Vlákno názorů k článku Pravda o Dattelkabelu a UPC od Michal Šperling - UPC - S politováním musím konstatovat, vzhledem ke své účasti...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 3. 11. 2000 18:36

    Michal Šperling - UPC (neregistrovaný)
    S politováním musím konstatovat, vzhledem ke své účasti na rozhovoru, na jehož základě tento článek vznikl, že je článek pana Miroslava Zemana mírně řečeno neobjektivní.

    Konstatovat například rentabilitu či nerentabilitu projektu na základě rozdílu vybraných poplatků a plateb za konektivitu mi připadá více než diletantské. Kde jsou náklady na celé technické zařízení - především na jeho údržbu, provoz a splácení investic (modemy, servery, bridge, zpětné zesilovače ...), na údržbu sítí, personál, pronájmy ...?

    Pochopil bych, pokud by autor svojí kritiku zaměřil na kvalitu připojení, která v současné době v některých lokalitách opravdu díky postarším sítím pokulhává. Nechápu však, že je kritika zaměřena na cenu služby.
    Cena tohoto připojení bude stále několikanásobně nižší, než u poskytovatelů pevných linek nebo bezdrátových připojení.

    Článek tvrdí, že došlo téměř ke stoprocentnímu zdražení služby Mistral. Došlo však ke zvýšení ceny ze 694,- Kč (499,- za službu + 195,- pronájem modemu) na 980,- Kč včetně pronájmu modemu. Jde o tedy zvýšení o 41%.

    Další nepřesností je informace o jednáních UPC o navýšení konektivity. Jednání v současné době probíhají a vyústí v brzké době k podstatnému navýšení konektivity a k peeringovým dohodám s dalšími ISP. Mimo přímých investic do jednotlivých zařízení souvisejících přímo s Internetem jsou investovány částky v řádech desetimiliónů korun do vylepšování kabelových sítí.

    Výše uvedené skutečnosti o investicích UPC do zvýšení kvality Mistralu byly při rozhovoru, jehož se autor článku účastnil, uvedeny.

    Pokud chtěl autor operovat konkrétními čísly, měl možnost oficiální cestou tyto údaje získat. Uveřejňování čísel alá "Jedna paní povídala", myslím, nepřispívá ani k vážnosti média, na kterém autor článek publikoval.

    Tvrzení, že společnost zaměstnává " nově najaté lidi bez příslušného odborného zázemí" ponechávám zcela bez komentáře. Rád bych zjistil zdroj, odkud čerpá autor podklady k tomuto tvrzení.


    Jak již jsme sdělili autorovi při našem společném setkání, pokud bude potřebovat ke své publikační činnosti o UPC jakékoli konkrétní údaje, nechť se s námi spojí a my mu je rádi poskytneme. Jedině tak může vzniknout fundovaný článek, kde nebude realita zastřena mlhou polopravd a fabulací.

    Na závěr bych rád uvedl, že naším záměrem v této reakci není ani zdaleka zastírat problémy, které máme a řešíme je.
    Chceme především reagovat na nepřesnosti uvedené v původním článku a vyjádřit ochotu k další komunikaci.

    Michal Šperling
    Manažer prodeje Internetu - UPC
  • 3. 11. 2000 22:22

    Petr ZIMA (neregistrovaný)

    Pochopil bych, pokud by autor svojí kritiku zaměřil na kvalitu připojení, která v současné době v některých lokalitách opravdu díky postarším sítím pokulhává. Nechápu však, že je kritika zaměřena na cenu služby.

    Cena tohoto připojení bude stále několikanásobně nižší, než u poskytovatelů pevných linek nebo bezdrátových připojení.

