Názory k článku Pravda o Dattelkabelu a UPC

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 11. 2000 10:28

    Tomas Slabihoudek (neregistrovaný)
    Clanek je to hezky a vystizny a pravdivy, ale nechapu tuto vetu:
    Domnívám se, že uživatelé by měli přestat na diskuzních fórech nadávat technické obsluze Dattelkabelu a spíše se u UPC přihlásit o podíl z oné miliardy korun, kterou zde údajně společnost hodlá investovat

    Nevim, jak chcete vyrazit z naprosto neprustrelne spolecnosti nejake penize. Leda soudem, ale do toho nikdo nepujde. Ostatne by se stejne prosoudilo tolik, ze by to ani nemelo cenu...

  • 3. 11. 2000 13:50

    Petr ZIMA (neregistrovaný)
    Ze svych zkusenosti mohu soudit, ze sit Dattelkabelu je uz podstatne stabilnejsi nez pred par mesici (temer nepada spojeni). Take rychlost uvnitr site je snad dostacujici (urcite hodne zalezi na lokalite pripojeni zakaznika).

    Co je ale naprosta katastrofa, to je konektivita Dattelkabelu. Na takove mnozstvi zakazniku to proste nemuze stacit. Vecer je k nicemu. Doba odezvy na pozadevek cini nektere sluzby nepouzitelne (ICQ, pry Napster a dokonce i telnet) jine velmi neprijemne zdrzuje.

    Pokud provozovatel bude postupovat v poradi
    1] zdrazeni sluzby
    2] upgrade nevyhovujici casti site
    3] posileni konektivity + clenstvi v NIX
    4] rozsireni sluzeb
    ,tak je to naprosto proti logice veci.

    ad 1] Zdrazuje neco, co nefunguje. A tezko si predstavit v pripade UPC, ze by to delal proto, ze na dalsi nema prostredky a musi je nejprve ziskat. Navic ja jako zakaznik odmitam takto 'uverovat' jakehokoliv poskytovatele.

    ad 2] Je to drsne vuci tem kterych se to tyka, ale timto krokem se pouze zhorsi uroven sluzeb zakaznikum v ostatnich lokalitach (s lepsi siti).

    ad 3] Logictejsi by asi za stavajiciho stavu bylo nejprve posileni konektivity a pak teprve uprava site.


  • 3. 11. 2000 15:29

    Vic07 (neregistrovaný)
    Jde o velmi dobré vystižení situace, která zase vede k tomu, že postižený je prostý klient, zatímco společnost vydělává. S tou konektivitou to ale není tak jednoduché - posílení nepomůže, pokud nebude peering a multihoming. Pak totiž i na seznam.cz pujdete, přehnaně řečeno, přes mezinárodní konektivitu. Jenže obávám se, že tato dvě slova nikomu v UPC nic neříkají. Za otřesné konstatování považuji následující dvě věty z článku : "Zatímco Dattelkabel měl svou koncepci sítě, UPC zdá se nemá koncepci žádnou." a "Zdá se, že zatímco u ostatních poskytovatelů IT služeb převažují v řídících pozicích lidé s dlouholetými zkušenostmi a vysokou specializací, v řídících pozicích IT služeb UPC jsou nově najatí lidé bez příslušného odborného zázemí a bez zkušeností. Dá se tedy očekávat, že než se to naučí, bude to bolet." Je-li tomu skutečně tak, pak ať při nás, klientech Mistralu, stojí všichni svatí.

    Vic07
  • 3. 11. 2000 15:36

    MK (neregistrovaný)
    ... jaky multihoming ? ...

    Zlepseni nenastane, pokud DattelKabel nezajisti dostatecnou konektivitu - je sumak, jestli tim myslime linku zpoplatnovanou dle ruznych kriterii k jednomu ISP nebo vlastni AS a peering. Multihoming vede k tomu, ze datove spoje nejsou efektivne vyuzivany (podklady viz. fungovani BGP4), jelikoz vyvazovani trafficu ve smeru 'dovnitr' (kde tece nejvice dat) je potreba velmi usilovne spoluprace ze strany upstream ISP, coz je obvykle problem, protoze upstream ISP se tim pripravuje o byznys :-)

  • 3. 11. 2000 15:27

    Stepan Binko (neregistrovaný)
    Zásadní otázkou je, jak dlouho bude udržitelný stav kolem konektivita UPC ve smyslu dumpingovych cen ze strany GTS. GTS ma sice konektivity nadbytek, ale zase to není charita. Klidne si tvrzeni toho pana Maliny dovedu zasadit do tohoto ramce:
    Zadali jsme GTS o zvyseni konektivity za podobnych podminek jake mame v soucasnosti. Bohuzel nas GTS uz poslala nekam.....
  • 3. 11. 2000 21:20

    Petr ZIMA (neregistrovaný)
    Ale no tak, pane. Ja si take dokazu spoustu veci predstavit a jeste to neznamena, ze je to pravda.

    predstavit si = zasadit do prislusneho ramce

  • 3. 11. 2000 15:52

    Michal Krause (neregistrovaný)
    Z clanku jsem nepochopil jednu vec. Jak vite, ze nakladova polozka na konektivitu do GTS byla zanedbatelna, kdyz ve stejne vete tvrdite, ze je stale predmetem obchodniho tajemstvi. Neodporuji si ta dve tvrzeni?

    Dale me ve vypoctech mesicniho obratu ze sluzby plynouciho zaujalo, ze se zde nikde nekalkuluje s cenou kabeloveho modemu. Ten se, pokud vim, obvykle pronajima. To znamena, ze jej provozovatel site musi nejdrive zaplatit, coz by ve vypoctu melo byt zohledneno.

    A posledni vec. Pokud je mi znamo, v puvodni cene nebyl pronajem modemu zahrnut, zatimco v nove cene podle vseho jiz tento poplatek je. Zdrazeni mi tedy vychazi lehce pres 60 %. Pak lze tezko hovorit o "temer stoprocentnim zdrazeni".

    Nechci hajit UPC a jejich kroky, ale pokud neco neuniklo mne (coz samozrejme neni vylouceno a rad se necham pripadne poucit), pripadaji mi nektere zde uvedene informace prinejmensim zavadejici a v titulku s clankem "Pravda o XYZ" by se asi objevit nemely.
  • 3. 11. 2000 16:11

    Tomas Slabihoudek (neregistrovaný)
    Musim Vas opravit, ale v puvodni cene BYL zapocten pronajem modemu. Nejdrive 99 Kc a pak uz se to jenom zvedalo.
    Takze dnesni cena odopvida zhruba tem 100% navrh.
    Bohuzel:-)
  • 6. 11. 2000 8:48

    Martin Kaufmann (neregistrovaný)
    Omlouvám se, ale mám pocit, že se tady často používají nepřesná čísla,
    což je u nás v souvislosti s výpočtem procent běžné.

    Údaje z faktury (16. 6. 2000):
    poskytnutí internetu, 64 kbps....499,00 Kč
    pronájem modemu...................99,00 Kč
    Celkem:..........................598,00 Kč

    pronájem modemu od 1.9.2000......195,00 Kč
    ................................(196,97% původní ceny)
    Celkem od 1.9.2000...............694,00 Kč
    ................................(116,05% původní ceny)
    Celkem od 1.1.2001...............980,00 Kč
    ................................(163,88% ceny z 16.6.2000)
    ................................(141,21% ceny z 1.9.2000)
    Tolik řeč čísel.
    Jen na okraj - Programy televize jsou na tom podstatně hůř.

    Myslím, že celá záležitost s UPC je úkolem pro kompetentní orgány,
    které mají pravomoci kontrolovat i obchodní tajemství.
    Jsem přesvědčen, že tyto případy by měl řešit protimonopolní úřad
    ( a ten je placen z našich daní!).
  • 3. 11. 2000 16:49

    MK (neregistrovaný)
    Z clanku jsem nepochopil jednu vec. Jak vite, ze nakladova polozka na konektivitu do GTS byla zanedbatelna, kdyz ve stejne vete tvrdite, ze je stale predmetem obchodniho tajemstvi. Neodporuji si ta dve tvrzeni?

    Prelozte to takhle: Je to tak malo, ze to radeji nikde nebudou rikat, aby jini nechteli stejne podminky :-)

  • 3. 11. 2000 17:19

    mikeZ (neregistrovaný)
    Co to je peering a multihoming ?.
    Pro informaci konektivita UPC vypada asi takto: http://awe.2y.net/gwpl.html.
  • 3. 11. 2000 18:02

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Co je peering - stačí se podívat do menu vlevo na "Jak s peeringem".

    Multihoming je připojení ke dvěma nebo více upstream providerům. Jak moc je výhodný - to je sporné. Výhodou je to, že při výpadku jednoho zůstává druhý, ale nevýhodou je poměrně složité balancování zátěže linek, nutnost zprovoznění BGP4 routingu a také to, že kapacita linky x Mb/s je vždy levnější než dvě linky o kapacitě x/2.
  • 3. 11. 2000 18:16

    František Malina - UPC (neregistrovaný)
    Autor článku se rozhodl nalít čistého vína a odhalit padoucha -- společnost UPC. Trvalo mu tedy 14 dní, než vyvodil zdrcující závěry z jednoho setkání, jehož kontext si dovolím popsat.
    V inkrimované době jsem měl sjednánu schůzku se slečnou Krystynou Wanatowiczovou z časopisu Týden ve věci problémů na naši síti. Řekla mi, že si pozve blíže nespecifikované experty a dovolila mi, abych si přivedl své dva kolegy zodpovědné za poskytovanou službu. Spolu s ní pak na nás čekali p. Litvák a p. Zeman. Zatímco slečna Wanatowiczová vedla výslech podle předem připraveného scénáře, p. Zeman většinou mlčel. Poté vznesl ono "množství" odborných otázek (přibližně čtyři), aby pomohl sl. Wanatowiczové doplnit rozhovor. Mí kolegové na ně odpověděli. Opět tak, aby odpovídaly struktuře rozhovoru pro Týden.
    Na závěr jsme všem nabídli, že veškeré informace rádi doplníme, resp. jsme ochotni k rozhovorům dalším včetně Lupy. Nikdo se nám neozval. Slečna Wanatowiczová vydala posléze svědectví z rozhovoru v podobě článku, kde k našemu překvapení vystoupil jako expert místo zúčastněných p. Zemana a p. Litváka bývalý ředitel Dattelkabelu. Ten, maje poslední slovo, nás (stejně jako pan Zeman) odhalil coby ničitele sítě. Škoda jen, že mu nebyly položeny tytéž otázky co nám. Poté napsal svoji verzi p. Litvák: nutno podotknout že se snažil být objektivní a neodvolával se na "množství otázek", ale na fakta.
    Nyní tedy vystoupil se svojí verzí p. Zeman. Z jedné schůzky a rozhovoru pro slečnu Wanatowiczovou se tak náhle stalo investigativní šetření a následné senzační odhalení pro p. Zemana. Moje chyba. Neměl jsem u experta očekávat minimum serióznosti.
    Takže opakuji pouze to, co jsme řekli už několikrát. Provozní ztráta ze služeb poskytovaných společností Dattelkabel činila v roce 1999 19 mil. Kč a celková ztráta 50 mil. Kč při 33 000 zákaznících. V tomto roce bude činit provozní ztráta asi 40 mil. Kč a celková ztráta asi 120 mil. Kč při 55 000 zákaznících. O nedostatcích Mistrálu víme. Snažíme se je napravit a napravujeme je (viz Michal Šperling na stránkách služby Mistral). Technické zlepšování tedy předbíhá zdražení ( to nastane od 1.1. 2001) a ne naopak. Jsme připraveni novinářům odpovídat. Ale otázky musí být kladeny. Dal bych rád dohromady více faktů, ale v případě nařčení je lépe jednat okamžitě, proto odpovídám hned. A jsem rád, že se ke mně připojil další účastník rozhovoru se slečnou Wanatowiczovou a nerozhovoru s panem Zemanem, můj kolega Michal Šperling.

