pane Nováku, každý musí prodávat za tržní cenu, náklady kupujícího nezajímají. Kdo má vyšší náklady nežli je kupní cena prostě neprodá, jeho výrobky nejsou uznány zbožím a práce společensky potřebnou (cituji K. Marxe) a zbankrotuje, vypadne z trhu. Naopak ten, kdo umí totéž nabízet s nižšími náklady, jeho práce je tedy uznána jako společensky potřebná, má zisk. Každý si musí stále hledat svoje místo, "kdo chvíli stál, již stojí opodál".
Tahle selekce je základem prosperující a rozvíjející se společnosti, tohle socialismus (dotace, regulace atd.) ničí a proto každá socialistická společnost nakonec krachuje.
pane Nováku, zákony schvaluje parlament. Klika socanů spolu s pravdaláskou/zelenými, která přijala zákon na podporu obnovitelných/solárních zdrojů, měla většinu v parlamentě až do r. 2010. Když většinu tihle levičáci ztratili, začala nová vláda jednat. Jenže problém byl, že na doplňovací návrh poslankyně čssd Šedivé byly tenkrát poskytnuty investorům parlamentem/socany takové záruky, že i dnes, kdy konečně ODS uspěla s přijetím určitých omezení podpory solární energie (neboli na socany napojených vyžírek, vesměs milionářů a miliardářů), hrozí ČR daňovým poplatníkům miliardové škody z arbitráží.
Bych tu informaci trochu upřesnil. Socani tu naposledy vládli 2006. Upravit zákon a změnit částku z 12Kč třeba na 0 mohla ODS celé 3 roky, než problém opravdu narostl. Jenže to by se někteří přátelé poslanců nestihli napakovat :-)
Možná aplikuji vulgárně, ale tak to funguje (kromě bank, které se ty peníze naučily tisknout i bez tiskárny :-) ). Vykládat o tom, kdo na tom vydělá, není nic socialistického. Je normální určit všechny náklady - pod ty nebude prodávat nikdo.
A ano, v ceně chleba si samozřejmě platím i cenu kombajnu nebo toho sekáče - projeví se to okamžitě, když začne růst cena pohonných hmot nebo se změní některá z daní.
tak vidíte, nakonec sám uznáte, že je ČEZ pro Vás nejvýhodnější :), o nějakém kartelu desítek dodavatelů elektřiny v ČR netuším a netuší to ani ÚOHS.
Mimochodem, ČEZ prodává elektřinu cca 1 Kč za kWh, socani přijali zákon, že solární elektřina se povinně musí vykupovat za cca 12 Kč za kWH, takže si tohle zdražení s těmi svými ideovými souputníky vyřiďte ve volbách sám.
Pane pepo nováku. Nechte si svá moudra a klidně si je zde i prezentujte. Ale respektujte, že jiní mají jiný názor, jiné zkušenosti a ani mnohokrát Vámi opakovaný stejný mýtus o ekonomických teoriích je nepřesvědčí o tom, že pravdu máte jen Vy. Pokud by mi změna ČEZu přinesla úsporu, tak bych to udělal, ale kartelizace převýší účinek konkurence.
Ani od Vás nevyžaduji důkazy o tom, co je pro mne horší, zda lobing solárních "energetiků", mimo jiné investorů z ciziny, nebo zavřené německé atomky. Stejně si vždy vyberete jen nějaký extra bonbónek, nebo teoretické klišé.
pane Pamětníku, snaduž máte elektrické dráty k Vám natažené. Pokud jste s ČEZem nespokojen, stačí zavolat konkurentovi a podepsat pár papírů.
Pak už zase melete hrušky s jablky, zase jste mimo, nezlobte se, o věci víte jen politická hesla. Pokud jde o ta politická rozhodnutí k ceně elektřiny, tak pro ČR bylo podstatné, že většinou čssd a pravdalásky poslanců proti hlasům ods a ksčm za vlády čssd/us/kdu byl přijat zákon o podpoře solární energie.
dobrá a správně mířená reklama je efektivnější a levnější prodejní metodou nežli jiné. Proto reklama tlačí tržní ceny dolů.
Je to stejné jako používání moderních strojů místo zastaralých či kvalifikované práce místo lemplů. To také v tržním prostředí zboží zlevňuje a zlepšuje. Jen v socialismu tomu bylo naopak :)
Vykládat jak si v reklamě zaplatíte jejího poskytovatele, je stejné demagogie a pitomost, jako vykládat, že v pečivu platíte sklizeň lánu pšenice - jen že místo party sekáčů zaplatíte výrobci kombajnu.