    Cena tohoto pripojeni je skutecne nekolikanasobne nizsi nez u poskytovatelu pevnych linek nebo bezdratovych pripojeni (nepocitam-li instalaci tak tri az petkrat). Vetsina tech ostatnich ale narozdil od Mistralu opravdu funguje. Ja osobne budu milerad platit 980,- Kc mesicne, ale za plne funkcni sluzbu. UPC koupila spolu s Mistralem i nejvetsi sit rozzurenych zakazniku ve stredni a vychodni Evrope. (Ja osobne jsem byl dopaleny na Dattelkabel jeste drive, nez se jim vubec podarilo mne pripojit.)

    Článek tvrdí, že došlo téměř ke stoprocentnímu zdražení služby Mistral. Došlo však ke zvýšení ceny ze 694,- Kč (499,- za službu + 195,- pronájem modemu) na 980,- Kč včetně pronájmu modemu. Jde o tedy zvýšení o 41%.

    Puvodni cena pripojeni byla (499,- za sluzbu + 99,- pronajem modemu) celkem 598,-. Podle Vaseho ceniku, ktery mam ted pred sebou, doslo od 1.9.2000 ke zdrazeni pronajmu modemu (na 195,-) a celkova cena je 694,- mesicne. O pouhe ctyri mesice pozdeji (od 1.1.2001) se cena zveda na 980,-. Nedivte se zakaznikum ze tato zdrazeni scitaji a vychazi jim zdrazeni o 64%.

    Další nepřesností je informace o jednáních UPC o navýšení konektivity. Jednání v současné době probíhají a vyústí v brzké době k podstatnému navýšení konektivity a k peeringovým dohodám s dalšími ISP.

    K jak podstatnemu navyseni dojde, pane Sperling? Obvykle se za slovem 'podstatne' skryva neco jako dvoj nebo trojnasobek apod. U Mistralu ale ani to nebude dostacujici (viz clanek pana Litvaka zde na Lupe).

    Mimo přímých investic do jednotlivých zařízení souvisejících přímo s Internetem jsou investovány částky v řádech desetimiliónů korun do vylepšování kabelových sítí.

    Z clanku jasne vyzniva neduvera v odbornost zamestnancu UPC a tu zdili i velky pocet Vasich zakazniku. Obavam se, ze informace kolik jste proinvestovali nam neni k nicemu, nereknete-li take presneji za co.

    Na závěr bych rád uvedl, že naším záměrem v této reakci není ani zdaleka zastírat problémy, které máme a řešíme je.

    Hodne stesti.

    Chceme především reagovat na nepřesnosti uvedené v původním článku a vyjádřit ochotu k další komunikaci.

    Komunikujte tedy. Vydejte prohlaseni obsahujici nejen kolik hodlate proinvestovat, ale co a kdy mate v planu, jaky je dalsi plan rozvoje site a sluzeb. Uznejte, ze prohlaseni typu 'chceme nabidnout internetove pripojeni 250.000 domacnosti' pusobi sokujicim dojmem od spolecnosti, jejiz sit nezvlada 2.500 zakazniku. Malo komu v prvni chvili dojde, ze 'chceme nabidnout' neznamena 'budeme poskytovat', ale pouze 'chceme oslovit nabidkou'.


  • 4. 11. 2000 15:38

    MK (neregistrovaný)
    Další nepřesností je informace o jednáních UPC o navýšení konektivity. Jednání v současné době probíhají a vyústí v brzké době k podstatnému navýšení konektivity a k peeringovým dohodám s dalšími ISP.

    K jak podstatnemu navyseni dojde, pane Sperling? Obvykle se za slovem 'podstatne' skryva neco jako dvoj nebo trojnasobek apod. U Mistralu ale ani to nebude dostacujici (viz clanek pana Litvaka zde na Lupe).

    O spotrebe konektivity myslim, ze ledacos vim, a mozna pro Vas bude prekvapenim, ze 2 Mb/s do zahranici a 100 Mb/s do NIXu zaroven s plnym lokalnim propojenim muze byt vice nez 8 Mb/s k nejakemu narodnim ISP. Dle meho nazoru ted UPC doplaci na vztah DKM a GTS, ktery byl diky majetkovemu propojeni v danou chvili vyhodny. Nyni se ale zmenil v brzdu.

