Já zkouším ipvox.cz. Pro soukromé účely funguje v pohodě, jen jsem zjistil, že po provolání kreditu se místo hlášky hovor jednoduše ukončí. To mělo 802.cz lepší.
S odchodem firemních čísel od 802.cz to bude trochu delší cesta, ale do roka a do dne to zvládnu.
Jo, taky jsem si tam zařídil čísla, ale pro firmu postpaid. Zatím přehledný ceník, dobrý ceny (oproti 802 občas i poloviční), zatím malinko zmatený zařízování, ale vcelku ochotný. Uvidím, snad na tom skončím. V případě problémů jsou i jiní kandidáti. U 802 jen provolám kredit, který tam mám, nechci se nechat okrádat.
IP telefonii jsme ve firmě implementovali před 5 roky. Zadání bylo od vedení firmy, protože to bylo shledáno jako "úspora telekomunikačních nákladů". Nakonec se ukázalo, že úspora to nebyla, museli jsme právě kvůli kvalitě hovoru nasadit místo "obyčejného" internetu s VPN tunelem spojení s garantovanou kvalitou, což je MPLS s řádově vyšší cenou. Obzváště zahraniční hovory (máme pobočku v Bratislavě) byly velmi špatné a přes internet prakticky nepoužitelné. Je pravda, že dnes využíváme MPLS i na ještě náročnější služby (multipoint video-konference) a vše běhá OK, možná by IPT dnes (doba je zase kousek dál) běhalo i na tom internetu dostatečně kvalitně, ale když jsem před 4 roky byl na Invexu a advokáti tam prosazovali IPT jako snížení nákladů, říkal jsem si, že přinejmenším u nás se telco náklady díky zavedení IPT naopak zvedly. Technická poznámka: IPT máme řešeno zařízeními v našem vlastnictví (značka Nortel), nikoliv dodané od poskytovatele (Volný apod.)
Víte co potřebujete? Novýho "Ajťáka".
Používáme VoIP jak na ADSL, tak na obyčejné WiFi (802.cz) a kvalita je bez problémů. Zrovna Bratislava - kvalita jako když stojí vedle vás.
Nově zkoušíme VoIP z chytrých mobilů i přes 3G a tam to je zatím jak kdy a jak který mobil.
Voip přes O2 UMTS: funguje to, akorát po navázání hovoru (zvednutí druhou stranou) je několik sekund ticho, než se stream probojuje. Nevím přesně, čím je to způsobeno (na Nokii E51-1).
z 328 ceníků hovorného evidovaných v Centru telefonních sítí xPhoNet a používaných v ČR vyplývá, že:
95 ceníků počítá hovorné 1+1 sec
2 ceníky počítají hovorné 30+1 sec (tj. zdražené o cca 5%)
10 ceníků počítá hovorné 30+30 sec (tj. zdražené o cca 14%)
58 ceníků počítá hovorné 60+1 sec (tj. zdražené o cca 17%)
22 ceníků počítá hovory 60+30 sec (tj. zdražené o cca 23%)
69 ceníků počítá hovorné 60+60 sec (tj. zdražené o cca 31%)
12 ceníků počítá hovorné 120+1 sec (tj. zdražené o cca 52%)
3 ceníky počítají hovorné 120+30 sec (tj. zdražené o cca 56%)
57 ceníků počítá hovorné 120+60 sec (tj. zdražené o cca 61%)
0 ceníků počítá hovorné 120+120 sec (tj. zdražené o cca 71%)
Máte-li informace o cenících, které zatím nejsou evidovány v Centru telefonních sítí xPhoNet, pak uvítám vaše upouzornění a následně je přidáme do evidence. Přehled a porovnání evidovaných ceníků najdete zde: http://www.xphonet.cz/index.php?t=1&m=1&p=4
Používám Skype, i VoIP klienta v NB a nikdy žádný problém. A volání odkudkoli z ciziny bez nutnosti vytáčet směrová čísla za 40. hal. za minutu a se sekundovou tarifikací, nebo, v rámci Skype, či vlastní VoIP sítě úplně zdarma jako něco špatného rozhodně nevnímám. Kupodivu jsou stejného názoru i ti, co volají mě. Nějaké: Zkrať to, jsem v cizině, bude to drahé totiž nepadá v úvahu.
