Vlákno názorů k článku Pozor na vracení set-top-boxů a modemů kabelovkám. Může vás přijít draho od anonym - Pokud se problém týká několika tisíc zákazníku, tak...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 18. 4. 2011 9:24

    bez přezdívky
    Pokud se problém týká několika tisíc zákazníku, tak je jasné, že problém je i na straně UPC. Buď ji vyhovuje, že pokutovaných zákazníků je tak mnoho a chce dát vydělat spřáteleným právníkům nebo v lepším případě má nevhodně nastavené procesy.Cílem poskytovatele služeb nemá být snaha nachytat zákazníka na nějakém opomenutí a pak z něj dolovat pokuty. Například O2 posílá zákazníkům v obdobných případech písemnou upomínku a teprve po tom dává případy k soudu. To je seriózní přístup. Takový postup je na západ od našich hranic dokonce vyžadován zákonem.
  • 18. 4. 2011 10:06

    smartins smartins
    tak to vezmeme obracne, nekomu pujcite treba vrtacku (na hodnote nezalezi, smlouvu mate napsanou tak, ze vam ji posle zpet postou) a dotycny vam ji nevrati. co udelate? zavolate mu, nedovolate se, zavolate podruhe, nedovolate se, poslete email (na blogu je vyslovene napsano, ze email s adresou, kam mam modem zaslat mu dosel, ale ze ho prehledl), dopis, neozyva se ... co dal? vas to stoji cas i penize, takze mate dve moznosti, dat to k soudu (stoji hodne penez) nebo tu svoji pohledavku prodate nekomu dalsimu. a ted si predstavte, ze takovyhch vrtacek pujcite 1000 a kazdy se chova stejne ... proc by mel operator platit desitky lidi, kteri resi neco co je smluvne dano. pokud nectu smlouvu a neridim se podminkami, tak je to jen a jen muj problem, tecka. smutne je, ze spousta lidi smlouvy necte a pak breci .. jejich problem. ja od upc odchazel cca pred sedmi lety, modem jsem poslal postou a overil na infolince ze jim dosel (pan nechtel poslouchat plechovou hubu, tak at plati). pokud se nekomu zda, ze se firma chova arogantne, tak at s ni nepodepisuji smlovu, jednoduche.
  • 18. 4. 2011 10:35

    bez přezdívky
    Jenže tohle by fungovalo pouze za předpokladu, že víte, že vrtačku 1 má Karel, vrtačku 2 má Pavel, vrtačku 3 má Petr atd... Ovšem u UPC je velmi značná pochybnost o tom, že něco takového vědí... Tedy, kdo, co má !!!
  • 18. 4. 2011 10:53

    smartins smartins
    proc myslite, ze upc nevi kdo co ma? proc by mela soukroma firma neustale nekoho upominat, volat, posilat doporucene dopisy atd... pan se prestehoval a divi, ze mu chodi posta na starou adresu (mel si zajistit, aby mu novy majitel, najemce po urcitou dobu posilal doslou postu).. no a ma snad firma mit jeho novou adresu? on jim tu adresu dal? na co by mel mit soukromy subjekt mou novou adresu? (vy chcete, aby soukroma firma vedela kde bydlite, i kdyz s ni nejste v pravnim vztahu?) pouzije jednoduse tu stavajici, kterou ma v systemu. ona to poslani tri dopisu taky neco stoji, operator, ktery napise email nebo vam zavola taky neco stoji a ve finale, jestli se pan ohani, ze ten modem nema zadnou cenu, tak tak cena za vymahani muze prekocit cenu toho zarizeni a tyto naklady nese ta firma, takze se nelze divit, ze se snazi minimalizovat naklady preprodejem pohledavky jinemu subjktu.
  • 18. 4. 2011 12:18

    bez přezdívky
    No protože ten jejich bordel se už probírá na všech možných fórech asi 10 let a ještě to neuvedli do normálního stavu... Nejde o to, kdo kde bydlí a nebydlí, jde o to komu mají a nemají jít nějaké služby, což je prostě nějaké zákaznické číslo bez ohledu na to, kde bydlí nebo jak se jmenuje... Před tím to patřilo Holanďanům a ti v tom prostě měli bordel... Nedávno to bouchli celé Američanům...Tak si měli Amíci ten bordel napřed opravit a pak mohou někoho nahánět... Ale nezdá se, že to mají opravené. Tedy o žádném výrazném zkvalitnění jejich služeb jsem nic nikde nečetl...O navrácených STB u nějakého konta si pak nedělám žádné iluze, zaznamenali, nazaznamenali, nejspíše dle toho, jak se zrovna zaznamenávač ten den vyspal...
  • 18. 4. 2011 12:42

