Není mi moc jasné, proč by v tomto ohledu měl být nějak zásadní rozdíl mezi online reklamou a jinými formami. Třeba u novin se dá dohledat archivní výtisk, ale billboardy nebo reklama v televizi jsou na tom IMHO stejně jako online reklama. Tam přece klient taky má v ruce jen fakturu a jen obtížně bude prokazovat, že před dvěma lety opravdu někde byl billboard s jeho reklamou (může si ho vyfotit, ale datum v EXIFu je asi tak stejně průkazné jako screenshot) nebo že jeho reklama se tehdy vysílala v televizi.
.." Očividně postupy nejsou ještě usazené a někdy s tím jsou nepěkné problémy, doufám, že se tohle chování časem harmonizuje."...
A kdo to udělá??
Ty dámy od přepážek, které pořádně neví ani kde je ENTER nebo ti odborníci, kteří stamilionové daňové úniky vidí v hospodách a u stánkařů??
my jsme nakupovali online reklamu na seznamu primárně přes tiscali, každý měsíc jsme od nich kromě daňového dokladu dostávali i zpětně souhrn reklamních formátů, klíčových slov, efektivity a vynaložených prostředků. Tyhle souhrny stačily k prokázání, že reklama proběhla.
V jiném projektu, kde se reklama nakupovala přímo postačovaly interní "tabulky" pro vyhodnocování reklamy (součástí byly prokliky, návštěvy, tržby atd.), které byly součástí KPI pro akcionáře. Důležité je asi, že čísla spolu korespondovala a nikde nebyl žádný velký výkyv.
Naopak v jednom projektu nám odpočet fin. neuznal, ikdyž jsme podložili stejné podklady. Očividně postupy nejsou ještě usazené a někdy s tím jsou nepěkné problémy, doufám, že se tohle chování časem harmonizuje.
Co bys cekal na strankach provozovanych iinfo.cz ?
Ze budou mit lidi co vi ze nemusi krast photoshop, protoze na oriznuti obrazku / vlepeni jinam jim staci MS Paint ?
Aby jimi najimani diletanti tusili ze se stranky daji upravit [i bez ukladani], to uz po nich chces moc.
Bud rad ze vedi co je screenshot, slyseli ze obrazky se upravuji ve photoshopu a neradi ze nejlepsi je nevhodny obsah z webovych stranek vyskrabat ziletkou a pevnou rukou prepsat ...
1. Proč to FÚ řeší? DPH přeci odvedl případně ten subjekt, kde jsem měl reklamu, stát ty peníze má... A abych si dával na "soukromé aktivity" placenou reklamu? Ty jo, co bych musel nabízet???
2. Poskytujeme reklamy. No a tak se mi jednou ozval nějaký FÚ a dostali jsme "výzvu k součinnosti", kdy chtěli vědět, co konkrétně se skrývá pod fakturovanou položkou.
Tak jsem jim poslal, že se jedná o tento reklamní banner banner a tuto naší pozici, více informací, že naleznou v naší nabídce a vytiskl jsem jim nějaké PDFko, kde popisujeme pozice (včetně nějakých screenů atd.), napsal jsem jim, že klient zde měl od do banner, který měl tolik a tolik impresí. Protože šlo o animovaný banner, obsah jim nevytisknu, ale rád jim ho předám elektronicky.
Nikdo se už neozval, klient doteď inzeruje a nic neříkal, takže předpokládám, že tohle by mělo FÚ stačit a když už poskytovatel ty peníze za reklamu bere, tak by měl FÚ umět vysvětlit za co je bere a moc nechápu, proč hledat "očitého svědka".
Někdo můžete navrhnout, že bych se mohl "spolčit", ale v čem? On neplatil DPH, já ho ale odvedl... A navíc - nebylo by to "křivé svědectví"? Nevím, není to sice u soudu, ale i tak mám za to, že kdybych státní správě lhal, tak mě za to mohou "sejmout"...
Tak si to celé přečtěte... Odpověď zní "Ano, pokud to správce daně uzná.", přičemž to vypadá, že zde ve zvýšené míře záleží na konkrétním úředníkovi (protože notičky na to nejsou).
Jinak řečeno, pokud vše patřičně zdokumentujete, bude to v cajku, jenže v tomto konkrétním scénaři se úředník může šprajcnout, že ať mu předložíte cokoliv, tak to za patřičné zdokumentování neuzná.