Zkoumat nárory na kvalitu je sice dobrý, ale VoIP vnímám hlavně jako kvalitativní posun (doma i v práci používám jak SIP (hw telefony i adaptéky), tak Skype). Dají se používat věci, který dřív byly naprosto nemyslitelný - od vyžvaňování prakticky zadarmo přes Skype přes půlku zeměkoule až po normální SIP volání kamkoli prakticky zadarmo.
Největší brzdou všeho je bohužel ČTU a čeští operátoři - jak to, že např. do Thajska, USA nebo Číny volám na mobil i do pevný za cca 30 halířů a do českých sítí to stojí řádově víc?
V některých zemích to může být způsobeno tím, že účastníci v mobilních sítích platí za příchozí hovory. Třeba v USA. Logika je asi taková - chceš být mobilní, všude k zastižení - tak si za to zaplať. A ten kdo ti volá, ať je mu jedno, kam ti volá - ještě aby se podle čísla snažil zjistit, jestli je to mobilní síť, nebo ne... Asi je pak snazší i přenositelnost čísel...
Analogii trochu vidím i v roamingu - tam ten, kdo vám volá, také neví, jestli jste zrovna v zahraničí, nebo ne - proč by měl on platit víc - takže platí stejně, ať jste kde jste a vyšší náklady s tím, že hovor jde přes hranice, platí příjemce. Že jsou ty ceny stejně trošku přestřelené je jiná věc. :-)
Nevím jak USA, ale zrovna v tý Asii jsou příchozí hovory zadarmo stejně jako tady, takže to tímhle nebude. Mobilní i pevný čísla jsou samozřejmě striktně oddělena a mají jiné předvolby (jako tady), ale pro volání přes VoIP jsou ty podmínky obvykle shodný.
Nebudu platit něco, co jsem si neobjednal! Proto jezdím do zahraničí jen s VoIP klientem a mobil nechávám vypnutý doma. Roaming je zlodějna, kterou nehodlám podporovat. Tím pádem platím za mezistátní hovory stejné peníze, jako za místní, nebo, pokud je to ve vlastní síti, tak vůbec nic. A protože moji známí v zahraničí mi také chtějí telefonovat zdarma a svým známým v ČR za 40 hal. za minutu se sekundovou tarifikací, začínám pracovat na zřízení dalších 18 VoIP klientů. Naštěstí není můj operátor poskytovatelem veřejných telekomunikačních služeb a celé akci fandí, takže problémy nepředpokládám. Budoucnost VoIP vidím v tom, že pokud se tato služba masově rozšíří, mohly by vzniknout jakési geograficky neohraničené buňky, složené z několika, až několika desítek účastníků, v nichž by se odehrávala většina provozu, s tím, že pokud by vznikla potřeba, mohlo by docházet i k jejich slučování. Že se tento model vydřidušským telekomunikačním operátorům nebude líbit a budou mu házet klacky pod nohy, je celkem jasné, je otázka, co proti tomu kdo zmůže.
Tahle načrtnutá cesta mi připadá ze série "proč to dělat jednoduše, když se to dá dělat složitě". Roaming sice zlodějna je, ale dá se většinou elegantně obejít: koupit místní simku, na tu volat přes VoIP. Pak to stojí řádově desítky haléřů a nevidím v tom problém.
Jsou země, kde by nikoho vytváření vlastních "sítí" ani nenapadlo (a asi i to používání VoIP). Když vás do kterékoli sítě z předplacenky vyjde na 0,50 Kč a s paušály ještě mnohem míň, tak to asi nikdo moc řešit nebude.
Když koupím na Slovensku místní SIMku a budu volat do ČR, tak ssebou jednak musím tahat mobil + NB, jednak mě to rozhodně vyjde dráž, než 40 hal./min. nebo nula. Navíc moji známí na
Slovensku, kterým především volám, už mají ,,český VoIP" v počítači také, takže proč platit za něco, co mohu mít zcela zdarma? Navíc na Slovensku neexistují anonymní SIM karty a 300 SK za rok tam neprovolám ani náhodou, takže ten váš ,,levný" nápad vůbec levný není, alespoň pro mne. BTW: Platby za VoIP máme všichni nastavené tak, že po prokecání 500 Kč přijde faktura, tu zaplatíme a jedeme dál. VoIP mám už třetí rok a fakturu jsem dostal jen jednu. Známí na Slovensku už z toho VoIPu volají i po Slovensku, protože si spočítali, že je to vyjde levněji, než kdyby platili prepaid z mobilu. Takže mobil už jen pro příchozí volání, nebo když jsem mimo a neberu si počítač.