    Na zaver drobna jedovatost. neverim, ze nekdo Zdili nazor na neodbornost zamestnancu UPC. Zato myslim, ze spousta lidi sdili muj nazor na Vasi cestinu.

  • 6. 11. 2000 12:37

    Petr ZIMA (neregistrovaný)

    O spotrebe konektivity myslim, ze ledacos vim, a mozna pro Vas bude prekvapenim, ze 2 Mb/s do zahranici a 100 Mb/s do NIXu zaroven s plnym lokalnim propojenim muze byt vice nez 8 Mb/s k nejakemu narodnim ISP.

    To je snad samozrejme, ne.

    Dle meho nazoru ted UPC doplaci na vztah DKM a GTS, ktery byl diky majetkovemu propojeni v danou chvili vyhodny. Nyni se ale zmenil v brzdu.

    Proc by se mel menit v brzdu? To jako, ze je ted UPC v nevyhode oproti ostatnim poskytovatelum?

    Na zaver drobna jedovatost. neverim, ze nekdo Zdili nazor na neodbornost zamestnancu UPC. Zato myslim, ze spousta lidi sdili muj nazor na Vasi cestinu.

    Mejte nazor jaky chcete, ja jsem psal o skupine zakazniku Mistralu, do ktere Vy asi nepatrite.

    DROBNA jedovatost ?!? Vy sprostaku. ;-) S pripominkami na pravopisnou kvalitu mych textu se obracejte na muj spellchecker (spellchecker.zimap@atlas.cz).

  • 6. 11. 2000 13:39

    MK (neregistrovaný)
    Dle meho nazoru ted UPC doplaci na vztah DKM a GTS, ktery byl diky majetkovemu propojeni v danou chvili vyhodny. Nyni se ale zmenil v brzdu.

    Proc by se mel menit v brzdu? To jako, ze je ted UPC v nevyhode oproti ostatnim poskytovatelum?

    Rad objasnim. Mam smlouvu (na zaklade majetkove provazanosti) s nekym, kdo mi dodava objem sluzeb za velmi lukrativni ceny na zaklade dlouhodobe smlouvy. V te smlouve ovsem pochopitelne nejsou stanoveny ceny za navysovani (cena se dynamicky meni). Najednou se nas puvodne nestandardni vztah meni ve vyrazne standardni a ja potrebuji uplne jinou sluzbu. Nicmene potrebuji se zbavit te stavajici - navic tak, aby mi to neznicilo cash flow. Jak z toho ven? jak uz jsem kdysi konstatoval, tak jen velmi malo ISP v CR dokazalo timto procesem projit OK.

    Reseni existuji (napriklad staticke smerovani uvnitr site) a pripojeni ke dvema ISP (k jednomu pres BGP a k druhemu pres stavajici smerovaci protokol) a dobre navrzene kesovaci mechnismy, ale obavam se, ze to je dost dlouhodoba zalezitost a UPC na takove carymary nema kadry. Lepsi je domluvit s GTS prechod od klasicke konektivity na tranzitni - coz asi neni easy (cenikove ceny jsou cenikove ceny) :-) Jeste pred rokem stal 1 Mb/s tranzitni konektivity kolem 400.000 papiru. Dnes to muze byt diky poklesu cen polovina az ctvrtina (odhad).

