Ono úplně stačí nemít produkt totálně na h*vno a extra předražený, ale zapojit mozek do svojí hlavní činnosti a pak nepotřebujete extra "vymazlený" e-mail.
Důležitý je hlavně fér přístup k zákazníkovi (címž rozhodně nemyslím servilní lezení do zádě jednou rukou, aby se v druhé dobře schoval nůž - jak to dělá hodně firem) a velmi kvalitní produkt nebo služba.
Jinak platí další pravidlo: Pokud nemám něco, co zákazníkovi pomůže, tak ho neotravuju!
Naprosto debilní je systém, kdy se povinně rozesílá newsletter a i když v něm vlastně vůbec není co říct, tak se musí rozeslat nějaká blbost, protože je přece středa a musí se odeslat milion a půl e-mailů!!!
Co se týče formátu e-mailů, tak jednoznačně plain text s jediným odkazem. Délka maximálně jeden odtavec, slohovky rozhodně číst nikdo nebude.
Ano, takový e-mail nelze měřit, nelze formátovat a nelze dělat žádné grafické a marketingové ukájení nad excelem. Ovšem je 100% kompatibilní a hlavně funkční - což je hlavní věc marketingu.
Marketéři mají hodně společného s úředníky. Kteří taky hodně věcí dělají jenom sami pro sebe a vymýšlí činnosti bez praktického užitku, jenom aby obhájili svoje posty, platy a nutnost klimatizací ve firemních vozech :-D.
Navíc opravdu nechápu tuhle logiku - všichni dělají marketing nějakým způsobem a moc nefunguje... Logicky, pokud chci dosáhnout jiných výsledků než všichni ostatní, tak to musím dělat ZCELA JINAK! Asi těžko můžu dělat to samé, co deset lidí okolo, ale mít naprosto jiný výsledek :-D.