Ekonomie znamená česky úspora času, tedy jde o to dělat/vyrobit/prodat více ve stejném čase. Na tom je založeno zvyšování životní úrovně lidí. Vykládat, kolik kdo na tom "vydělá" je taková ta socialistická závistivá klasika. Psycholog by Vám tenhle aspekt vysvětlil jistě lépe.
No a nakonec - fyzikální zákon zachování hmoty aplikujete "vulgárně" a novíc abstrahujete od "změny kvality".
Pokud si Nova s Primou ty peníze netisknou, ale berou je z reklamy, tak je samozřejmě v cenách zboží platím. To je prostě jen zákon zachování hmoty ve finančním sektoru :-)
Mají to, co si vydělají, ale přes reklamu. Když to lidi neplatí přímo, tak je to nebolí. Kdyby si za Novu a Primu měli přímo platit, tak by to ty TV nepřežily.
Jistěže si můžu vybrat z desítek prodejců energií. Každý totiž ochotně a co nejlevněji si k Vám domů natáhne své dráty, své trubky, svojí kanalizaci. Potom si stačí jen vybrat, protože konkurenční prostředí přináší spotřebiteli možnost výběru toho pro něj nejvýhodnějšího. A Energetický regulační úřad je jen šašek, který nemá na nic vliv.
Jaká je působnost ERÚ na liberalizovaném trhu s elektřinou? V prostředí otevřeného trhu s elektřinou patří mezi hlavní kompetence Energetického regulačního úřadu stanovování cen u činností přirozeně monopolního charakteru, stanovení a úprava pravidel, kterými se řídí trh s elektřinou, a určení podmínek přístupu k sítím pro konečné zákazníky a výrobce.
Jen je mi divné, že se zastáváte cenové politiky v energetice, ale způsob provozování ČT a ČD byste asi také nejraději řídil z "Lipska". Ostatně je asi nutné a spravedlivé, že politické rozhodnutí německé vlády našim spoluobčanům zvedne ceny elektřiny kvůli zavření jejich atomových elektráren. Hurá.
Divím se že vás baví se tu neustále ztrapňovat. Podle způsobu bych tipl že PR agenti Primy snad chodí na stejná školení jako PR oddělení staršího bratra Novy ;-)
Tak Hyžák je Chrenkův poskok a Media Master na prodeji reklamy ČT silně závislá. Je celkem pochopitelné, že v záchvatu paniky o svůj flek vypotil pan Hyžák tenhle totální nesmysl, kterým ze sebe udělal trapného komika.
Víte z kolika dodavatelů elektřiny, plynu a dalších energií si můžete vybrat ? ČEZ patří k nejlevnějším. Cena energií se vytváří na burze, ne v parlamentu, třeba ceny elektřiny, která fakticky určuje cenu elektřiny u nás, je odvozena z ceny na burze v Lipsku. Pokud se Vám ČEZ nelíbí, máte možnost přejít k některému z desítek jiných prodejců. Zase mimo mísu, pane Pamětníku.
Při jeho schopnostech krást pera si určitě nějak poradí... Ale nějak nemohu uvěřit, že by to tento sympatizant s rudochy nepodepsal ? To má být jako něco určitějšího, nežli vtip ? Tedy zatím, kde se nějaké svinstvo dělo, tak to podepsal ihned a když šlo o dobrou věc, tak se cukal vždycky. Takže vyjímky, kdy se zachoval správně, má na své kontě, pouze 3. Tak to by byla potom tohle čtvrtá. Čili dost těžko uvěřitelné...
Je fakt že většina poslanců jsou nevzdělaní blbci, kteří se nechají zlobbovat Novou a Primou aby uzákonily pod pohrůžkou arbitráže to co se těmhle soukromým subjektům hodí!
Pane pepo nováku, pokud je Vám všechno jasné, co se týká násilného placení koncesí chudáky diváky a posluchači veřejnoprávních médií, zkuste to aplikovat třeba na ČEZ, nebo jiné dodavatele energií a vody. Také jsou spotřebitele spokojeni s cenami za tyto služby, nezajímá je zisk ani příživnictví, ale díky konkurenceschopnosti berou výsledek za optimální?
pa Hyžák má strach o vyžírandu, tak píše nesmysly. Faktem je, že řada poslanců je nevzdělaných a blbých, tak mu to žerou. A pak třeba takový soudruh Štěch tohle používá i na blbnutí svých voličů.