  • 4. 11. 2000 15:22

    Quip (neregistrovaný)
    Mel bych pro vase pripojeni takove male prirovnani, abyste se mohl vzit do situace vaseho zakaznika. Vemu to jen velice suse a strucne, protoze puvodni, mnohem barvitejsi prispevek, se mi diky kvalite vaseho spojeni nepodarilo vcera v noci publikovat... pri odesilani doslo k chybe a prispevek byl pryc.
    Zkuste si predstavit modelovou situaci, kdy mate objednano na kazdy den rano doruceni 10 rohliku. Pekarna, od ktere je mate objednane smlouvou vam je privaze kazdy den az domu a to jeste k tomu jen za 0,60 kc za rohlik (600kc mesicne za pripojeni). No neni to nadhera? Mate smlouvu na 10 rohliku o hmotnosti 64 gramu za kus (64kb/s :o). Par dni vam je vozi, vse je v poradku, najednou ale prijede obvykla dodavka, avsak kazdy rohlik je jinak velky, ale vsechny jsou menzi nez slibovanych 64 gramu. Jeden ma 30 gramu, jede 50, dalsi treba 48 atd. Reknete si, ze se jim asi neco "docasne" porouchalo na vyrobni lince... Druhy den se situace opakuje... jde to takhle jiz par dni a vy uz zacinate byt nervozni. V tom vam ale v dalsi dodavce doruci ne jen rohliky mensi, ale dokonce misto 10 jen 7 (ztratovost paketu 30% :o)) To uz neni moc dobre, ale snazite se zachovat si svuj ledovy klid, proc byste se take rozciloval... Jenze dalsi den vam rohliky neprivezou vubec. No tak to by rozzhavilo i mrtvolu... sakra, vzdyt vy za ty rohliky platite, tak co je s nima. O den pozdeji rohliky dostanete, ovsem opet podmerecne, je jich jen 8 a misto v 7:00 rano vam je privezou ve 3:00 odpoledne.... Tazke se rozhodnete s tim neco delat. Zeptate se: "Proc jsou ty rohliky tak male?" a obdrzite odpoved: "mame ted spousty novych zakazniku a stroj na testo nestiha.. bohuzel" dale se ptate: "no ale to nevysvetluje, proc jich je jen 7, nebo 8 misto 10" odpoved: "to vite, tahle dodavka uz je stare, chtelo by to lepsi auto.. a ty silnice..." "a proc jste mi je vcera neprivezli vubec?" odpoved: "upadlo mi kolo, ale technici to uz resi" ... chvilku se odmlcite a pak pokracujete: "a hodlate s tim neco delat?" odpoved nasleduje temer okamzite: "samozrejme, my uz s tim delame, neustale investujeme miliony do nove techniky, posilujeme stroj na testo a vsem autum kupujeme nove pneumatiky... tak nashledanou... jo a jeste jsem zapomel, od noveho roku budou rohliky stat 1 kc za kus, tak jen abyste to vedel... a hodlame rozsirit pocet zakazniku na stonasobek"...
    A ted mi uprime reknete, co byste s takovou firmou delal? (rad se poucim) Sel byste si objednat rohliky ke konkurenci, kde stoji 1,30kc za kus? Zustal byste u stavajici firmy? Veril byste firme, ktera jiz nyni nestiha zasobovat 2500 zakazniku, ze v pristim roce zvladne zasobovat stonasobek, ted ctvrt milionu? Veril byste, ze jiz investovali buhvi kolik milionu do modernizace, kdyz vase rohliky jsou stale podmiru a je jich misto deseti sedm? (jeste by se dala zapocitat kvalita tech rohliku, co se chuti tyce a oddeleni pro peci o zakazniky, ale uz toho necham... kazdopadne bych od vas rad obdrzel odpovedi na danne otazky! (popravde!!!!)

    s pranim 10 krupavych 64 gramovych rohlicku kazdy den se loucim

    Miroslav Lachman (uzivatel Mistralu)
  • 5. 11. 2000 16:04

    MK (neregistrovaný)
    jednou nebo dvakrat bych uplatnil slevu a potom NAZDAR ... Nastesti to neni jediny vyrobce rohliku v okoli :-)
  • 5. 11. 2000 11:10

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Vazeny pane Sperlingu,

    pokud zde nekdo operuje s polopravdami, je to predevsim spolecnost UPC, zastoupena prostrednictvim Vasi osoby.