    František Malina, tiskový mluvčí UPC
  • 3. 11. 2000 18:42

    Ludvík (neregistrovaný)
    Pane Malino, dejte dohromady víc faktů a konečně informujte své zákazníky, kdy a co hodláte udělat, aby to připojení si zasloužilo přívlastek vysokorychlostní a samozřejmě spolehlivý. S nesmírným očekáváním vyhlížím vaše pozitivní informace.
  • 3. 11. 2000 20:24

    Petr ZIMA (neregistrovaný)

    V prvnich ctyrech odstavcich Vasi reakce si pouze stezujete na to, ze novinari polozili malo otazek (pripadne spatne otazky), aniz byste reagoval vecne a konkretne na to, co je spatne. To me trochu pripomina Prof. Klause ;-)

    Pouze posledni odstavec obsahuje relevantni fakta. Bohuzel jde pouze o jakasi cisla z ucetnictvi, do kterych zakaznikum nic moc neni (autor clanku udelal chybu, ze se do tematu rentability pro poskytovatele vubec bez konkretnich udaju poustel). Tato cisla se nevstahuji k Mistralu, ale k celemu Dattelkabelu a minimalne ztrata z roku 1999 by mela byt pri tomto projektu zcela samozrejmou zalezitosti, ktera nikoho neprekvapi.

    Vasi vetu Dal bych rád dohromady více faktů, ale v případě nařčení je lépe jednat okamžitě, proto odpovídám hned. budu jako Vas zakaznik s dovolenim povazovat za slib, ze se nam techto informaci v dohledne dobe dostane. Zajima nas predevsim _co_ a hlavne _kdy_ hodlate _s_kterym_ problemem Mistralu delat. To abychom vedeli, zda se mame poohlednout po jinem poskytovateli pripojeni, nebo zda muzeme zustat verni tomu stavajicimu.

  • 5. 11. 2000 10:29

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Vazeny pane Malino,

    dlouhou dobu jsem zvazoval, zda na Vas prispevek reagovat, protoze neni ani tak stanoviskem ke clanku (vlastne se k mym zaverum vubec nevyjadruje), jako spise osobnim utokem na jeho autora.

    Pokud jde o nas rozhovor v ramci materialu pro casopis Tyden, mam dva svedky toho, ze probihal ponekud jinak, nez pisete a stejne tak frekvence odbornych dotazu byla samozrejme podstatne vyssi. Nicmece tenkrat jsem jeste zadny clanek o Dattelkabelu psat nechtel -- k jeho napsani me vedly az rozhovory s nekolika dalsimi lidmi, kde se zacalo ukazovat, ze nektera Vase tvrzeni jsou ponekud v rozporu se skutecnosti. Clanek tedy nevznikl na zaklade inkriminovaneho rozhovoru pro Tyden, ale z podstatne hlubsiho zajmu o problematiku. Vy mate rovnez dva svedky -- je to tedy tvrzeni proti tvrzeni, jenze ja stale jeste mam mikropasku s nasim rozhovorem. Prepisovani z diktafonu jsem si za svuj zivot uzil dost, ale pokud to budete povazovat za relevantni, muzu rozhovor prepsat a umistit na Lupu. Ctenari by se jiste dozvedeli radu zajimavych informaci, mj. také to, ze Vy ani Vasi kolegove provozovani Internetu po kabelove televizi prilis nerozumite.

    Jak asi vite, zmineny clanek mel v casopise Tyden vyjit v pondeli, bohuzel se tak nestane, protoze podle mne zprostredkovaneho stanovista pana sefredaktora Balsinka byl udajne napsan stvavym zpusobem a vypadal jako zaplaceny konkurenci UPC. Ke stvavemu zpusobu se nemohu vyjadrit, protoze jsem clanek necetl. Ve druhem pripade bohuzel v kontrastu k Vasemu monopolnimu postaveni nemam predstavu, jaka konkurence je zde minena. BTW: koluji nicim nepodlozene famy, ze v dohledne dobe by UPC mela v casopise Tyden zahajit masivni reklamni kampan.

    Co se tyce provozni ztraty spolenosti Dattelkabel, mohu opakovat pouze to, co jsem jiz napsal v clanku, ktery jste soude podle Vasi reakce necetl prilis pozorne -- ano, spolecnost Dattelkabel byla pri akvizici UPC ve ztrate, avsak tato ztrata nebyla zpusobena poskytovanim pripojeni k Internetu.
  • 3. 11. 2000 18:36

    Michal Šperling - UPC (neregistrovaný)
    S politováním musím konstatovat, vzhledem ke své účasti na rozhovoru, na jehož základě tento článek vznikl, že je článek pana Miroslava Zemana mírně řečeno neobjektivní.

    Konstatovat například rentabilitu či nerentabilitu projektu na základě rozdílu vybraných poplatků a plateb za konektivitu mi připadá více než diletantské. Kde jsou náklady na celé technické zařízení - především na jeho údržbu, provoz a splácení investic (modemy, servery, bridge, zpětné zesilovače ...), na údržbu sítí, personál, pronájmy ...?

    Pochopil bych, pokud by autor svojí kritiku zaměřil na kvalitu připojení, která v současné době v některých lokalitách opravdu díky postarším sítím pokulhává. Nechápu však, že je kritika zaměřena na cenu služby.
    Cena tohoto připojení bude stále několikanásobně nižší, než u poskytovatelů pevných linek nebo bezdrátových připojení.

    Článek tvrdí, že došlo téměř ke stoprocentnímu zdražení služby Mistral. Došlo však ke zvýšení ceny ze 694,- Kč (499,- za službu + 195,- pronájem modemu) na 980,- Kč včetně pronájmu modemu. Jde o tedy zvýšení o 41%.

    Další nepřesností je informace o jednáních UPC o navýšení konektivity. Jednání v současné době probíhají a vyústí v brzké době k podstatnému navýšení konektivity a k peeringovým dohodám s dalšími ISP. Mimo přímých investic do jednotlivých zařízení souvisejících přímo s Internetem jsou investovány částky v řádech desetimiliónů korun do vylepšování kabelových sítí.

    Výše uvedené skutečnosti o investicích UPC do zvýšení kvality Mistralu byly při rozhovoru, jehož se autor článku účastnil, uvedeny.

    Pokud chtěl autor operovat konkrétními čísly, měl možnost oficiální cestou tyto údaje získat. Uveřejňování čísel alá "Jedna paní povídala", myslím, nepřispívá ani k vážnosti média, na kterém autor článek publikoval.

    Tvrzení, že společnost zaměstnává " nově najaté lidi bez příslušného odborného zázemí" ponechávám zcela bez komentáře. Rád bych zjistil zdroj, odkud čerpá autor podklady k tomuto tvrzení.


    Jak již jsme sdělili autorovi při našem společném setkání, pokud bude potřebovat ke své publikační činnosti o UPC jakékoli konkrétní údaje, nechť se s námi spojí a my mu je rádi poskytneme. Jedině tak může vzniknout fundovaný článek, kde nebude realita zastřena mlhou polopravd a fabulací.

    Na závěr bych rád uvedl, že naším záměrem v této reakci není ani zdaleka zastírat problémy, které máme a řešíme je.
    Chceme především reagovat na nepřesnosti uvedené v původním článku a vyjádřit ochotu k další komunikaci.

    Michal Šperling
    Manažer prodeje Internetu - UPC
  • 3. 11. 2000 22:22

    Petr ZIMA (neregistrovaný)

    Pochopil bych, pokud by autor svojí kritiku zaměřil na kvalitu připojení, která v současné době v některých lokalitách opravdu díky postarším sítím pokulhává. Nechápu však, že je kritika zaměřena na cenu služby.

    Cena tohoto připojení bude stále několikanásobně nižší, než u poskytovatelů pevných linek nebo bezdrátových připojení.

    Cena tohoto pripojeni je skutecne nekolikanasobne nizsi nez u poskytovatelu pevnych linek nebo bezdratovych pripojeni (nepocitam-li instalaci tak tri az petkrat). Vetsina tech ostatnich ale narozdil od Mistralu opravdu funguje. Ja osobne budu milerad platit 980,- Kc mesicne, ale za plne funkcni sluzbu. UPC koupila spolu s Mistralem i nejvetsi sit rozzurenych zakazniku ve stredni a vychodni Evrope. (Ja osobne jsem byl dopaleny na Dattelkabel jeste drive, nez se jim vubec podarilo mne pripojit.)

    Článek tvrdí, že došlo téměř ke stoprocentnímu zdražení služby Mistral. Došlo však ke zvýšení ceny ze 694,- Kč (499,- za službu + 195,- pronájem modemu) na 980,- Kč včetně pronájmu modemu. Jde o tedy zvýšení o 41%.

    Puvodni cena pripojeni byla (499,- za sluzbu + 99,- pronajem modemu) celkem 598,-. Podle Vaseho ceniku, ktery mam ted pred sebou, doslo od 1.9.2000 ke zdrazeni pronajmu modemu (na 195,-) a celkova cena je 694,- mesicne. O pouhe ctyri mesice pozdeji (od 1.1.2001) se cena zveda na 980,-. Nedivte se zakaznikum ze tato zdrazeni scitaji a vychazi jim zdrazeni o 64%.

    Další nepřesností je informace o jednáních UPC o navýšení konektivity. Jednání v současné době probíhají a vyústí v brzké době k podstatnému navýšení konektivity a k peeringovým dohodám s dalšími ISP.

    K jak podstatnemu navyseni dojde, pane Sperling? Obvykle se za slovem 'podstatne' skryva neco jako dvoj nebo trojnasobek apod. U Mistralu ale ani to nebude dostacujici (viz clanek pana Litvaka zde na Lupe).

    Mimo přímých investic do jednotlivých zařízení souvisejících přímo s Internetem jsou investovány částky v řádech desetimiliónů korun do vylepšování kabelových sítí.

    Z clanku jasne vyzniva neduvera v odbornost zamestnancu UPC a tu zdili i velky pocet Vasich zakazniku. Obavam se, ze informace kolik jste proinvestovali nam neni k nicemu, nereknete-li take presneji za co.

    Na závěr bych rád uvedl, že naším záměrem v této reakci není ani zdaleka zastírat problémy, které máme a řešíme je.

    Hodne stesti.

    Chceme především reagovat na nepřesnosti uvedené v původním článku a vyjádřit ochotu k další komunikaci.

    Komunikujte tedy. Vydejte prohlaseni obsahujici nejen kolik hodlate proinvestovat, ale co a kdy mate v planu, jaky je dalsi plan rozvoje site a sluzeb. Uznejte, ze prohlaseni typu 'chceme nabidnout internetove pripojeni 250.000 domacnosti' pusobi sokujicim dojmem od spolecnosti, jejiz sit nezvlada 2.500 zakazniku. Malo komu v prvni chvili dojde, ze 'chceme nabidnout' neznamena 'budeme poskytovat', ale pouze 'chceme oslovit nabidkou'.


  • 4. 11. 2000 15:38

    MK (neregistrovaný)
    Další nepřesností je informace o jednáních UPC o navýšení konektivity. Jednání v současné době probíhají a vyústí v brzké době k podstatnému navýšení konektivity a k peeringovým dohodám s dalšími ISP.

    K jak podstatnemu navyseni dojde, pane Sperling? Obvykle se za slovem 'podstatne' skryva neco jako dvoj nebo trojnasobek apod. U Mistralu ale ani to nebude dostacujici (viz clanek pana Litvaka zde na Lupe).

