Muzou. Abych to priblizil na necem podobnem - mnoho z nas ma pristup k Internetu, ale nikdo nema ve smlouve popsano kolik procent paketu bude kam a nejpozdeji do kdy urcite doruceno. Nikomu to, podle vseho, prilis nevadi. V praxi se tak nejak vsichni spokojuji s tim, ze jejich pakety budou prenaseny "jak nejlepe to pujde" - coz je IMHO podstatne mlhavejsi slib nez "overbooking je okolo 1:50. Neschopnost presne deklarovat nejake podminky tak evidentne v praxi nemusi znamenat nemoznost dannou sluzbu nabizet - a skutecne prodavat, pokud se i s takovou mlhavou definici najde nekdo, komu podminky pripadaji vzhledem k okolnostem prijatelne a sluzbu koupi. To, jestli je za danych podminek sluzba vyhodna ci nikoliv pak je individualnim rozhodnutim kazdeho ...
To, ze overbooking definuje velmi siroke pole moznych rychlosti souhlasim, souhlasim i s tim, ze by to (z hlediska zakazniku) jiste slo definovat lepe a v neposledni rade souhlasim i s tim, ze si SPT velmi usnadnil zivot. To ale nic nemeni na mem presvedceni (cimz se lisim od cloveka, na jehoz prispevek jsem reagoval), ze takovou sluzbu nabizet muze a neni na tom nic spatneho ("neni na tom nic spatneho" je tvrzeni uplne jine kategorie nez, tvrzeni, ze nabizena sluzba je dobra/spatna/vyhodna).
Kolik procent paketů je doruceno je dobrý příklad: nikde definováno není, přesto se lze domáhat nápravy, pokud podkročí určitou mez, která je obvyklá.
Neschopnost přesně deklarovat podmínky tedy vskutku nevede k nemožnosti službu nabízet, nezprošťuje ale poskytovatele ji poskytovat kvalitně.
A pokud uvádím 192 kb/s bez dostatečně přesného určení kvality, pak zákazník bude očekávat právem přibližně tuto rychlost. Ani uvedení jakéhosi overbookingu není relevantní, protože není úrčující pro rychlost té konkrétní přípojky, a je to údaj i pro odborníka nejasný a neúplný, natož pro spotřebitele...