Říká se, že v dnešní době, když někdo opravdu moc chce mít cokoliv, intenzivní snahou toho docílí. Proč ten úvod? Domnívám se, že Ambilux může spadat do této kategorie splnitelných přání. Že by to ale přineslo o řád lepší divácký dojem, o tom si troufám pochybovat.
Optický efekt virtuálního rozšíření zobrazovací plochy televizoru snad až o metr více a ještě u těch největších úhlopříček, mi připadá poněkud kontraproduktivní. Aby všechna tato paráda se dostala do běžného rozného pole lidského oka, bude asi nutný několikametrový odstup mezi divákem a televizorem u stěny. Tento model TV s Ambiluxem si zákonitě vynutí přizpůsobení místnosti televizoru a ne naopak, jak to v našich domovech většinou bývá. Na reklamních ilustracích využití takových technologií bývá často na záběru bílá místnost bez nábytku, jen s nějakým posezením. Kdo ale obětuje jednu velkou místnost ve svém bytě/domě pro showroom? Někdo z horních 10 tisíc? Miliardáři, už poměrně dost milionářů, nebo pár fandů, kteří si pořídí nejnovější technologii, ať to stojí, co to stojí? Mohou tito diváci trávit svůj drahocený čas před extrémním výsledkem TV technologie, když asi nebudou mít k dispozici o moc větší výběr pořadů, které nám všem TV stanice nabízejí? Jak se třeba projeví efekt Ambiluxu u reprízy letitého pořadu ve formátu 4:3? Asi se dá Ambilux vypnout, ale černé orámování by asi "moc pěkně" vyniklo.
Musel jsem se usmát nad tím, že víceméně jen hrubý popis části novinek u Philipsu byl zařazen do placené sekce, i když díky Samsungu je článek přístupný všem. Takový typ informace by u mne nikdy neměl hodnotu 50.- Kč. :-)