ale vždyť i dnes v ČR platí omezení pro drony nad určitou hmotnost vč. těch postavených doma. Proces bude nejspíš hodně podobný (však se to musí implementovat do našich předpisů). Napíšu k němu manuál, změří se technické parametry, dron dostane svoje označení, složím na něj zkoušky a mohu ho provozovat.
A víte že tohle neřeší l ani tak Brusel ale jedná se převzetí a lehké to dělání legislativy právě upravují provoz leteckých modelů ?
Ikdyž modelový letoun si postavíte sám bude mít nějakou měřitelnou hmotnost, velikost a technologii spojení s pilotem, a nějakou úroveň asistence řízení nebo autonomního provozu. I předpisy pro provoz na veřejných komunikacích upravují "vlastní stavbu" a můžete si postavil auto motorku a provazovat ho na veřejných komunikacích.
Dobrý den, k tomu filtru: díval jsem se na to a spamfiltr v tomto případě zareagoval na část toho slova, která se před časem vyskytovala ve spamových příspěvcích.
Mám pocit, že tohle nikdo v Bruseli neřešil. Tam žijí v tom, že se dron dá koupit jenom jako celek. Ale to, že 99% sportovních/závodních/ak.ro.ba.ti.ck.ých strojů je postavených doma, to už nevidí...
Když to vezmu posle svého vybavení. Většina mých strojů se postavených doma z komponentů, váží méně než 250g (takže C0), ale rychlost mají výrazně vyšší než těch zmíněných cca70km/h a výškové omezení také žádné nemají, protože nemám osazené GPS. Jakmile osadím GPS, tak díky pokročilé řídící jednotce začne podporovat samostatný let a opět mám problém...
PS: vážně se tady nedá napsat slovo ak.ro.ba.ti.cký?!?! WTH?