    O spotrebe konektivity myslim, ze ledacos vim, a mozna pro Vas bude prekvapenim, ze 2 Mb/s do zahranici a 100 Mb/s do NIXu zaroven s plnym lokalnim propojenim muze byt vice nez 8 Mb/s k nejakemu narodnim ISP. Dle meho nazoru ted UPC doplaci na vztah DKM a GTS, ktery byl diky majetkovemu propojeni v danou chvili vyhodny. Nyni se ale zmenil v brzdu.

    Na zaver drobna jedovatost. neverim, ze nekdo Zdili nazor na neodbornost zamestnancu UPC. Zato myslim, ze spousta lidi sdili muj nazor na Vasi cestinu.

  • 6. 11. 2000 12:37

    Petr ZIMA (neregistrovaný)

    O spotrebe konektivity myslim, ze ledacos vim, a mozna pro Vas bude prekvapenim, ze 2 Mb/s do zahranici a 100 Mb/s do NIXu zaroven s plnym lokalnim propojenim muze byt vice nez 8 Mb/s k nejakemu narodnim ISP.

    To je snad samozrejme, ne.

    Dle meho nazoru ted UPC doplaci na vztah DKM a GTS, ktery byl diky majetkovemu propojeni v danou chvili vyhodny. Nyni se ale zmenil v brzdu.

    Proc by se mel menit v brzdu? To jako, ze je ted UPC v nevyhode oproti ostatnim poskytovatelum?

    Na zaver drobna jedovatost. neverim, ze nekdo Zdili nazor na neodbornost zamestnancu UPC. Zato myslim, ze spousta lidi sdili muj nazor na Vasi cestinu.

    Mejte nazor jaky chcete, ja jsem psal o skupine zakazniku Mistralu, do ktere Vy asi nepatrite.

    DROBNA jedovatost ?!? Vy sprostaku. ;-) S pripominkami na pravopisnou kvalitu mych textu se obracejte na muj spellchecker (spellchecker.zimap@atlas.cz).

  • 6. 11. 2000 13:39

    MK (neregistrovaný)
    Dle meho nazoru ted UPC doplaci na vztah DKM a GTS, ktery byl diky majetkovemu propojeni v danou chvili vyhodny. Nyni se ale zmenil v brzdu.

    Proc by se mel menit v brzdu? To jako, ze je ted UPC v nevyhode oproti ostatnim poskytovatelum?

    Rad objasnim. Mam smlouvu (na zaklade majetkove provazanosti) s nekym, kdo mi dodava objem sluzeb za velmi lukrativni ceny na zaklade dlouhodobe smlouvy. V te smlouve ovsem pochopitelne nejsou stanoveny ceny za navysovani (cena se dynamicky meni). Najednou se nas puvodne nestandardni vztah meni ve vyrazne standardni a ja potrebuji uplne jinou sluzbu. Nicmene potrebuji se zbavit te stavajici - navic tak, aby mi to neznicilo cash flow. Jak z toho ven? jak uz jsem kdysi konstatoval, tak jen velmi malo ISP v CR dokazalo timto procesem projit OK.

    Reseni existuji (napriklad staticke smerovani uvnitr site) a pripojeni ke dvema ISP (k jednomu pres BGP a k druhemu pres stavajici smerovaci protokol) a dobre navrzene kesovaci mechnismy, ale obavam se, ze to je dost dlouhodoba zalezitost a UPC na takove carymary nema kadry. Lepsi je domluvit s GTS prechod od klasicke konektivity na tranzitni - coz asi neni easy (cenikove ceny jsou cenikove ceny) :-) Jeste pred rokem stal 1 Mb/s tranzitni konektivity kolem 400.000 papiru. Dnes to muze byt diky poklesu cen polovina az ctvrtina (odhad).

  • 4. 11. 2000 15:22

    Quip (neregistrovaný)
    Mel bych pro vase pripojeni takove male prirovnani, abyste se mohl vzit do situace vaseho zakaznika. Vemu to jen velice suse a strucne, protoze puvodni, mnohem barvitejsi prispevek, se mi diky kvalite vaseho spojeni nepodarilo vcera v noci publikovat... pri odesilani doslo k chybe a prispevek byl pryc.
    Zkuste si predstavit modelovou situaci, kdy mate objednano na kazdy den rano doruceni 10 rohliku. Pekarna, od ktere je mate objednane smlouvou vam je privaze kazdy den az domu a to jeste k tomu jen za 0,60 kc za rohlik (600kc mesicne za pripojeni). No neni to nadhera? Mate smlouvu na 10 rohliku o hmotnosti 64 gramu za kus (64kb/s :o). Par dni vam je vozi, vse je v poradku, najednou ale prijede obvykla dodavka, avsak kazdy rohlik je jinak velky, ale vsechny jsou menzi nez slibovanych 64 gramu. Jeden ma 30 gramu, jede 50, dalsi treba 48 atd. Reknete si, ze se jim asi neco "docasne" porouchalo na vyrobni lince... Druhy den se situace opakuje... jde to takhle jiz par dni a vy uz zacinate byt nervozni. V tom vam ale v dalsi dodavce doruci ne jen rohliky mensi, ale dokonce misto 10 jen 7 (ztratovost paketu 30% :o)) To uz neni moc dobre, ale snazite se zachovat si svuj ledovy klid, proc byste se take rozciloval... Jenze dalsi den vam rohliky neprivezou vubec. No tak to by rozzhavilo i mrtvolu... sakra, vzdyt vy za ty rohliky platite, tak co je s nima. O den pozdeji rohliky dostanete, ovsem opet podmerecne, je jich jen 8 a misto v 7:00 rano vam je privezou ve 3:00 odpoledne.... Tazke se rozhodnete s tim neco delat. Zeptate se: "Proc jsou ty rohliky tak male?" a obdrzite odpoved: "mame ted spousty novych zakazniku a stroj na testo nestiha.. bohuzel" dale se ptate: "no ale to nevysvetluje, proc jich je jen 7, nebo 8 misto 10" odpoved: "to vite, tahle dodavka uz je stare, chtelo by to lepsi auto.. a ty silnice..." "a proc jste mi je vcera neprivezli vubec?" odpoved: "upadlo mi kolo, ale technici to uz resi" ... chvilku se odmlcite a pak pokracujete: "a hodlate s tim neco delat?" odpoved nasleduje temer okamzite: "samozrejme, my uz s tim delame, neustale investujeme miliony do nove techniky, posilujeme stroj na testo a vsem autum kupujeme nove pneumatiky... tak nashledanou... jo a jeste jsem zapomel, od noveho roku budou rohliky stat 1 kc za kus, tak jen abyste to vedel... a hodlame rozsirit pocet zakazniku na stonasobek"...
    A ted mi uprime reknete, co byste s takovou firmou delal? (rad se poucim) Sel byste si objednat rohliky ke konkurenci, kde stoji 1,30kc za kus? Zustal byste u stavajici firmy? Veril byste firme, ktera jiz nyni nestiha zasobovat 2500 zakazniku, ze v pristim roce zvladne zasobovat stonasobek, ted ctvrt milionu? Veril byste, ze jiz investovali buhvi kolik milionu do modernizace, kdyz vase rohliky jsou stale podmiru a je jich misto deseti sedm? (jeste by se dala zapocitat kvalita tech rohliku, co se chuti tyce a oddeleni pro peci o zakazniky, ale uz toho necham... kazdopadne bych od vas rad obdrzel odpovedi na danne otazky! (popravde!!!!)

    s pranim 10 krupavych 64 gramovych rohlicku kazdy den se loucim

    Miroslav Lachman (uzivatel Mistralu)
  • 5. 11. 2000 16:04

    MK (neregistrovaný)
    jednou nebo dvakrat bych uplatnil slevu a potom NAZDAR ... Nastesti to neni jediny vyrobce rohliku v okoli :-)
  • 5. 11. 2000 11:10

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Vazeny pane Sperlingu,

    pokud zde nekdo operuje s polopravdami, je to predevsim spolecnost UPC, zastoupena prostrednictvim Vasi osoby.

    Co se tyce meho diletantstvi, rad bych poznamenal, ze v clanku neni napsano, ze konektivita je pro providera jedinym nakladem, nybrz nejvetsim nakladem. A pokud nekdo nakupuje konektivitu za tak malo penez, jako Dattelkabel (se zverejnenim cisla je micek na Vasi strane site - ostatne je to Vase obchodni tajemstvi), zbyva na ostatni investice a poplatky dostatek prostredku. Pokud ale vim, tak kuprikladu modemy hradili zakaznici formou samostatneho poplatku, v souvislosti s poskytovanim Internetu zamestnaval Dattelkabel pouze minimum zamestnancu apod.

    Nikde v clanku neni zminka, ze v soucasne dobe neprobihaji zadna jednani, ale pouze o tom, ze neni pravda, ze GTS spolecnosti UPC odmitla poskytnout dalsi konektivitu (mohu v pripade Vaseho zajmu dolozit). Na inkriminovane schuzce jsem se na moznost dalsich peerigu nekolikrat ptal, ale zadne informace jsem se od Vas ani od Vasich kolegu nedozvedel (opet mohu dolozit mikropaskou). Stejne jako pan Malina jste vsak clanek necetl prilis pozorne, protoze konkretni informace o pripravovanem peeringu jsou zde zverejneny - neziskal jsem je ovsem od Vas (z vyse zminene schuzky jsem naopak nabyl dojmu, ze slovo "peering" slysite poprve v zivote). Jake nepresnosti tedy mate na mysli?

    Co se tyce nove najatych lidi bez prislusneho odborneho zazemi - chcete snad tvrdit, ze management spolecnosti UPC ma zkusenosti s poskytovanim Internetu po kabelove televizi? Opravte me, pokud se mylim, ale ani jeden ze tri ucastniku zminovane schuzky (tj. Vy, pan Malina a pan Krautwurst) nemate s kabelovymi televizemi zadne predchozi zkusenosti a dokonce jste ani v minulosti nepracovali v technologických společnostech. V Apple si pocatkem osmdesatych let take mysleli, ze technologickou spolecnost muze docela dobre ridit byvaly prezident Pepsi-Coly.
  • 5. 11. 2000 20:48

    Michal Šperling (neregistrovaný)
    Vážený pane Zemane,
    navrhuji namísto vzájemného osočování na těchto stránkách, abyste si připravil konkrétní otázky, na které byste Vy i ostatní účastníci diskuse rádi slyšeli odpovědi. Na tyto otázky Vám rádi odpovíme jak ústně - tímto Vás zvu do jámy lvové - sídla naší firmy,tak případně písemně.

    Nechť je poté na čtenářích, aby posoudili odbornou úroveň odpovědí, nebo jejich diletantizmus.

    S pozdravem

    Michal Šperling
  • 7. 11. 2000 9:58

    VK (neregistrovaný)
    SLavnostne tady prohlasuji ze namysleny sasek je p. Lahvicka co zneuziva me ID, ktere, on to zrejme nevi, je na internetu rovno jmenu a prijmeni..

    VK
  • 8. 11. 2000 7:18

    VK (neregistrovaný)
    Ach jo, je čas udělat sebekritiku, arogantní namyšlený šašek, který ničemu nerozumí, ale do všeho se motá, a navíc to co používám VK klaus je houby a ne ID, a každý si s ním může dělat co chce. To je ta výhoda toho, že jsem anonymní rejpal a moje VK klaus může použít kdokoli :o))
  • 8. 11. 2000 9:03

    VK (neregistrovaný)
    Klíďo píďo používej, Lahvička to určitě pochopí. (Jen tak mezi náma - ty máš z toho Lahvičky paranoiu nebo co, že o něm furt mluvíš??)
  • 6. 11. 2000 11:15

    nobody (neregistrovaný)
    Nejdříve, pane Šperlingu - asi jste zde čekal odpověď pana Zemana. Velmi nerad píšu, ale sledování této diskuze mne již nedalo. A zkratka "nobody" - nedivte se. Přestože patřím k těm lidem, kterým připojení Mistralu jede velmi slušně, nerad bych se dočkal nějaké aktivity z Vaší strany (např. být vylosován jako výherce v náhle založené loterii UPC, kde by hlavní cenou byl zájezd do bermudského trojúhelníku). Jsem prostě něvěřící a opatrný.

