V tom případě jste ale nepochopil smysl Netmonitoru. Vždyť to ani nemá být užitečná statistika pro webmastera/majitele webu. Je to audit pro reklamky a mediálky, který potřebují pro plánování reklamy. Potřebují srovnání návštěvnosti podle jednotné metodiky a potřebují sociodemografická data.
Pokud tedy neuvažujete, že byste na svém webu prodával reklamu (resp. jestli by to vůbec mělo smysl), pak se na Netmonitor vybodněte a zkuste něco levnějšího nebo bezplatného (Navrcholu, Toplist, Google Analytics).
V tom případě by měli platit ty reklamky a mediálky - to jsou skuteční zákazníci, ktežto majitelé stránek jsou jen řezivo, spotřební materiál.
Už jste někde viděl, že by si salám v masně platil řezníkovi za to, že bude smět viset na háku a nikoliv jen ležet na pultě? :-)
Měl jsem možnost s daty NetMonitoru pracovat. Zejména pokud má člověk přístup k agenturním datům, může si například vybrat, jaké servery navštěvuje vybraná cílová skupina.
Je třeba možné zjistit, kolik IT profesionálů chodí na Lupu, Živě, Technet a kolik je tam začátečníků nebo středně pokročilých.
Bohužel přístup k těmto datům je opět neúměrně drahý. Většinou si to pořizují agentury, aby mohly plánovat kampaně pro své klienty.
Já jako soukromá osoba bych do NetMonitoru se svými weby šel a byl bych ochoten zaplatit. Jenže ty ceny by musely být někde úplně jinde.
Měl jsem co do činění s měřením iAuditu i s NetMonitorem. Ani jeden z těchto statistických nástrojů neposkytují pro mě jako server v zásadě nic navíc ve srovnání například s bezplatnou statistikou od Google (která je ostatně naopak o několik řádů převyšuje). Řadu výstupů než tyto placené nástroje má koneckonců lépe udělanou třeba i Toplist, případně je možno si koupit nebo napsat vlastní statistiky a nasadit na server.
Je to jen prestižní záležitost, kdo nemá placenou statistiku prostě není 'in' a větší reklamní společnosti ho neberou vážně. Placení takové statistiky snad nikdo nedělá proto, že by potřeboval jejich výstupy. Jde jen o to, aby se dostal do 'prestižního klubu'.