Moje zkušenost s InternetMall je opravdu taková, jak tvrdí zástupkyně jmenovaného obchodu.
Objednali jsme lednici, kterou jsem osobně přebíral a kontroloval obal. Jelikož se jednalo o vestavnou lednici, zásilku jsem nevybaloval. V bytě nová lednice nebyla potřeba a navíc stále jsme neměli vyrobenou skříň, do které by se lednice namontovala.
Po měsíci jsem lednici vybalil a zjistil, že do hrny dveří pravděpodobně někdo najel vidlema, nebo to prostě někomu spadlo.
Vše jsem nafotil a bez zbytečného odkladu nahlásil reklamačnímu oddělení.
Reklamační oddělení nelenilo a vše - bez zbytečného odkladu - zamítli. Když jsem věc několikráte urgoval, řekli, že mám zkusit soud.
Jinými slovy - vždycky se snažíme vyjít zákazníkovi vstříc.
Já už si na Mall nekoupim ani tužku, aby se nemuseli namáhat.
Nezlobte se, ale ohlasit takovou zjevnou vadu MESIC PO DODANI rozhodne NENI "bez zbytečného odkladu". Jinak receno, je proste VASE CHYBA, ze jste zbozi rozbalil az po mesici. Uvazujte proboha logicky, kdyz vadu ohlasite po mesici, prodejce vam absolutne nemusi verit - logicky - ze jste si to nezpusobil sam. Kdybyste vadu ohlasil treba do hodiny po prevzeni, je to uplne neco jineho.
Vy dáváte dárky rodině a přátelům pod stromeček v zaprášených a ošoupaných krabicích polepených přepravními samolepkami a počmáraných fixami, tak jak vám dojdou od přepravní společnosti? Wow!
Normální člověk snad pochopí, že nakupování na internetu má své výhody a nevýhody jako všechno. Když nakupuji v kamenném obchodě, je to tam otrava, ale prodavač mi zboží předvede a nechá i vyzkoušet. Za to si ale zaplatím a pak si zboží sám odvezu nebo si sám zařídím přepravu. Když nakupuji na internetu, jde to pohodlně od počítače ve 3 hodiny ráno, žádný prodavač mě neotravuje, ale musím vědět, že po dodání zboží si zboží musím ihned na vlastní zodpovědnost překontrolovat, protože na případnou reklamaci jsou lhůty a postupy. Kdo toto nechápe, měl by se nechat od internetu dobrovolně odpojit :)
A příklad pána s vestavěnou lednicí: jak Vám může eshop věřit, když hlásíte závadu způsobenou přepravou měsíc po dodání? To jse taky dost dobře mohl zkoušet lednici namontovat do linky, při neopatrné manipulaci Vám vypadla, převrátila se a spadla dvřmi na něco, co leželo na zemi. Tak jste se rozhodl, že vytáhnete obal, který ještě ležel támhle v koutě, lednici do něj zpět pěkně naaranžoval a pak ji nafotil "ihned po rozbalení".
Možná Vám to připadá přitažené za vlasy, ale zeptejte se nějakého likvidátora pojišťovny, jak jsou lidi kreativní, když dojde na to buď platit škodu ze svého nebo dostat prachy od pojištovny, zde od eshopu. Netvrdím, že lžete. Tvrdím pouze, že presně takto se na to eshop bude dívat a má na to podle mě právo. Překontrolovat zboží ihned po dodání je Vaše povinnost a jedna z hlavních zásad při nakupování po internetu.
a ktery prepravce se s vami bude bavit kdyz mu to oznamite druhy den? ja se jen snazim naznacit ze vysledek je naprosto stejny at reklamujete do x hodin ci do x dnu, my nic my muzikanti.
proto vzdy rozbaluji pred zaplacenim a v pripade ze nejsem doma odmitne manzelka zasilku prebrat. jednoduche jak facka. uz jsem takto asi 3x poslal dopravce se zbozim zpet at si s nim dela co chce a vyridi si s prodejcem kdo z nich udelal chybu.
reklamovat byt minutu po zaplaceni = takrka 100% neuspech.