    Neznám Vás, ale z tónu vašich odpovědí odhaduji, že patříte k těm sebejistým arogantním mladým mužům, kteří jsou nejlepší ve všem. Být panem Zemanem, na tuto vaši nabídku bych nereagoval - vy jste věděli, že přijdou novináři (nebo alespoň jeden), že se bude jednat o Internet a o jeho funkci a prostě jste přišli nepřipraveni. Vaše hypertrofované sebevědomí nepřipustilo, aby jste očekávali někoho, kdo bude vědět nač se ptá. Pan Zeman zaznamenal vaše odpovědi a okomentoval je svými názory tak, jak novináři přísluší. To je konec - žádné opravné kolo není.

    K pochybám pana Zemana o odbornosti pracovníků UPC v oblasti Internetu. Jsem připojen již delší dobu, a vaše jméno společně se jménem pana Krautwurtsta (snad je to spávně) jsem zaznamenal, spolu s vašimi funkcemi, na webu mistralu až v poslední době. A rovnou vám řeknu, že pokud marketingový pracovník vyhlásí zvýšení cen na téměř půl roku dopředu a ještě v době, kdy služba je na pomezí zhroucení, nefunguje a zákazníci si stěžují, pak je to diletant nebo sabotér. U normálně fungující západní firmy by po této akci již stál frontu na pracovním úřadě. To k marketingové stránce. A k technologii Internetu - v této zemi existuje asi tak 20 lidí, kteří do ni vidí a pouze několik stovek, kteří jsou schopni "činit smysluplné kroky v této oblasti". S vašimi jmény jsem se nikde, ani po hluboké sondě mezi lidmi, kteří se tím již léta živí, nesetkal (velmi mne to zajímalo - firma, která chce uspět na IT trhu prostě musí najmout profesionála, v IT totiž není čas čekat, až se to někdo naučí). To by ještě nemuselo nic znamenat (třeba jsem pátral v nesprávných vodách), avšak při porovnání s vašimi přístupy k provozu sítě (viz články zde a diskuze na vašem webu) to vypovídá dostatečně. Nevím, čím jste se zabývali předtím (ani to vědět nechci, ale je jasné, že to IT management nebyl), ale rád bych vás informoval, že kvalifikační struktura IT firem se od běžného průmyslu dost liší. Zvažte tedy, zdali je "ducha důstojnější snášet" (řečeno s Hamletem) utrpení vašich klientů během doby, kdy se to budete (míním management Internetu v UPC) za jejich peníze učit, nebo začít pracovat v profesi, která je vám bližší.

    S přání schopnosti sebekritického pohledu

    Váš opatrný NOBODY
  • 21. 11. 2000 21:02

    Břetislav Černik (neregistrovaný)
    Vážený pane Šperlingu,
    velmi by mě a možná i mnoho jiných lidí zajímalo, zda máte nějaké vlastnické vztahy, případně kartelové dohody s Holandskou společností Telesource.
  • 5. 11. 2000 11:14

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    BTW: K objektivnimu clanku mohu rici pouze jedine - formatem Lupy jsou komentare, ktere jsou z podstaty veci velmi subjektivni zalezitosti.
  • 3. 11. 2000 19:39

    Osvo (neregistrovaný)
    Je zajímavé, jak promptně reagují představitelé UPC na článek na LUPĚ. Je to zajímavé zejména proto, že na stížnosti na kvalitu poskytovaného připojení a na otázky, kladené v rámci diskuze mistral.dkm.cz odpovídají velmi sporadicky nebo vůbec. Další nepříjemnou záležitostí je, že na technickou podporu se nedá dovolat a na e-maily UPC neodpovídá. Rád bych viděl od UPC tak promptní odpovědi i na přání a dotazy vlastních platících zákazníků kteří společnosti umožňují existenci.
  • 3. 11. 2000 21:42

    Quip (neregistrovaný)
    Pokud je mi znamo z prispevku na diskusi mistral.dkm.cz, tak UPC na e-maily odpovida. A to celkem zvlastnim zpusobem. Je to totiz asi 14 dni, co nekdo na diskusi psal, ze mu s odpovedi na e-mail prisel z UPC i virus. Pokud maji v takovemto stavu vlastni PC, pak se nelze divit stavu site.

    Quip
  • 3. 11. 2000 23:06

    fuck the monopol (neregistrovaný)
    No ja jsem slysel, ze dokonce nekdy schvalne mail uplne zrusi aby zadne maily nedosly a vratili se zpet k odesilateli, a kdyz tam zakaznici volaj co je s tim mejlem, tak se pry jako naoko divi, a rikaj fakt jo?
    Jeden cas je prej hromadne neprecteny mazali.
    Tuhle informaci jsem slysel na jednom chatu, od jednoho cloveka kterej mel znamyho cloveka primo u nich jako zamestnance.
  • 3. 11. 2000 20:01

    R.Mihle (elhim) (neregistrovaný)
    Pane Zemane,
    presto, ze momentalne patrim spise mezi nespokojene zakazniky Mistralu, dovolim si s Vami nesouhlasit s nekolika predlozenymi fakty (?).
    1. Pravne stale spolecnost Dattelkabel, a.s. existuje (viz. www.justice.cz)
    2. Predpokladam, ze me ani Vam neni nic do cen za ktere UPC bude nabizet sluzbu Mistral. Jednali se o pouhe zvyseni zisku, nebo kumulaci prostredku na investice nam muze byt jedno (paklize nejste akcionarem UPC, ja tedy ne).
    Me se toto chystane zdrazeni dotkne samozrejme take, ale do chvile kdy Dattelkabel (nebo UPC) porusi smlouvu s nim nemohu nic delat. Vlastne ano, vypovedet smlouvu a prejit na jine (samozrejme drazsi) pripojeni.
    Preji prijemny vikend
  • 3. 11. 2000 20:50

    mikeZ (neregistrovaný)
    Nemysli si UPC, ze by mohlo informovat svoje zakazniky jinak nez na serveru lupa.cz, ktery se nacita jejim zakaznikum pekelne pomalu ???.
    Dale nechapu proc UPC nerekne: "Ano mame spatnou konektivitu, jiz od 12.10.2000 Vam to nejede a dostanete slevu ve vysi ..%".
    Proc nam nerekne kdy bude presne zavada opravena ?. Jediny termin, ktery jsem zahledl, ze to bude pred zdrazenim mi prijde hodne tragicky a nepresny.
  • 3. 11. 2000 21:59

    Michal Šperling (neregistrovaný)
    Co míní UPC podnikat ve zlepšení služeb je jednoznačně uvedeno na http://mistral.dkm.cz/ .

    S pozdravem

    Michal Šperling
  • 3. 11. 2000 22:49

    Petr ZIMA (neregistrovaný)

    Co míní UPC podnikat ve zlepšení služeb je jednoznačně uvedeno na http://mistral.dkm.cz/.

    ad 1) technicka podpora ... OK

    ad 2) bude-li do konce roku uspokojive vyresen i bod 3) ...

    ad 3) Bude zvýšena konektivita do Internetu a rozšířeno peeringové připojení na ostatní poskytovatele internetových služeb. To je skutecne velmi jednoznacne tvrzeni, ale neuplne. Jak mame vedet, bude-li to v dostacujici mire? Neni uvedeno kdy se tak stane.

    Myslim, ze jedna z velkych chyb Dattelkabelu (kterou UPC uspesne prevzalo) je to, ze se k zakaznikum Mistralu chovaji jako ke konzumentum Manetu (jejich KTV). My ale nejsme jako ty ovce u televiznich obrazovek. Jsme narocnejsi zakaznici a potrebujeme mnohem vice presnejsich informaci. A myslime si, ze na to mame pravo i kdyz platime 'jenom' par stovek mesicne.

  • 4. 11. 2000 19:53

    Napíšu to a ty mne odpojíš :) Tůdle. (neregistrovaný)
    Hele Šperling, tam jsou jen zcela nekonkrétní obcné tlachy.

    Víme?
  • 4. 11. 2000 1:09

    Robert Bareš (neregistrovaný)
    Nic jiného mě po přečtení tohoto a jiných článků opravdu nenapadá. Uvědomujete si vůbec, že tu mluvíme o CATV nepočítaném připojení k Internetu 64kbps za méně než 1000 Kč ??? Kolik stojí něco podobného jinde? Bezdráty? Pevné linky? I když bude UPC dále zdražovat, cena to stále bude naprosto bezkonkurencční...

    Ano, současná síť má technické problémy, ano, UPC zdražila na dvojnásobek, ale stále je to neuvěřitelně levné v porovnání s jinými druhy spojení. BTW bezdráty mají taky dost velké problémy se spolehlivostí a kvalitou vůbec, nikde se o tom ale moc nemluví....

    Navic celý článek zavání zaujatostí (výpočty nákladů ve stylu "kterak si Hurvínek představuje válku"). Myslím si, že na Lupě nemá co dělat.
  • 4. 11. 2000 3:03

    Quip (neregistrovaný)
    Ahaaaaaa, tak takhle je to tedy...
    Takze dalsi modelova situace. Koupis si auto kombinovane s letadlem za pouhych 50 000 korun ceskych, Jenze ono to nebude mit jedno kolo a ve vzduchu se to neudrzi dele nez pul minuty.... No neber to, vzdyt to je uplne nadherna cena. Nove auto by te stalo treba 300 000 a kolik stoji letadlo nemam predstavu, takze tohle je preci idelani reseni, ne? Vubec preci nesejde na tom, ze je to temer nepouzitelne k propagovanym ucelum...
    A jen tak mimochodem, mas v cene chybu (tedy od ledna tam budes mit chybu) To bude 1000 za net a 600 za TV. Mam takove tuseni, ze cenou za TV programy se UPC vysplhalo az na spicku republikoveho zebricku. NEJDRASI CTV!

    Quip
  • 4. 11. 2000 15:57

    MK (neregistrovaný)
    Jenze kdyz se clovek podiva do diskusi na mistral.dkm.cz, tak vidi porad nekolik malo desitek lidi (rekneme 25). To je cca 1% z avizovanych 2.500 zakazniku. Tudiz mame 99% zakazniku, kteri bud nevi, ze auto ma mit nejaka kola, nebo jejich model nejaka ta kola ma :-)
  • 4. 11. 2000 16:11

    Tomáš Milsimer (neregistrovaný)
    S něčím souhlasím a s něčím ne. Opravdu jste mě dostal s Vaší kalkulací o 1 procentu nespokojených zákazníků. Podle Vás je to moc nebo málo? Kolik jich musí být, aby Vás to zaujalo? Jak víte, že ti ostatní zákazníci jsou bez problémů?
    Nezlobte se, ale tím dovětkem jste se v mých očích zařadil rovněž mezi ty ostatní povrchní příspěvky.
    Zdraví Tomáš Milsimer.
  • 4. 11. 2000 16:44

    MK (neregistrovaný)
    ... diky za zhodnoceni. Myslim, ze jste nepochopil, ze odpovedi na demagogii muze byt pouze nadsazka.

    Pokud srovnate kvalitu a cenu pripojeni, mohu Vas ubezpecit, ze jsou iSP, kteri jsou (ci zacatkem roku byli) na tom zahlcenosti jeste hure za daleko vyssi cenu.

