Skvělý článek! Přestože odpověď není zcela jednoznačná. Jen dokresluje, jak špatně jsou dělané zákony.
Plno pochybností je i s registracemi na ÚOOÚ, protože půlka právníků má názor, že je potřeba, druhá že nikoliv, některé shopy jsou registrované, další se hájí tím, že registraci nepotřebují. Když ale někde v systému u obchodníka leží informace, co jsem si jako fyzická osoba koupil, včetně adresy, telefonů atd., přece mě tato data jednoznačně identifikují a může jít o data velmi choulostivá (např. poukazující na nemoci, záliby a úchylky ;-), majetek atp.), v běžném maloobchodě o mně taková data nenashromáždí, ani do inf. systému, ani např. do účetnictví v podobě daňových dokladů se jménem a adresou. Kdyby autor článku třeba rozebral i další téma ve vztahu k e-shopům, bylo by to pěkné čtení, výrazně zajímavější, než je prakticky orientovaný seriál od provozovatele e-shopu p. Kupky.
v běžném maloobchodě o mně taková data nenashromáždí? Jakto? kdyz si koupite nabytek nebo pracku a nechate si to privest domu taky musite dat obchodu "svou" adresu. Zrovna tak pokud si objednate zbozi pres internet a osobne si ho jdete vyzvednout nemusite udavat svou adresu...
Kazdy podnikatel/firma je defaultne ze zakona opravnen zpracovavat a uchovavat takove osobni udaje, ktere nezbytne potrebuje k provozu. Nemusi se kvuli tomu nikam registrovat.
Nesmi ovsem tyto udaje nikomu predavat(zadne zpracovani externi firmou a podobne).
Pr: eshop bude logicky potrebovat adresy, pripadne nejaky ten email/telefon. Rozhodne uz nepotrebuje RC, udaje o stavu, narodnosti, ...