POST.cz je skutečně asi nejhorší freemail v ČR. Využívám jeho a další freemaily. Báječná je notifikace, ovšem pokud na svůj firemní email obdržím 3 notifikace a ve schránce dosud žadný notifikovaný email není a nikdy asi už (po měsíci) nebude, tak to člověka dost rozčílí zvláště když se jedná o odpovědi na inzerát na neprodejnou věc :-(
... tak to asi nemusi byt nejkvalitnejsi. Proste pokud neco, co je zadarmo vyuzivam, tak pocitam s tim, ze to obcas nefunguje. V poslednim mesici napriklad free web hyperlink, prumerne trikrat do tydne se na nej kratkodobe nemohu dostat, ale je to zadarmo, tak co si na nich vezmu. Akorat uvazuju o prechodu na placenou sluzbu.
Pane Kaislere, dovolím si s vámi polemizovat. Pokud si zřizujete schránku u freemailové služby, tak ji nedostáváte zadarmo. Dokonce někdy takový freemail na jednom každém uživateli může vydělat více, nežli by vydělal na placené službě. Freemailu poskytujete zdroj obživy tím, že zhlížíte reklamu na webu a případně i v emailu, a také lze předpokládat, že přes freemail ISP získává zákazníky pro další služby, které již mohou být placené (připojení k Internetu atd.). V neposlední řadě je freemail sám dobrou reklamou pro ISP. Například Novell, zmiňovaný v textu, provozuje svůj freemail, aby ukázal, kolik toho snese jejich komerční mailserver, který pak prodává firmám...
Prostě: máte právo požadovat přiměřený servis i od freemailových služeb. Minimálně alepsoň upřímnost.
Možná vás zklamu, ale u takhle velkých služeb obvykle katalogový server není totožný s mailserverem. Servery občas je potřeba odstavit, ale v případech plánovaných i neplánovaných je slušností poskytnout uživatelům když nic jiného, tak vysvětlení.
POST je skutečně nejnespolehlivější freemail v ČR. Nejen že se maily poslané na POST ztrácí nebo přijdou až po několika hodinách, ale helpdesk se vůbec neobtěžuje s reakcí na jakékoliv dotazy a připomínky. Schránku jsem už po stálých výpadcích zrušil. Nejlepší zkušenost mám v tomto směru s freemailem na www.centrum.cz, kde jsem ještě nezaznamenal sebemenší problém či výpadek a helpdesk reaguje velmi rychle.
Souhlasím a vřele všem doporučuji www.centrum.cz, mám s ním jen ty nejlepší zkušenosti, za ten rok a něco, co Centrum běží jsem zaznamenal pouze dva slabší výpadky.
S Postem mam taky docela smutne zkusenosti. U dobe predposledniho vypadku jsem si tam poslal par zkusebnich mailu a do schranky jich dorazila tak asi polovina. Taky trva dost dlouho, nez mail dorazi do schranky. Zkousel jsem dorucit mail primo jejich smtp severu a ve schrance se objevil po 3 hodinach ( a to byla nedele dopoledne, cili zadna spicka).
Stala se mi taky jina neprijemnost: mel jsem schranku s docela zajimavym jmenem. Tak zajimavym, ze po nem zatouzil nekdo z Postu. Jednoho krasneho dne jsem zjistil, ze mi nekdo zmenil heslo. Byla to dost dlouha kombinace cisel a pismen, cili pravdepodobnost nahodneho uhodnuti 0,0000000000. Tu doplnujici otazku pro pripad ztraty hesla jsem mel nastavenu na 30 nahodnych znaku a stejne tak i odpoved. Oposlechnuti hesla taky vylucuju. Na maily helpdesk neodpovedel vubec, cili jsem si vyvodil, ze mi tu schranku ukradl nekdo z Postu. Bylo to jeste pred tim, nez Post koupil COL, ale stejne je to hnus.
Myslím, že po schránce nezatoužil nikdo z Postu. Tohle se stává. Heslo od vás až na server jde nezabezpečené. Znám několik případů, kdy byla takto (pravděpodobně snifrem) odchycena i další hesla pro POST.CZ, a to u uživatelských kont s méně zajímavým názvem. Stačí, když si sednete na tranzitní počítač a začnete logovat klíčová slova.
Používejte službu, která vám garantuje přihlášení přes SSL (jsou u nás i takové freemaily).
Nebo používejte PGP a nikoho se nemusíte doprošovat. Přes web si takový majl sice nepřečtete, ale je např. možné zašifrovat dokument a poslat ho jako přílohu. A máte jistotu, že si majl nepřečte nikdo kromě vás, tedy ani administrátor freemailu. To vám SSL nezajistí.
Btw. sniffer se myslím používá k něčemu trochu jinému. Když sedíte na routeru, stačí sledovat tok paketů a jak říkáte, zachytávat katalogová slova nebo řídící příkazy.
To jako že freemail je ve významu svobodný mail. Nejsi vázaný na firmu, když tě vyhodí z práce, když skončíš ve škole, když se přestěhuješ, když změníš AOL za MSN ... tvůj freemail se nemění.
Navíc ho můžeš číst přes web, takže je tu i svoboda pohybu (i když on telnet má taky svoje ;-)
Mno, jistě. Když vám ukradnou heslo, kterým se hlásíte do systému, tak vám ho ukradnou z toku dat mezi prohlížečem a serverem. PGP ochrání obsah dopisu, ale heslo s ním nezakódujete (rozhodně ne na POST.CZ).
To máte pravdu, ale to není bezpečnostní rizkiko.
A tam kde jde o bezpečnost by se mělo přijetí majlu bezpečnou cestou potvrdit. Takže nehrozí že by se dopis "ztratil".
