Osobně reklamu neblokuju, ale stačí to, abych se nedopouštěl "formy krádeže"? Přiznávám totiž, že na reklamu neklikám, prostě ji ignoruju.
Takže je-li to PPC reklama, tak jsem pro ten web stejný černý pasažér jako ten, kdo reklamu blokuje. Měl bych se kvůli tomu trápit? Neměl bych na ty reklamy klikat? A kolikrát denně per web je dostačující, abych měl čisté svědomí?
Jenže ouha, když začnu klikat jen proto, abych provozovateli webu zajistil příjmy, aniž bych ale měl v úmyslu u zadavatele reklamy cokoliv koupit, není to "zločinné spiknutí"? Jde vlastně o situaci, kdy se s provozovatelem webu spřáhnu, on dostane prachy, já svůj obsah... A celé je to na úkor zadavatele reklamy, který to zaplatí, aniž by z toho ale něco měl, to už není "forma krádeže"?
Není tedy nakonec jediná skutečně morální volba na reklamy klikat a zároveň nakupovat (s pravděpodobností odpovídající aspoň konverznímu poměru postačujícímu na to, aby se zadavateli reklama vyplatila) to, co inzerují? A jak jste na tom Vy? Děláte to právě takto? Nebo jste úvahy ukončil v bodě "blokování reklamy je forma krádeže" a zbytek prostě ignorujete?
Článek je celkově dobrý, ale je škoda, že se zabývá pouze ADBlockem a reklamou, kdy její blokování považuji za krádež, nebo přinejmenším za neetické chování (nechceš? Tak k nám nechoď). Nezneužívej ADBlock a spol., aby jsi něco u nás pokoutně četl. Reklama je forma "předplatného" a její vypnutí je forma krádeže.
Jako čtenář nicméně lituji, že na 99% webů není žádná alternativa ve formě předplatného. Úplně ideální by bylo, kdyby se domluvil jeden universální systém, ale je jasné, že to není reálné :-(. Na několika odborných webech mám předplatné a pokoj od reklam.
Velmi by mě ale zajímalo, jak je to s dalšími věcmi typu:
- flashblock (tady je velký argument bezpečnost)
- čtení přes Pocket, PrintFriendly apod. (je to bráno také jako blokování reklam)?
- Ghostery, který je podle mě ke statistikám ještě více destruktivní, ale vůbec se o něm nemluví