"Coz ovsem nic nemeni na tom, ze se tu ukradly temer dve miliardy. Coz mimochodem nezvladnou vsichni zivnostnici ktere chce Babis kontrolovat ani dohromady."
Pokud mne skleroza nemyli, tak objem sede ekonomiky se odhaduje na cca 15% HDP (presne cislo, prekvapive, nikdo nezna). Takze by mne zajimalo, na zaklade ceho jste vyplodil druhou vetu.
Vzhledem k cene jen mobilniho terminalu bych si dovolil nastrelit, ze tech 100M je prave HW, nikoli penize. Pokud ten terminal bude totiz stat rekneme 50k jeden, a celkem jich potrebuji +- 200, tak jen to je 10M. Pak to na necem musi bezet atd atd. Byt si myslim, ze 100M je velice nadsazeno, vzhledem k cene za jakou to koupili to ucetne tu hodnotu mit muze.
Takze tech 10M bych videl jako SW + vyuziti karet kompatibilnich se stavajicim HW. Coz ovsem nic nemeni na tom, ze se tu ukradly temer dve miliardy. Coz mimochodem nezvladnou vsichni zivnostnici ktere chce Babis kontrolovat ani dohromady.
Nebojte se, on ten SW stejne bude zase nekdo dodavat, a ten nekdo ho doda s nejakou vypecenou smlouvou, takze se za 2-3 roky bude hledat novy dodavatel a cele kolecko pojede znova.
Tenhle systém slouží pouze pro vydávání karet a kupónů. Vlastní ověřování při dopravních kontrolách / nástupu do busu běží offline.
Ne že by nebyla OC předražená, ale při srovnávání je potřeba si uvědomit, že tohle je jen část systému. Infrastrukturu - validátory v metru, u revizorů, ve vozidlech, ... - předpokládám zůstanou z OC.