Jenom tyto :-)? Já mám odstřihnutých asi 70 domén a chodí mi toho troška. Co mě občas dostane, když dostanu spam, kde jsem odesílatel. Takže kromě domény odesílatele (co jde změnit, a moc se začíná využívat) se ted musím zabývat přímo SMTP servery :-(. Ještě vymyslet, když mi někdo padá na serveru do koše, aby to jen těm, u kterých má pochybnosti odeslalo email, že používají nedůvěryhodný SMTP a že jejich zpráva byla zahozena, at použijí jiný. Odpovídat na všechny by byla sebevražda (zacyklení).
V této souvislosti mě serou emaily, kde na konci je výpis často používaných slov, aby tento filtr obešli.
Zkuste se inspirovat "Case studií" v článku Nová politika omezení spamu: Návrat odesilateli - jen zdůrazním tu závěrečnou pasáž - nezapomenout nasměrovat ten ReplyTo a ErrorsTo (apod.) těch vracených zpráv na účet, který jde bez milosti do digitální skartačky typu /dev/null
Já mám bohužel poměrně omezené možnosti, jak se vypořádat se spamem ještě před stažením do klienta, ale pro Vás bych měl radu ... na ?spam? emaily odpovídejte emailem, ve kterem bude jako zpatecni adresa nastavena schranka, kde bude vse bezohledne mazano (nebo neexistujici, ale to nepovazuji za ciste reseni). A nemusite se tak ani zabyvat, na ktere emaily odpovidat ano ci ne :-)
A nezapomeňte si přečíst diskusi k tomu článku v technetu, protože pokud je to, jak se tu na Lupě píše, technický problém, tak ho popsaným způsobem jenom zhoršíte.
Zdravim "odbornika" - mnou popisovane reseni nemelo jako prioritu oplacet spamerum vracenim emailu, ale informovani pripadneho "nespamera", ze email neprosel antispamovou kontrolou, necht pak vyuzije k odeslani jinou schranku nebo me kontaktuje jinym zpusobem.
Podivejte, v tom clanku co vysel na technetu (z je odkazovný výše v diskusi) jsou nějaké počty. Z několika set tisíc mailů, které jim nějaká analýza označila jako spam a oni je přeposlali na údajnou adresu odesilatele se jim ozval jediný člověka s žádostí o zařazení na whitelist. Neboli rozmnožili každý spam nejméně jednou (protože hodně těch adres bylo jistě falešných, takže se ten email zase vracel)... s tím výsledkem, že jeden spam možná nebyl tak úplně spam.
Tenhle článek tu na Lupě tvrdí, že spam je problém také protože zatěžuje infrastrukturu...
A teď laskavě přemýšlejte: jak snížíte zatížení infrastruktury tím, že na každý spam vygenerujete další e-mail, který se pravděpodobně vrátí zpět jako nedoručitelný? Jaký to má význam?! Kvůli jedné nebo dvěma zprávám z miliónu?
Já nejsem žádný specialista na spam ani bezpečnost, ale naivní kutilství které kvete ve většině diskusí o spamu a navrhuje metody které zjevně, prostým selským rozumem a kupeckými počty, povedou k zhoršení situace, to je prostě šílené!
Ano, neni to zdaleka stastne reseni, ale nemyslim, ze bude nejake dobre reseni bez toho, aby se zacaly opravdu snazit poskytovatele pripojeni, bezplatnych emailovych schranek.
Do budoucna stejne musi prijit nejake jine technicke reseni zabezpeceni pravosti odesilatele, stavajici stav je nevyhovujici.