Snaha EU o moje dobro mne dojímá až k slzám. Jen doufám, že právo na zapomnění se bude vztahovat i na ta kvanta dat, která o nás všech shromažďuje právě EU a jednotlivé její státy. Přijde mi opravdu absurdní, že někdo pořád věří tomu, že zrovna EU nám jakkoli pomůže.
Bojí-li se paní komisařka o děti, tak ať ty své pořádně vychová případně se angažuje v nějaké privátní charitě. Ty moje ať nechá laskavě na pokoji.
Tohle jsou takové sr*čky. Jak proboha technicky zajistěj dodržování těchhle nařízení u globálních společností typu Facebook? Případně je vystrašej pokutou 1M ? :-D
Já vám povím komu budou tyhle pokuty dávat, zase jen menším stránkám na kterých budou moci demonstrovat svoji "moc".
a vy máte problém pochopit co to je 2% nebo nerozumíte slovíčku "nebo" ?
i "technicky" se dá leccos zjistit, pak tu máme informace vynesené zaměstnaci či obchodními partnery, nyní se moderně taky užívá leaky a v neposlední řadě symptomy použití těch dat..
a představte si, že ani porušení jiných zákonů se nepodaří vždy a všem prokázat, to je překvápko, co ?
Souhlas s diskutujícími, EU ať si vyřeší kardinální průser s prolobovanou smlouvou s totalitními prvky a neřeší, že někdo celému světu ukazuje, jak to dokáže rozjet na party.
Zástupný problém, nic jiného. Jak už to s EU bývá, na průšvihy typu ACTA se musí vymyslet jedna pseudoodpověď, ve které se EU jakoby zajímá o své občany, a to je právě tahle nová dvojice práv.
Akorát to má chybičku a to takovou, že zákon, který je nevymahatelný, postrádá smysl!
Jak nějaké firmě dokážou, že data drží?
Firmy ty data samozřejmě nevymažou, jenom je stáhnou z veřejně přístupného sektoru do interních zabezpečených a šifrovaných zón a dál je budou využívat k analýzám, cílení marketingu a podobně.
A jestli někdo předpokládá, že o tom bude informovat těch pár lidí s přístupem k takovým datům, tak na to můžete zapomenou ze dvou důvodů:
a) dostávají hodně velké "držhubné"
b) nejspíš by byli obviněni jako spolupachatelé, takže by s firmou nahlásili i sami sebe
Spousta firem využívají údaje o zákaznících pro marketing... A jak jim chcete dokázat, že "náhodný výběr" pro oslovení nějakou kapaní není "náhodný", ale je předmětem analýzy chování zákazníků z dat, které nesmějí sbírat?
Danieli a ostatní, tenhle článek přišel přesne v momentu, kdy si kladu při vývoji projektu podobné otázky. Zkusím uvést hypotetický příklad a zajímá mě váš názor, jak správně postupovat:
Představte si obyčejné diskusní forum. Uživatel A zadá dotaz "Jak uvařit vajíčka natvrdo?" Uživatel B odpoví "Dej je do hrnce s vodou a vař 10 minut." Když uživatel B bude chtít opustit forum, mám smazat i tento jeho příspěvek? Nepoškodím tím uživatele A, který přijde o svoji odpověď? Vždyť kdyby si ji vytiskl, tak by mu také zůstala. Nebo kdyby ji dostal do mailu. Co vy na to - mazat nebo nemazat?
To je velmi dobrá otázka. Zavedl bych u fór něco jako povinnost "odevzdání dat", kdy by při požadavku na smazání profilu bylo u všech příspěvků žadatele změněno uživatelské jméno na "Host nějakéID". U příspěvků obsahujících osobní údaje by si musel žadatel před "smazáním profilu" dané příspěvky sám upravit. Pokud by nebyla změna příspěvků na fóru umožněna, měl by žadatel právo na jejich úpravu do patřičné formy, musel by však tyto příspěvky sám vyhledat a tato "doplňková" služba by byla zpoplatněna tak, aby pokryla reálné náklady na tento úkon ze strany provozovatele fóra. V doplněných Podmínkách pro použití služby bych pak tyto pasáže vhodně zvýraznil.
Pravo na prenositelnost tu uz davno je. Smazu fotky na facebooku a vlozim je na google+ popr. na jinou sluzbu, vse v me iniciative.
To, co se v clanku oznacuje jako pravo na prenositelnost, je preneseni odpovednosti na poskytovatele sluzby, aby Vam bezproblemovy prechod sam zajistil na sve naklady.
Zkuste tohle na poskytovatele elektriny, plynu nebo poskytovatele tel. sluzeb, aby vsechno z vlastni iniciativy delal za Vas a pokud mozno bez naroku na zisk.