Vlákno názorů k článku Pravda o Dattelkabelu a UPC od Petr - A pokud si myslite, ze na zacatku roku...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 11. 2000 20:31

    Petr (neregistrovaný)
    A pokud si myslite, ze na zacatku roku 2001 Vas cekaji nejake vyrazne slevy na teto casti spektra, tak zapomente :-)

    Je to smutne, ale nezbyva nez souhlasit. Drobny (domaci) uzivatel zkratka v tomhle po****** state nema sanci :-( Pocitany bezdrat pod 1GB mesicne je opravdu nesmysl a nad tuto hranici je uz cena pekne vysoko, nemluve o dalsich problemech spojenych s bezdratovym pripojenim (obcasne vypadky, cena instalace, nutnost souhlasu majitele objektu ...). Pritom se staci podivat treba do Nemecka, kolik tam stoji ISDN pripojeni bez dalsiho omezeni ... jenze to by nam tu nesmelo vladnout to polosocialisticke panoptikum.

    Z tohoto pohledu je Mistral stale jediny dostupny zpusob pripojeni pro danou skupinu zakazniku, navic s vyjimkou vecernich spicek to neni zase tak tragicke (coz vsak neni omluva soucasneho stavu). Myslim ze cena okolo 1500Kc mesicne by byla jeste akceptovatelna, ovsem v radne kvalite a v kombinaci s nejakou pocitanou variantou za nizsi cenu. Take by asi bylo dobre kdyby UPC ziskalo vice vetsich zakazniku, cimz by se ponekud vyrovnala zatez. Bohuzel pri soucasne kvalite je to asi problematicky ukol.

  • 4. 11. 2000 16:08

    MK (neregistrovaný)
    Pro vaši informaci, 64 kbit/s wireless lze sehnat v cenovém rozmezí 1350-1500 Kč měsíčně. Jde sice o počítané spojení, ale pro řadu uživatelů dostatečné. A hlavně fungující. A od nového roku, v širší souvislosti s další liberalizací telekomunikačního trhu, se začátkem roku 2001 očekávájí další slevy.
    Pane Šperlingu, vaše tvrzení o tom, že konkurence má ceny několikrát vyšší, bude možná někdy jednou pravdivé, ale až bude Mistrál fungovat jak má. Zatím jde jen a jen vaš marketingový sen. Probuďte se!

    Pokud si skutecne myslite, ze "pocitane" wireless pripojeni je resenim, nezbyva Vam, nez si takove reseni poridit. Uz prvni ucet Vas vyvede z omylu :-)
    A pokud si myslite, ze na zacatku roku 2001 Vas cekaji nejake vyrazne slevy na teto casti spektra, tak zapomente :-) Nebot jde o cast, ktera je dnes jiz PLNE liberalizovana a jen tezko s ni neco udela nejaka nabidka hlasovych sluzeb.

  • 4. 11. 2000 4:11

    Václav Kostlán (neregistrovaný)
    Proložený text jsou výroky p. Šperlinga:

    ***

    Pochopil bych, pokud by autor svojí kritiku zaměřil na kvalitu připojení, která v současné době v některých lokalitách opravdu díky postarším sítím pokulhává.

    Bydlím v lokalitě, ve které byla vaše síť zprovozněna v květnu až červnu t.r. Přesto je tu Mistrál tak nekvalitní, že mi v polovině říjnových dnů nešel vůbec a v druhé polovině jen některé služby, a to jen omezeně. Naopak, z diskuze na vašem serveru DKM vím, že nejlépe Mistrál chodí v centru Prahy, kde byla síť zřízena nejdříve, tuším, že v r. 1998. Ze stejného pramene pak vám, že se poruchy netýkají některých, ale VŠECH lokalit, s výjimkou snad právě centra Prahy.

    Pane Šperlingu, znáte význam slova eufemismus?

    ***

    Cena tohoto připojení bude stále několikanásobně nižší, než u poskytovatelů pevných linek nebo bezdrátových připojení.

    Pro vaši informaci, 64 kbit/s wireless lze sehnat v cenovém rozmezí 1350-1500 Kč měsíčně. Jde sice o počítané spojení, ale pro řadu uživatelů dostatečné. A hlavně fungující. A od nového roku, v širší souvislosti s další liberalizací telekomunikačního trhu, se začátkem roku 2001 očekávájí další slevy.

