pro zajimavost prumerne tydenni prirustky podle oboru:-)z jedineho zdroje:
- social sciences cca 150
- psychology cca 60
- religion and spirituality cca 90
na jedinem serveru je momentalne informace o cca 370tis titulech, resp odkaz na jejich lokace. To cislo vzniklo postupne, zhruba od roku 2004.
otazka je, nakolik tyhle pocty ohrozuji zajmy nakladatelu - v naproste vetsine jsou to profesionalne udelane ebooky v pdf nebo jinych formatech, s podpisem vydavatele, ocr atd, zadne domaci skeny...cast bych rekl vydavatele zverejnuji sami...jsou to starsi a hure prodejne tituly. nakonec, prodej ebooku je v urcitem smyslu marketingova strategie....a vydavatele s piraty jiste pocitaji a vi o nich. Nevim, kolik knih proda amazon rocne, resp. jestli tech 370 online a volne dostupnych titulu by mu prineslo nejaky vyrazny zisk...asi ano.
Jeste je tam jeden faktor... v odbornych knihach se lepe hleda v jejich digitalni podobe... uznejte ze v knize ktera ma 1000 stran se spatne vyhledava i pomoci rejstriku...
Dalsi veci je ze odborne knihy jsou velice drahou zalezitosti...
Ja osobne mam rad Terryho Pratchetta... precetl jsem spoustu jeho knizek digitalne... ale kdyz v knihkupectvi nejakou objevim rad ji koupim... cena 200kc za neco hmotneho mi neprijde tak vysoka...
Nevim jak ostatnim ale ja treba preferuju cteni na monitoru pred ctenim papirove knizky... :)
Mimochodem, jako inspirace pro vydavatelství by mohl posloužit právě otevřené online knihkupectví/knihovna německého vydavatelství Galileo, viz http://www.golem.de/0911/70893.html
U vědeckých knih je myslím již v současnosti celkem velký počet knih např. na Rapidshare. Hlavně studenti a mladší výzkumníci často nákup papírových knih a chození do knihovny nahrazují stahováním z Internetu. Často se tímto způsobem dostanou k literatuře, ke které by se jinak dostávali jen velmi obtížně. Osobně si myslím, že Google Books nebo Amazon nabízí elegantní řešení, jak umožnit zájemcům se dostat ke knihám a zároveň zajistit autorům příjem z prodeje. Moc nechápu vydavatelství, která s Googlem bojují a nechávají tak část svých zákazníků mimo svoji "distribuční síť".