Máte pravdu, ovšem pokud za den musíte stihnout několik akcí a napsat několik zpráv, pak rozhovory a články, tak to asi za 8 hodin nestihnete, bez ohledu na kvalitu či rychlost práce.
Máte pravdu, ovšem pokud za den musíte stihnout několik akcí a napsat několik zpráv, tak to asi za 8 hodin nestihnete, bez ohledu na kvalitu či rychlost práce.
Ano, manažeři projektu teď kritizují "podrazáckou a zlou" PPF, ale měli by se spíše zamyslet nad sebou. Oni přišli s projektem, PPF na něm nic neměnila (jak uvedl Gallo při spouštění), dala jim šanci plus stovky milionů a oni to nezvládli.
Tento projekt by v dobách socialismu velice dobře živili pionýři, svazáci, soudruzi, SVAZARMovci a další. To si dokážu představit! Ale je jiná doba...
Pokud soukromé společnosti (MAFRA, Economia, VLP, či PPF) investují své finance do mediálních projektů, nedělají to proto, že se v penězích koupou. Vždy je budou chtít zpět a samozřejmě na realizovaných projektech vydělat. Není umění stamiliony utratit v rádoby výdělečných projektech, pomáhat s rozvojem webů, novin když majitel "sype". Jakmile dojde na lámání chleba a projekt by se měl sám uživit (což přece je standardní), mnoho manažerů začíná mít problémy. A to i ti, kteří svou práci odváděli výtečně. Když mi banka půjčí na dům, chce své peníze zpět. Když nemám, zbortí se mi můj projekt jak domeček z karet. A Naše adresa byl domečkem z karet a ještě na velmi špatných základech. Těmi je, jak již někdo v diskusi napsal, idea změnit myšlení a chování lidí v Česku, kteří si budou si kupovat mé regionální týdeníky, číst moje webové stránky a chodit psát své články do "Našich" kaváren. Jací lidé? Mladí, staří, chudí, bohatí, hladoví po regionálních zprávách? Komu konkrétně byl projekt určen a komu měl konkurovat a sebrat čtenáře? Úsměvná, me-gallo-manská a hodně drahá idea. Mne jen udivuje, že ji někdo z těch inteligentních pánů v PPF umožnil ralizovat:-). To před autorem projektu "Naše adresa" smekám!
Když pominu černobílé vidění autora, tento mizerný článek trpí zejména špatným editorem (stále předpokládám, že Lupa = odborný magazín, ne blog nebo bulvár). Proč neměl takto vyjít:
1. Bez Motejlka by Dočekal nic nenapsal, doplnění o tiskovou zprávu to jen zhoršuje. Proč neoslovil další zdroje - přímo Harta, Galla, konkurenci ...
2. Neznalost - sorry, ale dávat rovnítko mezi správce konkurzní podstaty a likvidátora je ostudná neznalost, kterých je více
3. Nadpis - proč vícesmyslný nadpis
4. Podpásovky - bulvární postupy psaní (nesprávná citace Galla ...)bych zcela vynechal, navíc: Co je špatného, že se projekt nepovedl? Chybovat je špatné?
Držím palce, ať jsou další články už jen lepší.
Souhlas, taky si Romana Galla pamatuju z Mafry jako člověka, co byl nadšenec do online obsahu a jeho rozvoje a pokud si to pamatuju správně, tak důvod jeho odchodu byl právě v přistřihnutí křídel iDNESu... Kdo ví, jak by dneska vypadalo rozložení sil největších na českém internetu, kdyby zůstal v Mafře...
Lidé, se kterými jsem během minulých dvou let mluvil, šli do PPF, protože je to už nebavilo v jejich původních redakcích a "chtěli se naučit něco nového." To mi připadá jako zásadní problém, protože to nejsou lidé, kteří by měli jasnou vizi, co a jak dělat, ale jsou rádi, že se něco naučí. Navíc jsem neregistroval ochotu tvrdě pracovat.
Buď byl ten projekt od začátku odepsaný a to by tak dobří lidé mohli dokázat odhadnout a zabývat se něčím smysluplnějším nebo nějakou šanci na úspěch měl a pak to ti dobří nadšenci nezvládli.
Buď byl ten projekt od začátku nesmysl a pak to tak dobří lidé měli dokázat odhadnout nebo nějakou šanci na úspěch měl a pak ho ti dobří nadšenci naprosto zvorali.
Jako dnes "vyhozený" zaměstnanec PPF Media si myslím zhruba toto: Do projektu šly desítky skutečně dobrých a nadšených lidí, kterým nešlo o teplé místo v České televizi nebo rychlou slávu v MF Dnes, ale o možnost podílet se na něčem novátorském, v lokálním prostředí, které znají, mají rádi a je jim blízké. I přes to riziko, že to mohlo takto dopadnout (a taky dopadlo). Pracovali s nasazením, jaké by jim mohli ti, co jsou schovaní v "zavedených" redakcích závidět. Mně ta zkušenost stála i za tu výpověď :-)
Některé uspějí, jiné ne. To je život. Vždy se předprojektem objeví lidé kteří mu nevěří a když náhodou či díky znalostem mají pravdu, hned to ohlásí. Pokud se mýlí, drží zobák ¨:-)
Může mi plz někdo říct, za co se tam utratilo těch 200 milionů. Kolik měli zaměstnanců, kanceláří a tak dále. Já to totiž nechápu, celé mi to přijde jako řešení za řádově stotisíce Kč jednoduše přivařitelné k nějakým klasickým novinám s možná jedním kmenovým zaměstnancem navíc, případně ještě lépe s využitím lokálních poboček takovýchto novin.