Budu citovat z oficiálního prohlášení Media Master co dostali poslanci http://www.media-master.cz/files/Ivca/tiskove_prohlaseni_001.pdf:
Současně jsme přesvědčeni, že by reklamní zadavatelé byli v této nové situaci nuceni přenést finanční zátěž do koncových cen svých produktů a služeb, což by vedlo ke zvýšení spotřebitelských cen. Negativní cenové dopady by však v konečném důsledku nesl český občan - spotřebitel.
pane Pamětníku, podstata je jinde. Spotřebitele v podstatě nezajímá "v jakém potu tváře" dodavatel svůj produkt vytvořil, kdo se u toho přiživil. Zajímá ho výsledek a konkurenceschopnost.
O panu Hanušovi si můžeme každý myslet své. Ale já pochybuji, že svojí Polemiku o financování ČT, zveřejněnou na tomto webu, až tak moc zmanipuloval. Proto je neustálé argumentování s prošustrovanými 8 miliardami velmi prostoduché a vcelku lživé. Nebo takoví kritici neumí číst, nebo se takovým faktům záměrně vyhýbají, aby mohli opakovaně tvrdit něco, v co věří jen oni sami?
proč by ČT musela vysílat pro širokou škálu konzumentů zrovna Poštu pro Tebe ? Pro širokou škálu konzumentů když už, tak má veřejnoprávní TV vysílat pořady jako - přenosy z parlamentu a jednání zastupitelských orgánů, "Policie na stopě" či dopravní informace, vzdělávání apod. Na to by stačil 1 program.
Pokud píšete o nějakých hodnotných pořadech - tak to co je hodnotné - hodnocení je vždy subjektivní. A především - kde jsou za těch 8 mld ročně ty "hodnotné" pořady ? Tohle jsou právě ty žvásty, realita je to, že jde o vyžírku pro nacuclé.
Pošta pro Tebe - co s tím? Ženy se na to dívají a rády si u toho popláčí. To je zkrátka daň za to, že ČT musí vysílat pro širokou paletu konzumentů. Takových pořadů je více. Já jsem ale v souvislosti s reklamou měl na mysli hodnotnější pořady, které, aby byly na úrovni potřebují velké investice a například špičkové herce a autory. To se dalo doplatit tou reklamou, koncesionářské poplatky na to stačit nebudou. Televize se bude muset více snažit tvořit takové formáty aby byly prodejné i v zahraničí a utržené penízky použít na tuto tvorbu, která se zkrátka nedá jinak zaplatit. Placené televize mohou mít například výborné tématické kanály, které se po dabingu mohou vysílat po celém světě, jinak by jejich úroveň také za moc nestála, musí zkrátka vydělat. U nás je malý trh, musíme se prosadit kvalitou, která zabere i mimo republiku a dá se tam prodat.
pane Poláku, zkuste seriozně diskutovat. Ohánět se termíny "celospolečenská potřeba" u tak přebujelé firmy jako je ČT, s pořady jako je "Pošta pro Tebe", zábavou s Karlem Šípem či přenosy z Ligy mistrů a dotacemi z peněz koncesionářů na různé hovadiny ala "Odcházení", tak to opravdu není seriozní diskuze, ale přesně to "objektivní" žvanění. Pana Hanuše neznám, obrázek jsem si o něm udělal z toho "objektivního" blábolu, co stvořil. V soukromé firmě by se s tím taky uplatnil - leda v nějaké žádosti o dotaci, aby političtí kamarádi měli legendu, proč ty prachy přihrát.
Pokud jde o ty komunistické seriály, tak je točili vesměs ti, kteří jsou jinak "tvůrče" dodnes stále věrní ČT..
U veřejnoprávních institucí rozhoduje v první řadě celospolečenská potřeba. Kdyby bylo vše řízeno podle zisku, tak zkrachujeme a bude revoluce. Státní sféra, veřejnoprávní televize a další státní instituce jsou podle vás pozůstatky minulého režimu a pracují tam pouze komunisté. Proto pohrdáte názory lidí, kteří tam pracují a asi je ani nečtete. Myslím, že o pana Hanuše by byl velký zájem i v soukromé sféře, protože je to odborník na svém místě. On se pohybuje v tržním prostředí stejně jako soukromník a musí myslet i na zisk. S tím nemá odeologie nic společného.