    smartins smartins
    v tom pripade doporucuji vsem vypovedet s upc smlouvu a prejit k jinemu poskytovateli sluzeb. internet a tv je mozne mit jiz v jedne lokalite od nekolika firem. upc se mozna chova arogantne, ale kdyz mu to zakaznici dovoli tak je to spis jejich problem. typicky ceske je, ze se na to vsude nadava (viz. fora) ale oficialne nikdo nic neudela a nehne zadkem, nadavat to umi kazdy, ale jedna nikoliv. proc maji banky takove zisky z poplatku? protoze nikdo nechce odejit, je to pohodlnejsi. kdyz jsem byl u volneho pres dva roky a skoncila me smlouva, chtel jsem slevu, nedali me ji, tak jsem sluzbu zrusil. je to jednoduche, nez nadavat, tak odejit a vyzkouset neco jineho. moznosti jsou, jen zvednout zadek.
  • 19. 4. 2011 22:45

    bez přezdívky
    Však ano nabídek je dost a v těhle případech opravdu funguje trh, bohužel čecháčci jsou známí tím, že by si nechali pro korunu vrtat koleno, takže samozřejmě zbytek je jak říkáš, nežli by volili jiného operátora nebo sat službu atd. raději trpí všelijaké zacházení a řeší to nadáváním... já osobně s upc žádný problém nikdy neměl a nemám... s O2 jsem ho měl, když jsem po nich něco chtěl, když jsem nic nechtěl vše fungovalo jak má, v možnostech mám x wi-fin kolem, takže pokud by mne vytočili není problém k nim přejít, bohužel se obávám, že jejich kvalita je ještě podstatně horší, nežli kvalita o2....mimochodem, co se týče netu považuji pro změnu upc za jedny z nejlepších v republice...pokud je kritizuji tak to ohledně jejich služby dvb-s...jejich mluvčí malina tuším, jestli tam ještě je, je naprosto neuvěřitelný...
  • 21. 4. 2011 13:12

    bez přezdívky
    To plati pro televizi ale uz ne pro internet. Tam mnohdy neni z ceho vybirat a clovek je rad, ze ma aspon nejakou moznost. Resp. alternativa sice existuje (satelitni pripojeni) ale je tak draha, ze je pro vetsinu lidi nedostupna a navic na urcite ucely nepouzitelna.
  • 18. 4. 2011 14:34

    bez přezdívky
    Naprostý souhlas! Firma UPC je tady od toho, aby poskytovala telekomunikační služby a ne aby se věnovala vymáhání zařízení od minimálně lajdáckých zákazníků, kteří si myslí, že když ukončí smluvní vztah, tak jim může UPC vlézt na záda nebo se jich doprošovat, aby něco vrátili.

    Jinak povinností účastníka je hlásit poskytovateli mimo jiné i změnu bydliště, takže pokud to někdo neudělá, tak se opět nemůže na nic vymlouvat.

    A ještě k tomu zařízení - ve větších městech bývá obvyklé, že si modem nebo STB odveze přímo technik od UPC. Zákazník musí akorát zpřístupnit objekt, kde je zařízení instalované.
  • 19. 4. 2011 19:46

    buko1
    Ale veď kto akú vŕtačku má (teda u UPC konkrétny STB) vedia - každý mesiac predsa požadujú platbu za používanie služby na základe nejakej zmluvy. Jeden výtlačok zmluvy má užívazeľ, druhý má firma. Súčasťou zmluvy je okrem druhu STB aj jeho výrobné číslo a číslo karty a jednou z podmienok je aj povinnosť zákazníka hlásiť zmeny adresy.... Keď takúto jednoduchú vec dokážu zvládnuť u Digi, tak to musia zvládnuť aj u UPC.
  • 19. 4. 2011 20:09

    bez přezdívky
    Obávám se, že to nezvládají ani u Digi ani UPC. To by nemohlo tak obrovské množství jejich přijímačů kolovat mezi lidmi a po bazarech a všude možně, když by to alespoň minimálně zvládali...

    Tedy už jsem slyšel o moc případech, kdy to někomu nejelo, vzal pokažený stroj a odnesl to někam... Buď smluvní prodejce nebo v nějakém servisu, hrábli pod stůl, dali mu kus za kus a nikdo se neobtěžoval nikde udělat ani čárku... Takže už tím měl výrobní číslo neplatné... Atd. Atd.