Já fandím SIP a IAX protokolu a kodeku speex.
Přesto jsem z článku nabral dojem že by měl být skype nekvalitní a není to plnohodnotný VoIP, čemuž jaksi nerozumím.
Sám mám pocit ze skypu spíše smíšený, ale pokud se volá s přibližně stejnými verzemi na dobrém HW s kvalitním připojením (veřejná průchozí IP), tak si myslím že kvalita nebude špatná. (jasné že SILK nedosahuje kvalit CELTu)
Kvalitu nebudu srovnávat (u Skype si nelze vybrat kodeky, s tím co se nabízí se mluvit dá, faxovat jsem přes něj nezkoušel). Plnohodnotný podle mě není, protože není otevřený, takže si třeba neuděláte firemní ústřednu nebo skypovou podsíť oddělenou od zbytku sítě, volání do a z ostatních sítí je možné jen přes oficiální brány apod.
Tohle všechno ale běžného uživatele ani trochu nezajímá. Zajímá ho jen to, kolik zaplatí při použití Skype (0 Kč) a kolik při použití jiné možnosti, a to už nula většinou není, zejména když jde o mezistátní hovory. Skype má navíc jednu výhodu a sice tu, že umí i chat a posílání objemných datových souborů. V síti Skypu je dnes přes 35 milionů účastníků, takže riziko, že váš potenciální partner ho nebude mít, je relativně malé, navíc instalace klienta je směšně jednoduchá a bez nutnosti kontaktovat operátora, což je velká výhoda.
jsem fyzicka osoba, takze je muj nazor trochu offtopic :) Ale ja to povazuju za nekvalitni protoze se mi casto stava ze to funguje nespolehlive, a to jeste matoucim zpusobem. Clovek si mysli ze je obsazeno/protistrana to nebere, a ve skutecnosti je problem s konektivitou, providerem nebo konfiguraci.
Používám doma IP telefonii a jsem spokojen. Měl bych jenom malý dotaz ohledně Skypu. Zda je možné podobně jako přes sip (jako mám doma) se dovolat na Skype i z běžné pevné/mobilní telefonní sítě. Procházel jsem stránky Skypu a na nic co by nasvědčovalo, že se mi někdo dovolá z mobilu na Skype jsem nenašel, pouze opačnou možnost ze Skypu na telefon. Myslím tedy, že to nejde.
VoIP jako takovy je hodne kvalitni ve srovani s PSTN. Zalezi na HW a linkach, po jakych to chodi. Delam v AT&T Brno, predtim IBM Brno... IBM cca 3 000 uzivatelu, telefony AVAYA, kvalita 100%
AT&T (tusim) cca 300 uzivatelu, telefony cisco 7960. kvalita 100%.
Jenze to je "ustredna" cisco call manager, PoE switche cisco, QoS atd...
Dobre postavena firemni sit s kvalitnim "trunkem do PSNT" je urcite lepsi co do kvality hovoru (vetsi sirka pasma, lepsi kodeky) nez klasicka tel. sit..
Vzhledem k tomu kolik se provola v takovy stredni az vetsi firme a tomu kolik stoji takova odpovidajici pobockova ustredna, jsou naklady na HW i provoz +- totozne (aktualne). Do budoucna se da predpokladat ze naklady na VoIP budou klesat s poctem ucastniku a klesajici potrebou komunikace do klasicke site.
a jé, zase teoretik:-) vzhledem k tomu co provolá každá "střední a větší firma" udělají co kefalín?
vykašlou se na pevnou, osloví svého MOBOPA a hádej co kefalín? dostanou za 1 kč/kus/měsíc vpn po ČR zdarma, nepočítají se volné minuty...
zahraničí přes mobily "zvýhodněné" typu EU za 4/kč minuta na jakoukoli síť - obvykle mají cizinci spíše mobily, resp. je tam zastihnete..
taky to u nás zkoušeli, Huawei, Cisco i Avaya :-) po letmém nástřelu a sladkém tajemství "kolik teď měsíčně provoláte - cca 20-50 000 pevná" a mobily o několik řádů víc... tak smutně zakouleli očkama a šli o dům dál
a, pan specialista ... mno mel sem v ruce nabidky na obe varianty reseni.