Ohledně archivních seriálů uložených v ČT je to trochu problém, když soukromé televize vysílají komunistické seriály z archivu ČT a staví si na nich sledovanost. Co s tím uděláte?
Vy můžete jak píšete rozhodovat co budete sledovat (přepnout na jiný program), ale již méně co se bude vysílat v zájmu celospolečenského, každý má svoli představu, co by chtěl sledovat. Za 140Kč za domácnost měsíčně si dnes nekoupíte ani lístek do kina. To Vám snad ČT poskytuje více i když na její program nadáváte.
A pobídka to byla jistě správná. Právě proto s vámi souhlasím, že reklama na ČT 2 je nesmysl. Zcela správné by bylo, kdyby zůstala v platnosti stávající část zákona a reklama zmizela z ČT úplně, s výjimkou těch pořadů, kde je podmínkou vysílacích práv.
Málo to není. Viz ty jejich vyděračské praktiky: Můj bratr mají v Rajhradě (u Brna) hospodu a mají tam dvě TV. Ale ta jedna se nikdy nezapíná - jakási kulisa v takovém mysliveckém sále kam se běžně nechodí. Přišla kontrola, ptali se kolik mají v hospodě příjmačů, řekli že jeden a ejhle, ozval se štamgast že ještě jedna televize je u myslivců.. předali to navíc OSA a pokuta přes 10.000 korun. Hanba
A jen pro osvěžení předcházejících událostí. Toto rozhodnutí se vymyslelo jako pobídka Nově s Primou k opuštění analogu. A to chvíli poté, co jim před tím rada darovala prodloužení analogových licencí do roku 2018.
Jen pro osvěžení paměti: Dle dosavadního zákona měla reklama zmizet ze všech programů ČT letos 11.listopadu. A to bez nějakých povinných odvodů komerčních televizí do nějakých fondů.
odkazovat na "objektivní zdůvodnění" neboli ala žvanění socialistického ředitele od p. Hanuše, tak to přesně odpovídá tomu myšlení, které zde prezentujete.
O tom co divák chce, rozhoduje sám divák, tedy pokud žije ve svobodné společnosti a ne v té, která ho krmí propagandou a propagandistickými "veledíly". A o tom, jak která firma hospodaří, rozhoduje její hospodářský výsledek - zisk/ztráta, ne "objektivní" zdůvodnění. Pan Hanuš by potřeboval projít soukromou firmou, jak prase drbání. Tedy pokud nepíše ty žvásty jako soukromá firma placená z ČT.
A mimochodem, než koncesionářský poplatek posílat do černé díry jménem ČT1, to už je opravdu lepší ho posílat Primě, Barrandovu, nebo Nově, (přestože tam to také není nic moc).. to by bylo, kdyby poslanci uzákonili, že každý by mohl přispívat stanici, které chce, nebo kterou sleduje nejvíc... myslím, že ČT1 by hodně rychle dojela...
Celkem utopie, co?... :-D
Máte pravdu, trochu jsem provokoval, abych zjistil co o financování a programech ČT víte. Moc toho není a tak Vám doporučuji přečíst si tři články pana Hanuše z ČT, které vyšly v poslední době na tomto místě jako hlavní články. Je to velice poučné. Jsou tam podložená fakta vycházející z hospodaření a žádná lež, kterou používali jiní ve snaze zakázat reklamy na ČT. Podle anket více jak polovině diváků reklama na ČT nevadí! To co udělá nepřítomnost reklamy na obou hlavních programech ČT si budeme moci říci až za nějaký čas. Rozhodně toto rozhodnutí reklamu zdraží protože konkurenční prostředí bude menší.
Ještě jednou se omlouvám za lehké provokace, zcela jistě se bez reklamy obejdu. Stejně jsem jich za život v televizi moc neviděl, protože se jim vyhýbám. Děkuji za diskusi.
To je dnes asi poprvé co s Tebou Štěpáne souhlasím...
Kvalita toho co je poslední dobou na ČT1 je otřesná... také nechápu o jaké jejich vlastní a původní tvorbě se pořád mluví... vždyť jen neustále opakují co už několikrát opakovali a veškerá jejich tvorba je víceméně pouze desítky let starý archiv, který mají...