    Co se tyce meho diletantstvi, rad bych poznamenal, ze v clanku neni napsano, ze konektivita je pro providera jedinym nakladem, nybrz nejvetsim nakladem. A pokud nekdo nakupuje konektivitu za tak malo penez, jako Dattelkabel (se zverejnenim cisla je micek na Vasi strane site - ostatne je to Vase obchodni tajemstvi), zbyva na ostatni investice a poplatky dostatek prostredku. Pokud ale vim, tak kuprikladu modemy hradili zakaznici formou samostatneho poplatku, v souvislosti s poskytovanim Internetu zamestnaval Dattelkabel pouze minimum zamestnancu apod.

    Nikde v clanku neni zminka, ze v soucasne dobe neprobihaji zadna jednani, ale pouze o tom, ze neni pravda, ze GTS spolecnosti UPC odmitla poskytnout dalsi konektivitu (mohu v pripade Vaseho zajmu dolozit). Na inkriminovane schuzce jsem se na moznost dalsich peerigu nekolikrat ptal, ale zadne informace jsem se od Vas ani od Vasich kolegu nedozvedel (opet mohu dolozit mikropaskou). Stejne jako pan Malina jste vsak clanek necetl prilis pozorne, protoze konkretni informace o pripravovanem peeringu jsou zde zverejneny - neziskal jsem je ovsem od Vas (z vyse zminene schuzky jsem naopak nabyl dojmu, ze slovo "peering" slysite poprve v zivote). Jake nepresnosti tedy mate na mysli?

    Co se tyce nove najatych lidi bez prislusneho odborneho zazemi - chcete snad tvrdit, ze management spolecnosti UPC ma zkusenosti s poskytovanim Internetu po kabelove televizi? Opravte me, pokud se mylim, ale ani jeden ze tri ucastniku zminovane schuzky (tj. Vy, pan Malina a pan Krautwurst) nemate s kabelovymi televizemi zadne predchozi zkusenosti a dokonce jste ani v minulosti nepracovali v technologických společnostech. V Apple si pocatkem osmdesatych let take mysleli, ze technologickou spolecnost muze docela dobre ridit byvaly prezident Pepsi-Coly.
  • 5. 11. 2000 20:48

    Michal Šperling (neregistrovaný)
    Vážený pane Zemane,
    navrhuji namísto vzájemného osočování na těchto stránkách, abyste si připravil konkrétní otázky, na které byste Vy i ostatní účastníci diskuse rádi slyšeli odpovědi. Na tyto otázky Vám rádi odpovíme jak ústně - tímto Vás zvu do jámy lvové - sídla naší firmy,tak případně písemně.

    Nechť je poté na čtenářích, aby posoudili odbornou úroveň odpovědí, nebo jejich diletantizmus.

    S pozdravem

    Michal Šperling
  • 7. 11. 2000 9:58

    VK (neregistrovaný)
    SLavnostne tady prohlasuji ze namysleny sasek je p. Lahvicka co zneuziva me ID, ktere, on to zrejme nevi, je na internetu rovno jmenu a prijmeni..

    VK
  • 8. 11. 2000 7:18

    VK (neregistrovaný)
    Ach jo, je čas udělat sebekritiku, arogantní namyšlený šašek, který ničemu nerozumí, ale do všeho se motá, a navíc to co používám VK klaus je houby a ne ID, a každý si s ním může dělat co chce. To je ta výhoda toho, že jsem anonymní rejpal a moje VK klaus může použít kdokoli :o))
  • 8. 11. 2000 7:51

    VK (neregistrovaný)
    mozna ale beztak to ID budu dal pouzivat. Ti chytrejsi z nas to , p. Lahvicko, pochopi.