    Některé příhody od zákazníků UPC jsou strašlivé... Nic méně pokud budu mluvit sám za sebe, tak já měl show jen s O2 ohledně netu...

    Bylo to asi 14 dní 3 telefony denně. Nežli jsem z nich vydoloval, co jsem chtěl. Šlo mi o zrušení dvou služeb a zřízení jedné služby a vše se týkalo čistě internetu...

    Ta banda si tam vůbec nepředávala navzájem vzkazy, zapisovali to blbě a zkresleně. Otřesné.

    Podle mého názoru vše je způsobeno u všech těhle firem propouštěním, šetřením, restuktualizací, reorganizací, optimalizací apod.

    A teď česky. Dříve v každém větším městě byla nějaká pobočka. Tam seděla jedna bába a jak byla třebas protivná a ještě k tomu vůbec nevěděla o co jde. Koukali jsme na sebe z očí do očí a ta bába se absolutně překonala a udělala nemožné a sice asi nevěděla ani jak, ale fungovalo to...

    Dnes ? Ozve se ti medový hlásek jako z nějaké sekty, popřeje ti hezký den, vyjmenuje všechny nesmyslné služby, které nechceš prohlásí, že je z města 400km od tebe a nechá si vyprávět, co po něm chceš... Pak prohlásí, že je to zařízeno a srdečně se s tebou rozloučí...

    Za dva dni skonstatuješ, že se nezměnilo ani prd.
    Zavoláš znovu. Situace se opakuje, jen to vezme někdo jiný, ty znovu jak blb opakuješ, co chceš.
    Předem si ještě vyslechneš upozornění, že hovor je pro potřeby O2 monitorován....
    Hlásek opět přislíbí, že je vše zařízeno atd. A diví se proč to nezařídil už hlásek minulý, když říkáš, že jsi tam volal....

    A takto se to opakuje prakticky do nekonečna. Dokud asi při 30 hovoru nenarazíš na někoho školenějšího. Ten ti po té řekne, že to nemohlo být zařízeno, protože chybí...ble, ble, ble...

    Takže voláš někam jinam a zajišťuješ ble, ble ble... Situace se opakuje a opět absolvuješ x telefonátů... Když konečně je ble, ble, ble v rovině...

    Voláš zase tam, kam jsi volal před tím...Ovšem tam ti řeknou, že nic nevědí, že ještě nedostali informaci, že už ble, ble ble je oK.

    Tak zase voláš, co jsi volal před tím... Proč ji nedostali...
    A dozvíš se, že tam to odeslali...
    Tak zase voláš, proč, když tam to odeslali, jinde to nedostali...
    Atd...

    No a když už jsi blízko kolapsu...Po půl měsíci to pak najednou udělá cvak a začne to běhat, tak jak jsi chtěl bez problémů a v pohodě a to tak dlouho dokud si zase nevymyslíš nějakou změnu služby...

    Vše.
  • 19. 4. 2011 20:45

    bez přezdívky
    Karta a přijímač jsou párované k sobě, takže nikdo nikde pod stůl nehrabe, protože by ani nic nevyhrabal.

    Při počtu klientů cca 500.000 je prakticky nemožné mít 100% spokojených klientů, nicméně se jedná o promile nespokojenců a ti si ještě obvykle za svoje problémy mohou sami.
  • 19. 4. 2011 22:31

    bez přezdívky
    Prosím tě mluvím o DVB-S a době 6010 ! Nikoli o nějakých nagravision a conaxech a kabelovkách a spol...
  • 20. 4. 2011 7:35

    bez přezdívky
    Tak to mluvíš poněkud OT, protože o 6010 vůbec řeč není a celou dobu se řeší nevracení STB a modemů u kabelovky (příp. STB u Directu, kde to nově párované je).
  • 20. 4. 2011 8:18