Pobockova ustredna pro 80 ucastniku +- 100kKc (cca 30k zaklad + licence na kazdy port). Za stejne prachy 2x Cisco s PoE + VoIP ustredna (s neomezenym poctem ucastniku, respektive omezenym pouze vykonem HW). Pravda, analogovy telefon stoji 300, VoIP stejnych kvalit 500. Manazersky analog stoji 2-3k, stejne jako lepsi VoIP.
Telefony jsou do ustredny (neservisovatelny 10+let stary "analog") privedeny pomoci 2Mbitu, staci vzit a prepojit.
Hovorne stoji totez, ovsem vyhoda VoIP (jak sem rek, dnes nema zatim moc vahy) je volani zdarma na ostani VoIP ucastniky.
IP telefonie je krásná věc, ale nepoužívám ji. Protože mám mobil s neomezeným tarifem a volám z něj - dnes už se to dá pořídit za pár korun a můžu s tím cestovat všude po ČR.
Ale kdo ve firmě používá především pevnou, tak jedině VoIP! Pokud někdo kecá blbosti o špatné kvalitě, tak je chyba z 95% v konfiguraci a ve zbývajících 5% v aušusovém zařízení - jinak je VoIP hovor vždy kvalitnější než klasický. Už jenom tím, že má větší šířku pásma... A kdo je opravdový gurmán, tak si může udělat HD VoIP - třeba aby Vám Karel Gott mohl přes telefon zpívat koledy u Vánočního stolu :-DDDD
Tedy, tohle mi neda nereagovat. Tvrzeni, ze VoIP je vzdy kvalitnejsi nez klasicky telefon, je naprosto chybne. Klasicky telefon (mam na mysli pevnou linku do klasicke TDM ustredny, at uz analogovou, nebo ISDN) pouziva stejnou siri pasma (64 kbps) jako VoIP s kodekem G.711. Az potud tedy 1:1. ALE: Zpozdeni normalniho TDM je v radu max. jednotek milisekund, zato zpozdeni (RTT) VoIP tam a zpet je MINIMALNE (pri zanedbani doby sireni paketu siti) 40 ms pri paketizacnim case 20ms. Toto zpozdeni ma za nasledek vznik neprijemneho echa a proto musi byt VoIP gatewaye vybaveny potlacovaci ozven, ktere intrusivne modifikuji prochazejici signal, coz je sluchem poznatelne a prispiva to ke snizeni kvality. Nadto se echo nikdy nepodari zcela eliminovat, vzdy tam zustane urcity selest. Pokud MOS klasicke TDM telefonie je 5, MOS G.711 VoIPu muze byt treba 4.8, ale vzdy bude mensi. Teprve s HD kodekem muze skutecne byt VoIP kvalitnejsi, ale tyto dosud nejsou majoritne pritomny ani v koncovych zarizenich, ani v nabidce operatoru.
Tedy, tohle mi nedá nereagovat. Tvrzeni, ze mobil s neomezeným tarifem se dá pořídit za pár korun, je na pár facek. Pro mě je 3900 korun měsíčně za které takový tarif nabízí O2, hodně peněz. Možná máte takový tarif opravdu za pár korun v rámci benefitů u vaší firmy, ale pak se to zase jen těžko "dá pořídit".
tak on tu psal o středních a větších firmách.. ten hw co zmiňoval (switche, ústředny) stojí miliony pro takto velkou firmu..
firma která má 200 mobilních čísel má ceny o kterých se Vám nezdá (a firma o 3000 simkartách v ČR) takové které jsem myslel že se upsali když jsem se to dozvěděl
navíc mobil má tu obrovskou výhodu - zastihnete člověka všude ... na cestě, v kanceláři, doma
Jasně, malý člověk-firma-geek si může hrát s IP telefonií, mit telefon s wifi, roamovat a různě "volat".. ve větší firmě na tohle není moc čas a jak říkám.. ty náklady jsou velké (máte 4 lokality, jen garantované linky se zálohou mezi tím nestojí 500,-/měsíc) např...
Máme to u nás a úsporu to určitě nepřineslo. Kvůli špatné kvalitě a nedostatečné hlasitosti teď všichni raději voláme ze služebního telefonu a to i na pevné linky.
Vite, nevim jak siroky mate vyhled kolem sebe, ale "telefony" ve firme je neco jako "elektrina a otop ve firme". Jenom je me z neznamyho duvodu problem, ze vzdusne zamky stavi pouze dodavatele "telefonie" a ne napriklad EON. Obchodaka EONu jsem dlouho nevidel, nenabizi me jak usetrit nakupem HW a sluzeb a negeneruje me silene vicenaklady za to jak se musi lidi zaobirat obskurnim resenim, protoze ho hned nekdo nevyhodi.