    Pokud vim, DKM nikdy nesdeloval casovy ramec upgrade, coz ma svoje duvody. Krome (mozne) medialni neschopnosti take fakt, ze prechod z usporadani bez vlastniho AS smerem k vlastnimu AS je organizacne a obchodne narocnou veci, kterou maloktery ISP (nejen) v CR prosel bez poskvrnky. Jeste horsi to je v oblasti upgrade fyzicke vrstvy, pochybuji, ze by se mohlo zdarit narazove polozeni novych vlaken ci rozvodu uvnitr panelaku po cele Praze.

    Neverim, ze vsichni zakaznici jsou bez problemu, ale zrovna tak neverim, ze to vsem nejede. Koneckoncu v oblasti konektivity zadny monopol neni, muzete hlasovat nohama a jit nekam, kde je lepsi pomer cena/vykon.

    Zaver:
    Za petikilo budete mit vzdy mizernou konektivitu.
    Jakou konektivitu budete mit k 1.1.2000 za tisicovku, je otazka a odpoved rozhodne neni jednoznacna.

  • 4. 11. 2000 18:35

    Tomáš Milsimer (neregistrovaný)
    Dobře, dobře, jenom nevím, proč všichni zastánci Datelkabelu a v budoucnu UPC uvažujete o tom, že chci kvalitu jen za 500,- Kč. O výši tady přeci nejde a mimochodem já jsem schopen a ochoten platit i víc, ale za řádně fungující služby. Jestli něco nefunguje, nemůžu přece argumentovat tím, že to nefunguje proto, že to je levné, to je podle mně také demagogie. Proč myslíte že platím 500,-, jak víte že nemám objednanou službu Mistrál 256 za podstatně jiný peníz, ale se stejným výsledkem?
    Zdraví Tomáš Milsimer.
  • 4. 11. 2000 23:29

    MK (neregistrovaný)
    :-) Nepovazuji se za zastance DattelKabelu ani UPC.

    pokud mate zaplacenou sluzbu Mistral 256 za 6.000 Kc (eh jiny cenik nez od 1.1.2001 jsem nenasel, ale nemyslim, ze by cena byla nejak jina), tak jste na tom jeste lepe (pomer nasmlouvana cena/nasmlouvana rychlost) nez ti, co jedou na Mistral 64.

    Ja neomlouvam fakt, ze neco nefuguje - mimochodem, i kdyz bydlim dele nez rok v oblasti pokryte DKM, prijimam TV signal pres spolecnou antenu a pro pripojeni vyuzivam sluzeb naseho stale jeste monopolniho telefonniho operatora. Projdete si diskusi, zvlaste tu kolem zlevneni sluzby na 500 Kc/pausal. Mozna zjistite, ze 'zastanci' uz upozornovali na problemy s rentabilitou sluzeb tehdy.

    Naopak mi prijde drobne nefer, kdyz je poukazovano na neopravnene zdrazeni sluzby od ledna, kdyz v rijnu jsou problemy. Naproti Vam nehazim vsechny 'odpurce' do jednoho pytle, nicmene toto je bohuzel leitmotiv vetsiny porhlaseni.

    IMHO problem vsech stezovatelu, s jejichz nazory jsem se seznamil tady a na mistral.dkm.cz, je v tom, ze pripojeni Mistral je nejvyhodnejsi v pomeru cena (nejen nasmlouvana)/vykon v CR. Pokud by tomu tak nebylo, nechapu, jak mohl Mistral sehnat tech svych par tisic zakazniku. Nevim, jak presne je dlouha vypovedni lhuta smlouvy, ale nemyslim, ze je delsi nez mesic.

  • 7. 11. 2000 0:20

    Jiri Dvorak (neregistrovaný)
    Dobry den

    Nemyslim si, ze prosty fakt levnosti sluzby opravnuje k jejimu spatnemu fungovani. Sam jsem pripojen pres kabelovou televizi mimo Mistral, v regionu monopolni.Cena je 1000Kc mesicne za 64kbps nepocitanou linku (tedy priblizne jako cena Mistralu od 1.1.2001). Sluzba zatim funguje velice dobre. Drobne problemy, ktere se vyskytly byly reseny uspokojivou rychlosti (napr. zavada na modemu behem jednoho dne) a celkove jednani ISP vzhledem ke mne, jako k zakaznikovi, je slusna a korektni (vsechny polozene dotazy jsou uspokojive zodpovidany).

    Souhrnne: sluzba je levna a presto dobre funkcni.

    Duvod proc Mistral nabral tolik zakazniku, bych hledal v miste jeho pusobeni, jinde nez v Praze by se mu to asi podarilo jen tezko. Nemylim-li se, rozvody kabelove televize a tim i poskytovani internetoveho pripojeni pres tyto rozvody, jsou silne lokalni zalezitosti.

    Z mych informaci naprikla vyplyva, ze se ceny a kvalita pripojeni pres kabelovou televizi vyrazne lisi mesto od mesta.
  • 7. 11. 2000 19:36

    jd@cz.worldonline.com (neregistrovaný)
    Klicovou veci je to, k cemu toto pripojeni na inet od DKM pouzivate. Pokud patrite mezi ty,

    a) kteri maji to velke stesti a bydli v lokalite, kde to funguje jeste jakztakz ok
    b) mate pripojeni na internet velmi kratce (sluzby DKM si veskrze pochvaluji jen ti, kteri ho maji par dnu/tydnu)
    c) kdo pouziva internet k tomu aby si neco nasel na seznamu a pak browsoval 1 hodinu denne, a kdyz zrovna inet nejde, tak to udelal o den pozdeji

    tak asi muzete po pravu rict, ze je tato sluzba _pro vase potreby a nizke naroky_ dobre funkcni.

    Vetsine normalnich zakazniku, kteri na internetu opravdu neco delaji (ted samozrejme nemyslim stahovani cehokoliv, s tim se ostatne skoro kazdy uz davno rozloucil, mam na mysli treba update webu, telnet atd.) jde predevsim o spolehlivost, aby pripojeni fungovalo OK kdyz to zrovna potrebuju. Nemuzu a nechci si organizovat svuj program a cas podle toho, jestli DKM zrovna nahodou funguje nebo ne, chci abych se na to mohl spolehnout a klidne budu platit treba 2 tisice mesicne, hlavne aby to fungovalo.

    mimochodem, zkousel jste nekdy volat na zakaznicky servis a stezovat si na rychlost pripojeni pomalejsi nez u klasickeho 33.6 modemu? zkuste to nekdy, dohadovani o garantovane rychlosti, kterou si platite a na kterou mate narok (alespon k DKM), je vskutku zajimave.
  • 7. 11. 2000 20:51

    Jiri Dvorak (neregistrovaný)
    Prominte, ale nejspise jste necetl muj prispevek dostatecne pozorne. Nejsem uzivatelem Mistralu, prinejmensim proto, ze bydliv ve meste Mistralem nepokrytem.

    Reagoval jsem pouze na predchozi prizpevek, ktery, dle meho, vyznival trochu ve smyslu "pokud je sluzba levna, neni se cemu divit, kdyz neni tak uplne kvalitni". Popsal jsem situaci, jaka vladne u mne a u meho ISP, shodou okolnosti take kabelovou televizi (ovsem v jinem, pomerne vzdalenem, meste).
  • 4. 11. 2000 20:00

    Roman Vithous (neregistrovaný)
    Možná Vám to přijde divné, ale většina zákazníků vůbec neví, že nějaká diskuze existuje. A u zbytku se značně projevuje známé české "stejně s tím nic nenadělám".

    RV
  • 4. 11. 2000 21:11

    Milos (neregistrovaný)
    Predpoklad, ze kdo mlci - 1) souhlasi nebo 2) nevi je mylny.
    Ja se napriklad necitim byt dostatecne fundovany k diskusi o tomto problemu, ani nemam potrebu verejne se predvadet, jak ovladam kalkulacku :-). Mozna je nas - takovychto 99% jedincu, spoluobeti datliho podvodu - vice.
    Na druhou stranu, celkem dobre umim odhadnout, ze kdyz rijnova sluzba byla o 80% horsi, nez byvala (Dejvice - alespon u mne doslo dramatickemu zhorseni v rijnu, cili s nastupem UPC ;-), pak by mela nasledovat odpovidajici sleva. Coz jsem samozrejme nasemu drahemu dodavateli jiz sdelil. :-[
  • 5. 11. 2000 1:01

    Robert Bareš (neregistrovaný)
    Je to nesmyslne srovnani a pravdepodobne to i sam vite. Za prve si nemyslim, ze soucasne sluzby jsou zas tak mizerne (alespon podle zkusenosti dvou znamych, pres UPC pripojenych) a za druhe je rozdil mezi autem bez kola a autem s pomalejsim motorem, ktere ovsem pro tu pomalejsi jizdu nepotrebuje benzin (samozrejme myslim NEpocitani prutoku).
    Soucasni zakaznici UPC (internet) museli vedet, ze jde o prvni pokus v CR a i cena je jasne musela trknout, ze asi nebudou mit bezproblemovy provoz stejne jako na lince za 15 tisic mesicne.
    Nechci nejak obhajovat technicke problemy site UPC :-) ale chtel jsem jen rict, ze nepocitanych 64kbps za 1000 Kc mesicne je SUPER NABIDKA i v situaci, kdy sit neni zrovna v perfektnim stavu a zejmena v situaci, kdy je jasne ze problemy budou drive nebo pozdeji odstraneny.

    Co se tyce cen kabelove TV, my jsme tu meli KabelPlus, ktery nas masiroval nejvyssi cenou uz dlouho predtim, takze jsme uz zvykli, presto ale pri cene 100 Kc za jeden listek do kina, ci 25 Kc pujcovneho ve videopujcovne mi prijde cca 600 Kc mesicne za vice nez 30 programu pomerne slusna cena...
  • 5. 11. 2000 11:53

    Petr Bohac (neregistrovaný)
    Kabelova TV - listek do kina za 100kc.
    Fajn to je pravda, ale ja mam predplaceny HBO a platim tusim neco kolem 250kc a za to dostavam nekvalitni obraz plny digitalnich map. To je opravdu nehorazny. Srovnani HBO vs. DivX je temer na miste. Bohuzel zakaznicke centrum je naprosto hluche a jedine co mi doporucilo zavolat technika a ten se mi podiva na KABEL. Smesne, pokud jsem argumentoval technickymi vecmi - zadna odpoved a to primo od "Supervizorky tech.oddeleni" sl. ci pani Martine Marosove ... je tak dal UPC ... nadhernej monopol. Mame nove rozvody, presto plno kanalu sumi a maji ruzne ruchy. To sem zvedav jak chcete od 1.1.2001 poskytovat inet po kabelu ! A nebo to zase presunete na 2 ctvrtleti? Treti?
  • 5. 11. 2000 18:30

