Téměř 60 % českých domácností, konkrétně 59 %, využívá pro sledování televize pozemní digitální vysílání. Dnes o tom informovaly České Radiokomunikace s odvoláním na průzkum Digimonitor, který prostřednictvím on-line panelu STEM/MARK realizovala agentura Mr. Think na vzorku 1203 respondentů. Ten se opakuje pravidelně již od roku 2008. 48 % domácností pak využívá pozemní digitální vysílání na svém hlavním televizoru. České Radiokomunikace tak konstatovaly to, co je pro ně pochopitelně velmi potěšující – pozice DVB-T je v naší republice stále neotřesitelná.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Radiokomunikace mají přes dvacet přídělů pro Regionální síť 8, získaly dva nové
Domácnosti mají velmi dobrou vybavenost televizními přijímači. Průměr ukazuje, že polovina (54 %) disponuje dvěma až třemi přijímači v domácnosti, jejichž stáří je ve dvou třetinách (67 %) do pěti let. Pouze 8 % televizorů je starších 10 let. V následujících třech letech si nový televizor plánuje koupit 55 % domácností a do roku 2021 celých 93 %,
informoval mediální zástupce operátora Pavel Klimeš. Z průzkumu vyplývá, že 93 % lidí uvažuje o nákupu nového přijímače. Pokud diváci zvolí správný model s podporou DVB-T2 a kompresním kodekem HEVC, budou připraveni na novou generaci televizního vysílání, která jim přinese vyšší kvalitu a nové služby,
upozorňuje ředitel regulace Marcel Procházka.
ČTĚTE TAKÉ: České Radiokomunikace rozšiřují svůj byznys na „internet věcí“, přidal se i T-Mobile
Lidé jako nejčastější motiv pro koupi nové televize uvádějí především skutečnost, že současný televizor dosluhuje (68 %) a nový model má lepší obraz i zvuk a navíc ho lze připojit k internetu. Necelou pětinu respondentů motivují i slevové akce. Češi do nové televize neinvestují více než 20 000 Kč. Velmi zajímavým paradoxem je, že necelá třetina domácností bude hledat ke koupi model se 4K obrazem, avšak 41 % dotázaných vůbec neví, co tento pojem znamená. Dosluhující model nejčastěji recyklujeme (37 %) a pokud stále ještě funguje, využíváme ho případně jako další televizor například na chalupě (49 %).