    bez přezdívky
    Mluví se všeobecně o vrácení STB u různých sat služeb atd. UPC používalo 3010 pak 6010 pak ten další Philips nevím už číslo... 4101 nebo tak nějak ? 2111...
    A HD teď je 8111 nebo kolik ? Dobře ale to už je DVB-S2... A párované Nagravision.
    Jenže, když se tady minule kecalo na téma Sky Link a Irdeto a já prohlásil něco v tom smyslu, že UPC je v pohodě, ti si prostě pojedou na Nagra 3 a celé Irdeto mají na háku... Tak mi tady všichni začali přesvědčovat, jak obrovské množství starých nepárovaných CW Philipsů je ještě v činnosti u zákazníků ! A jaká by to byla obrovská pálka pro UPC, jim všechny tyto boxy vyměnit za nové... A já tvrdím, že v těhle boxech mají stále ten bordel, co v nich měli... Pokud se budeme bavit o nových boxech DVB-S2, tak tam už to snad bude o něčem jiném . Ale netvrď mi, že všichni zákazníci již mají tyto nové boxy...Alespoň mne zde nedávno všichni přesvědčovali, že ani náhodou... A pokud to tedy někdo rušil a jde o nějaké vymáhání nějakého boxu...Tak se také nebude jednat ve všech případech o nové HD boxy... takže mluvím o těch starých CW SD krámech, které nemají ani cenu ani o nich nemá UPC přehled... Proto říkám, že bych osobně považoval takové věci za promlčené... Něco jiného je nevrácení dejme tomu nejnovějšího boxu, zapůjčeného před půl rokem, že....
  • 18. 4. 2011 10:37

    bez přezdívky
    Nevím jak u pána na blogu, ale u mnohých dalších nepřišla žádná upomínka, žádný email - přišlo rovnou soudní rozhodnutí. Mně ve stejné situaci přišly od O2 upomínky hned dvě a to přesto, že jsem přístroj vrátil obratem hned po ukončení smlouvy. Naštěstí jsem měl podací lístek, jinak bych skončil jako ti nešťastníci od UPC. UPC by se mělo rozhodnout o co jim jde. Jestli získat zpět zapůjčené zařízení nebo vytrestat odešlého zákazníka.
  • 18. 4. 2011 10:54

    bez přezdívky
    Když bych měl v ČR vyhledat a jmenovat 2 firmy, které nemají vůbec přehled o svých zákaznících, tedy jednomu jde nějaká služba a nemá mu jít, jinému nejde služba, která mu má jít atd. Tedy naprostý a totání chaos. Včetně vrácených a nevrácených STB. Tak by první dvě jména a odstrašující příklady byly právě UPC a O2.
    Osobně být na místě UPC, tak ty STB raději vystornuji a odepíšu jako ztráty.
    Nežli si dělat další negativní reklamu a celostátní ostudu. Oni mají ty pohledávky v bordelu a vědí, že je mají v bordelu a přesto je prodají. Když na to přijde, tak by je vlastně mohla žalovat a hojit se na nich i ta vymahačská firma, pokud dojde k případům a to se vsadím s kým koli o cokoli, že dojde. Že oni budou pohledávat. A bývalý uživatel dokáže, že pohledávka byla neoprávněná. Být tou vymahačskou firmou, která by se pak samozřejmě měla takovému uživateli omluvit. Tak byh to pak UPC pěkně omlátil o hlavu, co že jim to vlastně odprodali ? A jaké je tedy vlastně kvalita a hodnota těch pohledávek a žádal bych na UPC navrácení části peněz atd. Protože to se nechali namočit do pěkného kšeftu. To jsem zvědavý, co z tohohle zase vyleze za ostudu.
  • 18. 4. 2011 11:14

    bez přezdívky
    Doplněk. Jedině, že těch 25 tisíc by tam bylo proto, že počítají s tím, že hodnota je 6 a 4x navýšené je to proto, že předpokládají a už vědí, že 3 ze 4 pohledávek budou nesmysl a neprojdou, tak ten jeden, co ho chytí na švestkách a projde, tak aby zaplatil i ty 3, co jsou v podstatě falešné a uspokojeny nebudou. Jo takhle by to potom už vycházelo.
  • 18. 4. 2011 12:08

    bez přezdívky
    Především se třeba se mít na pozoru před našími některými obchodníky, špatné přečtení a nedodržení smluvních podmínek ze strany zákazníka jim zase tak nevadí. Penále jsou výsledkem neznalosti zákazníka, každý si to musí pohlídat, raději nepotřebný přístroj dovést osobně k vrácení i za cenu nějaké delší cesty.
  • 18. 4. 2011 12:35

    bez přezdívky
    Však ano, proto bych to také označil za pěkný článek nebo dobré varování. Jo to tak. Musí si to lidi hlídat tyhle věci.
  • 18. 4. 2011 14:36

