace zabere napsani clanku - koneckoncu psal jsem dosud na Lupu, Interval a zanikly zpravodajsky server Novy den. Honorare byly obcas vyrazne vyssi (osobni rekord je 3900 Kc za clanek :-), dost casto jsme vsak psal i zadarmo, proste proto, ze me to bavilo (napriklad hodnoceni, ktere je zde na Lupe soucasti Skrznaskrz, honorovane neni).
Pokud jde o recenze her, videl jsem nedavno spoustu recenzi napsanych bez honorare, ktere byly velmi kvalitni (casto lepsi nez "profesionalni" recenze) - dost hraju Championship Manager 01/02, tak jsem hledal na webu nejake tipy, popisy a tak :-). Netvrdim, ze kazdy server lze provozovat s bezplatnymi clanky, ale nadseneckych a zaroven kvalitnich webu je obrovske mnozstvi, tj. neni to vubec nemozne. Cca 150 Kc za clanek pak je prijemne prilepseni nekomu, kdo by to napsal i bez toho. Byl jsem spoluprovozovatelem serveru, ktery platil 100 Kc za clanek a pritom jsme meli dost kvalitniho obsahu, ze ktereho se dalo vybirat.
Na zaver: zkuste http://terese.ignum.cz - je to kvalitni a pokud se nepletu, tak honorare tam neexistuji :-)
Mam pocit, ze kazdy mluvime o necem jinym ;) Vy obecne o jakychkoliv clancich na internetu (v cemz mate nepochybne pravdu, dobrych nadseneckych serveru je spousta, ale taky to nejde delat vecne a cely den - za ten dobry pocit si rohliky nekoupite :) a ja porad dobu pisu o tom, ze v soucasnych podminkach, ktery u nas panuji, neni mozny davat autorum za recenze her na komercni herni web jen 150 Kc. Abysme si rozumeli, nejsem zastance nejakych premrstenych honoraru, ale kazdy trochu rozumny, starsi a zkusenejsi clovek (tedy nepocitam -nactilete :) si dovede spocitat, ze se mu za ten dlouhy cas nutny k hrani hry X, shaneni informaci na netu, tipani obrazku a psani samotnyho clanku za tech par korun proste nevyplati.
Ja nezacal mluvit o hernich recenzich, spis jsem mel opravdu na mysli bezne clanky, ktere se daji upichnout treba na student.atlas.cz, zabava.atlas.cz apod.
pane bednari,
namohu nez jen souhlasit. presne vyprofilovani toho jaky bude charakter a obsah je jednim z hlavnih kroku k uspechu a to zdaleka ne jen na netu. :o)