    Pane Šperlingu, vaše tvrzení o tom, že konkurence má ceny několikrát vyšší, bude možná někdy jednou pravdivé, ale až bude Mistrál fungovat jak má. Zatím jde jen a jen vaš marketingový sen. Probuďte se!

    ***

    Článek tvrdí, že došlo téměř ke stoprocentnímu zdražení služby Mistral. Došlo však ke zvýšení ceny ze 694,- Kč (499,- za službu + 195,- pronájem modemu) na 980,- Kč včetně pronájmu modemu. Jde o tedy zvýšení o 41%.

    Zapomněl na to, že cena 694 Kč platí jen velmi krátkou dobu, a že předtím činila 500 Kč měsíčně. Článek má tedy pravdu, a jste to vy, kdo tu předvádí cenovou ekvilibristiku.

    Pane Šperlingu, že by účelová amnezie?

    ***

    Pokud chtěl autor operovat konkrétními čísly, měl možnost oficiální cestou tyto údaje získat. Uveřejňování čísel alá "Jedna paní povídala", myslím, nepřispívá ani k vážnosti média, na kterém autor článek publikoval.

    Jak již jsme sdělili autorovi při našem společném setkání, pokud bude potřebovat ke své publikační činnosti o UPC jakékoli konkrétní údaje, nechť se s námi spojí a my mu je rádi poskytneme. Jedině tak může vzniknout fundovaný článek, kde nebude realita zastřena mlhou polopravd a fabulací.

    Sám se zúčastňujete diskuze na vašem serveru DKM. Víte proto velice dobře, že po zveřejnění právě těchto čísel vaši uživatelé již řadu týdnů bouřlivě volají. A pořád kde nic tu nic.

    Kdybyste tato čísla měli, kdyby byla věrohodná a kdyby za nimi stálo skutečné zlepšování služeb UPC, tak byste je VE VLASTNÍM ZÁJMU zveřejnili formou tiskové zprávy a tu zaslali do všech novin a odborných serverů. To se však nestalo. Nepovažujte tedy za chybu pana Zemana, že si je nevyžádal. Vždyť to byla vaše chyba, že jste mu (a každému dalšímu, kdo se jen trochu otřel o média) je nedali.

    Pane Šperlingu, jedná tak skutečný odborník?

    ***

    Tvrzení, že společnost zaměstnává "nově najaté lidi bez příslušného odborného zázemí" ponechávám zcela bez komentáře. Rád bych zjistil zdroj, odkud čerpá autor podklady k tomuto tvrzení.

    To opravdu nemusíte komentovat. Vlastně ani nemůžete, neboť zjevné věci se nekomentují, ale pouze konstatují. Také vám ochotně prozradím, že tím zdrojem jste vy sami a váš způsob, jak jednáte se zákazníky a s médii.

    Jak vy osobně byste nazval člověka, který se pustí do veřejné hádky s novinářem, který o něm napsal (do značné míry oprávněněný) kritický článek, místo aby veškerý čas a energii věnoval odstraňování kritizovaných nedostaků?

    Pane Šperlingu, já takové slovíčko znám, ale znáte ho i Vy?

    ***

    A ještě poslední poznámku:

    Vůči nám, svým zákazníkům, jste na serveru DKM použil výrazu "budeme se snažit o to usilovat". Myslím, že právě tato formulace plně charakterizuje přístup UPC k internetovým zákazníkům.

    Ne "uděláme to", ani ne "budeme se o to snažit" a ani ne "budeme o to usilovat". Místo toho ten podivný dvojitý kryt, ten příslib příslibu?

    Pokud by si dnes mělo UPC vybrat své krédo (motto, slogan), které by mělo být pravdivé, navrhuji právě váš výrok: "Budeme se o to snažit usilovat". Bez vykřičníku. Něco tak plíživého se totiž křičet nedá. Ale přesně to vystihuje situaci.

    ***

    Přes svoji uštěpačnost, pramenící z toho, že jsem také, bohužel, vaším zákazníkem, a o které vám mohu slíbit, že ji rád ztratím, jakmile Mistrál napne plachty i mému internetu, vám přeji, pane Šperlingu, dobrý vítr.

    Samozřejmě, že Mistrál.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).