Tento projekt by v dobách socialismu velice dobře živili pionýři, svazáci, soudruzi, SVAZARMovci a další. To si dokážu představit! Ale je jiná doba...
Pokud soukromé společnosti (MAFRA, Economia, VLP, či PPF) investují své finance do mediálních projektů, nedělají to proto, že se v penězích koupou. Vždy je budou chtít zpět a samozřejmě na realizovaných projektech vydělat. Není umění stamiliony utratit v rádoby výdělečných projektech, pomáhat s rozvojem webů, novin když majitel "sype". Jakmile dojde na lámání chleba a projekt by se měl sám uživit (což přece je standardní), mnoho manažerů začíná mít problémy. A to i ti, kteří svou práci odváděli výtečně. Když mi banka půjčí na dům, chce své peníze zpět. Když nemám, zbortí se mi můj projekt jak domeček z karet. A Naše adresa byl domečkem z karet a ještě na velmi špatných základech. Těmi je, jak již někdo v diskusi napsal, idea změnit myšlení a chování lidí v Česku, kteří si budou si kupovat mé regionální týdeníky, číst moje webové stránky a chodit psát své články do "Našich" kaváren. Jací lidé? Mladí, staří, chudí, bohatí, hladoví po regionálních zprávách? Komu konkrétně byl projekt určen a komu měl konkurovat a sebrat čtenáře? Úsměvná, me-gallo-manská a hodně drahá idea. Mne jen udivuje, že ji někdo z těch inteligentních pánů v PPF umožnil ralizovat:-). To před autorem projektu "Naše adresa" smekám!
Ano, manažeři projektu teď kritizují "podrazáckou a zlou" PPF, ale měli by se spíše zamyslet nad sebou. Oni přišli s projektem, PPF na něm nic neměnila (jak uvedl Gallo při spouštění), dala jim šanci plus stovky milionů a oni to nezvládli.
Nezlobte se na mne, ale prakticky nic o Naší adrese a PPF Media nevíte. Projekt rozhodně nebyl sám o sobě prodělečný, Naše adresa zkrátka nezkrachovala. To, že nevydělává miliony, jak si možná Kellner a akcionáři původně mysleli, je pravda. PPF ale nechce investice menší 200 milionů eur, to je hlavní důvod. Nebudou se zabývat nějakou částkou, která v měřítku nemiliardářů znamená maximálně dvě stovky. Projekt má své opodstatnění a smysl, a to jak novinářský, tak ekonomický. Potvrzují to i dosavadní slova Evžena Harta, který projekt stále obhajuje a má pravdu. Tam, kde fungoval, fungoval dobře. Naše adresa právě ukázala, že tam, kde nastoupí (dosavadní okresy), má své místo a zájem o regionální žurnalistiku tu je. Kdyby nebyl, i dnešní Deníky by byly sto let za opicemi (mimochodem, ze dna je zvedl právě Gallo, od doby, co odešel, šlo všechno do háje). Nyní už bývalý zaměstnanec PPF Media.