Asi se shodneme na tom, že nejlepší je kombinace obou přístupů :o)
no nastesti nejsem uplne blbej... myslim tim, ze se kolem toho "mota" furt spousta lidi, kteri se o to postaraji. at uz sleti portal nebo mail.
btw pro Vasi informaci: nemam rad seznam ani lukacovice z osobnich duvodu a soukromou postu bych si nikdy na freemail nedal (mam u providera s https pristupem). pokud rikam posta na freemailu, myslim tim situaci, kdy potrebuju odeslat poloanonymni mail anebo potrebuju schranku kvuli poslani nejakeho hesla nebo tak, kdyz je nebezpeci prijmu spamu (casto ji zalozim s nesmyslnym jmenem i heslem (typu gfggdf), ktere po pouziti zapomenu). a v tomto pocinani zdaleka nejsem sam!
No hlavne proto, ze jde primo o zcizeni uctu (tedy jmena na zaklade znalosti hesla a prave tam je SSL docela uzitecny napad). Pokud jdu nikoli po obsahu emailu, ale po atraktivnim ucte, bezny vlastnik atraktivniho emailu tak prijde o svou adresu. A ceho se pak dozada? U freemailu naprosto niceho ...
Nekomu staci, ze to prislo z vaseho mailu a nepatra po signature nebo sifrovani. Takhle se za vas muze nekdo vydavat, kdyz ziska pristup k vasemu mailu a muze dokonce navazat i spolupraci...
... atd. Ostatne vubec nejde jen o freemaily, viz. parlament.cz - tenhle konkretni thread se tyka zcizeni uctu a to je mozne u libovolneho uctu ke kteremu jest pristupovano bez kryptovaneho spojeni. Staci mit pristup k tranzitu.
Kdyz uz jsme u tech "planovanych" vypadku - nevite nekdo co se stalo s developer.cz? uz snad rok je tam hlaska, ze to predelavaji a furt nic :( neznate nejake podobne servery (pouzivam jen Bulider)
Neměl bych nic proti tomu, kdyby pár serverů uznalo, že je třeba vyklidit prostor. Proč máme v CZ na 2.500.000 uživatelů Inetu mít 20 freemailů a 10 prohledavačů?
Pokud se server neuživí, znamená to, že jeho obchodní model není životaschopný. To ale není vina jeho uživatelů.
Podle mých zkusenosti je nejspolehlivejsi mejl VOLNY. Jeste NIKDY nemel vypadek, a to funguje uz 2 (dva!) roky! Donedavna jsem ho vyuzival pouze pro POP3, protoze mel zcela nepouzitelne web rozhrani, ale ted se to dost zlepsilo! Jestli uz tam mají i nastavitelne filtry a substituce, nevim, ale ve spolehlivosti jsou nejlepsi.
VOLmail mel minimalne jeden mnou zaznamenany vypadek, bylo to tusim v dubnu tohoto roku kdy se neslo pripojit na zadny server ze staje vol.cz; myslim si, ze je trochu zcestne porovnavat POP3 sluzbu a WWW sluzbu... a nakonec VOLny neni freemail ale freeispmail, jestli se to tedy da jeste rozlisovat, ale asi jo, protoze free isp si podle meho nazoru sve mailservery hlida preci jenom vic nez free mail, ma na to vic prostredku, atd.
Ano, je pravda, ze je Centrum aktualne nejstabilnejsi free mail, ale to byl urcitou dobu i Seznam, Atlas. (Post zrejme nikdy :=) Za urcitou dobu bude mit centrum.cz prilis uzivatelu a pres veskere upgrady nebude obcas stacit a zacnou vypadky bezne u ostatnich. Pak bude muset prijit novy freemail, aby zachranil den...
Mohu Vas ujistit, ze se budeme snazit, aby k Vami popsane situaci nikdy nedoslo :-) BTW, slysel jste nekdy neco o vecech jako distribuovane systemy, skalovatelnost atp.? :-) Michal Kara, NetCentrum
Tohle je teda vážně UBOHÝÝÝÝ!!! Namodro už zase ukázalo že neuměj napsat nic vlastního. Vobšlehnout a přeformulovat článek umí každej, na to nemusí patřit telekomu.
Ano, samozrejme jsem slysel o distribuovanych systemech, atd. Ale zadny z techto systemu neni dokonaly - a proste kdyz ma sluzba OBROVSKY pocet uzivatelu, coz o centrum.cz predpokladam, tak je OBROVSKY problem ukocirovat systemove zdroje, aby vsichni uzivatele byli v poradku obslouzeni...
Verim, ze se budete snazit a preji vam, aby se historie neopakovala; ale ona se bohuzel vetsinou opakuje
A to presne je o skalovatelnosti. Pokud je system plne skalovatelny, t.j. naroky na systemove zdroje rostou linearne s poctem uzivatelu, tak to neni zas tak tezke. Navic si musite uvedomit, ze Ceska Republika je dost omezeny trh a i za plneho rozvinuti Internetu a idealnich podminek na nem bude misto jen pro cca 3-5 milionu aktivnich (cca 2x tydne pouzivanych) e-mailovych schranek. Takze OBROVSKEHO poctu uzivatelu proste v Cechach nedosahnete :-)
To je sice velice hezke, ale moje zkusenosti i zkusenosti mych pratel, kteri maji mail u Centra, je trosku jina. Prakticky kazdy den mezi 20 a 22 hodinou je uspesne odeslani mailu takrka zazrak; stranka se bud vubec neodesle, nebo zobrazi hlasku o nedostupnosti pozadovane stranky. Nezalezi, odkud se pripojuji ci na rychlosti pripojeni (zkouseno doma a ve skole), takze problem bude nekde u vas...