Ano, ted uz to mohu potvrdit. Jste nekompromisni. Na moji stiznost, COL# 195761 podanou 14.12.2003 23:29:21 jsem prave (abych byl presny dnes v 16:08), tedy po, bez sedmi hodin, mesici obdrzel odpoved - ze uzivatel je zablokovany.
Ale zaplat panbu alespon zato. Nekteri jini ISP neodpovi vubec a jini dokonce nezareaguji vubec ...
Jak chcete likvidovat spam, aniž byste ho nejdřív přijal? Já mám na serveru Messagewall a ten sice řadu spamu zahodí už při příjmu hlavičky (relaying, blacklist apod.), ale přesto toho docela dost (v poslední době) projde a je zasahuje vyssi vrstva (spamassasin apod.). Ten bez přijatého mailu (= již přijatých dat) na nic nepřijde :-(
Je videt ze nechapete problem. Spam prestava byt probleme uzivatelu (respektive i kdyby toho bylo 1000ks/den, neni to nic co bych nezvlad prefiltrovat a smazat, i kdyz budu znacne rozladen), ale zacina byt problemem poskytovatelu freemailu. Az bude spam 80% toho co prenesou vase linky, zjistite, ze se vam jeste vyplati investovat nejake penize do jeho likvidace. Pokud ne, zlikviduje on vas. Ale nepocitejte stim, ze to budou platit uzivatele.
Tak nam dej vsechny sve dostupne financni prostredky a neni to problem, pokud jsou opravdu velike... Bohuzel, reseni, ktere jsme nasadili je neskutecne narocne na vypocetni kapacitu a bohuzel dodavatele HW nejak nechapou, ze se proti SPAMu ma bojovat vsemi prostredky a nechtej nam ho davat zadarmo (jeden docela nabusenej stroj utahne cca 1-2tisice zakazniku - mame jich celkem 500.000 tak pocitej...). A administratori - bloudove nechapavi, taky odmitaj bojovat vsemi prostredky a uplne zdarma... Ja nevim co to s temi lidmi je... 20 Kc mesicne mimochodem nepovazuji za prehnane placene reseni... Tak si odpustis jedno pivo v hospode.
mozna funkcni, ale placeny. proti spamu by mel kazdy bojovat vsemi dostupnymi prostredky, a ne se na nem snazit jeste vydelavat. jinak se dostava na uroven spameru nabizejicich neco proti spamu :-(
Ano, tak v tom si myslim, ze jsme taky nekompromisni. V pripade, ze se nekdo takovy objevi v nasi siti, tak dostane jednu vystrahu, nacez je bez milosti odpojen. Se zakazniky, kteri dopredu informuji, ze chteji spamovat neni ani uzavrena smlouva. Naposled byla zrusena konta a odriznuta linka jistemu panu S. ktery provozoval zajimavou firmu S... Marketing.
Bohuzel u tohoto bude platit stejne jako u viru, ze spameri budou vzdy o ten povestny krucek nazpet. Pomerne casto upgradujeme a sami upravujeme dany software, ale jisteze uspesnost neni trvale 100%. Na druhou stranu na me hlavni (hodne proflaknute adrese) je statistika priblizne 150-200 zadrzenych mailu denne ku cca 5-10ti pruchozim. Sluzba navic umoznuje rozdelit si podle urovni co se ma se spamy delat, ty co maj 10 bodu hned mazu, ty co maj 4-10 davam do slozky, ktera se nestahuje do Mozilly a tu a tam do ni nahlednu, nebo kdyz mi nekdo rekne, ze mi od nej mel prijit mail (kdyz posila tak blby maily, ze je to zadrzi, tak si ho dam do whitelistu), a od 2-4 si je nechavam oznacit a stahuju do slozky v Mozille, kde je tu a tam zkontroluju, jestli to nechytlo nejakej normalni mail. Sem tam se to stane, takze pak upravim whitelist, kazdopadne ho musim upravovat radove mene, nez pripadny blacklist.
:))) Tohle reseni ma jednu ZASADNI nevyhodu, tak jako tak ty SPAMy stahujes, cimz budto zbytecne zatezujes linku, nebo platis za dial-up. Reseni primo u providera je vyhodnejsi. Navic reseni primo u providera ma dalsi vyhody. Napriklad to nase pouziva on-line kontrolu elektronickych otisku spamu proti svetovym databazim, kontrolu prichozich adres proti blocklistum (ovsem za to, ze je na nejakem blocklistu dostane jen par bodu, neni vyrazen, musi splnovat dalsi znaky spamu - napriklad v lexikalni analyze)
Ja pouzivam zatim software Qurb do Outlooka. Funguje tak, ze vsechny e-maily od neznamych odesilatelu hazi do specialni slozky. Databazi overenych odesilatelu dokaze vytvorit z dorucene posty. Pak staci jednou denne mrknout do spamm slozky jestli tam neni nejaky nospam e-mail a je to.
Centrum nedavno zprovoznil nejaky _novy_ antispam filtr, u ktereho se zadny blacklist nezadava (jestli to je blacklist uvnitr, centralizovany, nebo je to nejake content-based reseni netusim...). Faktem ovsem je, ze jsem ho zapnul, asi 10 spamu proslo bez povsimnuti, chytilo to asi 2, plus jeden PLATNY mail! Tzn. uspesnost miziva, a navic nejakych 10% false positives. Skutecne vyborne reseni... Takze jsem ho vypnul a filtruju az doma pres SpamAssassin, jenze ten uz posledni dobou nezvlada, asi budu muset provest nejaky zasadni upgrade.
Z českých providerů má jediný skutečně funkční antispam VOLNÝ a POST, protože tento používá lexikální analýzu a mnoho dalších metod /kontrola elektronických otisků, ověřování proti antispamovým databázím atd./. Škoda, že se o tomhle autor nezmínil. To co nabízí prozatím Centrum a Seznam je (pokud vím) pouze obyčejný blacklist, který je za prvé velmi málo účinný a za druhé způsobuje spíše nedoručování vyžádáné pošty, než blokování Spamu.