Názory k článku Potřebujeme přenositelnost e-mailových adres?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 10. 2013 16:28

    PTR (neregistrovaný)

    Příspěvek je to správný. Pokud máte svou doménu, tak Váš provider Vám zaručuje i spolehlivost, zálohování a i soukromí (svých práv se na něm domůžete). Fremajly mají takové podmínky (které si i kdykoliv mohou změnit a nic s tím nesvedete), že nejen mohou zasvinit schránku prodanou reklamou, ale mohou Vás s klidem připravit i o výsledky Vaší práce. A našla by se celá řada dalších důvodů, proč mít vlastní doménu. Proto i souhlasím s názorem, že kdo to myslí s emailem vážně, tak na své doméně.

  • 29. 10. 2013 14:08

    Ottuv slovnik naucny (neregistrovaný)

    probuh, to je zase informovany prispevek. tak hura, kazdy pro vlastni domenu, at je videt ze to s mailem myslite vazne. A nebo ze by turista pri svem machrovani prestrelil ?

  • 22. 10. 2013 23:56

    JKL (neregistrovaný)

    Bohužel, tohle je pro většinu lidí zcela nepoužitelné. Abych mohl 99,99% hovorů dělat přes VoIP, musel bych být také 99,99% času dostupný na dostatečně kvalitním připojení k Internetu - tedy připojení s minimálním jitterem (kolísání latence).

    Připojení o takové kvalitě rozhodně nemůže být mobilní v našich podmínkách. Proto se to týká jenom VoIP "pevných linek".

    Být 10 let u jednoho operátora nebo u jednoho ISP je sice proveditelné, ale rozhodně to není nejvýhodnější.

    Díky přechodům a změnám smluv jsem si vyjednal neomezený tarif se vším pod 250 Kč. Provolám cca 1500 minut a pošlu několik set SMS (většinou hromadných, proto tolik).

    Potřebuji být s telefonem skutečně mobilní a volat odkudkoli. VoIP se, bohužel, nedá používat kdekoliv a navíc bych tím skutečně vůbec nic neušetřil.

    Vysoké ceny za telekomunikace jsou právě způsobeny tím, že lidé jsou celý život u jednoho operátora a nikdy jej nezmění nebo skutečně nebojkotují.

    To, že jste u VoIP operátora je sice pěkné, ale VoIP operátor je "otrok" velkých operátorů - skrze něj Vaše peníze stejně dostane "velká trojka", kterou tím krmíte - většinou Telefónica, která zprostředkovává VoIP operátorům terminaci.

    Rozhodně je podle mě lepší svést boj s velkými operátory a zajistit si normální ceny, které jsou běžné i v zahraničí a mít služby na vysoké úrovni - to znamená normální GSM a UMTS než se snažit "vyhýbat" střetu přes nějaké alternativy a neustále někam utíkat, jenom abychom nemuseli čelit střetu.

    To, už je taková česká povaha, že raději utíkáme nebo uhýbáme než bychom bojovali. Je to asi nejhorší česká vlastnost. Pravé vítězství může být získáno jedině vyhraným bojem, nikdy ne útěkem.

    Útěk se dá zvolit jako posledí možnost, protože je lepší než smrt, ale až po neúspěšném boji - zvlášť, když kolem sebe vidíme, že vyhrát LZE!

  • 22. 10. 2013 3:19

    Miloslav Ponkrác

    Já Vám zruším Vaší teorii. Jsem u Oskar/Vodafone od jeho samého začátku, jiné mobilní operátory jsem ani nezkusil.

    Pochopil jsem, že u všech mobilních operátorů to stojí za stejné kulové, a tak 99,99 % mých hovorů probíhá přes VoIP. A jen zlomeček pak přes mobilního operátora.

    Dokonce mohu posloužit i 10 let jedním internetovým providerem.

    V mém městě (>50 tisíc obyvatel) je takových lidí většina.

    „Podle sebe soudím Tebe“ a „neexistuje nikdo s jiným chováním, než mám já“ – je jenom iluze a matrix.

  • 21. 10. 2013 18:33

    JKL (neregistrovaný)

    To může, ovšem tak ztratí konkurenční výhodu, protože to samé může nabídnout konkurence a zákazník může velmi snadno odejít - jenom si změní DNS MX záznam u své domény.

    Správná VAS služba by měla být unikátní, nenahraditelná, rychle návyková s výraznými a nepříjemnými abstinenčními příznaky , pokud ji uživatel přestane používat - podobně jako u drog :-D.

    E-mail na doméně ISP to splňuje dokonale. Stejně tak je to například u sociálních sítí - přestat je používat znamená buď ohrožení nebo přímo ukončení některých sociálních vazeb, což je nepříjemný pocit a tak je velmi nepravděpodobné, že by denní uživatel najednou ze služby "odešel".

    E-mail na doméně ISP je sice už dost "silné kafe", hraničící skoro s vydíráním, ovšem podmínky byly uživateli známy už když si e-mail zřizoval a každému je jasné, že pokud mám e-mail u poskytovatele u kterého už nemám Internet nebo u zaměstnavatele, u kterého už nepracuji, tak bude zrušen. Takže do této pasti prostě nalezl sám, dobrovolně a jenom kvůli tomu, že neviděl pár měsíců nebo let do budoucna...

    Že se mění mobilní operátor, ISP, banka, zdravotní pojišťovna, zaměstnavatel atd. je zcela normální věc a je nutno s tím počítat.

