Takze jde jen o rychle docasne reseni jak se zbavit Opencard, ktere se ma v roce 2017 zase nahradit necim jinym. Tak na to opravdu stacila ta papirova tramvajenka nebo levne papirove cipove karty jako maji treba v Lisabonu (cena 0.5 EUR, automat vyda okamzite).
Jinde to ma i ten smysl, ze se karta priklada pri vstupu/vystupu (napriklad turnikety v metru), takze dopravni podnik zaroven ziskava pomerne presnou statistiku toho odkud kam lide cestuji, zde je pak skutecny prinos elektronicke karty.
Nic takoveho ale v Praze neni, ten projekt je v teto podobe zcela zbytecny. No hlavne ze mame elektronickou plastovou kartu.
Zakladatel Lítačky: Bude to jen tramvajenka, nechceme na ni balit spoustu funkcí
http://domaci.ihned.cz/c1-65131580-zakladatel-litacky-bude-to-jen-tramvajenka-nechceme-na-ni-balit-spoustu-funkci
Presneji "Zatim jediny elektronicky nastroj v CR ktery je skutecne rychlejsi"
Kdyz vidite jak rychle funguji napriklad karty a turnikety v tokijskem metru, tak si vzpomenete na zdejsi "odborniky", kteri tvrdili ze to prilis zdrzuje :-) Mimochodem i tam dodnes existuje papirova varianta jizdenek (proleti turniketem par metru, ani nevite jak), ovsem karta je samozrejme daleko lepsi a vydani je velmi snadne.
"Proč toto řešení pro nás nebyla papírová jízdenka? Elektronické odbavovací systémy nabízí jednak vyšší uživatelský komfort, protože umožňují nabíjení kupónu přes internet (v současnosti přes eshop DPP), ale především jsou nepostradatelné v příměstské dopravě, kde dochází ke kontrole platnosti kupónu při nástupu. Doba nalodění plného autobusu s papírovým kupónem tvoří až 10 minut oproti 3 minutám s čipovou kartou. Tento rozdíl je zásadní pro konkurenceschopnost veřejné dopravy v příměstských spojích. Cesta zpět čistě k papíru tedy možná není."
http://blog.aktualne.cz/blogy/josef-gattermayer.php?itemid=26742
To je stejne jako kontrola zakaznicke karty CD. To taky trva daleko dele, nez opticky zkontrolovat papirovou tramvajenku.
Zatim jediny elektronicky nastroj ktery je skutecne rychlejsi, je bezkontaktni platba kartou na pevne pripojenych (tedy ne prenosnych bezdratovych) terminalech v obchodech. Jenze v tom jsou take obrovske penize ...
Haha. Pípání opencard při nástupu mi přišlo leccos, jen ne rychlejší než pohled řidiče na papírovou tramvajenku. A ani spolehlivější na vyloučení neplatných kupónů to není, řidiči rutinně pouští na "read error", protože ty čtečky strašně zlobí (příměstská doprava Praha, směr Kostelec nČL).