A za druhé by mě zajímalo, jak je to s těmi dluhy - opravdu když skončí s.r.o. s dluhy, tak ručí jen těmi 200 tisíci Kč, to není žádná šance vymoci celé dluhy, i když je vlastník nejbohatší Čech? Na Slovensku když vám zkrachuje s.r.o. tak dokud nezaplatíte všechny dluhy, tak nemůžete být jednatelem žádné jiné firmy, plus se nemůžete účastnit státních zakázek a tak dále.
Nezlobte se na mne, ale prakticky nic o Naší adrese a PPF Media nevíte. Projekt rozhodně nebyl sám o sobě prodělečný, Naše adresa zkrátka nezkrachovala. To, že nevydělává miliony, jak si možná Kellner a akcionáři původně mysleli, je pravda. PPF ale nechce investice menší 200 milionů eur, to je hlavní důvod. Nebudou se zabývat nějakou částkou, která v měřítku nemiliardářů znamená maximálně dvě stovky. Projekt má své opodstatnění a smysl, a to jak novinářský, tak ekonomický. Potvrzují to i dosavadní slova Evžena Harta, který projekt stále obhajuje a má pravdu. Tam, kde fungoval, fungoval dobře. Naše adresa právě ukázala, že tam, kde nastoupí (dosavadní okresy), má své místo a zájem o regionální žurnalistiku tu je. Kdyby nebyl, i dnešní Deníky by byly sto let za opicemi (mimochodem, ze dna je zvedl právě Gallo, od doby, co odešel, šlo všechno do háje). Nyní už bývalý zaměstnanec PPF Media.
I vy určitě znáte spousty nejrůznějších hyperlokálních týdeníků, které vycházejí roky a roky ještě vycházet budou. Jsou to vesměs okresní plátky pokrývají 1-3 města a pár vesnic a uživí se. Oproti PPF Media ale mají třetinové či nižší náklady, obsluhují je dva, tři lidé a to je vše.
PPF Media chtěla dělat to samé, jen s centrálním zlomem (tedy na profi úrovni - porovnejte s dnešními hyperlokálními médii) a hlavně centrálním nákupem inzerce. Velcí inzerenti prostě s desítkami mini vydavatelů vyjednávat nebudou.
Šanci pro něco takové ala našeadresa ho bych tedy viděl, ale muselo by se to dělat výrazně levněji. Ale své peníze bych do něčeho takového bez předchozích aktivit v dané oblasti nedal. Je to šance spíš pro etablovaného vydavatele, který postupně rozšíří svůj záběr.
jde spíš o to že se jich neudrží tolik, bohatě stačí ty zavedené které ste napsal :-)
.. není zase tolik inzerentů kteří si zaplatí reklamu aby webové deníky mohli fungovat, a u regionálního deníku by si asi velmi málo lidí platilo za webový deník :-)
no po shlednuti toho videa na titulce futuroomu, si myslim, ze tech podpasovek tam mohlo byt i daleko vice, jen mi nejak nepripadaji podpasove, ale primo trefujici hrebicek na hlavicku
bude tezke nekoho presvedcit, ze kellner vydelal miliardy poctive, kdyz projekt vybudovany na zelene louce dopadl takto komicky :))) ten pan (pokud vubec jeste existuje a neni to jen medialni bilej kun BIS/ci koho) by se mel asi radeji dal venovat preprodeji zabehnutych firem a do niceho ostatniho se radeji nepoustet :)
Ono tam těch podpásovek je víc (typický Dočekal): to "takhle se podniká" na konci je hospodské mudrování. PPF do projektu zahučela. Protože je pro ní jméno důležité, namísto toho, aby to nechala krachnout, a tedy nezaplatila závazky, tak to někomu dala (a může to být i tak, že se přitom zavázala závazky uhradit).
Danieli, v článku máte zbytečnou podpásovku, která navíc není ani pravdivá, a ještě překroucená. Tvrdit, že Roman Gallo nevěřil internetu je nesmysl, bez jeho nadšení a energie by se mi projekt idnes.cz v létě v roce 1997(!) prosazoval mnohem obtížněji - on byl tenkrát lídrem těchto inovací ve vydavatelství. A vytrhávat věci z kontextu: "noviny na webu nemají budoucnost" se také váže k úplně jiné situaci - v době, kdy se na webu překlápěly písmenka z novin bez ladu a skladu do Trafika.cz, jsme vytvářeli specifickou internetovou žurnalistiku a říkali jsme, že pouhé kopírování tištěného média do druhého internetového, bez využití jeho vlastností, nemá smysl. A to platí i dnes.