Nikdy jsem netvrdil, ze je to "jasne". Pokousel jsem se tvrdit, ze komercni subjekt, jehoz ucelem je zisk, se tak nepochybne bude branit a ze to vzhledem k mnozstvi takovychto a podobnych (napr. pojistnych) podvodu je celkem pochopitelne. Proto jsou na vsechno zakonem stanovene lhuty.
Nevim, zda existuje nejaka zarucni doba na prepravu, ale selskym rozumem mi pripada prinejmensim nedbale, reklamovat poskozeni prepravovaneho zbozi u dopravce mesic po samotnem doruceni.
Nejde o to, ze prisne logicky je otevreni baliku a objeveni poskozeneho zbozi druhy den po doruceni nebo az mesic po doruceni v podstate stejna vec. Jde o to, ze s prodluzujici se lhutou vyrazne stoupa moznost pokusu o podvod na strane zakaznika a firma k tomu bude velice pravdepodobne na tomto zaklade pristupovat. Znovu - netvrdim, ze zakaznik je automaticky podvodnik. Pouze rikam, ze prinejmensim svou nedbalosti a tim, ze si zbozi nezkontroloval, si svou neprijemnou situaci zavinil sam.
Mimochodem, vynatek z reklamacniho radu na mall.cz (zkraceno o konkretni telefonni cisla):
Je-li zboží poškozeno, ačkoliv byl obal neporušený, je potřeba o této skutečnosti co nejdříve informovat buď přepravce, nebo naši společnost, v závislosti na druhu vámi vybrané přepravy.
Jedná-li se o doručení:
* Českou poštou, poškození zboží oznamte osobně v den doručení na jakékoliv pobočce pošty.
* PPL, poškození oznamte telefonicky do 3 pracovních dnů
* Toptrans, poškození oznamte telefonicky do 2 pracovních dnů
* Gebrüder Weiss, poškození oznamte do 1 pracovního dne
vy delate jako by vam ji uznal po reklamaci druhy den :))) jak uz jsem psal nekde vyse, je fuk za jak dlouho reklamujete, dulezite je reklamovat PRED zaplacenim zasilky pote se s vami uz nikdo nebavi a je to na vas protoze prodejce ani dopravce uz nezajimate oni sve prachy maji.
Pred zaplacenim nic reklamovat nemuzete a to z nekolika duvodu.
a) nic nemate, takze nic nemuzete reklamovat
b) reklamovat u dopravce nemuzete, protoze sluzbu doruceni (tedy smlouvu s dopravcem) si objednal a uzavrel prodejce, nikoli vy, tudiz vas dopravce vpohode a naprosto opravnene posle kamsi
c) bez zaplaceni vam nikdo zasilku nevyda, a tudiz ani nemuzete zjistit, zda je nebo neni poskozena
Takze je videt, ze o tom vite totalni kulovy, jen tady naprosto z cesty plkate nesmysle.
Hezký den pane Berko,
Vaše zkušenost s nákupem v MALLu nás mrzí, ale je to opravdu tak, jak říkám v článku. Netrváme na tom, že poškození musí zákazník nahlásit ihned, dáváme oproti zákonu delší lhůtu, ale někde ta časová hranice bohužel být musí...
Věřím, že kdybyste dal našemu obchodu druhou šanci, byla by Vaše zkušenost lepší.
Michala Gregorová, MALL.CZ
Dopadnul jsem uplně stejně s vestavnou myčkou.
Nahlásil jsem to přitom i s fotkama hned. Přesto briskně zamítli reklamaci a odmítli se dál bavit. Prý jsem si měl všimnout při převzetí. Tak jsem oželel dopravné a strčil jim to nenápadně zpátky jako odstoupení od smlouvy.
Šlo to překvapivě hladce. Dvě slečny balíku důležitě kontrolovaly, ale rozbitých dveří si nevšimla ani jedna.
V každém případě Mall má u mě navždy utrum.