    VK
  • 8. 11. 2000 9:03

    VK (neregistrovaný)
    Klíďo píďo používej, Lahvička to určitě pochopí. (Jen tak mezi náma - ty máš z toho Lahvičky paranoiu nebo co, že o něm furt mluvíš??)
  • 6. 11. 2000 11:15

    nobody (neregistrovaný)
    Nejdříve, pane Šperlingu - asi jste zde čekal odpověď pana Zemana. Velmi nerad píšu, ale sledování této diskuze mne již nedalo. A zkratka "nobody" - nedivte se. Přestože patřím k těm lidem, kterým připojení Mistralu jede velmi slušně, nerad bych se dočkal nějaké aktivity z Vaší strany (např. být vylosován jako výherce v náhle založené loterii UPC, kde by hlavní cenou byl zájezd do bermudského trojúhelníku). Jsem prostě něvěřící a opatrný.

    Neznám Vás, ale z tónu vašich odpovědí odhaduji, že patříte k těm sebejistým arogantním mladým mužům, kteří jsou nejlepší ve všem. Být panem Zemanem, na tuto vaši nabídku bych nereagoval - vy jste věděli, že přijdou novináři (nebo alespoň jeden), že se bude jednat o Internet a o jeho funkci a prostě jste přišli nepřipraveni. Vaše hypertrofované sebevědomí nepřipustilo, aby jste očekávali někoho, kdo bude vědět nač se ptá. Pan Zeman zaznamenal vaše odpovědi a okomentoval je svými názory tak, jak novináři přísluší. To je konec - žádné opravné kolo není.

    K pochybám pana Zemana o odbornosti pracovníků UPC v oblasti Internetu. Jsem připojen již delší dobu, a vaše jméno společně se jménem pana Krautwurtsta (snad je to spávně) jsem zaznamenal, spolu s vašimi funkcemi, na webu mistralu až v poslední době. A rovnou vám řeknu, že pokud marketingový pracovník vyhlásí zvýšení cen na téměř půl roku dopředu a ještě v době, kdy služba je na pomezí zhroucení, nefunguje a zákazníci si stěžují, pak je to diletant nebo sabotér. U normálně fungující západní firmy by po této akci již stál frontu na pracovním úřadě. To k marketingové stránce. A k technologii Internetu - v této zemi existuje asi tak 20 lidí, kteří do ni vidí a pouze několik stovek, kteří jsou schopni "činit smysluplné kroky v této oblasti". S vašimi jmény jsem se nikde, ani po hluboké sondě mezi lidmi, kteří se tím již léta živí, nesetkal (velmi mne to zajímalo - firma, která chce uspět na IT trhu prostě musí najmout profesionála, v IT totiž není čas čekat, až se to někdo naučí). To by ještě nemuselo nic znamenat (třeba jsem pátral v nesprávných vodách), avšak při porovnání s vašimi přístupy k provozu sítě (viz články zde a diskuze na vašem webu) to vypovídá dostatečně. Nevím, čím jste se zabývali předtím (ani to vědět nechci, ale je jasné, že to IT management nebyl), ale rád bych vás informoval, že kvalifikační struktura IT firem se od běžného průmyslu dost liší. Zvažte tedy, zdali je "ducha důstojnější snášet" (řečeno s Hamletem) utrpení vašich klientů během doby, kdy se to budete (míním management Internetu v UPC) za jejich peníze učit, nebo začít pracovat v profesi, která je vám bližší.

    S přání schopnosti sebekritického pohledu

    Váš opatrný NOBODY
  • 21. 11. 2000 21:02

    Břetislav Černik (neregistrovaný)
    Vážený pane Šperlingu,
    velmi by mě a možná i mnoho jiných lidí zajímalo, zda máte nějaké vlastnické vztahy, případně kartelové dohody s Holandskou společností Telesource.
  • 5. 11. 2000 11:14

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    BTW: K objektivnimu clanku mohu rici pouze jedine - formatem Lupy jsou komentare, ktere jsou z podstaty veci velmi subjektivni zalezitosti.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).