    Quip (neregistrovaný)
    Je videt, ze s tim pripojenim pres Dattelkabel nemate zkusenosti jako ja. Ja pracuji jako webdesigner a HTML coder a chtel bych vas videt, jak byste mluvil po tom, co musite dostat pres net dodelanou zakazku ke klientovi ve stanovenem terminu a on vam najednou nejede i-net .... muzu vam rict, ze takove nervy bych vam snad ani nepral. Bohuzel nejsem v postaveni jako UPC, abych si mohl dovolit takovy pristup ke klientum, jako si UPC dovoluje ke svym zakaznikum. Vase prirovnani k pomelemu auto, co jezdi bez benzinu bych spise prirovnal ke kolobezce, co chvilku jede a chvilku ne ... tam za benzin taky neplatite :o)
    Kazdopadne nevim, jak se muzete vsichni porad odvolavat na srovnani s cenou jinych poskytovatelu... krome Telecomu tady preci nikdo jiny nema natazene kabely. Takze kazdy jiny ISP musi z ceny za pripojeni platit i naklady na budovani kabelovych rozvodu, zatimco i-net po kabelovce je doplnkovou sluzbou, ktera se provozuje na jiz polozenych a funkcnich kabelech CTV.
    Netvrdim, ze je 64kb/s za 1000kc spatna cena. Me by stacilo treba 32kb/s za 1000kc ale s tim, ze by to muselo slapat bez jedineho zadrhelu. Zadne vypadky, ani na jednu minutku, natoz nekolikahodinova odmlka (kvuli vypadkum a nutnosti dodrzeni podminek pro dokonceni zakazky jsem posledni dobou vzhuru treba i do 4 hodin rano ... jednou jsem to dokonce uz i vzdal a sel jsem spat a pak se druhy den omlouval, ze jsem to proste nemohl dokoncit, ale ze pokud mi ted zase nespadne net, tak ze to tam do hodinky maji..) Funkcnost mailserveru ani nebudu komentovat, ten snad vice nechodi, nez chodi (v soucasne dobe to nemohu posoudit, protoze ho jiz nevyuzivam)
    Drive jsem mel Kabel Net a ten mel aspon normalni obraz u HBO. To co ted predvadi UPC (a neni to jen na HBO) je hrozny ... je to jak stazena piratska kopie z netu ... MPEG 1 :o((

    Quip
  • 5. 11. 2000 19:37

    MK (neregistrovaný)
    Ted uz zbyva jen recnicka otazka. Pokud Vas to omezuje v byznysu, proc to proboha pouzivate ? :-)
  • 5. 11. 2000 19:52

    Tomáš Milsimer (neregistrovaný)
    K takovéto řečnické otázce v souvislosti s problematikou Mistrálu skutečně není co dodat. Není co.
  • 6. 11. 2000 0:16

    Robert Bareš (neregistrovaný)
    Vas email zrejme dokazuje to, ze kvalita soucasne internetove site UPC je na ruznych mistech velmi odlisna. Stejne ale trvam na tom, ze i soucasne pripojeni pres UPC je mnohem lepsi nez treba obycejny modem.
    BTW shodou okolnosti si taky vydelavam webdesignem a abych se vyhnul popisovanym nervum, mam v zaloze vzdy modemik, ktery jisti jakoukoliv poruchu pevne linky :)

    A poznamka ke kabelum, pokud si objednate pevnou linku 64kbps nepocitanou, zaplatite pres 10 tisic Kc BEZ poplatku za kabel pro Telecom, ten si totiz platite SAM. Tudiz UPC nabizi konektivitu + kabel za 1 tisic, konkurence jen konektivitu za 10 tisic a jeste musite dat dalsi tisice Telecomu. Pokud jste mel na mysli kabely, ktere zajistuji konektivitu samotnych ISP, tak ty musi mit UPC taky a stejne jako ISP je musi platit...
  • 21. 11. 2000 21:15

    Břetislav Černik (neregistrovaný)
    Vážený pane Bareš.
    Kdo se zbláznil? Ten kdo se nechce smířit s nenormální situací na trhu způsobenou monopolem Telecomu, nebo ten kdo chce kvalitní službu za cenu běžnou v Americe.
    A pokud namítnete, že jsme v Evropě a ne v Americe, tak nevím proč by jsme se měli do Evropy hrnout. Berme si příklad ze zemí kde dané služby fungují dobře a ne ze zemí kde fungují mizerně a skoro všichni na ně nadávají.
  • 4. 11. 2000 4:11

    Václav Kostlán (neregistrovaný)
    Proložený text jsou výroky p. Šperlinga:

    ***

    Pochopil bych, pokud by autor svojí kritiku zaměřil na kvalitu připojení, která v současné době v některých lokalitách opravdu díky postarším sítím pokulhává.

    Bydlím v lokalitě, ve které byla vaše síť zprovozněna v květnu až červnu t.r. Přesto je tu Mistrál tak nekvalitní, že mi v polovině říjnových dnů nešel vůbec a v druhé polovině jen některé služby, a to jen omezeně. Naopak, z diskuze na vašem serveru DKM vím, že nejlépe Mistrál chodí v centru Prahy, kde byla síť zřízena nejdříve, tuším, že v r. 1998. Ze stejného pramene pak vám, že se poruchy netýkají některých, ale VŠECH lokalit, s výjimkou snad právě centra Prahy.

    Pane Šperlingu, znáte význam slova eufemismus?

    ***

    Cena tohoto připojení bude stále několikanásobně nižší, než u poskytovatelů pevných linek nebo bezdrátových připojení.

    Pro vaši informaci, 64 kbit/s wireless lze sehnat v cenovém rozmezí 1350-1500 Kč měsíčně. Jde sice o počítané spojení, ale pro řadu uživatelů dostatečné. A hlavně fungující. A od nového roku, v širší souvislosti s další liberalizací telekomunikačního trhu, se začátkem roku 2001 očekávájí další slevy.

    Pane Šperlingu, vaše tvrzení o tom, že konkurence má ceny několikrát vyšší, bude možná někdy jednou pravdivé, ale až bude Mistrál fungovat jak má. Zatím jde jen a jen vaš marketingový sen. Probuďte se!

    ***

    Článek tvrdí, že došlo téměř ke stoprocentnímu zdražení služby Mistral. Došlo však ke zvýšení ceny ze 694,- Kč (499,- za službu + 195,- pronájem modemu) na 980,- Kč včetně pronájmu modemu. Jde o tedy zvýšení o 41%.

    Zapomněl na to, že cena 694 Kč platí jen velmi krátkou dobu, a že předtím činila 500 Kč měsíčně. Článek má tedy pravdu, a jste to vy, kdo tu předvádí cenovou ekvilibristiku.

    Pane Šperlingu, že by účelová amnezie?

    ***

    Pokud chtěl autor operovat konkrétními čísly, měl možnost oficiální cestou tyto údaje získat. Uveřejňování čísel alá "Jedna paní povídala", myslím, nepřispívá ani k vážnosti média, na kterém autor článek publikoval.

    Jak již jsme sdělili autorovi při našem společném setkání, pokud bude potřebovat ke své publikační činnosti o UPC jakékoli konkrétní údaje, nechť se s námi spojí a my mu je rádi poskytneme. Jedině tak může vzniknout fundovaný článek, kde nebude realita zastřena mlhou polopravd a fabulací.

    Sám se zúčastňujete diskuze na vašem serveru DKM. Víte proto velice dobře, že po zveřejnění právě těchto čísel vaši uživatelé již řadu týdnů bouřlivě volají. A pořád kde nic tu nic.

    Kdybyste tato čísla měli, kdyby byla věrohodná a kdyby za nimi stálo skutečné zlepšování služeb UPC, tak byste je VE VLASTNÍM ZÁJMU zveřejnili formou tiskové zprávy a tu zaslali do všech novin a odborných serverů. To se však nestalo. Nepovažujte tedy za chybu pana Zemana, že si je nevyžádal. Vždyť to byla vaše chyba, že jste mu (a každému dalšímu, kdo se jen trochu otřel o média) je nedali.

    Pane Šperlingu, jedná tak skutečný odborník?

    ***

    Tvrzení, že společnost zaměstnává "nově najaté lidi bez příslušného odborného zázemí" ponechávám zcela bez komentáře. Rád bych zjistil zdroj, odkud čerpá autor podklady k tomuto tvrzení.

    To opravdu nemusíte komentovat. Vlastně ani nemůžete, neboť zjevné věci se nekomentují, ale pouze konstatují. Také vám ochotně prozradím, že tím zdrojem jste vy sami a váš způsob, jak jednáte se zákazníky a s médii.

    Jak vy osobně byste nazval člověka, který se pustí do veřejné hádky s novinářem, který o něm napsal (do značné míry oprávněněný) kritický článek, místo aby veškerý čas a energii věnoval odstraňování kritizovaných nedostaků?

    Pane Šperlingu, já takové slovíčko znám, ale znáte ho i Vy?

    ***

    A ještě poslední poznámku:

    Vůči nám, svým zákazníkům, jste na serveru DKM použil výrazu "budeme se snažit o to usilovat". Myslím, že právě tato formulace plně charakterizuje přístup UPC k internetovým zákazníkům.

    Ne "uděláme to", ani ne "budeme se o to snažit" a ani ne "budeme o to usilovat". Místo toho ten podivný dvojitý kryt, ten příslib příslibu?

    Pokud by si dnes mělo UPC vybrat své krédo (motto, slogan), které by mělo být pravdivé, navrhuji právě váš výrok: "Budeme se o to snažit usilovat". Bez vykřičníku. Něco tak plíživého se totiž křičet nedá. Ale přesně to vystihuje situaci.

    ***

    Přes svoji uštěpačnost, pramenící z toho, že jsem také, bohužel, vaším zákazníkem, a o které vám mohu slíbit, že ji rád ztratím, jakmile Mistrál napne plachty i mému internetu, vám přeji, pane Šperlingu, dobrý vítr.

    Samozřejmě, že Mistrál.
  • 4. 11. 2000 16:08

    MK (neregistrovaný)
    Pro vaši informaci, 64 kbit/s wireless lze sehnat v cenovém rozmezí 1350-1500 Kč měsíčně. Jde sice o počítané spojení, ale pro řadu uživatelů dostatečné. A hlavně fungující. A od nového roku, v širší souvislosti s další liberalizací telekomunikačního trhu, se začátkem roku 2001 očekávájí další slevy.
    Pane Šperlingu, vaše tvrzení o tom, že konkurence má ceny několikrát vyšší, bude možná někdy jednou pravdivé, ale až bude Mistrál fungovat jak má. Zatím jde jen a jen vaš marketingový sen. Probuďte se!

    Pokud si skutecne myslite, ze "pocitane" wireless pripojeni je resenim, nezbyva Vam, nez si takove reseni poridit. Uz prvni ucet Vas vyvede z omylu :-)
    A pokud si myslite, ze na zacatku roku 2001 Vas cekaji nejake vyrazne slevy na teto casti spektra, tak zapomente :-) Nebot jde o cast, ktera je dnes jiz PLNE liberalizovana a jen tezko s ni neco udela nejaka nabidka hlasovych sluzeb.

  • 4. 11. 2000 20:31

    Petr (neregistrovaný)
    A pokud si myslite, ze na zacatku roku 2001 Vas cekaji nejake vyrazne slevy na teto casti spektra, tak zapomente :-)

    Je to smutne, ale nezbyva nez souhlasit. Drobny (domaci) uzivatel zkratka v tomhle po****** state nema sanci :-( Pocitany bezdrat pod 1GB mesicne je opravdu nesmysl a nad tuto hranici je uz cena pekne vysoko, nemluve o dalsich problemech spojenych s bezdratovym pripojenim (obcasne vypadky, cena instalace, nutnost souhlasu majitele objektu ...). Pritom se staci podivat treba do Nemecka, kolik tam stoji ISDN pripojeni bez dalsiho omezeni ... jenze to by nam tu nesmelo vladnout to polosocialisticke panoptikum.

    Z tohoto pohledu je Mistral stale jediny dostupny zpusob pripojeni pro danou skupinu zakazniku, navic s vyjimkou vecernich spicek to neni zase tak tragicke (coz vsak neni omluva soucasneho stavu). Myslim ze cena okolo 1500Kc mesicne by byla jeste akceptovatelna, ovsem v radne kvalite a v kombinaci s nejakou pocitanou variantou za nizsi cenu. Take by asi bylo dobre kdyby UPC ziskalo vice vetsich zakazniku, cimz by se ponekud vyrovnala zatez. Bohuzel pri soucasne kvalite je to asi problematicky ukol.