Verim, ze RWE ma nejenom 100 "ajtaku" ale i reditele IT a ze si tam vymysli cokoli. S 50ti zamestnanci me to nezajima. Kdyz uz jenom vypocitam cas straveny diskuzi jake reseni je nejlepsi, tak je to prodelek.
Kazdy normalni podnikatel ma urcite mnozstvi energie, ktere musi smerovat urcitym smerem a resit "telefonii" to je cerna dira.
To neni jako nasazeni vypocetni techniky, ta se primo podili na efektivite prace.
Zatim me bavi to pozorovat, u firmy kam dodavame technologii na zpracovani nejmenovaneho zivocisneho produktu na severni Morave se stalo 2 dny kvuli nasazeni nejakeho obskurniho systemu na bazi VoIP. Ted kdyz jim vypadne internet tak ani nevolaji, nastesti maji mobily. Urcite je potesi informace, ze maji zmenit poskytovatele nebo zakoupit jeste jedno pripojeni.
Ono hlavne neni proc riskovat, pokud chci usetrit resim to jinym zpusobem, napriklad mam nonostop volani na mobilu za 2000 Kc a ne 4000 Kc jak tu nekdo psal.
Moc rad bych videl pripadove studie pro firmy s 40-100 zamestnanci, respektive kde na stolech 30-80 telefonu a 20-60 mobilu.
Manzelka dela reditelku LDN a maji ustrednu "GoldStar", instalovanou v roce 1996? Maji ji ve sklepe a po tech 12 letech jsem byl svedkem jak ji hledali kde ji maji :-) = takto maji technologie slouzit.
Telefony byly problem do roku cca 1995 (obcas dostal clovek obsazovak, obcas to bylo hluche nebo se clovek dovolal jinam) a pak bylo desetileti bez problemu, kdy jsem neslysel na toto tema nic. Nyni vidim ze jsme si pomazali dvorek trusem a muzeme si vykladat kdo udelal chybu, koho vyhodit a cim to setrit.
Váš text je poněkud zmatený, ale budiž.
Není pravda, že podnikatel nemá čas řešit, kudy mu z firmy odtékají peníze do kanálu.
Např. nás stával hovor do Bratislavy kolem 100,-. Teď jsou to koruny a nikdo z nás nepozná na kvalitě hovoru, kudy voláme.
Zmatene to mozna je, psal jsem to na nekolikrat delsi dobu a trochu promazaval.
Nas stoji hovor do Nemecka 1,4 Kc. Vice to nema smysl komentovat, je to zrejme jina planate ktere nerozumim, roaming je drahy, to ano (prichozi mame zdarma, odchozi nevim presne) ale jak to mysli jeden pisatel zde, si vezme Voip, to vubec nedomyslim. Jedu v aute na nemecke dalnici a vyridim treba 5 hovoru, nekdy 20. Jestli jsem to pochopil, tak on to zapne vecer v hotelu nebo pres den nahodne a muze volat rodine? Takto ale firmy nefunguji, domnivam se ze je to cele velke nedorozumeni.
a) Dritiva vetsina zamestnancu firem sedi naprdeli v kancelari.
b) mobil je mor a clovek ktery se jeste chlubi tim, jak je na mobilu 24/7 brzo skonci v Bohnicich.
Telefonovat při řízení auta je nejrychlejší způsob, jak sebe i auto zrušit. A malý netbook, nebo palmtop s VoIP klientem znamená, že fungujete jako ,,vzdálený účastník", tedy ať se připojíte k netu kdekoli na světě, stále jste připojen ke svému portu ve své ústředně a tudíž stále telefonujete za stejných podmínek, jako z domova. Výhoda, proti mobilu, je v tom, že volání do vlastní sítě je vždy zdarma, volání do ČR je za stejné peníze, jako z domova a volání do ciziny je rovněž za zlomek ceny klasických operátorů, ať už pevných, nebo mobilních. A o tom to je. Navíc, pokud máte příbuzné (jako já) v Austrálii, nebo Kanadě, není problém jim tu zřídit čísla a VoIP klienty jim poslat. Instalace je otázka několika vteřin, max. minut a s nehoráznými účty za telefon je konec.