    Já osobně neznám jediného člověka ve svém okolí, kdo by používal 10 a více let mobil a Internet a celou dobu měl stejného operátora a stejného ISP.

    Sám jsem někdy od roku 2000 měl už všechny mobilní operátory, čtyřikrát je měnil (dvakrát ze změnou čísel, když ještě nefungovaly přenosy) a dvakrát s přenosem čísla. Poskytovatelů Internetu jsem měl sedm.

    Nemyslím, že je to nějak hodně - protože změnu dělám jenom jednou za pár let jednoduše podle toho co aktuálně vyhovuje mým potřebám nejlépe.

  • 21. 10. 2013 18:19

    turista

    Myslím, že každý, kdo to myslí s emailem vážně má (nebo by měl mít) vlastní doménu. A ty jsou přenositelné odjakživa. Takže hlavně ať nevymyslí zase nějaký byrokratický paskvil.

  • 21. 10. 2013 15:37

    Zek (neregistrovaný)

    Koukam, ze jsem jeden z mala co pouziva email od providera (snad uz 10 let). Takze tuto moznost bych velice rad uvital. Dokonce jsem i premyslel, jestli bych byl ochoten si za puvodni adresu platit, pokud bych od nej odesel.
    Navic nemam rad, kdyz za mne rozhoduje nekdy jiny. Spam si resim sam. Mam jeste druhou adresu u Seznamu a tam si neustale musim vytahovat mejly ze spamu, protoze pokud se jednou u Seznamu rozhodnou, ze odesilatel posila spamy, tak uz od nej mejl nikdy nedostanu i kdybych se na hlavu stavel.
    Na druhou stranu ale dnes uz asi kazdy kdo si zaklada novy email, pouzije k tomu nejaky free server.

  • 21. 10. 2013 14:13

    pepa (neregistrovaný)

    no, nemusi jit jen o email na cizi domene. provider muze nabizet sluzbu jako Google Apps - email s vl.domenou, ale servery nekde jinde.

    nebo je to jinak?

  • 21. 10. 2013 9:52

    JKL (neregistrovaný)

    Tyto přidané služby, odborně VAS, jsou silné karty v rukou ISP, protože nutí zákazníka u nich zůstat, i když by třeba jinak odešel.

    Není to jenom e-mail, ale je to třeba i přístup k nějakému prémiovému obsahu, specializovanému serveru, programu atd. V ČR tyto služby ISP prakricky nebudují, takže zákazníka nic nedrží, rozhoduje se jenom podle parametrů připojení a ceny - konec. Takže i když někdo nabídne o pár Mbit víc nebo o stokorunu méně, je to důvod k přechodu.

    Ovšem pokud existují silné VAS, tak zákazník neodejde i když konkurence nabízí mírně výhodnější služby. Nejsilnějším VAS v ČR byl svého času server GameZone pro hráče. Jistě, každý mohl odejít, ale jako zákazník ČTc měl na server přístup zdarma. Jako zákazník jiného ISP ho musel platit.
    Takže spousta lidí měla ADSL od ČTc, i když byla v dosahu levnější a rychlejší kabelovky :).

    Znám i teď spoustu lidí, co zůstávají u ISP jenom kvůli e-mailu, i když by jinak odešli. Od operátorů to je chytrý krok, který je nic nestojí, od lidí a hlavně firem (!!!) je to ale neskutečná hloupost... Protože něco jiného je "pařební server" a něco jiného je e-mail, který někdo používá na příjem zakázek!

    Bavil jsem se třeba s člověkem, který se přestěhoval a teď platí tarif na ADSL jenom kvůli e-mailu, i když musí využívat jiné připojení, protože ADSL mu přeložit na novou adresu nešlo.

    Minimálně v práci by měl být e-mail na vlastní doméně samozřejmostí. Už jenom proto, že když se cokoliv stane, tak si s ním můžete dělat téměř cokoliv. Pokud používáte e-mail na cizí doméně, tak prostě tu kontrolu nikdy nemáte... Ano, teď všechno může fungovat báječně. Ale nikdo Vám nezaručí jak to bude za rok nebo za deset let.

    Už jenom proto, že všechny firmy jsou obchodní majetek a ten člověk, který Vám to teď slibuje ani neví, že během pár let se firma prodá, změní se management atd. a co se stane pak je ve hvězdách.

  • 21. 10. 2013 8:35

    Milan (neregistrovaný)

    Přeposílat nějakou dobu mail je slušnost... Ale jak vidno 80% uživatelů nepoužívá mail u poskytovatele a to je rozumné.

  • 21. 10. 2013 8:17

    Ondřej Bouda (neregistrovaný)

    Je to sice povinnost - ale nikoli povinnost "automaticky všem", nýbrž povinnost vyhovět každému, kdo o to projeví zájem. Takže kdokoli bude mít zájem přeposílat vše včetně spamu, a vracet odpověď všem včetně spamu, provider mu musí vyhovět. A když někdo bude chtít ten spam odfiltrovat, tak se na tom přece může s providerem domluvit - to tím nařízením není nijak vyloučeno.

    To nařízení tedy poskytuje zadní vrátka pro případ, že se provider domluvit nechce. Nebo např. když nevěřím jeho antispamu (hodně false positive). Prostě přinejhorším, když to nepůjde lépe, mám garantovanou možnost nechat si na novou adresu přeposílat vše včetně spamu - a ten spam mi holt odfiltruje ten nový mailserver.

    Na tom nevidím nic špatného.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).