  • 4. 11. 2000 11:28

    Petr (neregistrovaný)
    V diskuzi na mistral.dkm.cz se objevil prispevek, ze UPC udajne zrusilo program SPO pro invalidy. Mohl by se k tomu prosim nekdo kompetentni vyjadrit ? Pokud je to pravda, tak je to myslim ze strany UPC velmi trapne.
  • 4. 11. 2000 14:22

    Petr (neregistrovaný)
    Je jen skoda, ze to neni jasne uvedeno v ceniku (je tam pouze polozka o sleve na instalacni poplatek). Ve starem ceniku DattelKabelu to bylo uvedeno. Predeslo by se tak zbytecne nepravdivym zpravam o zruseni toho programu.
  • 4. 11. 2000 15:22

    Petr Grunt (neregistrovaný)
    To jsem se zase pobavil nad timto clankem. Zda se mi, ze technicke vedomosti lidi co pisi na Lupu zaostavaji za vedomostmi deti, co se chystaji do skolky. Ale budiz.
    Kdyz ale nekdo pouziva tak ucelove kalkulace, ze treba spolecnost mohla za rozvoj utratit pouze 7 mega, kdyz nakoupila pouze tolik a tolik modemu, tolik a tolik routeru, a to je vsechno, privadi me to na myslenku, jestli vubec nekdy ten clovek pouzivat to sede blato co ma v hlave, k mysleni ... Firma jiste musela zaplatit lidi, kteri ony modemy a routry instaluji,
    draty ktere je spojuji, nekdo ty draty nekudy musel natahnout atd. Takze takovehle primitivni kalkulace si strcte za klobouk.
    Libi se mi vyrazivo, ktere autor bez nejmensich znalosti vztahu mezi spolecnostmi GTS, DattelKabel a UPC pouziva, viz treba DOSLOVA, JASNE, NAPROSTO NEOPODSTATNENE. Ze by jim vsem delal financni audit, aby to dokazal posoudit?
    Ale nejvice me pobavila veta: "... kdy se celosvětovým trendem stává decentralizace, bych tento postup neváhal označit za zpátečnický ..." K tomuhle nelze nez dodat:
    tak takovou kravinu uz jsem dlouho necetl.
    S pozdravem
    PG

  • 5. 11. 2000 19:04

    NOBODY (neregistrovaný)
    pro Petr Grunt:

    No, tak tohle mi chybělo ke spokojenosti. Se zájmem jsem četl diskuzi a čekal, kdy se objeví nějáký "GURU" vašeho typu :o))

    Óóó moudrý, mohl by jste nám co jsme jen "... lidi co pisi na Lupu zaostavaji za vedomostmi deti, co se chystaji do skolky ...", tedy mohl by jste nám zde zanechat pár mouder, která vy jistě vyučujete na, nejméně vysoké škole???

    Óóó veliký, my malí neznalí a neumělí bychom od vás rádi slyšeli jak to je s tím UPC a Mistrallem.
    Óóó znalý prosím osviť nás pravdivými fakty o všech věcech, o kterých se píše ve článku, a kterými jsi se ty, Óóó nejskvělejší, jistě dlouho zabýval a tudíž všechno znáš a víš.
  • 4. 11. 2000 20:25

    Nikola Pleska (neregistrovaný)
    Vazeni panove z UPC, prosim, muzete obycejnemu uzivateli site Mistral sedlit. KDY lze ocekavat zlepseni vasich sluzeb? (Prosim, uvedte alespon mesice. Vite, moc me nezajima vyjadreni typu v prubehu roku 2001.) Vase sit je nepouzitelna hlavne v nocnich hodinach. Zda se, ze se jedna o nedostatecnou konektivitu do GTS (ci jinam).

    Dekuji Nikola Pleska

  • 4. 11. 2000 22:35

    Midloch (neregistrovaný)
    Nejsem sice uživatelem Dattel kabelu (UPC), ale ptám se kolik jich po zdražení vypoví smlouvu?
  • 4. 11. 2000 22:53

    PPa (neregistrovaný)
    I když je zdražení pro většinu uživatelů nepříjemné, nemyslím si že by v tomto případě bylo prioritou. Problém je hlavně v kvalitě připojení, a velice špatné komunikaci s uživatelem ze strany UPC (pokud se o nějaké komunikaci dá vůbec mluvit).
  • 6. 11. 2000 22:28

    MaLer (neregistrovaný)
    Mno, propocetl jsem si, ze 1000 Kc je cca 60 hodin pres nejlepsi tarif SPT... tedy cca dve hodky denne. Pokud si spocitam to, ze budu muset si ponechat modem, budu muset platit instalaci, a stejnak mi to pojede bud krasne nebo na principu nahodnych vybuchu, tak v tom pripade panove adie! (nemluve o tom, ze sem zaregistrovanej na instalaci uz nejakej patek...). Co me vsak dozralo, je CTV, kterou ted obcas s radosti pouzivam. To co predvadi HBO JE MPEG-1 komprese, nebo nejaky jiny bastard, analog takovyhle pravidelny ctverce neumi, a lepsi kodeky to halt uz nedelaj (v dobre kvalite, pochopitelne). Pokud si k misty brutalni kvalite obrazu pripocitam uroven programu klesajici volnym padem k hlubinam bezne komercni produkce, tak nevidim jediny duvod, proc za tuto slubu (plna nabidka "free" programu, z nichz valnou cast chytnu nekodovanou na satelitu ci terestericky + HBO) mam platit bez ctyr symbolickych korun plny dvojnasobek!!!!!

    priznacne je, ze na muj mail, dotazujici se na zpusob platby (platim zalohove ci zpetne?) mi nekdo neodpovedel... asi tu smlouvu rozvazu jednostranne, poslu jim slusnej dopis a prestanu platit.... no nic, konkurence rulez, kdyz jsme nechali zkoupit kabelovku v cele praze jedne firme, tak co se divime

  • 4. 11. 2000 23:32

    Petr (neregistrovaný)
    Tracing route to www.yahoo.akadns.net [204.71.200.67]
    over a maximum of 30 hops:

    1 25 ms 27 ms 7 ms cisco.dkm.cz [62.24.64.1]
    2 137 ms 226 ms 150 ms gts-dattelkabel.gts.cz [195.39.3.165]
    3 127 ms 177 ms 247 ms gwb-bb.gts.cz [62.168.24.2]
    4 123 ms 234 ms 265 ms iedub201-nc-r1-0.gtsebusiness.com [213.174.68.145]
    5 251 ms 217 ms 265 ms debln302-tc-p2-0.ebone.net [213.174.70.45]
    6 346 ms 258 ms 249 ms debln301-tc-p1-0.ebone.net [213.174.70.37]
    7 133 ms 217 ms 210 ms dedus206-tc-p6-0.ebone.net [213.174.70.41]
    8 262 ms 290 ms 289 ms dedus205-tc-p7-0.ebone.net [213.174.70.125]
    9 294 ms 194 ms 299 ms nlams303-tc-p2-0.ebone.net [213.174.70.134]
    10 174 ms 216 ms 252 ms bebru203-tc-p1-0.ebone.net [195.158.225.85]
    11 * 249 ms 226 ms bebru204-tc-p2-0.ebone.net [195.158.225.82]

  • 5. 11. 2000 0:49

    Tomáš Franče (neregistrovaný)
    Vážení spoluzákazníci, vážená UPC !

    Sleduji už druhý den toto improvizované fórum.Hádám že autor takový ohlas skutečně nečekal.Na druhou stranu je ale dobře že někdo kompetentní z UPC konečně zareagoval, naneštěstí to trvalo skoro měsíc.Nechci se rozepisovat o tom, jestli se mi líbí nebo nelíbí zdražení.Nelíbí, ale chápu to.

    Dokonce jsem ochoten i připustit, že během změny vlastníka dochází k problémům, ať již na technické nebo na komunikační úrovni.Spoustu potíží jsem si koneckonců užil i Dattelkabelem.

    Jediné možné řešení jak situaci uklidnit a možná i udržet loajální zákazníky je prostě a jednoduše zveřejnit KOMPLETNÍ A PŘESNÉ INFORMACE o stavu současném i plánovaném.Informace typu "Závada byla lokalizována, na odstranění problému se pracuje" je trošku nejasná.Pokud závada byla lokalizována, pak docela určitě není problém i tuto závadu popsat poněkud přesněji, že ?

    Toto je pouze jeden příklad za všechny.Pokud UPC chce skutečně předcházet dezinformacím a neúplným informacím měla by se o to sama alespoň pokusit tím, že zveřejní přesné, věrohodné a hlavně KONKRÉTNÍ informace.Ulehčilo by se tím docela určitě i infolince a technikům, kterým se mi nepodařilo dovolat celý měsíc (!!!).

    S přáním lepších časů a oboustranné komunikace se loučím...

    Tomáš Franče
  • 5. 11. 2000 21:59

    Stepan Sipal (neregistrovaný)
    Vazeny pane Sperlingl,
    rad bych se dozvedel, jak muze fungovat spolecnost, ktera odmita komunikovat se svymy zakazniky (pominu-li par prispevku v TETO "konferenci"), posilal jsem na adresy UPC, KabelNetu i Dattel Kabelu mnoho mailu s otazkami na vyhlidky Vasi spolecnosti ohledne rozsirovani site do dalsich casti Prahy (např. Letnan), bohuzel mi zatim neprisla na jedinou z nich odpoved....a co se stalo po vyplneni "registrace" na UPC? To same, NIC. Ve Vasich prispevcich zde se stale objevoval pozadavek na pokladani otazek, tudiz ja Vam pokladam otazku, bude zaveden internet via CTV do Letnan, kdy? Dal jsem se chtel zeptat, co presne znamena "Bude zvýšena konektivita do Internetu a rozšířeno peeringové připojení na ostatní poskytovatele internetových služeb." Nejvetsi radost byste mi udelal kdybyste napsal skutecna cisla (jestli ovsem cisla umite psat, zatim to tak prilis nevypada...)

    Dekuji,
    Sipal
  • 6. 11. 2000 2:38

    R.Mihle (elhim) (neregistrovaný)
    Po nekolikadennim sledovani reakci zde v diskuzi a na lupa.cz bych Vam rad neco navrhl:
    - usporadejte setkani pro nas par nespokojenych zakazniku (byvala klubovna SSM bude stacit) a pro kriklouny typu p.Zemana a p.Litvaka, kteri v honbe za senzacemi nejsou schopni objektivni novinariny (nepomijim vsak moznost jejich korupce ze strany jinych ISP, nebo nastupu nove technologie internetoveho pripojeni pres vodovodni a kanalizacni potrubi).
    Na setkani muzete uvest vsechny informace na pravou miru.
    Zverejneni terminu a mista nebude pro Vas jiste zadnym problemem.

    Dekuji za Vasi reakci
    R. Mihle
  • 6. 11. 2000 2:42

    R.Mihle (elhim) (neregistrovaný)
    Pro Vasi informaci: konecne jsem skoncil upload 2MB grafickych (v JPEG jinak nemozne)navrhu k zakaznikovi a ted jdu spat.
    Preji Vam take sladke sny.
    elhim
  • 6. 11. 2000 13:32

    efendi (neregistrovaný)
    Ackoliv osobne chapu vase rozcarovani, musim konstatovat, ze jste se patrně (jako mnoho dalsich) stal obeti mystifikace. Jste sice uzivatelem rychleho 64kbps pripojeni na Internet, obch. oznaceni Mistral, ale spolu s mnoha dalsimi.

    Sit kabeloveho pripojeni je stromova architektura jejiz vetve maji podobu sdilene sbernice, na niz jsou naveseni dalsi klienti Mistral. Podle DOCSIS (standard pro kabelove modemy) je kapacita datove sbernice 27 Mbit/s směrem k uživatelům (downstream) a pouze 1 Mbit/s směrem od uživatelů (upstream). Kapacitu downstreamu i upstreamu musí všichni uživatelé na daném segmentu sdílet (podobně jako na Ethernetu). Podle zakona namazaneho chleba k tomu dochazi zhruba ve stejnych casech, kdy je vetsina z nich doma (vzhledem k cilove skupine uzivatelu Mistral).