    bez přezdívky
    Kdes přišel na ten nesmysl, že by měl někdo někoho upomínat?! Prostě nevrátíš zařízení, šup s pohledávkou jinam a ti ať si to vyřídí jak uznají sami za vhodné.
  • 18. 4. 2011 17:45

    bez přezdívky
    Z čistě právního pohledu upomínat nemusí. Nicméně slušná firma nedává své zákazníky při prvním problému k soudu a snaží se vyřešit věc efektivněji. Soud je až poslední varianta, nikoliv první. Navíc postup UPC je mimořádně nákladný, pokud do nákladů počítáme "marektingové" škody. Již teď to stálo UPC více než všechny vymáhané STB dohromady. Právní hledisko je tady irelevantní. Pro mnoho nezúčastněných je nyní, díky médiím, UPC firmou, která dává tisíce svých zákazníků k soudu. To není zrovna dobrá reklama. A když už to chcete brát pouzce úzce právně, pak by se dalo argumentovat tím, že smlouva mezi UPC a zákazníkem neřeší, kdo nese náklady na vrácení STB (poštovné). Muset něco vrátit, totiž může být vykládáno i jako povinnost předat STB pracovníkovi firmy, který si pro STB přijde k vám domů.
  • 18. 4. 2011 21:14

    bez přezdívky
    I sebeslušnější firma musí nekompromisně zakročit proti lajdákům, kteří něco nevrací. A o finance neměj strach, protože stejně jako Finanční úřad nebo Dopravní podnik z tebe budou vymáhat dluhy, byť jejich výše třeba nepřevýší náklady s tím spojené, tak se stejně bude chovat i každý podnikatelský subjekt. Mimo jiné kvůli tomu, aby pak lidi nebrali toto jako automatickou věc, že si ponechají co není jejich. Reklama je to pak vynikající, protože za UPC každý vidí firmu, která má věci ve svých rukách a dodržuje disciplínu, díky které firma spolehlivě funguje. Nikoliv, že na všechno kašle, jako je tomu u firem jiných.
    Právně to vracení radši vůbec neřeš, protože zjevně nečetls VOP a nevíš o čem je řeč.
  • 18. 4. 2011 21:57

    bez přezdívky
    Fajn. Až třeba v knihovně vrátíte o pár dní později knihu, přeji vám, aby vás knihovna taky pohnala k soudu, včetně 20000,-Kč poplatku za soudní a vymahačské výlohy. Určitě to budete považovat za přiměřené. :-)
  • 19. 4. 2011 13:46

    bez přezdívky
    A budeš se divit - některé knihovny už to dělají. Protože nikdo nemá čas ani náladu se věnovat upomínání těch, kteří něco nevrací. Ani tobě by nebylo zrovna příjemné, kdybys musel většinu času trávit psaním upomínek a nahánění lidí.
  • 21. 4. 2011 19:12

    Libor Novák
    Milý agente UPC,je rozdíl co dělá slušná firma a hajzlové.Nejde o to,že by musela posílat upomínky ale o její dobré jméno.I kdyby byla v právu a věděla,že ji to chce zákazník ukrást,tak "normální"firma se to stále snaží řešit interně a v tichosti i za cenu,že o něco přijde.Je tu i malo konkurence.Takový pojišťovny když neplatíte,to je upomínek a prošení,jen aby nepřišly o klienta.Ovšem UPC už o něj přišlo, tak hrr na něj.Dokud tady nepchopí firmy,že zákazník je skoro bůh,tak to lepší nebude.
    byl jsem asi rok na pobytu v USA,kde sousedé ve vedlejším domě dobře rok neplatili kabelové firmě.Neustále je také upomínali,dokonce dvakrát přijeli osobně "vyjednávat",nakonec se dohodli,že jim odpustí úroky a dojednali si spolu splátkový kancelář na zaplacení dlužné částky.To už by možná došla trpělivost i mě,ale asi to bylo pro ně lepší než vláčet svoje jméno.Jak je vidět ikdyž je UPC právně v pořádku,už jen tato diskuse jejímu jménu moc nepomůže.
    UPOZORNĚNÍ:V žádném případě neomlouvám blby co si nečtou smlouvy a nebo chtějí vědomě něco ukrást či někoho ošidit.
  • 22. 4. 2011 9:12

    Izak
    Ano je to neseriozni a dela to jen arcizmrd, pokud mi nekdo neco dluzi, tak ho slusne upozornim, ze mi ma neco vratit a ne hned posilat exekuci ... takhle to vypada, ze si tim zvysuji zisky a nekdo posila malou domu exekucni mafii CR
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).