Aktualizovat stav zboží na skladu lze automaticky při obdržení objednávky nebo vyskladnění konkrétního zboží. Modelový příklad: mám na skladu dvě tiskárny, obdržím dvě objednávky a tiskárny systém pro účely dostupnosti automaticky odepíše ze skladu. Pokud by tiskárnu objednal další zákazník uvidí, že už prostě skladem není. Tento systém u některých e-shopů opravdu funguje.
Některé e-shopy ale nemají svůj vlastní sklad a zboží nakupují vždy u dodavatelů až po obdržení objednávky. Setkal jsem se už s e-shopem, který na webu tvrdil, že má zboží skladem a ve skutečnosti bylo skladem u dodavatele a jeho doručení netrvalo avizované dva dny ale více než týden... Kolega si zase objednal boty s termínem dodání do dvou týdnů. E-shop ve skutečnosti nakupoval zboží v zahraničí a ze dvou týdnů se nakonec vyklubalo týdnů pět...
Jinak netvrdím, že odhalíte falešný e-shop na 100 procent, ale pokud mi někdo bude nabízet nový iPhone 4 za 5 tisíc, tak mi to přijde hodně podezřelé a telefon si v takovém e-shopu prostě nekoupím. Máte ale pravdu, že dobrým vodítkem jsou reference přátel nebo někoho z rodiny.
- Mnohé e-shopy neuvádějí pravdivě dostupnost zboží: ... pohyb zboží v internetových obchodech je mnohem větší než v kamenných, proto na dotazy typu máte zboží skladem je strašně složité odpovědět, protože ano máme, ale druhý den být nemusí (ono nemusí být ani za minutu). Při 20tis. položkách by neustálé změny stavu skladu znamenaly zaměstnání min. 20 lidí, kteří by nedělali nic jiného, než měnili stavy skladů. Sklady lze aktualizovat tak 1x denně, když máte dobře zmáknutý systém. Myslím, že kdo napíše takový nesmysl, nemá ani potuchy o opravdové e-Komerci.
- Většinou se ale takové e-shopy dají už předem odhalit díky podezřele nízkým cenám: ... další mýtus. Falešná e-shop nelze, opakuji !!! nelze !!! předem vytipovat, natož pak odhalit. Asi nejspolehlivější jsou osobní reference, návštěva, telefon, ale ani to není 100%. Podle výše cen nelze zjistit vůbec nic.
- Jednoznačně nejhorší jednání při reklamacích má Česká pošta. Reklamace trvají dlouho, pracovnice jsou velmi často podrážděné, protože neví o co se jedná (systém evidence je zkostnatělý a zastaralý). Naopak PPL a jiné "soukromé" společnosti, postupují velmi rychle, zpravidla ve prospěch zákazníka.