    Z toho plyne, ze cim vic vas bude, tim vetsi potize budete mit a jedine mozne generalni vychodisko je, aby kazdy z vas mel svuj vlastni segment pripojeny ke switchi (to byl zert) a tim se dostavame k hvezdicove architekture se vsemi tomu odpovidajicimi naklady (a cene). Vase pripojeni neni principialne spatne (pokud je dobre projektovano a technicky v poradku), na mnoho veci se dobre hodi, ne vsak na uploady velkych zmolku.

    Sorry....
  • 6. 11. 2000 15:33

    Michal Kašpar (neregistrovaný)
    Bohužel, problémem je, že současný stav sítě Datlu nedovoluje ani download malých žmolků. Přesněji řečeno nehodí se v současnosti v podstatě vůbec na nic. Jediné, co se dá někdy trochu použít je http, které jde přes proxy.
    Navíc, jak už tady bylo mnohokrát řečeno problémem není (alespoň u mne) stav sítě, ale kapacita připojení Datla k Inetu (v rámci vnitřní sítě funguje všechno zhruba tak, jak by mělo).
    Jedinou vyjímkou, na kterou se mi podařilo přijít je čas mezi 8:00 a 9:00, kdy se rychlost poměrně blíží klasickému dialupu. Vzhledem k ceně to ale nejspíš bude nejdražší dialup v Čechách.

    P. S. A Datel neodpovídá a neodpovídá.
  • 7. 11. 2000 10:27

    Vic07 (neregistrovaný)
    To efendi ...

    Jediné co platí je to sory na konci (eufemismus). Jinak bych doporučoval bližší seznámení se standardy DOCSIS popř. EURODOCSIS, když už tyto termíny používáte. Nyní to vypadá tak na odbornou úroveň UPC.

    Vic07

    P.S. Učit se, učit se, učit se ...
    to platí i v kapitalismu ...
  • 8. 11. 2000 15:04

    efendi (neregistrovaný)
    To Vic07:

    Tak, to mám za to, že chci být objektivní a slušný :-(((
    Ty trubko, proč nenapíšeš, s čím konkrétně nesouhlasíš? Když už jsi se všechno naučil (jak píšeš), jistě budeš umět odpovědět na tři otázky týkající se CMRFI:

    1) jaká je maximální teoretická rychlost downstream na kanál segmentu podle DOCSIS 1.0?

    2) jaká je maximální teoretická rychlost jednoho upstream kanálu na segmentu two-way kabelu podle DOCSIS 1.0?

    3) kolik přibližně účastnických přípojek (kabelových modemů) je obvykle připojeno na jeden downstream kanál?

    Jestli budeš potřebovat nápovědu, jistě si ji najdeš na www.cable.com nebo www.whatis.com.
    BTW: upřímně pochybuji, že zařízení Mistralu je DOCSIS 1.1 (MAC layer fragmentation) nebo EuroDOCSIS, vzhledem ke stáří...ale třeba se mýlím :-)))

    To others:

    Opravdu nemám nic společného s UPC, DKM ani s jiným ISP, při pozorném čtení mých příspěvků si to ani myslet nemůžete. Opakuji - sám si myslím, že v UPC je cosi shnilého. Jen jsem se snažil jemně odhalit skutečnost, že 64kbps kabelovky NENÍ totéž jako "pevná" linka 64kbps. Velmi dobře vyprojektovaný a udržovaný a řízený kabel (a nepřetížený nadpočtem klientů) se k ní může velmi dobře blížit (jsou-li použity nejnovější standardy a má-li ISP odpovídající konektivitu na head-end).

    Buď mi uvěříte, nebo si počkejte, co nám poví brouk Pytlík, model 07.

    efendi
  • 8. 11. 2000 16:26

    MK (neregistrovaný)
    Mno, DKM zacal zarizeni, ktera umi DOCSIS - Nortel Elsa, nasazovat nekdy v druhe polovine letosniho roku - pred tim to delal na jinejch krabicich (NeMo).

    Podle vseho je ten modem: http://www.elsa.de/EUROPE/PRODUCTS/MLCABLE/HOME.HTM.
    jedna vec je, co beha po mediu a druha vec je, jestli nahodou neumi dane zarizeni take nejakou variantu "traffic shapingu".

  • 9. 11. 2000 0:27

    Vic07 (neregistrovaný)
    To efendi:
    Také chci, a vždy zůstávám slušný, možná s trochou ironie. To zaprvé. Za druhé - informace, které po mně chceš si můžeš při pořádném čtení zjistit sám - já informace nedávám, já je prodávám a to je rozdíl. Ale zcela zdarma ti mohu prozradit, že údaje o "downstream" kanálech jsou nezajímavé, zajímavý je upstream. Jenom při tom studiu nevěř příliš marketingovým materiálům - jsou velmi nepřesné. A co se týče ELSA modemů lze velmi snadno zjistit, pokud to nevíš, že používané modemy ELSA jsou DOCSIS podle ITU-T J.112, fyzická vrstva je podle Annex A a Annex B, MAC subvrstva podle Annex B. Promiň, pokud jsem tě zahltil nesrozumitelnými technickými údaji o DOCSIS. Část sítě však jede na modemy NeMo, které mají proprietární protokol (podrobnosti na objednávku). A ještě jednou bych se v tvém případě zamyslel jak ta 64k linka na kabelovce vlastně funguje. Možná časem přijdeš na to, v čem je ten problém.

    To others:
    Nemohu než citovat známý aforismus S.J.Lece: "Vždycky se najdou Eskymáci, ochotní poradit obyvatelům Konga, jak se chovat v době tropických veder."

    Příjemné studium v Kongu
    přeje efendimu
    Vic07
  • 6. 11. 2000 11:26

    efendi (neregistrovaný)
    Jen velmi nerad se do vasi tak krasne rozvinute diskuze pripojuji, nejsem totiz osobne uzivatelem pripojeni DKM. Velmi mne zde zaujala ruzna prirovnani k pekarnam neplnicim sve zavazky a ruzne zkriplenym automobilum.

    Jevi se mi to tak, jakoby nikdo jeste nesdelil uzivatelum i-pripojeni pres CATV (stavajicim i potencionalnim), ze jde principialne o SDILENE pripojeni (sic nepocitene) s maximalni prenosovou rychlosti 64kbps a ze tudiz nejaka porovnavani s primym pripojenim k uzlu nejakeho ISP s VYHRAZENOU rychlosti 64kbps (a nepocitane) jsou obdobou hrusek a jablek (zasveceni mi zde snad prominou zjednoduseni).

    Aniz bych chtel jakkoliv hajit UPC (plne souhlasim se vsemi nazory, ze je u nich cosi shnileho), neni zde vsak take trochu problem v tom, ze jste uzavreli smlouvu s pekarnou ktera vam za maly poplatek slibila, ze vam za priznivych podminek a kdyz zrovna nebude moc zakazniku, doda 10 sedesatictyrgramovych rohliku denne, ale pouze nezavazne? A kupodivu, pekarna s lacinymi rohliky az do domu ma stale vic zakazniku a vsichni snidaji zhruba ve stejnou dobu!!!!

    O mire agregace u solidnich ISP a DKM by mohli hovorit zasvecene jini, jen na okraj - jaka je asi mira agregace kdyz 2500 klientu se slibenou konektivitou 64kbps vyuziva spoj 10Mbps?
  • 6. 11. 2000 16:21

    R.Mihle (elhim) (neregistrovaný)
    To efendi:
    Souhlasim, ze problemy sluzby Mistral jsou mnohem vaznejsi nez prispevky zde na Lupe, nebo na dkm.cz, ale dovoluji si Vas i pres jistou fundovanost upozornit, ze vysvetlit proc sluzba Mistral je v momentalnim stavu (srabu), je na lidech z UPC a ne na Vas. Jestlize jste pracovnikem UPC, jsem rad ze jste se ozval, jinak nechte prosim moznost manazerum UPC reagovat.
  • 6. 11. 2000 8:13

    kocina (neregistrovaný)
    mame v MOSTE jiz tři poskytovatele(telecom,SOFTEX a RPNET)posledni dva jmenovani nabizeji pevnou linku o rychlosti 64 a RPnet o rychlosti 192 při cenach 300kc a 1000kc za mesic a bez omezeni dat.jinak UPC preji,aby Vam to ti zakaznici v budoucnu spocitali.ta konkurence je jinak velice krasna vec.
    s pozdravem KOCINA
  • 6. 11. 2000 8:49

    R.Mihle (elhim) (neregistrovaný)
    Doufej ze to nejsou nizkonasazene prachy za vysokorychlostni spojeni :-))
    Tady v Praze mi to pripada spis jako sen a pak se probudim a budu mit ruku v nocniku.
  • 7. 11. 2000 9:08

    kocina (neregistrovaný)
    zatim mam doma inet uz skoro dva roky on-line a je pravda,ze se cena zvedla z 500 na 1000kc,ale zvedla se tim i rychlost na 192 coz si myslim je umerne k cene.pral bych to kazdemu.pokud by se mi cena zdala vysoka mohu odejit ke konkurenci.KOCINA
  • 10. 12. 2000 12:16

    Bobes (neregistrovaný)
    Ahoj,
    ted nechci nastvat Prazaky-jsme krajske mesto,na sidlisti se delaji rozvody - bezdrat 128 sdilena, vzdy pro 1 panelak, podminkou min. 40 zajemcu. Pro panelak jedno pocitadlo s W98SE jako server pro sdilene pripojeni, bezna sit peer to peer se vsemi jejimi klady i zapory. Ale -necele 300 mesicne vcetne DPH,porizovaci naklady 500Kc, sitovou kartu do pocitadla a 17 metru kroucenyho kabelu k zasuvce v predsini jsem si dodal sam). Po dvou mesicich-asi dvakrat byl vypadek,rychlost v porovnani s vyhrazenou 64 v praci fantasticka, uzivatele se rozprostrou do celych 24 hodin.
    Bobes
  • 7. 11. 2000 0:17

    M.Bolina (neregistrovaný)
    Dobry den

    Rad bych se tu zminil jeste o jedne veci, ktera mi docela dost vadi a o ktere v diskusi zatim nebyla zminka. A tou je vynucene uzivani sluzeb kabelove televize. Rozumneno: kdyz chci vyuzivat sluzeb Mistralu, musim zaroven platit alespon nejlevnejsi nabidku kabelove televize. Ja o televizi nestojim ale presto, pokud chci "netit", tak ji musim platit.

    Pripada mi to jako nekala praktika.
    S pozdravem M.B.
  • 7. 11. 2000 0:28

    JJ (neregistrovaný)
    Pokud chcete "netit" bez televize, dostanete nejlevnejsi nabidku kabelove televize zdarma. Platite jen Mistral.
  • 9. 11. 2000 16:55

    Quip (neregistrovaný)
    V nekterem ze svych prispevku jsem uvedl, ze nejede mailserver ... no kdyz jsem ho predtim zkousel, tak opravdu moc nejel ... postu jsem prez nej temer neodeslal ... ovsem nyni je mailserver na DKM v naprostem poradku a odesilani probiha tak, jako z kterehokoli jineho. Mozna ze i lepe, diky tomu, ze je na interni siti. Vubec celkove jsou znatelne zmeny k lepsimu (ovsem stale jen na interni siti DKM)... do vanoc je slibeno dalsi zlepsovani a snad i zvednuti konektivity ven... uz se na to tesim :o)

    Quip
  • 3. 12. 2000 9:13

    Filip H. (neregistrovaný)
    naprosto souhlasim s timto clankem jako uzviatel mistralu vim ze je to pravda.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).