Pan Lukačevič neví co se u něj v baráku vůbec děje. Pracovat jako obchodní zástupce se lidem vyplatí, obzvlášť když se dostanou na o příčku vyšší post a mají pod sebou ty obyčejné pěšáky. Plat, který dostávají od seznamu se nedá vůbec srovnávat s tím, nač si tito lidé přijdou bokem na provizích od dalších firem. Zejména v Praze je běžnou praxí, že při návštěvě OZ Vám budou nabídnuty zápisy do katalogu a sklik, ale především Vám bude vysvětlovat zástupce, že je přesto potřeba investovat do SEO a nechat si předělat své stránky od seznamu. Důvěřivý klient tak snadno nabyde dojmu, že jim stránky bude předělávat seznam a rozhodně na to sliší lépe než na to, že by jim měla stránky předělat nějaká webdesig firma. OZ pak s klientem dále komunikuje stará se o něj a stránky mu dělá firma se kterou OZ spolupracuje nejčastěji za 20-40% z ceny zakázky. Když je OZ schopný a jsou tam tací, tak vyzvědí mezi řečí jaké potřeby ještě firma má a samozřejmě jim dohodí a zprostředkuje i další služby i ze czela odlišných nepočítačových oblastí kde opět schrábne tučné provize. On přecijen OZ ze seznamu působí důvěryhodněji než když tam přijde zástupce z firmy XY, o které klient nikdy neslyšel. Pro takového zástupce, který o dalších věcech mnoho neví, ale umí vystupovat na úrovni a působí důvěryhodně a má již rozhozené sítě, není problém aby si vydělal 50 - 200tis bokem, zejména pokud ty OZ které má pod sebou pracují spolupracují s bosem nad nima. Často OZ získají kontakty a úzké vztahy s těmito kolienty a když mají v podstatě vybudovánu vlastní síť klientů, tak ze seznamu odchází a pracují pro jiné firmy kdy tyto nabyté kontakty lépe zhodnotí. Seznam sice vyšle do firmy nového OZ, ale pokud má klient již dobré vztahy a důvěru k předchozímu OZ i když pracuje pro jinou firmu, nebude se s tímto novým zástupcem bavit. Bosové nad pěšáky si pak pečlivě vybírají ty lukrativnější klienty, se kterými jednají přímo oni, aby měli jistotu, že je pěšák nepodrazí a nepřijdou o zajímavou kořist.
Výsledkem tedy je, že seznam sice platí své OZ, ale ti za jeho peníze v pracovní době ve skutečnosti pracují sami pro sebe.
Řekl bych, že je velice snadné překontrolovat kdo splnil plán a kdo ne. Pochybuji, že by to Seznam nedělal. Není to důvod proč s některými OZ neobnovil smlouvu?
Samozřejmě, že oni plní co mají, ale navíc tvoří díky své pozici u zákazníka i vlastní aktivity nemající nic společného se seznamem a vytvářejí si tak vlastní síť klientů, kterou využijí ke svému prospěchu a v případě odchodu od seznamu ty klienty mají docela pod placem. Ty nejnižší pěšáci jsou jen figurky, které řídí ti nad nimi a ti z toho rejžují nejvíce a provozují něco jako firmu ve firmě.
napadlo...vas..ze obchodni zastupci spise nepristoupili na podminky od financi pocinaje..a radeji odchazi sami?proc o tom mluvi lide, kteri do toho nevidi..
Tenhle článek je výplod fantazie, bossové a pěšáci. Totální spekulace. Nyní manažeři nemají žádné přímé obchody, nikoho nikam neposílají, 50-200 000 bokem:), 40% za stránky,cucáte si nesmysly z prstu.
Věř si čemu chceš, já s těma manažerama do nedávna několik let spolupracoval než sem se nechal zaměstnat v jedné zdejší firmě a vim snad kolik jsme jim s kolegou odváděli peněz za dohozené zakázky. Pro nás tady z Chomutova kde není zrovna moc práce, je každá zakázka dobrá a zakázky od nich se nám i přes ty vysoké provize vyplatili protože zakázku za kterou by jsme u nás dostali maximálně 10 000,- oni v Praze prodali i za 30 000,-
Někteří z manažerů odchází i sami po té co jim ustřihli křídla, protože s tou sítí co mají vybudováno a kontakty si na své přijdou jinde.
Rozumím, pokud chceš prodávat webdesign přímo a né přes nějaké tvé známe, musíš se stát obchodníkem, nebo nějakého mít.Není to jednoduché nikde, ale jak říkáš i tak si profitoval. Já jsem dohodil stránky jen 2x za 3 roky a zadarmo. Rozhodně se nejdná o obecný jev a ty kontakty si buduje každý sám za sebe. Žádní manažeři, žádní pěšáci, ten systém umožňoval lidem vstoupit do manažerského programu (na černo) neexistoval o tom žádný dokument ani smlouva, a za velmi tvrdých podmínek se stát Unit Managerem. Hodně lidem se to nepodařilo, neměli za to téměř žádné peníze a stále museli obchodovat, hledat nové lidi, školit je učit je obchodu a dosahovat určitých obratů. Dost často pak jejich tý dostal někdo jiný.
Ale to by bylo na delší povídání.