Od listopadu do půlky prosince jsem 8x využil službu balík do ruky. Do druhého pracovního dne po podání přišla pouze jedna objednávka. Obvyklá doba doručení 3 pracovní dny. Znovudoručení jednoho balíku mi bylo odmitnuto s odůvodněním, že se doručovatelce nevejde do auta. Pokud chci jako adresát, který službu zprostředkovaně platí, uplatnit reklamaci (pošta vrátí cca 30 Kč), musím mít originál podacího lístku. Náklady na jeho dodání od obchodníka spolknou případnou kompenzaci. Pokud chtějí e-shopy zlepšovat své služby, budou nuceny předcházet k alternativním dopravcům.
A v tom je ten poštovní trik. Oni počítaj s tim, že to kvuli pár korunám a celýmu reklamačnímu procesu reklamovat nikdo nebude. Takže klidně do svých OP uvedou, že GARANTUJÍ dodání do druhého dne. Když jsem se ptal, co to znamená, nedostal sem odpověď. Takže oni sice garantují, ale když to místo do druhý dne doručej 3., 4., 5. den, tak se vůbec nic neděje. Vy to reklamovat kvůli tý reklamační pakárně nejdete, a pošta dál denně doručuje za cenu Baliků do ruky stovky balíků v ceně balíků levnějších a pomalejších. Ale garantuje.
Já funkci pošty chápu dost dobře, nevim jak vy.
Nevim proč bych měl volat na poštu, kde si mě budou přehazovat jak horkej brambor a utrácet další peníze za telefon, když mi zásilku měla pošta doručit. Telefon nemám. Vám bych přál trochu víc zkušeností s denním podáváním balíků přímo u okýnka na poště. Zduř.
Balíky, ale i balíčky se u nás doručují tak, že pošťačka hodí do schránky Oznámení o uložení zásilky. Jakákoli zásilková služba oznámí předem příjezd kurýra a zásilku předá do ruky. A za tuhle bídu s nouzí si pošta ještě zvedne cenu? Psí lejno, soudruzi! Pokud ještě někdy budu potřebovat něco poslat, nebo dostat, tak poštou ani náhodou!
Víte to je možná ten omyl,. Poštačka skutečně automaticky hází do schránky Oznámení o uložení zásilky. A to z toho důvodu že když ho tam hází, tak ani ten balík u sebe nemá.
Je to prostě zorganizovaný tak že balíky rozváží rovnou poštovní auto s balíkama, (Mimochodem i ty někdy volaj-ale to by to Vaše číslo museli napřed, třeba od odesílatele mít).Takže ti přijedou, zazvoněj, když otevřete předaj, Když hned neotevřete, dlouho nečekaj a jedou dál. A až pak na poště pro ty balíky které neodevzdali vytisknou lístky o uložení zásilky který až druhej den roznese poštačka. To už je pak jedno jestli jste doma nebo ne, ona skutečně má u sebe jen to oznámení.
Jo jasně, i tohle jsou povinnost tý pošťačky, ale ta balíky neroznáší, ta skutečně až roznese oznámení o tom že den předem nemohlo poštacký auto s balíkama ten balík doručit. Co je na tom těžkého pochopit?
A nebo třeba to že na tom Oznámení je telefonní číslo na který stačí zavolat a dohodnout se s poštou kdy ten balík přiveze znova.
Ale uznávám že pro většinu lidí je asi jednodušší než tam zavolat ,nadávat na Poštu a pro ten balík si na poštu dojít sám...
Ale jistě že dovezou cokoliv. Běžná pochůzka znamená že s tím nikdo nepojede extra, ale že to vezmou při nejbližším rozvozu podle typu balíku. Takže malej vezme pošťačka, velkej auto. Případně dle pravidel toho kterého regionu.
Pokud chceš něco navíc, máš tam něco jak zvláštní kurýrní pochůzka nebo tak něco a to si musíš zaplatit.
Ale zase pošta svý neschopnosti umí dobře využít. Pokud zákazníci nereklamují např. toto pozdní dodání, což je velmi "zábavná" záležitost, pošta má statiaticky malé procento reklamací, nedostává pokuty a ještě se onehdá mluvčí Mravenec v TV bušil v hrud, jak maj malý procento reklamací.
moje zkusenost je diametralne odlisna. za posledni rok nebyl balik dorucen 2x na coz jsem byl dopredu upozornen pres sms a informovan o naslednem terminu doruceni. oznameni ve schrance neexistuje (mame tu uz vycvicene postaky ze dorucuji balik ne oznamenku).
u posty mam proste jistotu, ze mi balik doruci mezi 9:30-10:30 ostatni jako dpd, ppl, dp, geis nejsou schopni konkretizovat cas doruceni, tedy jsou, ale udaj "mezi 11-16h" at si strci za klobouk. nebudu kvuli nim travit cely den doma nez se uraci zasilku dorucit.
Pokud pošta vyžaduje originál podacího lístku, pak jsou náklady na jeho získání samozřejmě náklady nutné. A to "přiměřené" jsem tam napsal proto, že jsou to náklady na běžný ne zbytečně drahý postup. Tedy když si ten podací lístek necháte poslat poštou doporučeně, je to přiměřené, kdybyste si ho nechal poslat expres kurýrem, je to zbytečně drahé.