Pošta pro tebe (kterou mimochodem už i taky opakují) to je také otřes, nevím, ale dělat si reklamu na lidských tragédiích a na tom jak se tam někdo chodí vybrečet mi příjde až úchylné... ale hlavně že to diváky baví, že... :-(
Všechno co na ČT1 za něco stálo, tak buď v minulosti zrušili a nebo přepustili soukromým televizím... proto, pokud jako koncesionář mohu vyslovit také svůj názor (jako pan Polák, který se kvůli zrušení reklamy v pořadech na ČT1 nebude mít kdy dojít vyčůrat), tak jsem pro zrušení ČT1 + propuštění všech těch vyžírků... svoje "koncesionářské" peníze chci posílat na dokumenty, na kvalitní hudební pořady a na původní zahraniční seriály (kterých mimochodem už spoustu zrušili) na ČT2.
pane Poláku, provokatérem jste tady leda Vy sám. A pokud někdo za někoho kope, tak leda Vy za ty všechny parazity a vyžírky nacuclé na ČT. Jděte s tím lobbingem už někam - nebo i Vy patříte k těm vyživovaným, kteří příjdou o něco smetánky ?
Reklamu zadávají téměř výhradně soukromé firmy a zadávají jí tam, kde to považují za nejefektivnější. Zjevně to je Prima a Nova, stačí se podívat na sledovanost. Prima a Nova se dnes již pohybují v tržním prostředí a mají výsledky podle toho, jak uspokojují svojí nabídkou svoje TV diváky. Na rozdíl od povinně placené netržní ČT.
Navíc zjednodušovat věc tak, jak to tady předvádíte, tedy že reklamu získá Prima a Nova, je demagogie. Z reklamy žijí desítky dalších českých TV programů, které minulý stav velice poškozoval a brzdil jejich rozvoj.
a co je tohleto za připitomělou větu? "Proto platím koncesionáčskí poplatky, abych do toho mohl mluvit"
Pokud chcete do toho mluvit, tak musíte dělat jiné věci ... koncese Vám nepomůžou pokud je platíte či neplatíte :-D To s tím prostě nijak nesouvisí. Reklama pomáhala ... Myslíte velký projekt např. tu ubohou "Poštu pro tebe" apod. co jede snad už 100 let? Kvalita se ztratila a to má ještě ČT teda plně přísun "I" z reklamy. Takže na nějaké výmluvy že to má vliv na kvalitu programu a bla bla bla, nevěřím.
Štěpánku, reklama byla již v Československé televizi a to je tak dávno, že Nova byla ještě na houbách. Poslanci mi berou moji reklamu na ČT1 a ČT24 a já mám na ni právo. Proč mi ji berou. Proto platím koncesionáčskí poplatky, abych do toho mohl mluvit. Reklama pomáhala financovat drahé projekty a vlstní tvorbu to by teď nebylo. Tak se budou muset zvýšit koncesionářské poplatky. Ale pozor, ještě není legislativní proces u konce!!!!
Cože ... to si děláte srandu nebo jen provokujete. ČT nemá co vůbec mít reklamu - je placena povinně koncesionáři. Ba i těmi, kteří nemají signál muxu1 ba i těmi, kteří mají jen atrapu a nefunkční televizor. Tak jako ta paní v Hodoníně. :-) Reklama patří soukromejm, né veřejnoprávní tv. Klidně si TimeShift zapínejte nebo pauzu, nám je to fuk :-) však Vy si poradíte.
No, myslím, že tímto jsme klesli na úroveň Rumunska, kde už v 90. letech chodil ministr v triku ProTV. Aby sněmovna schválila zákon přesně tak, jak si ho napsala Nova s Primou, to je opravdu vizitka kvality parlamentu.
Ty šibale Nováku, ty zase provokuješ viď! Já mám reklamy rád. Kdy si má člověk bez reklam odskočit, nebo udělat kávu. Takhle budu muset zapínat TimeShift. Nejlepší reklamy jsou na 15 minut. To je tak akorát na "domádí práce".
Sněmovna je politickým orgánem. Z hlediska odbornosti jsou poslanci pouze a jen amatéři, kteří mají právo fušovat do všeho. Reklama na ČT 2 je podle mého názoru hloupé rozhodnutí. To měli raději zakázat reklamu i na ČT 2.
velikou radost mají jistě všichni ti, kterým vadí reklama v TV, zakazují reklamu do poštovních schránek a vůbec vyhlašují, jak reklamu v TV oni platí.
Ted ještě zrušit povinné koncesionářské poplatky :)